• mzss1
    **

    Kdysi dávno jsem to sledoval a tak nějak jsem se bavil, ale na půl. Někdy se mi to líbilo, někdy moc ne a někdy vůbec ne. Se shrnutím můžu tak konstatovat, že se jedná o pouhý a celkem slabý průměr. Celkový dojem není nejhorší ale, nápad tu byl dobrý. Takže to je u mě na hraně mezi 2 a 3 hvězdou. Tentokrát ale musím nekompromisně zaokrouhlit dolů. Takže hodnotím na vydřených a ještě tak uspokojivých 49% = **(12.5.2013)

  • Roman.Ticka
    **

    Jsem si zapla bednu jen tak z prdele a bylo milé vidět s odstupem doby některé naše méně(více) dobré herce. V každém z dílů byl minimálně jeden z těch lepších. V Brejlích to byla kouzelná babka kořenářka Ljuba Skořepová, která hrála sama sebe a výborně. Ve Ztrátách a nálezech zahráli skvěle vyšilující rodiče ztracených dětí Vydra a Bydžovská. Ovšem díl Konečně v novém byl nejlepší a to jsem nejdřív obracela oči, když přišel na scénu Vladyka. Právě on měl vtipný part pyžamového úchyláka a vůbec celý díl stál za ztrátu času i vzpomínku na staré dávné zašlé časy našich slavných komedií.(12.12.2011)

  • raduna01
    ***

    Bakaláři 97 / Milenka dvou pánů Polobotky Poslední koncert // Bakaláři 97 / Lakomec Zlatá česká hlavička Pražák // Bakaláři 97 / Princ Svatba Úraz // Bakaláři 97 / Genová inženýrka Zákeřná diagnóza Ukradený automobil // Bakaláři 97 / Báječný lázeňský život Hotelová vášeň Inzerát // Bakaláři 97 / Facka Překvapení Jak jsme přečetli Čapka // Bakaláři 97 / Brýle Konečně v novém Ztráty a nálezy // Bakaláři 97 / Dobrá zpráva Okno Past // Bakaláři 97 / Generální zkouška In flagranti Já, truchlivý korepetitor //(8.10.2012)

  • PavelZava
    ***

    Zákeřná diagnóza (opravdu zákeřná diagnóza :-D ) a Ukradený automobil (Hartl - šílený vědec, Jiří Strach a Petr Rajchert byli legrační policisté) byly hezké příběhy , uvádí "SkoroVáleček" Marek Eben. Mladá sexy učitelka vyškolí za pomoci žáků tatínka Bobana , který jako namyšlený podnikatel si šel na ní vyšlápnout za Facku danou synovi. Překvapení No Brousek byl nejlepší zvláště s maskou. Jak jsme přečetli Čapka píše se rok 1952 a profesor se podivuje na příkazem ministra na vyhození knih z knihovny. Vysvětlení komunistického ředitele proč : Proč vyřadit celého Čapka? Za Masarykem byl taky celý. Ostatní příběhy si nepamatuju bohužel, doplním až to dozopakují(20.8.2011)

  • NinadeL
    ****

    Jak jsme přečetli Čapka je nádherná miniatura a i kdyby vznikla jenom ta, tak to bohatě stačí ke štěstí.(28.8.2011)

  • - Povídky vznikly v roce 1971 jako součást losování televizní loterie Mates. Zdálo se, že nápad dramaturgyně Libuše Pospíšilové nabídnout divákům tři krátké komedie v jednom pořadu, ztroskotá na nedostatku autorů schopných jednou měsíčně zásobovat televizi kvalitními scénáři. Když ale do hry vstoupil scenárista Jaroslav Dietl a režisér Jaroslav Dudek, počáteční pochybnosti zmizely. Základní kámen k více než desetiletému cyklu, který se těšil mimořádné divácké popularitě, byl položen. (Paity)

  • - Ke svému názvu přišli Bakaláři až později po svém vzniku. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit. Manžel poté nalezený kufr za dveřmi považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. (Paity)

  • - Když dramaturgyně Alena Berková připravovala výběr z nejlepších bakalářských příběhů, záměrně sáhla do archivu z let 1971–1980, kdy se na nich podíleli Jaroslavové Dietl a Dudek. Když oba odešli, protože jim začala být těsná dramaturgická klícka, která striktně Bakaláře tlačila nejen do veselé noty, ale navíc čím dál tím více do politických námětů, přestal být pořad tím, čím býval v dobách svého největšího lesku. Potvrdilo se rčení, že se dvakrát nevstoupí do téže řeky. Připravit šest pokračování, které obsahuje tři povídky, představovalo nejen neskutečné množství hodin strávených prohlížením archivních snímků, ale také hodiny práce ve střižně. „Říkala jsem si, že tu jsou velmi dobře – scenáristicky, režijně i herecky – zpracované příběhy a že by stálo za to vybrat ty nejúspěšnější a znovu je přinést divákům. Napadlo mě, že by je mohla moderovat Martina Menšíková. Aby to byl takový dialog dcery s otcem, který už bohužel není mezi námi," vzpomíná Alena Berková na podnět, který ji před dvěma lety vedl k tomu, znovu oprášit Bakaláře. Tehdy ještě žil Jaroslav Dudek a s jejím nápadem po krátkém váhání souhlasil. Jenomže třicet let staré příběhy přece jenom potřebovaly určité úpravy, aby byly zajímavé i pro současného diváka. A tak přišla na řadu ona střižna, kde se třeba patnáctiminutový příběh upravil na osmi devítiminutový. „Žijeme v jiné době a jiném tempu. Vyžaduje ho i film. Když jde žena z kuchyně do ložnice, nemusíme už ji sledovat, jak prochází předsíní a obývákem," zdůvodňuje to Alena Berková. „Noví" staří Bakaláři pod zkušenou střihačovou rukou omládli, tak jako omladí odbornou rukou zahradníkovou přistřižený keř. V této svěží podobě se objevili roku 2001 v obnovené premiéře na obrazovkách. (Paity)