Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mrkt
    ***

    mam z toho hrozně smíšený pocity. ukaž mi středoškoláky, co se takhle chovají. (a na školním plese si pouštějí Eagulls, jasný, ftw) snaží se to bejt hrozně trendy, ale nevěřim tomu skoro nic. jsou tam momenty, který jsou strašně lame a prvoplánový, že se jim spíš směju než se do nich snažim vcítit. nicméně si vážim toho, že někdo natočí seriál týkající se tohohle tématu (a nemyslim sebevraždu) a zaměří se na to, jak se s tim perou středoškoláci. jako celek to pro mě bohužel ale nefunguje a mam s tim spíš problém. (ALE dát do posledních minut Angel Olsen a Boba Moulda? za mě dobrý!)(4.5.2017)

  • DeathTheKid
    *****

    Při koukání na seriál jsem v sobě pociťovat tak trochu nudu a přehnanost věcí, které hlavní postavy řešily. Takový je můj pohled, pohled třiadvacetiletého kluka, který má střední za sebou a věci, které by tehdy bral moc k srdci, ale dnes je bere s nadhledem. Jenže v tom je kouzlo seriálu. Je přehnaný, bere vše moc vážně i v malicherných záležitostech a vyvolává emoce ve věcech, které jsou blízké teenagerům na střední. Střední je pro ně totiž život a každá píčovina, která se jim stane, jim ničí život, který na nich stojí. Na reputaci před kluky, na nepochopení citů (kterým stejně v pubertě dospělý těžko rozumí) a podobně. Což je fantastické, protože pro starší se budou jevit dialogy a monology jako kýčovité kraviny, jako když si puberťák uvědomí smysl života v naprosto nepochopitelné věci/aktivitě. A přesně tomu bude rozumět cílová skupina středoškolských studentů. Dospělí budou kroutit hlavou, že je to přehnané a vrstevníci se zase perfektně vcítí do některých rolí. A zbytek je jen fantasticky chutnající omáčka. Herci padli svým postavám dokonale a evokují ve vás přesně to, co evokovat mají, soundtrack scény ideálně podkresluje a mladým divákům seriál o to více podmaní a vtáhne je do děje. A mě osobně dělaly radost přechody z kazet do přítomnosti. Střihy byly inovativní a dodávaly přechodům hladkost, to samé platí o filtrech, kdy byla přítomnost vyobrazena studeně a minulost teple (ne gay). Závěr leč ne tak uspokojivý, ale něco to ve mně nechalo, možná i jedno oko nezůstalo suché. Spojím-li tedy subjektivní (pocity) s objektivním (řemeslná práce), pak nemohu hodnotit jinak než-li pěti hvězdičkami. RIP středoškolská lásko.(23.4.2017)

  • joker.george
    *****

    Zaháčkovalo mě to už od samotného začátku, i když mi na seriálu něco nesedělo, jenže jsem neuměl přesně popsat co. A teď už to ani nedokážu, jelikož ten pocit v polovině série úplně zmizel. Poté mi zbyl jen děsivý, smutný, ale potřebný příběh s co nejlidštěji napsanými postavami a s absencí černobílé a bez povrchních a ukvapených soudů. Prolínání dvou časových rovin, přesný střih, práce s hudbou a prostor pro různé teorie mě naštěstí ujišťovaly, že se stále jedná jen o fikci, jakkoliv detailní a pravděpodobnou. (Netflix)(1.5.2017)

  • Tirion
    ***

    Tenhle seriál má výborný koncept, skvělou kameru (a že by se zrovna v tomhle žánru mohlo leccos odbýt), super střih a knižní bestseller v zádech jako předlohu. Prostě zaděláno na teen událost roku. Nicméně se tam hodně projevila nesourodá režie a chabý scénář. To se podepsalo na sem tam horších dialozích, předvídatelnosti a hodně plochých postavách. To mi asi vadilo nejvíc. Dost na to dopláceli nezkušení herci, se kterými si režiséři dělali, co chtěli. Hodně často to pak právě zavánělo nekonzistencí postav a jejich jednání. Když navíc série cca v půlce ustrne, tak to pak seriál nedokáže zachránit povedeným finále, protože už vlastně všichni vědí, jak to dopadne a jak se to událo. Na konci se tak nic nedostavilo. Jinak je to ale výborný seriál pro teenagery, který se pro ně může stát televizní relikvií. Jako za nás třeba Beverly Hills 90210. Ale, aby to více zaujalo i dospělého diváka, muselo by to nabídnout víc originality a zkrátka něco navíc. A seriál tam podle mě necílil. Nic navíc nechtěl. Jen dobře zadaptovat předlohu. To se mu povedlo - proto tři hvězdičky. (P.S.: Jinak ta různá nepřímá přiznání a odůvodnění smrti jsou, mezi námi, dost chabá.)(3.5.2017)

  • J*A*S*M
    ***

    Oříšek k hodnocení. Filmařsky relativně nápaditě odvyprávěný příběh (byť scenáristická konstrukce je dost vychtěná), který v epizodách 10, 11 a především 12 a 13 dospěje k silnému závěru. Boha jeho, proč ale to skutečné drama muselo přijít až tak pozdě? Více než dvě třetiny celého seriálu jsou o tom, jak se ufňukaná přecitlivělá kravka snaží přesvědčit příčetného diváka o tom, že si za své problémy může de facto sama. Vzhledem k rozuzlení v posledních epizodách považuju za obludné, že je ten seriál vystavěný tak, že ta idea "může si za to sama" může člověka při sledování vůbec napadnout. Ale opravdu tomu tak je, protože až do těch několika posledních dílů se řeší hrozné malichernosti, které v té či oné (a mnohdy horší) podobě musely na střední potkat většinu lidí. Výsledkem tak pro mě bylo, že jsem velmi brzo začal nesnášet všechny postavy a vůbec nejvíc právě nešťastnou Hannah. Její voiceoverová teenage moudra mě ubíjela, rovněž tak i věčně zadumaný výraz jediného spravedlivého, pane Claye. Ty poslední epizody dojem zlepšují, ale faktem zůstává, že jsem se k nim dostal jen silou vůle. Malichernosti se nabalovaly a nabalovaly, až už z nich malichernosti nebyly, ale antipatie k postavám prostě zůstala. Mimochodem, opravdu si myslíte, že člověk autenticky zdeptaný takovým způsobem, že spáchá sebevraždu, bude v roce 2017 před oním aktem natáčet 13 audiokazet, kde o svém utrpení bude relativně bez emocí a leckdy i s "vypravěčským nadhledem" sáhodlouze vyprávět? A dělat u toho ladné narativní piruety jako "tuhle část příběhu si nechám na potom"? Ten seriál podává sebevraždu jako romantické gesto, a to se mi zdá velmi nebezpečné. Kdyby přišel před deseti lety, kdy frčel emo styl, měli bychom tu, tuším, o pár mrtvých teenagerů víc.(17.4.2017)

  • - Hannah Baker (Katherine Langford) v knižní předloze spáchá sebevraždu pomocí prášků, avšak v seriálu si podřeže žíly. Scéna je vykreslena velmi surově a bolestivě, aby měla větší dopad na diváky. (triiisxd)

  • - Justin Prentice (Bryce Walker) si podobnou postavu zahrál i v seriálu Those Who Can't (od r. 2016). Shodou okolností se jeho postava v obou případech jmenovala Bryce. (Kacitr)

  • - Dylan Minnette (Clay Jensen) se podílel na hudebním vkusu své postavy. V Clayově pokoji jsou k vidění plakáty Dylanových oblíbených skupin jako třeba Arcade Fire, The Shins či Bon Iver. (Natka875)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace