poster

Sanitka (TV seriál)

  • anglický

    Ambulance, The

Drama

Československo, 1984, 11x60 min

Režie:

Jiří Adamec

Scénář:

Jiří Hubač

Hrají:

Jaromír Hanzlík, Zlata Adamovská, Eva Trejtnarová-Hudečková, Ivana Andrlová, Jiří Bartoška, Petr Kostka, Josef Vinklář, Josef Karlík, Zdena Hadrbolcová, Miroslav Zounar, Bedřich Prokoš, Simona Stašová, Věra Galatíková, František Němec, Petr Nárožný, Ota Sklenčka, Pavel Zedníček, Zdeněk Srstka, Zdeněk Řehoř, Vladimír Dlouhý, Otakar Brousek st., Tomáš Juřička, Marie Vášová, Ladislav Pešek, Nataša Gollová, Jiřina Štěpničková, Nelly Gaierová, Karel Heřmánek, Zdeněk Dušek, Míla Myslíková, Dalimil Klapka, Svatopluk Skopal, Jiří Schmitzer, Pavel Soukup, Petr Oliva, Zdeněk Ornest, Boris Rösner, Vanda Švarcová, Václav Helšus, Jaroslava Adamová, Lukáš Vaculík, Drahomíra Fialková, Blažena Holišová, Vladimír Krška, Bořivoj Navrátil, Jiří Datel Novotný, Andrea Čunderlíková, Adolf Filip, Karel Hlušička, Ladislav Křiváček, Josef Langmiler, Petr Pospíchal, Ladislav Šimek, Zdeněk Buchvaldek, Vladislav Beneš, Otakar Brousek ml., Vladimír Kratina, Dana Batulková, Hana Davidová, Karel Houska, Zora Jandová, Jiří Kodet, Kateřina Burianová-Rajmontová, Jana Švandová, Ladislav Trojan, Yvetta Blanarovičová, Jindřich Hinke, Jiří Pleskot, Petr Skarke, Alois Švehlík, Zdeněk Žák, Karel Urbánek, Oldřich Velen, Gustav Heverle, Jan Pohan, Jitka Zelenohorská, Miroslav Středa, Petr Jákl st., Milada Ježková, Roman Hájek, Rostislav Kuba, Marcela Martínková, Miloš Vavruška, Karel Hovorka st., Lída Plachá, Čestmír Válek, Ferdinand Krůta, Jitka Zelenková, Jana Bermanová, Ondřej Havelka, Miloš Skalka, Jana Černíková, Oldřich Vlach, Jan Čenský, Ivan Richter, Miroslav Moravec, Valentina Thielová, Jana Kulendová, Bohumil Koška, Vlastimil Zavřel, Ladislav Brothánek, Miroslav Kořínek, Miloslav Štibich, Karel Fořt, Vlastimil Čaněk, Václav Stýblo, Gustav Skála, Pavel Robin, Jan Cmíral st., Ondřej Vetchý, Jiří Wohanka, Michal Krb, František Michálek, Vlastimil Bedrna, Karel Chromík, Jitka Malíková, Petr Svárovský, Jan Řeřicha, Ivana Vondrovicová, Alena Procházková, Vít Pešina, Aleš Košnar, Zdena Burdová, Ladislav Lahoda, Daniela Pokorná, Jan Cmíral ml., Josef A. Stehlík, Michal Suchánek, Václav Kaňkovský, Jan Vávra, Iva Hüttnerová, Václav Syřiště, Eva Brožková, Vladimír Hlavatý, Karel Karas, Michaela Koliandrová, Bohumila Dolejšová, Ivo Niederle, Eva Řepíková, Jiřina Jelenská, Věra Kalendová, Ivana Doležalová, Lenka Šindelářová, Karel Engel, Lenka Termerová, Marie Brožová, Růžena Rudnická, Miro Grisa, Karel Bělohradský, Radan Rusev, Milan Hein, Antonín Jedlička, Ludmila Roubíková, Jan Přeučil, Václav Kotva, Zuzana Geislerová, Václav Švorc, Pavel Horňák, Miloslav Doubrava
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Le_Chuck
    ***

    O hviezdičku lepšie ako Nemocnica na okraji mesta.(19.6.2005)

  • Djkoma
    ***

    Proslavená ústřední melodie a co navíc? Podobné seriály ve mě vyvolávají kus nostalgie a z dnešního pohledu jde v podstatě o nehodnotitelný kousek. Vždyť jak se může dnešní divák dívat na socialisticky laděnou oslavu obyčejných lidí z ambulancí, když viděl Chicago Hope, ER, včetně všech rozdílných postupů (střih, pomalejší tempo, dialogy a hlavní motivy)? S úctou k dnům minulým, ale vědomím současného stavu televizní zábavy.(6.2.2005)

  • argenson
    ****

    Jako celek depresívní a pesimistické. Jako televizní podívaná dobré. Nemám nic proti Jaromíru Hanzlíkovi, ovšem v celkem jedenácti hodinách tady dostává až moc velký prostor, v němž se nezřídka potácí jako příšerně unavený a ospalý (páč ho furt někdo budí ve službě, po službě, před službou atd.). Má to spoustu zdlouhavých scén a nudných dialogů, což ovšem vyvažují výborné dramatické momenty. Mezi ty nejsilnější patří letecká katastrofa v posledním díle a úmrtí doktora Skalky (Jiří Bartoška) v předposledním. Ostatně, Skalkovy glosy a citáty klasiků dávají najevo, že scénárista je vzdělanec. Krásnou konfrontaci mezi životem ve městě a na venkově představuje zemitý otec v podání Josefa Karlíka, jednu z prvních větších příležitostí tu dostala i Zlata Adamovská, po celý seriál zoufale svádící boj o svého druhého muže a se svým prvním mužem (tím prvním je nakopnutíhodný Karel Heřmánek). Bitvu o druhého muže svádí s Evou Hudečkovou, kterou jsem tady kdysi viděl poprvé a od té doby ji nemám rád. Výborně zahraná role, postava ovšem napřesdržku. A dodneška nechápu, jak se sem mohla propašovat postava emigranta doktora Mádra (Petr Kostka), která přitom nevyznívá nijak negativně. Povedenou kreaci rozšafného šoféra Fandy tady podal Pavel Zedníček, stejně tak Petr Nárožný jako garážmistr Pudil nebo dispečerka Simona Stašová. A závěrem, píseň Můj čas se vážně povedla.(8.7.2012)

  • choze
    ***

    "PROMIŇTE, JÁ VAM CHTĚL JEN ZACHRÁNIT ŽIVOT." SANITKU jsem měl vždycky radši než NEMOCNICI, byla akčnější, měla hezčí baby (Hudečková, Adamovská, Andrlová), lepší hudbu a sešli se tu mí oblíbenci jako Hanzlík, Kostka nebo Vinklář jako charizmatický, chápavý šéf s úžasnými melancholickými proslovy k zaměstnancům. Naivita a patos mi nevadí, právě naopak a nad politiku jsem povznesen, ale faktem je, že je to hrozná limonáda, že Hanzlíkova správňácká postava nepůsobí nejsympatičtěji a že bych se rozhodně obešel bez linie jeho otravného bratra. Ovšem ten euforický pocit pokaždé, když vyrazí sanitka do ulic a ten poslední traumatizující díl s leteckou katastrofou...(17.1.2010)

  • sportovec
    ***

    Schematismem vonící a dost často papírem a frází šustící seriál patřil k těm, které si normalizační moc objednala na míru. Je nesporně odstrašujícím až odpuzujícím příkladem schematismu a machy, na níž se nejvíc podepsala evidentně cenzura. Z druhé strany - což nemá být obhajobou, ale pouhou konstatací - je nutné vyzvednout velmi dobrý Hanzlíkův výkon a na srovnatelné úrovni se pohybující Bartoškovu kreaci. Ani cenzuře se totiž nepodařio zcela potlačit kvalitní televizní řemeslo (režie, dnes často novákovská, v tomto případě nepřekážela) a tím byl vlastně zvýrazněn základní předstih i tohoto sotva průměrného stáleještě díla oproti současné tvorbě. Srovnávat s předlistopadem totiž neznamená upadat do komunistické nostalgie; naopak je to velmi často červené světlo poslední výstrahy pro soudobou srovnatelnou televizní, ale i filmovou tvorbu naší současnosti.(5.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace