poster

28 týdnů poté

  • Velká Británie

    28 Weeks Later

  • Španělsko

    28 semanas después

  • Slovensko

    O 28 týždňov

Horor / Sci-Fi / Thriller / Drama

Velká Británie / Španělsko, 2007, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lateef
    ****

    Lahůdka chutnající jako krví nasáklá jahůdka! Infikovaní lidé se mění ve sprintující zombie rychleji, než se stačíte poškrábat na zadku, a tentokráte prohánějí po opuštěných a strašidelně tichých ulicích Londýna nejen navrátivší se populaci, ale i speciální jednotku vojáků, kteří jsou pak nuceni poslouchat a vykonávat podivné rozkazy. A to musí v téhle notně krvavé řezničině řešit hlavní postavy ještě rodinné vztahy, které nemají zrovna růžový nádech. Režisér Fresnadillo svůj úkol zvládnul velice dobře, nájezdy na město jsou úchvatně mrazivé, stejně jako spousta vizuálních obrazů (okamžik útěku podzemním tunelem mi hodně připomněl Sunshine). Film obsahuje několik špičkových scén, jmenovitě úvodních deset minut, dále "polní masakr motorovým rotorem" a třeba tepelné vyhlazení londýnského ostrova nebo kulometná palba vrtulníku na ujíždějící vozidlo. A kvůli lidem jako John Murphy začínám přicházet na chuť instrumentálním skladbám. 61,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(9.10.2007)

  • flanker.27
    ***

    Stejný tým, jiný režisér (Boyle pouze jako producent). Stejná atmosféra. Stejná syrovost. Stejná hudba. A stejné chyby. Tedy chyba. Scénář. Pro způsob opětovného rozšíření nákazy se snad nemohlo najít horší řešení včetně několika oslích můstků a mostů. Navíc to uvažování ozbrojených vojáků je někdy velmi podivné, nemám rád, když z jednání postav čiší scenáristická manýra a ne uvěřitelné jednání příslušníka druhu homo sapiens. Snaha vyjádřit se k nasazení v jedné nejmenované středovýchodní a jedné nejmenované středoasijské zemi se sem popravdě moc nehodí. Naštěstí se všechny tyto nedostatky dají překousnout díky dobré režii, atmosféře a pár skvělým scénám: začátek, kosení vrtulí - to se za druhý světový opravdu dělalo, cesta metrem v absolutní tmě, bombardování Londýna napalmem. A hudba. Ale s lepším scénářem to mohlo být mnohem lepší.A taky bych rád, abych cca 5 minut před posledním záběrem tak jasně nechápal, jakou evropskou dominantu a v jaké souvislosti v něm uvidím. :)(18.5.2008)

  • Enšpígl
    *****

    Zombíci ruku v ruce z US Army rozpoutali v Londýně luxusní jatka. Ve filmu se nám vyskytuje mnoho žánrů. Třeba žánr akční je povedenej, ale děsně mě srala ta třaslavá kamera. Ona se naštěstí netřese pořád, jenže pokaždý když je nějaká slušná akce se zombíkama, tak s tou kamerou začnou třást jak mentálové a já se pak v tom hovno vyznal. Naprosto dokonale vypadal Londýn "poté", deprese z něj šla až ke mě do postele. Vydařené lekačky prověřily nejedno pérko mého gauče při mém vylekaném nadskakování . Střelba do civilistů v případě ohrožení je docela solidní téma k zamyšlení a US Army v Londýnských ulicích se také nevidí každej den. Do toho připočtu super rychlé a drsné zombíky, brutální scény, třeba hlazení zombíků vrtulí je frajeřina největší, to vše proložené hutnou muzikou a docházím k jasnýmu názoru, že jsem viděl nejlepší zombie film. Ještě uklidnění nakonec. My se v Čechách moc bát nemusíme, my tady totiž budeme mít americký radar a ten nás před zombie jistě ochrání. K něčemu přece bejt musí. Takže u nás žadný dny, týdny či měsíce poté nehrozí.(3.12.2007)

  • POMO
    ***

    Agresívne, drsné, sebapožierajúce vlastnou nehumánnosťou. A ďaleko viac akčné, než hororové. Fresnadillo sa natoľko vyžíva v streľbe, dyme, plameňoch a výbuchoch, že bližšie než k hororovo-existenciálnemu originálu Dannyho Boylea má jeho dielo k vizuálno-atmosferickej videohernej adaptácii (Silent Hill a Resident Evil dokopy). Aj kvalitné herecké obsadenie vychádza v režisérovych rukách nazmar – postavy nemajú potrebnú hĺbku a slúžia iba ako sprievodcovia po dramatických stretoch so zombíkmi, či všetko živé likvidujúcimi vojakmi.(29.10.2010)

  • Bluntman
    ****

    Stejně jako jiný evropský tvůrce, který ovládá španělštinu a který svou sociálně břitkou (post)apokalyptickou vizi natočil ve Velké Británii, Alfonso Cuarón se svými Potomky lidí, i Juan Carlos Fresnadilo se snaži o něco víc než jen natočit žánrovou podívanou s velice jednoduchou fabulí. Jenže tvůrce velice ceněného, vypravěčsky nedotáhnutného a utahaného Intacta sedí zbytečně na dvou židlích, protože žánrové momenty působí buď rušivě (v lepším připadě) nebo dokonce jako nástavba pro pokračování (v horším připadě), sociální komentář z filmu až moc trčí a paralela s Irákem a americkými vojsky, které podělají, na co přijdou, je až moc laciná a hloupá. Vyšši rozpočet se podepsal (v dobrém slova smyslu) i na tom, že si tentokráte vychutnáme více působivých záběrů vylidněného Londýna, z nichž snímek hlavně čerpá atmosféru, a několika vynikajících, převážně akčních scén - shazování napalmu či akce s vrtulí. Bohužel ty nepřekonají úvodní scénu filmu, která nastaví laťku až moc vysoko a kterou nelze udržet po celou dobu, když následně představené postavy dětí a později i vojáků jsou veskrze nezajímavé a s letmo nahozenými typy nejde jenom tak sympatizovat. Kinetická kamera a frenetický střih zde mají své opodstatnění, protože na diváka věrně přenášejí chaos a nepřehlednost z celé té vřavy, ale orientace mezi postavami je pak o to horší a to podrývá i logika vyprávění, která spoléhá až moc na náhody a scénáristickou svévůli (nakažení je tentokrát přitáhnuto hodně za vlasy). Výše zmíněné výtky vyplývají hlavně z toho, že 28 dní poté je o kus lepší a že kolem 28 týdnů poté se vyrojil až moc velký hype s výkřiky jako "nejlepši hororový film posledních let" apod. V podstatě platí, že tam, kde ve slabších chvílích má jednička Cilliana Murphyho, tam má dvojka brilantního Roberta Carlylea, který je bohužel trestuhodně nevyužit.(5.7.2007)

  • - Použiť na začiatku filmu časovú os bol nápad Alexa Garlanda. (misterz)

  • - Všechny scény s Andym, Tammy, Scarlet, Doylem a Samem při cestě napříč Londýnem ve snaze vyhnout se bombám byly točeny ve dne za použití speciální techniky vytvořené pro film kameramanem Enrique Chediakem. (HellFire)

  • - Spoiler: Danny Boyle režíroval některé ze scén, mimojiné hned úvodní ve stodole, kde jsou zabiti Sally (Amanda Walker) a Geoff (Garfield Morgan). (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace