Reklama

Reklama

Tři mušketýři: D'Artagnan

  • Francie Les Trois Mousquetaires : D'Artagnan (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (255)

Bordoshut 

všechny recenze uživatele

6/10 – „Manželství je válka, ve které není žádný vítěz. Triumfuje každý.“ Dobře si tuto větu zapamatujte. Vryjte si do hlavy její sličnou grafickou podobu, přečtěte si ji nahlas s důrazným akcentem na každé jednotlivé hlásce. Proces opakujte, dokud se z ní nestane uklidňující mantra, kterou si budete při sledování filmu soustavně opakovat, jak se vaše troufalá očekávání budou tříštit jako sklo, do kterého někdo hodil zasraný buldozer. Nic chytřejšího už totiž v „Bourboulonově dvojhodince“ neuslyšíte. Každý kdo doufal v drsné provedení Dumasovy klasiky ve stylu Království nebeského, bude tuze zklamán. Veškeré nadějné náznaky totiž bez lítosti decimuje fakt, že se v první řádě jedná jen o pohádku pro děti. Co jsem četl, tak film sice zatím oficiálně žádný age rating nedostal a v Americe se dokonce spekuluje, že by mohl být nevhodný pod 17 let, nicméně české ohodnocení „Nevhodný mládeži do 12 let“ hovoří zcela za všechno. Co se týče nějakých dobových nepřístojností, tak se dočkáme jedné scény s jakž takž viditelnou nahotou. To je také prakticky jediná scéna, kde dojde na krev. Teď se dostávám k tomu, co mi pije krev daleko více, než stesk po dvorních dámách Francie ze 17. století. Absolutní režisérské SELHÁNÍ na poli zá asů a po yček. (Daleko dramatičtější než to mé při jejich písemné transkripci.) Snad veškeré souboje jsou natočeny za tmy, ve stínu anebo za deště. Samozřejmě nechybí ani roztřesená kamera, která sice jakž takž sleduje rytmus té či oné šarvátky, ale velice kazí výsledný dojem. Zejména kvůli ní jsem si žádnou akci dosyta nemohl užít a jenom pokaždé čekal, ať to máchání a rány skončí. Další věc, totálně přepálený zvuk výstřelů z pušek. Ozývá se to každou chvíli a je to nepopsatelně rušivé. Ale pokud to Bourboulon zamýšlel jako „nástroj na destrukci napětí“, tak třikrát sláva pro Bourboulona. Chudák byl ale pravděpodobně pořádně svázán nejen vlastní kontraproduktivní režisérskou poťouchlostí, ale i studiem. Jinak si neumím vysvětlit, jak by mohl akci tak spískat. Člověk pořád slyší švihání mečů (výstřely), bojový ryk (výstřely) a poctivou mušketonádu, která sem tam někoho trefí (to jsou ty výstřely!), do toho odpadávají mrtvá těla nepřátel, ale že by někdo někoho zabil, to ne. Sem tam sice mladý temperamentní gaskoněc d‘Artagnan někoho trefí – dokonce do něj zapíchne šavli – ale když ji vytáhne, tak kde nic, tu nic. Žádná krev! Tak já nevím, co si o tom mám jako myslet. Zabil ho? Trefil se mu omylem do podpaží? Ale co, nebudu se v tom hňahňat, myslím, že chápete point. Po stránce krutopřísného zpracování původního materiálu to rozhodně dojem nedělá. Pojďme si tedy posvítit na to, jaký je to film sám o sobě. Bohužel, ani další aspekty nehrají Bourboulonovy do karet. Pokud ovšem jeho cílem nebylo látku pošpinit a navždy odsoudit do zapomnění. V takovém případě poníženě uznávám, že mě dočista převezl, hraje 5D šachy a já hlupák(!) mu na to tak bláhově naletěl. Nicméně herecké zastoupení stojí za starou bačkoru. U tohoto výroku bych mohl zůstat, já to však beze všeho rozvedu. Hlavní hrdina – ano, ten temperamentní mladý gaskoněc –, je možná gaskoněc, docela jistě je mladý, ale temperamentu moc nepobral. Herec, který ho hraje, kdovíjak neexceluje a úkol mu stěžuje fakt, že jeho postava postrádá jakoukoliv charakteristiku. Není proto zrovna jednoduché se do něj vcítit a ani vlastně důvod, proč mu vůbec fandit. Strana protikrálovská není nastíněna jako zlá a celý snímek budí dojem, že rivalita protestantů a katolíků je jen takové nevinné kočkování, jehož hlavním jádrem je prázdná miska s mlékem. Moment. Pokud můžeme říct, že ústřední konflikt je banálně vykreslen, a je tedy banální, ... není pak celý snímek jen taková neškodná banalitka? Just asking. Každopádně pokud jste dočetli až sem, znamená to, že se buď šeredně nudíte, anebo vás zkrátka baví číst, jak vypočítávám, co mě všechno sere. Takže v tom budu ještě chvíli vesele pokračovat. Ostatní herci byli vyloženě průměrní. To platí o třech mušketýrech a také o králi, královně a prohnaném kardinálovi. Nedostali skoro žádný prostor a ten, který dostali, mě nudili k smrti. Rovněž mám problém s líčením, kupříkladu d‘Artagnanova milenka má pleť hladší než tekutou čokoládu. Tohle zvládneme my ve 21. století za několik hodin nanášení make-upu atp. a za pomoci následné digitální postprodukce, ale upřímně pochybuju, že by takhle vypadala francouzská dvorní dáma v 17. století. Počestná, nebo ne! Taky je ve filmu spousta vyloženě TUPÝCH náhod, zkratkovitých kliček a logických lapsů, příp. chabých scénáristických berliček. Očividně když Bourboulon slyší slovo klišé, v hlavě se mu rozsvítí červená kontrolka a on zavře let's go, monsieur! a vytáhne kameru. Verdikt: „Jako pohádka pro malé děti obstojné, jako seriózní snímek pro dospělou osobu bez mozkové vady však zcela nevhodné.“ Vtípek na dlouhé večery: „Po zhlédnutí tohohle filmu asi také hodím šavli. Mušketýr nemušketýr.“ Práskho! () (méně) (více)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

U Tři mušketýři: D'Artagnan Martin Bourboulon a spol. k adaptování legendárního románu Alexandra Dumase přistupují krapet jinak, než většina známých adaptací, výsledkem je poté realističtější a vážnější záležitost, která známý příběh představuje v krapet jiném světle, přesto se jedná o řemeslně zdařilou a dostatečně vtahující záležitost, která snadno vyvolá zvědavost na druhou část. Příklad evropského velkofilmu, který by se v Hollywoodu neztratil.... ()

Reklama

dubinak 

všechny recenze uživatele

Hned ten začátek pro mě byl nějak rozpačitý. První bojová scéna měla divný střih i kameru a obraz mi přišel úplně rozmazaný, takže už tam v podstatě začaly mé obavy z tohohle snímku. Naštěstí se to pak celkem ustálilo a nabídlo to hezké prostředí, kostýmy a akci. Nemůžu se ale ubránit tomu, že je to spíš film určený pro děti rovnou na Disney+, o čemž by mohl svědčit i fakt, že byla docela bojovka sehnat ho v kině pouze s titulkami. Zklamala mě hodně i postava Vincenta Cassela a jeho nevyužitý potenciál a Eva Green by už taky mohla začít hrát i něco jiného než drsnou nezávislou sexbombu. Na jedno zkouknutí dobré, ale spíš ve vzpomínkách převažují neutrální pocity, takže těžko říct, zda budu chtít vidět druhý díl. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Škoda tmavých scén, kedy bolo málo vidieť, inak by šlo o výborný dobrodružný film. Možno jedna z mála verzií staršieho filmu, ktorý síce má moderné prvky, ale úplne neničí toho ducha starých dobrých filmov. Dobrodružstvo ostalo, obsadenie výborné. Škoda len niektorých povinných prvkov, o ktoré by Dumas nestál a to hlavne bisexualita Porthosa. Ako by vôbec na tom kedysi záležalo a koho to má v tomto historickom príbehu zaujímať? Dnes sa intímne veci vyťahujú úplne všade a sílene. No a len zázrakom žiadny z hlavných mušketierov nesčernel, ale aby bolo všetko v poriadku, černoch Hannibal sa tam predsa musel objaviť a podľa časopisu Variety dostane aj vlastný seriál pod názvom Čierny mušketier. Postavy trocha zostarli, ale to až tak na škodu nebolo, hoci z chlapcov urobili pánov v zrelom veku. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Je to hezký, ale…? Ne, to by bylo zbytečně přísné. Nové uchopení Dumasovy klasiky se od literární předlohy i nejslavnější adaptace ze 70. let v leckterých podzápletkách odchyluje, příběhová kostra však zůstává stejná – a je jasné, že leckteré mladší ročníky si už s rošťáckým Michaelem Yorkem nevystačí, takže nové zpracování populárního dobrodružství dává smysl. Francouzská produkce si moderně zakládá na naturalističtějším pojetí nežli starší, romantizované verze, a tak se d´Artagnan pořádně vyválí ve špíně a blátě. Hlavním tahákem jsou pečlivě komponované bojové scény, často snímané bournovsky pohyblivou kamerou na jeden záběr. Především v první polovině filmu se jedná o velké lákadlo, později mají přednost politické hrátky. Noví mušketýři mě tedy ze sedačky nezvedli a neřekl bych, že se jedná o nečekaně inspirativní či jakkoli fascinující modernizaci, zároveň však bez problémů dokážou jakožto oddychové, historické dobrodružství na dvě hodiny příjemně zabavit. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (24)

  • D'Artagnan (Francois Civil)  sa identifikuje ako Charles d'Artagnan. Môže to byť odkaz na skutočnú historickú postavu Charles de Batz de Castlemore, ktorý sa stal inšpiráciou pre stvorenie tejto literárnej postavy. (Arsenal83)
  • Táto nová adaptácia predstavuje novú postavu Hannibala (Ralph Amoussou), ktorý je prvým čiernym mušketierom vo francúzskej verzii vôbec. (Arsenal83)
  • Postava D'Artagnana ostáva nemotorná ako z románu, ale jeho neohrabané dvorenie Constance Bonacieuxovej upravil sám Civil tak, aby bolo v jeho postave viac rešpektu: „Ten muž dnes nezastáva to isté miesto ako v 17. storočí, a preto som bol pri svojich scénach s Lynou Khoudri pozornejší.“ (Arsenal83)

Související novinky

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

24.02.2024

V pátek 23. února 2024 proběhl v pařížské koncertní síni Olympia slavnostní ceremoniál 49. ročníku předávání cen francouzské Akademie filmových umění a technik (Académie des Arts et Techniques du… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama