poster

2010: Druhá vesmírná odysea

  • Česko

    2010

  • USA

    2010

  • USA

    2010: The Year We Make Contact

  • Slovensko

    2010: Rok prvého kontaktu

Sci-Fi / Dobrodružný / Drama

USA, 1984, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tom88
    ****

    Od Kubrickového originálu to má síce ďaleko, ale aj tak sa jedná o dobré sci-fi a naviazanie na prvý film. Sci-fi mám veľmi rád a vesmír ma fascinuje, takže nevidím problém. Dejovo ma film až tak nevtiahol, ale predsa som bol rozčarovaný, hlavne z vesmírnych scén. Je to sci-fi , ktoré nemusí byť zrovna pre každého. 75%(12.2.2010)

  • Conner.s
    ***

    Jako sci-fi poměrně kvalitní, jako pokračování Kubrickova klenotu nedostatečné. Samozřejmě, že prvnímu dílu se 2010 nevyrovná, ale některé scény jsou povedené a příběh mě zaujal. Skladba z předchozího snímku už nefunguje tak, jak by měla, stále je skvělá, ale pokud ji chcete umístit jako podkres obrazu, musíte vytvořit vhodný vizuál. To se Hyamsovi nepodařilo, nicméně nechci jen kritizovat, vše mohlo dopadnout mnohem hůř. Tvůrci se za toto pokračování rozhodně nemusí stydět a fakt, že Kubrickových kvalit nedosáhli není ostudou. To snad ani nikdo nečekal. 60%(25.10.2011)

  • noriaki
    ****

    No není to žádný Kubrick, na to zapomeňte. A ani se nesnaží být. Peter Hyams, režisér vesměs mizerných filmů natočil i dva velice slušné. Kozoroh 1 a 2010: Druhá vesmírná odysea. Film volně navazující na slavnou filmovou symfonii pochopitelně postrádá onu vizuální podmanivost a perfektní sladěnost detailů nepřekonatelné dvoutisícjedničky, myšlenkovou hloubku naštěstí neztratil. A protože i navzdory všemu velice slušně vypadá a zachoval si alespoň část atmosféry a tajemnosti předchozího dílu, dá se říci, že se nemožný úkol navázat na geniální dílo podařil. Škoda že se nikdo nechopil i zbylých dvou pokračování. Mohla by tak vzniknout série podobná té vetřelčí.(12.9.2016)

  • Radiq
    *

    Tak tohle mě vubec nebavilo. Chybí tomu umělecká hodnota, která se ke Kubrickovi ani zdaleka nepřiblížila. Taky je tohle už moc ukecany. Podle mě se to jenom snaží těžit ze slavného jména předchozího filmu, ale nemá šanci mi ani vyšťournout žluty z ucha. Chybí tomu všechno, co v Kubrickově filmu bylo nejlepší. Kdybych si měl vybrat mezi timhle a přednáškou senilního mentálně postiženýho diskžokeje z 80. let na téma "Vliv skupiny Abba na mentální způsobilost k pohlavnímu styku", vyberu si rači ho. Tohle snad ani nepovažuju za sci-fi, ale za novej žánr, kterej by se měl zavist i kvuli dalším filmům: kravina.(5.6.2013)

  • tron
    ***

    „Že sa chovajú idiotsky naše vlády ešte neznamená, že musíme aj my.“ Po fascinujúcej sci-fi klasike, ktorá - typicky kubickovsky - nepovedala nič, prilieta rutinný akčný sci-fi triler, ktorý odpovedá na všetko aj na to, na čo sa nikto nepýtal. Je úsmevné vidieť na mostíku bezradne postávať doživotného amatéra Petra Hyamsa (NEBEZPEČNÝ ÚTEK, TIMECOP, NÁHLA SMRŤ, RELIC, KONIEC DNÍ). Nikoho preto neprekvapí, že solídna technická stránka (film bol nominovaný na Oscara za najlepšie kostýmy, výpravu, zvuk, masky a vizuálne efekty) a od Stanleyho ukradnuté nápady (hudba, výprava) sú asi tak všetko, na čo sa Peter zmôže. Pravda, je tu ešte jedinečne kuriózny kasting (Roy Scheider, Bob Balaban, Dana Elcar, John Lithgow, Helen Mirrenová, Jan Tříska), ale to je asi tak všetko, pretože atmosféra pozostáva z blikania kontroliek a mechanických zvukov od výmyslu sveta, a dialógy i pokusy o myšlienku a rusko-americké vzťahy, zostávajú na úrovni priemerne vzdelaného a priemerne inteligentného jedinca, ktorý prežije svoj priemerný život, nakrúti počas neho tucet priemerných, pre svet nič neznamenajúcich filmov a potom zomrie. Je to kruté, ale cítim, že sa musím rázne až jedovito postaviť na stranu citlivého vizionára, tvrdohlavého génia a excentrického introverta Kubricka, pretože keby som si mal začať chrániť rutinérov typu Hyamsa, neviem-neviem. 2010: DRUHÁ VESMÍRNA ODYSEA je remeselne čistý priemerný sci-fi triler, u ktorého som sa od polovičky začal tak nudiť, až som si prial, aby už dočerta odniekiaľ vyblafol Votrelec a všetkých zakuklil.(8.3.2009)

  • - Stanley Kubrick všechny modely použité při natáčení 2001 zničil, a tak museli tvůrci 2010 model lodi Discovery sestavit na základě fotografií. (Javert)

  • - Režisér Peter Hyams si nechal zřídit přímou počítačovou linku s domem autora knižní předlohy Arthura C. Clarka. (Olík)

  • - Společnost Marvel vydala roku 1984 komiksovou adaptaci filmu pod názvem "Marvel Super Special". (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace