Reklama

Reklama

Resident Evil: Odveta

  • Německo Resident Evil: Retribution (více)
Trailer 3

Smrtelný virus společnosti Umbrella Corporation dál pustoší Zemi a mění světovou populaci na legie masa, které jedí Nemrtví. Jediná a poslední naděje lidské rasy v podobě ALICE (Milla Jovovich), se probudí v srdci nejtajnější operace společnosti Umbrella a odkrývá víc o své tajemné minulosti, jak dále pátrá v komplexu. Alice, bez bezpečného útočiště, pokračuje v honbě na ty, kteří jsou odpovědni za šíření epidemie; honbě, která jí dovede z Tokya do New Yorku, Washingtonu a Moskvy a vyvrcholí ohromujícím odhalením, které ji donutí znovu přemýšlet o všem, o čem si dosud myslela, že je pravda. Alice, které pomáhají noví spojenci a staří přátelé, musí bojovat tak dlouho, aby přežila a unikla nepřátelskému světu na pokraji zapomnění. Konec se blíží. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (37)

Trailer 3

Recenze (993)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

To, že si v Maximu přečtete dvoustránkovej článek o tom, jak pořádně uspokojit ženskou, z vás ještě odborníka neudělá, stejně si jí budete muset nejdřív pořádně osahat. Pan Anderson si ale evidentně věří a tak místo osahávání gamepadu zjevně věnoval své nadšení spíš Mille (vždyť já se mu vlastně ani nedivím) a nastudování Resiho v nedostatkovém čase sfoukl jen nějakým tím článkem z PS magazínu a videem z youtubka. A tak tu máme díl, který už není ani Resident Evil, ani akční survival, ale prostě jen tupé scifíčko se zombíky, které potvrzuje, že Afterlife byla jak ve filmografii mistra Andersona tak v celé filmové sérii opravdu jen obrovská náhoda. Afterlife mě konečně navnadil, abych se taky jednou na další díl těšila, načež přišla opravdická odveta mé naivitě v podobě dílu, kterému by víc slušel název Resident Evil: Úpadek. Přesně tím totiž je, ze všech dílů právě v tomhle nejvíc selhává děj, jakákoliv kvalita, i fakt, že se v tomhle Residentovi nachází valná většina zásadních (mých nejoblíbenějších) postav herní série. Ani 3D: *** není tentokrát takové jako ve starším bratříčkovi. Sem tam se nějaký pěkný efekt sice objeví a pořád nabízí více, než hromada jinejch filmů, ale rozhodně nemáte pocit, že vám z televize vylítala pěkná hromada svinsta, který bude potřeba uklidit (jak důvěryhodně to působí), jako tomu bylo v předchozím případě. Jediný, co tenhle film, jednoznačně nejhorší díl celé filmové série, dělí od odpadu, je hudba (která je beztak zkopírovaná z Afterlife) a fakt, že Ada Wong je vzhledově i povahově nejpodobnější svému předobrazu (a je ze všech na plátno převedených postav pomalu i jediná), ačkoli asiatku z ní taky dělat nemuseli. PS: Vím, že konkrétně za tohle může už hra, ale filmy mě jen utvrdily v tom, jak evidentní je v Executionerovi snaha o Residentovského Pyramid heada. PS2: Přijde jenom mně, že v porovnání se svými herními předobrazy jsou všichni chlapíci v nerozpixelované podobě o dost ošklivější? PS3: Milla v tom hábitu vypadá jako Koopa ze Super Mario Bross :D ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

JE to v každém případě lepší, než předchozí díl. Ale tuhle metu překonat, to rozhodně nebyla olympijská disciplína. Polepšil si soundtrack, výborné je vybrané prostředí (tím si Anderson šikovně otevřel možnosti) a prvních 15 minut je takřka excelentních. Jenže pak už vše jede v kolejích minulého dílu. Scénář servíruje jednu pitomost za druhou a (nemusíte být hnidopich, aby vás ty koniny praštily do očí) a zpomalovačky se rychle zají. Znovu je jich moc, aniž by měly opravdový smysl (bolestné je to hlavně ve finální bitvě). Návrat starých známých fajn, nové postavy v ničemu (Bingbing Li je nicméně zatraceně hot) a Milla neskutečně asexuální. Kam se v upnutém oblečku hrabe na Kate Beckinsale. Ve výsledku lepší než čtyřka, ale pořád o značný kus za původní trilogií. Ale když už nic, na tohle se aspoň „dalo dívat“. ()

Reklama

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Guilty pleasure efekt pomaly vyprcháva a Milla starne. Vidím to ešte na také 2-3 kúsky než jej bude 40 a potom už sa Paul hádam ukludní a nechaú ju odpočívať, aj z celou sériu (ktorá už aj tak na konci jedničky nemala čo povedať). 5-ka je festovalom besnej artdirekcie, záberov na jeden krát a zombie hereckých výkonov. Na place to musel byť čistý punk. 40% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Od doby druhých Transformers tady nebyl tak přepálený, tupý a prvoplánovitý útok na vaši signální soustavu. Anderson se úplně vykašlal na něco jako je příběh, logika či vyjadřovací střídmost a od začátku do konce servíruje, beze smyslu a oddechu, jednu sterilní akční sekvenci za druhou, to vše podpořené únavným technopeklem individua zvaným tomandandy a s heslem "čím více tam narveme těch zpomalovaček, tím lépe, vždyť jsou tak cool!". Jestli pro vás předchozí díly byly na vás už tak nějak moc, z tohodle se vám udělá blivno. Moje ostravská babička, nechť je jí země lehká, by to shrnula slovy "To byla zase chujovina!". ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o tom, čím navazuje Paul Anderson na André Bretona, v čem spočívá mimořádný význam sequelů a proč je Hollywood už přes sto let v čele kinematografie. ____ Jak známo, hodně lidí si dneska stěžuje na infantilnost amerických filmů. Tyto stížnosti, jimž neušel ani tenhle film, se ozývají opakovaně, ať už ze strany médií, diváků či akademiků, a tvoří jakýsi názorový konsensus, na němž panuje obecně shoda. Zásadní problém je v tom, že tato infantilita dnes ve spoustě filmů přechází v tzv. infantilitu na druhou, a pak už nejsme na půdě něčeho triviálního či dětského, ale spíš na půdě surrealismu a dadaismu. Na půdě avantgardy. To ovšem tito kritici infantility velmi často přehlížejí a všechno, co se jeví jenom trochu infantilně, hází předem na jednu hromadu. Včetně tohohle filmu, což rozhodně není žádné béčko (béčká jsou často takový hrozně chlapácký, zatímco tenhle film chlapy spíš pobuřuje), ale vyloženě avantgardní projekt, který navazuje na tradici surrealistickou a dadaistickou. Svědčí o tom třeba drzost, s jakou ten film láduje do diváka tok často ne úplně souvisejících obrazů, nebo fakt, že se ve filmu objeví několik herců, kteří zemřeli v předchozích dílech a hrají zde jiné postavy (Michelle Rodriguez, Colin Salmon, Oded Fehr). Někteří hovoří dokonce o éře post-příběhu, čímž naznačují, že zatímco dříve se proti učesanému příběhu bouřila avantgarda, dnes ho opouštějí i ty nejdražší produkce velkých studií. Resident Evil: Odveta svůj výraz zkrátka hledá v krajním experimentování. A jasně že není nijak extra zábavný, ale to avantgardní kusy taky nikdy nebyly. ____ Resident Evil: Odveta má navíc tu výhodu, že se coby sequel může doslova utrhnout ze řetězu a experimentovat, jak se mu zamane. U sequelů se obecně očekává všeho víc a současně se toleruje, opustí-li vnitřní soudržnost postav a vyprávění ve prospěch čisté audiovizuality. V tom spočívá mimořádný a většině kritiků skrytý význam sequelů, neboť vlastní jakousi licenci na experimentování všeho druhu a dovolují tak tvůrcům posouvat hranice filmového jazyka, aniž by se na ně za to producenti a diváci zlobili. Asi nejlepší je tu vzpomenout populární sérii Transformers a Piráti z Karibiku. Zatímco první díl Transformerů a Pirátů představoval ještě poněkud konzervativní přístup, ve druhých a třetích dílech obou sérií rozpoutali tvůrci avantgardu se vším všudy, neboť téměř úplně rezignovali na nějaké zdání smysluplnosti nebo reality, což je ale dobře, protože jim to umožnilo natočit scény, odehrávající se zcela mimo čas a prostor, v pestrobarevném limbu, kde neplatí fyzikální ani jiné zákony, a kde se může dít zcela cokoliv. Diváci tyto pokračování sice přijali s rozpaky nebo rovnou odmítli, ale to jen ukazuje na opakování dějin – když si najdete dobová vyjádření o surrealismus či dadaismu, najdete nespočet paralel s recenzemi druhých a třetích Transformerů a Pirátů. Spousta lidí zastávající názor, že film musí hlavně vysvětlit motivace postav a rozehrát plnohodnotný příběh, si navíc očividně neuvědomuje, že tím připomíná kryptokomunisty, kteří měli rovněž spadýno na „úpadkové“ modernistické a formalistické směry v umění. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, která souvisí s předešlým, proč je Hollywood už přes sto let v čele kinematografie. Určitě neobstojí argument, že za tím stojí moc distribuce či peníze. Skutečným důvodem je fakt, že Hollywood neustále inovuje a vyvíjí se, respektive cílí na mládež, která tyto inovace a změny snese. A jak známo, jedinou možností, jak si v dnešním světě udržet konkurenceschopnost, je vydat se cestou inovací. Bez nich by Hollywood nebyl na poli kinematografie zdaleka tak silným hráčem. Hodně lidí si sice stěžuje na to, že Hollywood se v prvé řadě snaží oslovit děti a teenagery, ale tyto stížnosti jsou mimo, protože právě cílení na děti a teenagery umožňuje inovovat a vyvíjet se, protože starší, potažmo konzervativnější diváci by tyto inovace co se týče změn způsobu vyprávění a stylu neunesli. Filmy jako Resident Evil: Odveta mají pak co se týče inovací asi největší potenciál, protože jednak cílí na mládež a druhak se coby sequely jak řečeno mohou dopouštět všelijakých vylomenin. Závěr z toho všeho je ten, že stěžovat si na infantilní filmy je zajisté v pořádku, ovšem řada dnešních filmů se vyznačuje tzv. infantilitou na druhou, která připomíná spíš evropské avantgardní proudy z počátku 20. století, a zde jsou ty stížnosti už poněkud neadekvátní a liché. () (méně) (více)

Galerie (176)

Zajímavosti (26)

  • Herečka Michelle Rodriguez (Rain) rovněž ztvárnila běžící zombie ve vystřižené scéně, která měla následovat hned poté, co nelítostná Červená královna (Megan Charpentier) řekne: „Aktivováni nemrtví Las Plagas.“ (Chipsonator)
  • Pri rozhodovaní, ktoré nové charaktery sa vo filme objavia, mali "hlavné slovo" fanúšikovia hry, ktorí sa zhodli na postavách Leon Kennedy (Johann Urb), Ada Wong (Bingbing Li) a Barry Burton (Kevin Durand). (Steny94)

Související novinky

Zkáza Pompejí bude sexy

Zkáza Pompejí bude sexy

27.02.2013

Ať už jste jakéhokoli pohlaví. Epos Pompeii totiž našel hlavní představitele v Kitu Haringtonovi (Jon Sníh ze Hry o trůny) a Emily Browning (kočka ze Sucker Punch). Kit si zahraje otroka bohatého… (více)

Reklama

Reklama