poster

Alucarda, la hija de las tinieblas

  • anglický

    Alucarda

  • anglický

    Sisters of Satan

Horor / Thriller / Poetický

Mexiko, 1978, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ***

    S obskurním subžánrem nunsploitation zatím nemám příliš zkušeností, ale možná si nějaké kousky doplním, protože tahle Alucarda nebyla vůbec zlá. I když první dojem značil něco jiného - zpočátku totiž film vypadá vyloženě slabě - herecky ochotnické, naivní, lacině soft erotické. Jakmile se ale posednuté dívčiny začnou předvádět, jde kvalita - nebo lépe řečeno zábavnost - filmu prudce nahoru. Druhá půle má spád, spoustu krve, spoustu hysterických jeptišek a nechtěně směšných dialogů. Takže nakonec vlastně potěšující zážitek, byť tak trochu guilty ...(4.12.2014)

  • Caelos
    ***

    Teda, podle toho krásného plakátu jsem čekal něco přiměřeně dobrého, ale... Alucarda je divný film. Ze začátku je to takové zfetlé, cikáni (a ten jeden co vypadal jak čertík bertík) běhání po lese... Pak příjde nějaký ten Satan, spousta křesťanských kravin a nakonec nějaký ten osobní armageddon, který byl ale udělán fakt dobře. Stejně jako když Justine povstane z krve. Zklamání. I když některé scény byly fajn. Maska kozla byla strašná, působila směšně. A erotika v těchhle starších filmech mi příjde tak nějak neerotická.(6.3.2011)

  • baronGrga
    ***

    Na první pohled dějově naprosto nezvládnutý, lezbickou erotikou líznutý horor, který toho kromě pěkného vizuálního zážitku mnoho neposkytl. Na pohled druhý velká symbolická plavba po oceánu, v němž se o sebe bijí vlny křesťanské, vlny nekřesťanské, zpěněné pohanstvím a satanismem, a kolmo na ně narážející vlny věděcké, kdy jeden nestačí otáčet dalekohledem, aby všechnu tu symboliku pojal (nepřehlédnutelné hábity řeholnic podobné obvazům pro malomocné s bonusovou červenou batikou od pasu dolů, obsazení role satyra a vědce jednou osobou apod.). Sečteno podtrženo, Moctezuma měl věnovat více péče příběhu a dialogům, protože hledat ve filmu, zda v něm náhodou není ukryto víc, je prostě z principu špatně. 50% (v něčem velmi dobře, jinde ohromně odfláknuté)(25.2.2014)

  • ancientone
    ****

    Juan López Moctezuma určite zbožňoval Friedkinovho Exorcistu. Zbožňoval natoľko, že sa pustil to tohoto lacnučkého rúhačského rituálu o kláštore s "drastickými prejavmi posadnutia a exorcizmu". Rozprávanie veľmi strohé a priame, bez odbočiek alebo influencií ktoré by zápletku zahustili, ozvláštnili či prichutili, hlavne že nahé ženské lezú z rakiev naplnených krvov. Autenticita na úrovni kčerstvých kusov ovocia v jogurte je predsa len irelevantná, nakoniec nemožno poprieť zvláštu až snovú silnú atmosféru, dominantu tejto strohosti, dobre vystihnuteľnú práve fonetikou anglického slovíčka "weird". K Alucarde sa možno postaviť dvoma cestami, buď kriticky ako k úplne plytkej historke zamieravajúcej sa na (dnes už zastaralé, no pre mňa o to príťažlivejšie) prvoplánové šokovanie diváka, alebo ako k bizarnému objektu zábavy, -úchylky tých istých atribútov- ktorý nemožno brať seriózne. Maškarádová-blasfémia, lacný čierny karneval, kde sa je možné veľmi dobre zabaviť. Úsmevná obskúrnosť.(2.2.2013)

  • Tormentor665
    ****

    Do těchhle filmových luhů a hájů moc často nezavítám, což do budoucna napravím. Ta barokní kamera se sice hýbe trochu neforemně, ale sluší jí to stejně jako páru hlavních hrdinek. Autenticita a atmosféra se chvílemi vytrácí, což snižuje kvalitu filmu, ale celkem vzato velice přijemná podívaná. Zkrátka evergreenová kombinace dívky jménem Justina a kláštera nemůže nikdy dopadnout úplně zle.(2.2.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace