poster

Resident Evil: Odveta

  • Německo

    Resident Evil: Retribution

  • Francie

    Resident Evil: Retribution

  • Slovensko

    Resident Evil 5: Odveta

  • Velká Británie

    Resident Evil: Retribution

Akční / Thriller / Horor / Sci-Fi

Německo / Kanada / USA / Francie, 2012, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    *

    Zatímco minule se Anderson opájel novou technologickou hračkou zvanou ‚třetí rozměr‘, tady posílá do hajzlu i ji, a pálí divákovi do ksichtu únavný, nevzrušivý a absolutně sterilní sled střílení bez nápadu, napětí a adrenalinu, a namísto toho nechává plnit Alici rodičovské povinnosti a ostatní postavy vše naokolo trapně vysvětlovat, vstávat z mrtvých, nebo být za blbečky jen tak z rozmaru (Leon S. Kennedy!); sorry Paule, vždy jsem tě hájil, jak před hatery na netu, tak i osobně u piva, ale tohle je sračka, kterou jsem si nehorázně protrpěl a poprvé se netěším na další díl.(7.12.2012)

  • Xmilden
    odpad!

    Hodně velká špatenka. Od polovinu filmu jsem se modlil aby závěrečné titulky měly aspoň 20 minut. Milla Jovovich předvádí, že hrát může opravdu každý a Paul Anderson dokazuje nemožné, totální sračku dostal na plátna kin. Resident Evil tímhle dílem pro mě skončil, podobně jako třeba Twillight již po prvním kousku mozaiky. Resident Evil v minulosti znamenal jakousi jistotu nenáročného akčňáku. Hlavně Trojka byla mimořádně povedená. Pětka je ale absolutní hrůza. O těch tupých přestřelkách se mě bude asi hodně dlouho zdát. Nejlepší scénou ve filmu je závěrečných 10 sekund. Doufejme že 6. díl bude znamenat zkázu všech.(12.12.2012)

  • Douglas
    ***

    Film je naštěstí dost krátký, takže nestačí být úmorné jeho řetězení atrakčních podnětů, jež rezignuje na tradiční příběhové rámce. A to přes to, že nelogicky uspořádaná kanonáda podnětů se projevuje například v tom, že celý film má konstantně velmi rychlou průměrnou délku záběru (2,4 vteřiny; 2144 střihů), kdy třeba závěr překvapivě není výrazně rychlejší než většina filmu (což běžně bývá). Z perspektivy filmu jako nástroje k vyprávění příběhů se pak můžeme vrátit k rétorice komentování rané kinematografie - Resident Evil: Odplata je intelektuálně i narativně primitivní kinematografie. Jenže co s tím, když je primitivní tak hrdě, poctivě a dalších dílů se budeme dočkávat přinejmenším do doby, než se Paulu W. S. Andersonovi (producent, režisér) a Mille Jovovichové (hlavní role) rozpadne manželství? Více poznámky z doby premiéry..(10.8.2016)

  • Shadwell
    ***

    Pár slov o tom, čím navazuje Paul Anderson na André Bretona, v čem spočívá mimořádný význam sequelů a proč je Hollywood už přes sto let v čele kinematografie. ____ Jak známo, hodně lidí si dneska stěžuje na infantilnost amerických filmů. Tyto stížnosti, jimž neušel ani tenhle film, se ozývají opakovaně, ať už ze strany médií, diváků či akademiků, a tvoří jakýsi názorový konsensus, na němž panuje obecně shoda. Zásadní problém je v tom, že tato infantilita dnes ve spoustě filmů přechází v tzv. infantilitu na druhou, a pak už nejsme na půdě něčeho triviálního či dětského, ale spíš na půdě surrealismu a dadaismu. Na půdě avantgardy. To ovšem tito kritici infantility velmi často přehlížejí a všechno, co se jeví jenom trochu infantilně, hází předem na jednu hromadu. Včetně tohohle filmu, což rozhodně není žádné béčko (béčká jsou často takový hrozně chlapácký, zatímco tenhle film chlapy spíš pobuřuje), ale vyloženě avantgardní projekt, který navazuje na tradici surrealistickou a dadaistickou. Svědčí o tom třeba drzost, s jakou ten film láduje do diváka tok často ne úplně souvisejících obrazů, nebo fakt, že se ve filmu objeví několik herců, kteří zemřeli v předchozích dílech a hrají zde jiné postavy (Michelle Rodriguez, Colin Salmon, Oded Fehr). Někteří hovoří dokonce o éře post-příběhu, čímž naznačují, že zatímco dříve se proti učesanému příběhu bouřila avantgarda, dnes ho opouštějí i ty nejdražší produkce velkých studií. Resident Evil: Odveta svůj výraz zkrátka hledá v krajním experimentování. A jasně že není nijak extra zábavný, ale to avantgardní kusy taky nikdy nebyly. ____ Resident Evil: Odveta má navíc tu výhodu, že se coby sequel může doslova utrhnout ze řetězu a experimentovat, jak se mu zamane. U sequelů se obecně očekává všeho víc a současně se toleruje, opustí-li vnitřní soudržnost postav a vyprávění ve prospěch čisté audiovizuality. V tom spočívá mimořádný a většině kritiků skrytý význam sequelů, neboť vlastní jakousi licenci na experimentování všeho druhu a dovolují tak tvůrcům posouvat hranice filmového jazyka, aniž by se na ně za to producenti a diváci zlobili. Asi nejlepší je tu vzpomenout populární sérii Transformers a Piráti z Karibiku. Zatímco první díl Transformerů a Pirátů představoval ještě poněkud konzervativní přístup, ve druhých a třetích dílech obou sérií rozpoutali tvůrci avantgardu se vším všudy, neboť téměř úplně rezignovali na nějaké zdání smysluplnosti nebo reality, což je ale dobře, protože jim to umožnilo natočit scény, odehrávající se zcela mimo čas a prostor, v pestrobarevném limbu, kde neplatí fyzikální ani jiné zákony, a kde se může dít zcela cokoliv. Diváci tyto pokračování sice přijali s rozpaky nebo rovnou odmítli, ale to jen ukazuje na opakování dějin – když si najdete dobová vyjádření o surrealismus či dadaismu, najdete nespočet paralel s recenzemi druhých a třetích Transformerů a Pirátů. Spousta lidí zastávající názor, že film musí hlavně vysvětlit motivace postav a rozehrát plnohodnotný příběh, si navíc očividně neuvědomuje, že tím připomíná kryptokomunisty, kteří měli rovněž spadýno na „úpadkové“ modernistické a formalistické směry v umění. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, která souvisí s předešlým, proč je Hollywood už přes sto let v čele kinematografie. Určitě neobstojí argument, že za tím stojí moc distribuce či peníze. Skutečným důvodem je fakt, že Hollywood neustále inovuje a vyvíjí se, respektive cílí na mládež, která tyto inovace a změny snese. A jak známo, jedinou možností, jak si v dnešním světě udržet konkurenceschopnost, je vydat se cestou inovací. Bez nich by Hollywood nebyl na poli kinematografie zdaleka tak silným hráčem. Hodně lidí si sice stěžuje na to, že Hollywood se v prvé řadě snaží oslovit děti a teenagery, ale tyto stížnosti jsou mimo, protože právě cílení na děti a teenagery umožňuje inovovat a vyvíjet se, protože starší, potažmo konzervativnější diváci by tyto inovace co se týče změn způsobu vyprávění a stylu neunesli. Filmy jako Resident Evil: Odveta mají pak co se týče inovací asi největší potenciál, protože jednak cílí na mládež a druhak se coby sequely jak řečeno mohou dopouštět všelijakých vylomenin. Závěr z toho všeho je ten, že stěžovat si na infantilní filmy je zajisté v pořádku, ovšem řada dnešních filmů se vyznačuje tzv. infantilitou na druhou, která připomíná spíš evropské avantgardní proudy z počátku 20. století, a zde jsou ty stížnosti už poněkud neadekvátní a liché.(30.12.2012)

  • Psema
    **

    Odveta všem, kteří doufali, že Anderson prolomí prokletí a po obstojné kokotině nenaservíruje úplnou sračku. Ale ne. Pavlík pokračuje v trendu. Ikonický cliffhanger spláchne za minutu (za 3, pokud počítáte, že ho jednou pustí pozpátku) a pak 90 (oficiální stopáž je nějaký blábol) minut našlehává dějové vakuum lépe než Horst Fuchs. Holt W.S.. Postavy to nemá (víc než kdy jindy jsou to pouze herní figurky na šachovnici), "děj" byste vymysleli za pětiminutovku na záchodě a jelikož vám Paul nedá do ruky ovladač, je to vlastně ohromná nuda i přesto, že akce je hodně a rozhodně není katastrofální. Za vykrádačku rentgen shotů z posledního Mortal Kombatu půl hvězdy navíc a už se těším, jak se další ikonický cliffhanger spláchne příště. Bránici jsem roztrénoval dostatečně už teď.(12.9.2012)

  • - Milla Jovovich (Alice) obsadila roku 2012 druhé místo v anketě „The Hollywood Reporter“ o filmové postavě, která by nejlépe vedla zemi v boji proti zombiím. (JoranProvenzano)

  • - Vedoucí maskérny Paul Jones se inspiroval designem modrošedých zombie z filmu Den mrtvých (1985). (Sykii)

  • - Po premiéře Resident Evil: Afterlife (2010), režisér Paul W. S. Anderson diskutoval se Screen Gems ohledně natáčení pátého a šestého dílu, ale Anderson se později rozhodl soustředit jen na Odvetu. (Danny F.)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace