Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Duch Kayoka pokračuje v naplnění kletby nevinných obětí. Realitní makléř a jeho mladší sestra, Kyouko, navštíví dům, kde byli Kayoko a Kobayashi zabiti a kde byla dostižena i rodina Murakami. Rodiče Murakami se stali obětmi Kayokova ducha a ona brzy na to zešílela. Jak se kruh pomalu uzavírá, kletba se zdá být čím dál jasnější (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (74)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zvláštní mozaika složená z několika minipříběhů, které se v děsivých momentech vzájemně prolínají. Oproti původné jedničce to mělo delší stopáž a to tomu trošku uškodilo, protože těch prázdných míst je tam poměrně dost, ale na druhou stranu to bylo vynahrazeno větším počtem řekněme morbidnějších scén. Japonci zkrátka horory umí a po japonském hororu si většinou tu cigaretu na noční zahrádce raději odpustím, protože si nikdy nejsem jist, že tam na mě nevyskočí strašidelnej chlapeček nebo nedejbože zlá, plazící se holčička. 80% ()

Hunter2222 

všechny recenze uživatele

Škoda... dobrý príbeh, rýchly spád a perfektné strašidelné scény ustúpili príliš dlhým a miestami trápnym dialógom. Ale aj tak je to japonský Ju-on, je tam stále ten dom a chlapček so svojou mamičkou. Tieto elementy držia celý film nad vodou a vytvárajú (už nie tak) dobrú atmosféru. Celá séria: Ju-on (2000), Ju-on 2 (2000), Ju-on: The Grudge (2003), Ju-on: The Grudge 2 (2003), Grudge: Old Lady in White, The (2009), The Grudge: Girl in Black (2009). ()

Reklama

Pedestrian 

všechny recenze uživatele

První půlhodina nabízí hrozivou nudu, která se ale naštěstí brzy zlomí a ve filmu se konečně začne dít něco zajímavého a zlého. Pocit strachu a napětí je ale nenávratně pryč. Ke konci jsem se v ději navíc i dost ztrácel a z letargie mě zatahaly jen dlouhé černé vlasy rostoucí ze stropu. dodatek: děti jsou pořád krásně bílé, mají zdeformovaná tělíčka a vydávají nepříjemné vrzavé zvuky. Komu tohle stačí, bude hýkat nadšením. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

...stále celkom fajn!(08.07.2005) ----- Po viac ako roku som sa rozhodol hodiť tu svoj starší text (poznámky) o tom, čo ma tak na Nenávisti fascinuje. Nasledujúce riadky sa týkajú hlavne prvej originálnej japonskej časti série (nemám na mysli TV diely, tie som žiaľ nevidel), ale pri nej mám výkrik ktorý mi je ľúto mazať či k nemu čokoľvek dodávať. here we go -----> Všetko, čo je v štruktúre hororového žánru vymedzené relatívnemu oddychu, v Nenávisti naopak hrozí ešte väčším strachom. Už prvý obraz chytí diváka pevne pod krkom, aby ho každá ďalšia scéna drtila stále neúprosnejšie. Plynulosť gradácie vzbudzuje obdiv o to viac, že je budovaná asi všetkými - ale nikdy nie v lacnej rovine použitými - prostriedkami, ktoré má film k dispozícii; od pozorne vypracovanej dramatickej štruktúry, cez pomalé pohyby kamery (rytmicky sekané na stotiny presným strihom), kompozíciu obrazov až po samotnú réžiu čoby (bez preháňania) virtuózny dirigentský výkon! __________ Jediná výčitka by snáď mohla smerovať k zdanlivej plochosti postáv, na druhej strane je ale výsledok práve vďaka tomu pôsobivejší. Takashi ako rozprávač totiž nerozptyľuje poslucháča zdĺhavým piplaním sa v motiváciách, už vôbec nie rozoberaním čohokoľvek a hádže pestro, no v rámci udalostí presne naskicovanú plejádu postáv do vražedného mlynčeka bez náznaku pravidiel, bez kecov okolo, nemilosrdne. Zlo splodené Nenávisťou si obete nevyberá podľa kľúča. Číha, aby skôr či neskôr strávilo kohokoľvek, kto sa dostal do jeho blízkosti. Sled udalostí je rovnakou mierou náhodný aj nevyhnutný, pravidlá (ak sa to dá takto nazvať) príliš jednoduché, priestor na manipuláciu preto žiaden. Za bezohľadnou rozpínavosťou takéhoto zla nebadať náznaky plánu, iba bezodný hlad. Priamočiarosť vskutku ojedinelá, prostá morálneho podtextu, naviac nedefinovateľná (votrelci boli aspoň hmotní)! __________ Po natoľko vybrúsenom zážitku sú záverečné titulky naozajstnou úľavou... S tou malou chybičkou, že celý tento psychický teror sa odohráva v meste; jeho domoch, kanceláriách, reštauráciách, doprave či na uliciach; v tichu noci aj v centre pouličného ruchu. Všade tam, kde to dôverne poznáme. Na miestach plných zvukov, ktoré ale nie vždy znejú normálne... ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Pro mne o řád lepší než první díl - i přes stále velký důraz na epizodičnost vyprávění už tu funguje i vcelku rozumný celistvý příběh, a hlavně atmosféra děsu a nepříjemného mrazení v zádech už tu není jen chvilkovou záležitostí, ale drží se průběžně od začátku do konce. Hloupé je jen to že creepy děti nezůstanou ve stínech navždy, a občas se ukáží takříkajíc full frontal. A děs z neznámého je větší než děs ze špatného makeupu... 7/10 ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Režisér Takashi Shimizu natočil japonský remake svého vlastního filmu Ju-on 2 (2000). (Terva)
  • Keisuke (Shingo Katsurayama) v jedné scéně nalezl pomačkanou fotku, na které byl Katsuya (Kanji Tsuda) a Kazumi Tokunagovi (Shuri Matsuda), jež vystupovali v předchozím díle Nenávist (2002). (Keisuke)
  • Školačka Chiharu (Yui Ichikawa), které byla věnována celá jedna kapitola, se objevila i v předchozím filmu Nenávist (2002), kde měla nepodstatnou roli, a je tak kromě rodiny Saeki jedinou postavou, která se objevila jak v prvním díle, tak i v jeho pokračování. (Keisuke)

Reklama

Reklama