Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (480)
Ždímání peněz z profláknuté značky, které se děje obludně nefér způsobem levné televizní adaptace, postrádající eleganci a distingovanost, a místo toho ukazuje Hannibala jako dítě s traumatem, jemuž ve Francii učarovali samurajové a rád by si to rozdal s vlastní tetou. Thomas Harris na drogách, Marek Vašut s kudlou v krku a R.I.P pro Gasparda Ulliela, kterému psychopatický výraz v očích tolik slušel a přitom dobře věděl, že si uzavírá cestu dál, byť je to vynikající herec. ()
Nemůžu říct, že by pro mě bylo Zrození zklamáním, protože jsem od toho absolutně nic nečekal. A o to bylo zklamání větší. Tohle má s tak velkou legendou, jakou je Hannibal Lecter společné jen jméno. Bastard, eh pardon Gaspard byl tak prkenný, že někdy jsem se měl chuť smát. Jediné, co pro mě bylo v tomto filmu zajímavé, byly tři jména: Dominic West alias Jimmy McNulty, Li Gong, která byla sakra krásná a Marek Vašut, jenž tu má asi dvě minuty ke konci… :-) V tomhle případě 2,5 * musím zaokrouhlit směrem dolů… ()
Nepopírám, že jsem čekal víc. Webber sice umí dobře režírovat a tvořit dusnou atmosféru, Ulliel má charisma, tváří se démonicky a uhrančivě, ale s tímhle scénářem se lepší (než lehce nadprůměrný) film natočit nedá. Chybí mi tam ten obrat, kdy se mladík změní v čiré zlo. Místo toho je v ději hluboká díra mezi nevinným dítětem a chladným teenagerem. Vystřihnutí asijské lekce a až sebeparodického nasazení masky by také neuškodilo, stejně jako kvalitnější závěr, jenž v této podobě vyznívá napůl do ztracena. ()
Rozhodne nejslabsi dil ze serie o Hannibalovi, ale rozhodne to neni vina hlavniho hrdiny. Gaspardovi sice chvily trva, nez se rozehraje, ale pak hraje perfektne, trochu mi pripomnel Bena Whishawa. Ostatni herci nestoji za zminku. Cekal jsem, ze ve filmu budou nejaky paradni kuchaci sceny, ale nic moc, nejaky zabiti tu jsou, ale nic nechutnyho nebo zasadniho se nekona. Dalsi problem je, ze film je misty krapet prekombinovanej (Hannibal jako samuraj? wtf) a ve vysledku je to jen film o pomste, kterej by vubec nemusel bejt o Hannibalovy, ale to by holt nevzbudil u divaku takovej zajem. Navic je film misty nechtene smesnej a misty predvidatelnej. Sceny za valky byly sice pekny, Gaspard super, ale cekal jsem vic. Po druhym skouknuti se mi film libil vic, samozrejme nej je uvodni pulhodinka za valky, ale i pak to je slusny a musim pochvalit perfektniho Ifanse. ()
Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Lady Murasaki je ve skutečnosti jméno japonské spisovatelky z 11. století. (Othello)
- Podle Entertainment Weekly byl Thomas Harris v podstatě donucený napsat příběh o počátcích slavného kanibala. Producent Dino De Laurentis chtěl snímek natočit a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Jelikož Harris zatím vždy držel nad Lecterem ochrannou ruku, napsal i tento prolog. (imro)
- Při závěrečné scéně s odjíždějícím autem je na levé straně silnice vidět novodobá hliníková dopravní značka. (ZaFi.)
Reklama