poster

Sanitka (TV seriál)

  • anglický

    Ambulance, The

Drama

Československo, 1984, 11x60 min

Režie:

Jiří Adamec

Scénář:

Jiří Hubač

Hrají:

Jaromír Hanzlík, Zlata Adamovská, Eva Trejtnarová-Hudečková, Ivana Andrlová, Jiří Bartoška, Petr Kostka, Josef Vinklář, Josef Karlík, Zdena Hadrbolcová, Miroslav Zounar, Bedřich Prokoš, Simona Stašová, Věra Galatíková, František Němec, Petr Nárožný, Ota Sklenčka, Pavel Zedníček, Zdeněk Srstka, Zdeněk Řehoř, Vladimír Dlouhý, Otakar Brousek st., Tomáš Juřička, Marie Vášová, Ladislav Pešek, Nataša Gollová, Jiřina Štěpničková, Nelly Gaierová, Karel Heřmánek, Zdeněk Dušek, Míla Myslíková, Dalimil Klapka, Svatopluk Skopal, Jiří Schmitzer, Pavel Soukup, Petr Oliva, Zdeněk Ornest, Boris Rösner, Vanda Švarcová, Václav Helšus, Jaroslava Adamová, Lukáš Vaculík, Drahomíra Fialková, Blažena Holišová, Vladimír Krška, Bořivoj Navrátil, Jiří Datel Novotný, Andrea Čunderlíková, Adolf Filip, Karel Hlušička, Ladislav Křiváček, Josef Langmiler, Petr Pospíchal, Ladislav Šimek, Zdeněk Buchvaldek, Vladislav Beneš, Otakar Brousek ml., Vladimír Kratina, Dana Batulková, Hana Davidová, Karel Houska, Zora Jandová, Jiří Kodet, Kateřina Burianová-Rajmontová, Jana Švandová, Ladislav Trojan, Yvetta Blanarovičová, Jindřich Hinke, Jiří Pleskot, Petr Skarke, Alois Švehlík, Zdeněk Žák, Karel Urbánek, Oldřich Velen, Gustav Heverle, Jan Pohan, Jitka Zelenohorská, Miroslav Středa, Petr Jákl st., Milada Ježková, Roman Hájek, Rostislav Kuba, Marcela Martínková, Miloš Vavruška, Karel Hovorka st., Lída Plachá, Čestmír Válek, Ferdinand Krůta, Jitka Zelenková, Jana Bermanová, Ondřej Havelka, Miloš Skalka, Jana Černíková, Oldřich Vlach, Jan Čenský, Ivan Richter, Miroslav Moravec, Valentina Thielová, Jana Kulendová, Bohumil Koška, Vlastimil Zavřel, Ladislav Brothánek, Miroslav Kořínek, Miloslav Štibich, Karel Fořt, Vlastimil Čaněk, Václav Stýblo, Gustav Skála, Pavel Robin, Jan Cmíral st., Ondřej Vetchý, Jiří Wohanka, Michal Krb, František Michálek, Vlastimil Bedrna, Karel Chromík, Jitka Malíková, Petr Svárovský, Jan Řeřicha, Ivana Vondrovicová, Alena Procházková, Vít Pešina, Aleš Košnar, Zdena Burdová, Ladislav Lahoda, Daniela Pokorná, Jan Cmíral ml., Josef A. Stehlík, Michal Suchánek, Václav Kaňkovský, Jan Vávra, Iva Hüttnerová, Václav Syřiště, Eva Brožková, Vladimír Hlavatý, Karel Karas, Michaela Koliandrová, Bohumila Dolejšová, Ivo Niederle, Eva Řepíková, Jiřina Jelenská, Věra Kalendová, Ivana Doležalová, Lenka Šindelářová, Karel Engel, Lenka Termerová, Marie Brožová, Růžena Rudnická, Miro Grisa, Karel Bělohradský, Radan Rusev, Milan Hein, Antonín Jedlička, Ludmila Roubíková, Jan Přeučil, Václav Kotva, Zuzana Geislerová, Václav Švorc, Pavel Horňák, Miloslav Doubrava
(další profese)
  • Marthos
    *****

    Schematismem vonící, prorežimní, odporný, bolševický výplod, plný propagandy, ostuda Jiřího Hubače. Pročítat zdejší názory a často bezprizorní a stylisticky impotentní komentáře je nanejvýš zarážející a skutečně mě překvapuje tak vyhrocená nenávist, hraničící až s maniakálním honem na čarodějnice. Scénárista a dramatik Jiří Hubač se rozhodně nemá za co stydět, ba naopak. Podařilo se mu vytvořit dějově i obsahově zajímavý příběh ze současného života, jehož hrdiny jsou obyčejní lidé z prostředí záchranné stanice, které už samo o sobě poskytuje dostatek inspirace. Téměř dumasovsky jsou vypointované nejen postavy, ale i zásadní okamžiky seriálu: odchod hlavního hrdiny z prestižní kliniky k záchranné službě, srážka městských autobusů, letecké neštěstí v Suchdole, reakce starého Jandery na smrt milované družky a samozřejmě skon doktora Skalky. Linie kolem politicky nevyhovujícího doktora Mádra má zcela nepochybně svůj propagandistický účel, ale pozornému divákovi nemůže uniknout, s jakou nadsázkou a ironií je celá problematika prezentována. Hovořit v souvislosti se SANITKOU o komunistické propagandě a schematismu je naprosto zcestné a prozrazuje se tím pouze absolutní neznalost většiny zdejších respondentů, kteří se zde s oblibou pasují do rolí samozvaných soudců. Herecké obsazení nabízí sestavu špičkových představitelů tuzemské divadelní, filmové a televizní Thálie (Kostka, Řehoř, Brousek, Nárožný, Zedníček, Zounar, Němec, Galatíková, Hadrbolcová, Heřmánek, Pešek a řada dalších). Vedle Hanzlíka a Bartošky bych osobně vyzvedl skvělé uchopení postavy ředitele záchranné služby Josefem Vinklářem; doslova herecký koncert zde odehrává mistrovský Josef Karlík, jemuž patří čtvrtá epizoda s nezapomenutelným znovusmířením se synem. Z ženských partnerek mi byla sympatičtější půvabná Zlata Adamovská než prvoplánově mondénní Eva Trejtnarová - Hudečková, která poté přesídlila těžiště své práce k literární múze. A je-li dnes na režiséra Adamce pohlíženo skrz prsty, je to zaviněno neseriózním přístupem médií k jeho osobě, protože k nováckým estrádám jej dovedla nesmyslná polistopadová štvanice. Pro mne SANITKA představuje jeden z nejzdařilejších a dramaticky bezchybných seriálů osmdesátých let a jsou-li v něm spatřovány nedostatky, pak každého odkážu na současné fabrikové zmetky typu Ordinace v růžové zahradě, které se bezmocně topí v kaluži podprůměru a kde nezavadíte ani o kvalitně napsaný děj, ani o zajímavé postavy a ani o dobré herce. Tím vším naštěstí disponuje právě Hubačův a Adamcův seriál.(12.6.2010)

  • Lima
    **

    V době šedé televizní zábavy byla v Sanitce pamětihodná scéna, ve které pan Srstka poslal pana Hanzlíka do prdele. O tom se tehdy mluvilo jako o odvážném, div ne disidentském, počinu. Takhle přeci mezi sebou soudruzi nemluví. Ale to je bohužel tak jediné, co je na tomto seriálu zajímavé.(23.3.2003)

  • MM_Ramone
    **

    "Můj čas, je pouho pouhé prozatím. Můj čas, může říct - já už neplatím. Rád, tak rád bych žil. A mám jen zbytek sil. A času míň, než se mi zdálo před půl hodinou. Příteli chvátej SOS, ať jsem i zítra čím jsem dnes. Zbav mě tíhy mé. Rány mé. Co nejdřív. Příteli chvátej píšu vzkaz, dej mi, co ztrácím - dej mi čas. Vrať mi víru mou. Lásku mou. A té nejvíc! Z vlastního spánku můžeš krást, jen času svého dej mi část. Boj s časem toužím tentokrát neprohrát. Můj čas - to jsou jen chvilky takové. Můj čas se ocitl v tísni časové. Rád bych zůstal živ. Chci dýchat jako dřív. A čekám dál, že přece ustrneš se nade mnou. Příteli chvátej SOS, ať jsem i zítra čím jsem dnes. Zbav mě tísně mé. Strasti mé. Co nejdřív. Příteli chvátej píšu vzkaz, dej mi, co ztrácím - dej mi čas. Vrať mi víru mou. Lásku mou. A té nejvíc! Z vlastního spánku můžeš krást, jen času svého dej mi část. Společně můžem tentokrát neprohrát. Až budeš příště v tísni sám kus času svého já ti dám a pomoc tvou ti zítra tím oplatím." (Hudba: Petr a Pavel Orm; Text: Zdeněk Borovec; Spev: Hana Zagorová, Stanislav Hložek, Petr Kotvald) **(11.3.2008)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Hudba z tohoto seriálu byla použita ve venezuelské telenovele Kassandra (od r. 1993). (L_O_U_S)

  • - V prvním díle říká primář Kotek (Zdeněk Ornest) Janderovi (Jaromír Hanzlík), že poté, až se Jandera rozhodne odejít od záchranky, jednou skončí u cirkusu - a Jaromír Hanzlík si o čtyři roky později skutečně zahraje v seriálu Cirkus Humberto. (VMa)

  • - V seriálu si zahrálo přes 130 herců. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace