Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (253)
Jásám, protože tahle klasika rozhodně neobsahovala žádné posrané moderní prvky plný digi bordelu, ale starou dobrou poctivou školu, založenou na příběhu, dobovosti, atmosféře a všeobecné kvalitě. Vysloveně se těším na pokračování a to už jsem v sobě neměl hodně, hodně dlouho. A zase prosím distributora i o titulkovou verzi do kina. ()
Po dlouhých letech vesměs holyúdského sraní na hrob jejich nejslavnějšího negra (promiň, Thiérry) došla zjevně žabožroutům trpělivost, se slovy „putain de enculé“ praštili do stolu a natočili rozhodně nejlepší adaptaci všech dob, kde konečně nejsou mušketýři vyvonění a naondulovaní bukanýři v dokonale vypraných a pečlivě nažehlených pastelových homopelerínkách, kardinálovi gardisté nevypadají jako prkenná partička olatexovaných deviantů, právě opustivších nějaký SM salón, Paříž 17. století neevokuje Dyznylend a šermovačky nepřipomínají ňoumovité baletní pokusy o defloraci Honzy Marase. Krásně špinavý a jen mírně upravený příběh je překvapivě zcela nerevizionistický, kromě Konstantýny, na které to není poznat ani na druhý pohled, neobsadili ti zkurvení xenofobové a předsudeční rasisti jediného Afrogala či Džihádcouze, pro které tenkrát prokazatelně nebylo zejména mezi šlechtou kam plivnout, mimo roztomile bisexuálního Porthose se vyhnuli všem deviacím a parafiliím, no a velkorysou výpravou i velmi kulantními souboji na jeden zátah i POV mě donutili dvě hodiny slastně leštit kord. Tudíž se bez obav z další neomarxistické homoférie klidně ponořte do dnes již klasického a z části autentického příběhu o tom, jak byla skutečná Kateřina Mannersová, manželka skutečného lorda Fuckinghama, natolik obskurně odporná, že se chudák ze zoufalství rozhodl vyprcat skutečnou Annu Rakouskou, jež vypadala jako děsně seksy mongoloidní babochlap, a co z toho pak bylo za fiktivní nemytou polízanici, plnou zrajících sýrů. ()
Od doby, kdy jsem poprvé četl knižní předlohu, mi vrtalo hlavou, proč se těm skvělým šermířům říká mušketýři, ale nikdy mě to netrápilo natolik, abych po tom pátral. Dnes už díky Jiřímu Kovaříkovi vím, že je mezi mušketýrem a Královským mušketýrem velký rozdíl, který se s postupujícím časem ještě prohluboval, takže v osmnáctém století už tvořili Královští mušketýři jízdní gardu. Tím pro mě odpadla celá řada neopodstatněných připomínek, a kdyby tvůrci v ději místo křesadlových fusil použili doutnákové muškety, přihodil bych z čistého nadšení i pátou pěticípou. Takhle se ale sekli o celé století. Nevím jestli byl Alexandre Dumas hugenot, faktem ale zůstává, že kardinál Richelieu vypadá v jeho podání jako bídný skunk, zatímco ve skutečnosti byla jeho spolupráce s Ludvíkem XIII. tím nejlepším, co Francii potkalo (a celá řada hugenotů z dobytého La Rochelle mu vděčila za život). Nebývalé, právě jsem se zastal katolického kardinála... Když se odrazíme od toho, že je předloha čistou fabulací a chudák královna Anna z toho proto vyšla jako nějaká párty girl, udělali tvůrci to nejlepší, co mohli. Už jsem viděl nejedno zpracování tohoto příběhu a musím uznat, že dnešní zážitek byl pro mě tím nejlepším. D’Artagnan pro mě z této verze vyšel jako ambiciózní mladý muž, který se snažil nejen stát Královským mušketýrem, ale po celou dobu bylo jasné, že plánuje invazi do Alžíru. Výborně jsem se bavil a doufám, že se dočkám i pokračování. / Poučení: Placák z Doverských útesů asi nebude nejlepším nápadem. 4*+ ()
Takhle má vypadat moderní dobrodružný velkofilm! Tato kdovíkolikátá verze stejného příběhu má skvělý casting, důraz na postavy, vychytané jednozáběrové sekvence soubojů, fantastickou výpravu, hudbu lehce inspirovanou zimmerovsko-nolanovsky napjatým tepem a prostě skvěle se na to dívá. Jsou na tom vidět peníze, láska k národnímu literárnímu pokladu. Je to prostě - moc fajn. ()
Sice bez tahu na bránu, jak by se slušelo, ale jinak veskrze povedený historický spíše intrikářský drama než akční dobrodružňák, ale když k akci dojde, je zchoreografovaná a natočená parádně a bez rychlých střihů (většinou vlastně skoro úplně bez střihů). Vůbec kamera a celkový promyšlení scén je tu parádní! Snad u dvojky dojde i k nějakýmu tomu většímu napětí, aby film zase jen tak prostě obyčejně nedotančil k cíli, pak bych se nebál hodnotit absolutně. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (24)
- D'Artagnan (Francois Civil) sa identifikuje ako Charles d'Artagnan. Môže to byť odkaz na skutočnú historickú postavu Charles de Batz de Castlemore, ktorý sa stal inšpiráciou pre stvorenie tejto literárnej postavy. (Arsenal83)
- Režiséra Martina Bourboulona myšlienka natočiť tento film uchvátila aj vďaka spomienkam, ktoré mal z detstva, keď sa v roku 1994 ako 14-ročný zúčastnil natáčania filmu D'Artagnanova dcéra, ktorý produkoval jeho otec Frédéric Bourboulon. Bol ohromený scénami filmu natáčaného v stredovekých uličkách Sarlat-la-Canéda a v priekope hradu Biron. Aj preto pri mušketieroch so svojím angažovaním vôbec neváhal. (Arsenal83)
- Na rozdiel od predchádzajúcich adaptácií románu chceli scenáristi Matthieu Delaporte a Alexandre de La Patellière urobiť z Dumasovho diela „triler vo svete násilia“, pričom film chceli urobiť na "americký spôsob". (Arsenal83)
Reklama