Reklama

Reklama

Sněhurka a lovec

  • USA Snow White and the Huntsman (více)
Trailer 2

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 647)

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Evan Daughetry, John Lee Hancock, Hossein Amini / Príbeh: Evan Daugherty Lewis | Hudba: James Newton Howard | Produkcia: Sam Mercer, Palak Patel, Joe Roth | Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: Roth Films | Rozpočet: 170 miliónov $ | Tržby: 396,397,203 $ || Totálny gýč, pretekajúci do samostatnej formy drsnej, audio-vizuálne dokonalej fantasy rozprávky pre nedeti. Škoda faktoru Stewart, pretože aj keď hraje 100x viac než vo všetkých mesačných svitoch a ich skloňovaní dokopy, na môj vkus dosť prehráva. Scenárista dal Snehulienke veľa scén, ktoré sú herecky náročné a beznádejne náchylné k pátosu - to si žiadalo skúsenejšiu tmavovlásku. Dobrá otázka - ale koho? --- Všetci ostatný hrajú skvelo, škoda len absencie pridanej pamätnej hodnoty scénára, ktorý nedovolí kápnuť slzu, alebo si niektorú z postáv obľúbiť. Na ten zladený obraz a zvuk ale niet zlého slova. ()

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Zrcadlo, zrcadlo, copak jsi úplně blbé ?! Charlize Theron je ta nejkrásnější, Bel-chci říct Sněhurka, je prkno, mysliv-chci říct Lovec, je bezdomovecká verze Thora se sekerou a trpaslíc-chci říct.. oni to jsou vlastně trpaslící, tak nic. Trpaslíci tu jsou tak 5 minut a na jejich casting bych řekl, že tu někdo dost promrhal talentem. Přesto to je ve spoustě momentů dost cool na to, abych si to někdy pustil znova. A především, Charlize Theron je ta nejkrásnější ! ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Vcelku lze uznat, že se tvůrci docela přiblížili zdařilému převodu z pohádky na fantasy, ale to je tak zhruba všechno, co jsem jako amatérský kritik schopen uznat. Pravdou je, že si zde pomáhají vším možným, co lze vysledovat v jiných fantasy a historických filmech a vlastně i pohádkách. Takové berličky jim ale ty nohy nakonec spíše podkopávají. Úplnou dorážkou, úplnou chybou, co film naprosto deklasuje, je jedna velká nelogičnost, totiž zrcadlo pravdy, které lže jako Paroubek v Otázkách Václava Moravce. 1. Tvrdí, že královna je nejkrásnější na světě, přitom ve filmu najdeme mnohem hezčí bytosti. 2. Pak najednou z ničeho nic tvrdí, že nejhezčí je Sněhurka, která záhadným způsobem zkrásněla přes noc, byť byla držena v izolaci, hladovění a vůbec krutých podmínkách, to za a) a za b) ta, kterou ztvárnila Kristen Stewart, jež vypadá jako nějaký ušatý kluk se zuby jak králíček, navíc, přátelé, přiznejme si to, mírně šilhá! A pakliže ještě vezmeme tělo obstarožní Charlize Theron jako takové za vzor středověké krásy, ten půlčík Sněhurka ji prostě nepřekoná ani v nejmenším. To zrcadlo nám zkrátka lže. A filmaři též, chtějí-li nám nakukat, že děcko, které je drženo ve středověku mnoho let v naprosté izolaci, že se dokáže přes noc adaptovat a bez úhony přežít v drsné přírodě a v kruté době. Neslýchané. Ale k čertu s tím. Je to přece fantasy, to asi znamená, že představivosti se meze nekladou a hledejme krásu a mystično i tam, kde není. Třeba je to tím, že je obdařena nějakou tou tajemnou životodárnou mocí, to prý i zlepšuje myšlení… Lovec a partička trpajzlíků je něco, čemu měli dát tvůrci větší prostor spíše, než té prázdné igelitce z Lidlu Kristen Stewartové. Totiž, ten lovec se celou dobu tváří, jakoby se té Stewartové úplně štítil (a já se mu nedivím), že je z ní celej hin zkrátka nelze jen tak zahrát, to by snad nezvládl ani Rudolf Huršínský. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Přesně na rozhraní temnější pohádky a opatrné fantasy, ale za sebe jsem doufal, že se bude mířit o něco výš. Situaci musí občas vysloveně zachraňovat krásná Kristen a bijec Hemsworth, pro kterého budou role neurvalých i zranitelných hrdinů kariérním osudem. V soundtracku úžasně řádí Howard (a Florence+The Machine), fantastičtí tvorové se opatrně objevují v pravidelných dávkách a pasáže typu procházky kouzelným vílím lesem dokážou vzít dech na dlouhé minuty dopředu, takže kde je problém? U mě jednoznačně na hradě. Charlize a její zlou královnu jsem výkonem i uchopením postavy za celé dvě hodinky zkrátka nevzal a ať už se koupe v mléce nebo zlověstně hrozí komu chce, jen jsem nervózně poposedával a čekal, až přijde jakákoli změna. Sanders sympaticky mění notoricky známé dějové momenty (přestože onu klíčovou a mou nejvíce očekávanou změnu do konce nedotáhne), ale na úplném konci zůstává celkový dojem až příliš zdráhavý. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • Jedná se o jednu z mála filmových verzí známé pohádky, kde nebyli do rolí trpaslíků obsazeni herci malého vzrůstu. Místo toho bylo využito speciální trikové techniky, díky níž herci vypadají mnohem menší, než jsou ve skutečnosti. Film si kvůli tomu vysloužil vlnu kritiky ze strany malých lidí z filmové branže. Např. Warwick Davis to veřejně přirovnal k tomu, jako by se někdo pokoušel přebarvovat bílé herce na černo, aby mohli hrát černošské role. (Ajka1)
  • Ve scéně, kdy Finn (Sam Spruell) sleduje zpoza rohu svou sestru (Charlize Theron), nevidíme Zrcadlového muže (Chris Obi). V předchozích záběrech však Zrcadlový muž vidět je, což je buď chyba ve filmu, nebo Zrcadlového muže vidí pouze Ravenna. (fiLLthe3DD)
  • Natáčení probíhalo od října 2011 ve Velké Británii. (Verunka1995)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama