Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vznětlivý boxer Charley Davis, jemuž touha po slávě a penězích stoupne do hlavy a vytvoří bariéry mezi ním a jeho blízkými, je jednou z nejznámějších rolí Johna Garfielda, největšího filmového rebela 40. let. Snímek Tělem a duší, kterým na sebe výrazně upozornili levicově smýšlející začínající režisér Robert Rossen a na Oscara nominovaný scenárista Abraham Polonsky, byl prvním, v nezávislé produkci realizovaným snímkem Johna Garfielda, který byl do té doby spojován se studiem Warner Bros. a jeho sociálně angažovanými filmovými produkcemi. Výrazný společenský apel ostatně nechybí ani Rossenově snímku, který jako jeden z prvních poukázal na korupci mezi boxerskými promotéry a jejich sportovními svěřenci, a právem patří mezi klíčové tituly daného subžánru. (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (13)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Zásadní film boxerského subžánru, Raging Bull po tomhle kousku vypadá spíš jako vykrádačka, stejně tak paralely s Pulp Fiction si všimne každý. John Garfield famózně přirozený a nestrojený, asi jako kdyby Marlon Brando hrál ve 40. letech (naposledy mě takhle překvapil u starého filmu Paul Muni v I Am a Fugitive From A Chain Gang). Scény boxu na svou dobu unikátní (Director of photography James Wong Howe was famed for his innovations, including putting a cameraman with a hand-held camera on roller skates inside a boxing ring for Body and Soul (1947) to draw the audience into the ring.) ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Životopisné filmy o vzostupe slávnych hudobníkov či športovcov ma obvykle, napriek úchvatným hereckým výkonom a perfektnému remeslu príliš nenadchýňajú a rýchlo vyšumia. Reálna story rozoberaných osobností totiž nemáva scenáristicky atraktívne zvraty a finále, aké vyžaduje poriadny filmový zážitok. Body and Soul má konštrukciu životopisnej drámy, ale nie je reálnou story a vďaka tomu môže obsahovať žánrové zvraty i veľké finále, ktoré mu dodáva parameter vznešenosti hollywoodských klasík a robí z nebo plnohodnotný filmový biják. Parádička. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Tak krásný pocit jsem z filmu už dlouho neměl. Bez přehánění můžu říct, že to je nejlepší film z boxerského prostředí, co jsem viděl. Pokaždý, když mě nějakej film takto ohromí, tak nevím, co víc k tomu mám psát. Prostě paráda :-) ___ (P.S. Toho idiota, co tady všem noirům snižuje hodnocení odpadem - pochybuju, že něco z toho viděl - bych nechal zastřelit) ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Příběh na známé téma "mladý muž z chudých poměrů se...", zde ovšem v naprosto dokonalém zpracování. Pozn.: EdaS **** si povzdechl: "Kdyby to mělo i pořádně noirový konec..." Konec filmu se ovšem nerovná konci tohoto příběhu, který má téměř vždy negativní vyústění. Buďto hrdina odejde z byznysu a následně padne vysílením, nebo padne přímo v byznysu v důsledku stoupajících nároků na jeho (především) psychiku, nebo z bysnysu odejde (jako je tomu zde), ale celý život pak skomírá ve vzpomínce na dobu, když byl ještě někdo... Scénář je skutečně dobrý, přestože pokus o diskurs na Blakeova Tigra (Tiger! Tiger! burning bright / In the forest of the night / What immortal hand or eye / Could frame thy fearful symmetry?) a způsob výslovnosti (symmetry se čte "symetraj") není na úrovni boxéra.   ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama