Režie:
Scott DerricksonKamera:
Christopher NorrHudba:
Christopher YoungHrají:
Ethan Hawke, Juliet Rylance, Fred Dalton Thompson, James Ransone, Clare Foley, Michael Hall D'Addario, Victoria Leigh, Cameron Ocasio, Nicholas King (více)Obsahy(3)
Ellison, autor detektivních románů, objeví na půdě svého domu staré filmové pásy, související se záhadnými vraždami, jež se tu kdysi staly. Pátráním po vrahovi však zkříží cestu celé své rodiny s neznámou nadpřirozenou bytostí a uvrhne ji tak do obrovského nebezpečí. (oficiální text distributora)
Videa (13)
Recenze (1 715)
No, řeknu vám, neměl jsem po téhle návštěvě strašidelného domu klidné spaní. Pořád mi v uších hučela ta dokonalá (i když jako soundtrack asi neposlouchatelná) kakofonie zvuků a odevšad vykukoval pan Bubák. Sinister je možná další z řady o obyčejných strašidelných domech, kterých je v hororovém filmovém žánru nepočítaně (nebo to snad někdo spočítal?), ovšem ty hrátky s temnotou a ponurou plíživou atmosférou z něj dělají klenot ve svém žánru. ()
Hudba tu robí 90% atmosféry. Mohli by tam behať aj šmolkovia, ale tá hudba aj tak navodí zimomriavky. Príbeh je síce na začiatku zaujímavý, ale každou jednou minútou je predvídateľnejší. Záver veľmi slabý a vôbec ma neuspokojil. V moci diabla bolo od Derricksona oveľa desivejšie a príbehovo kvalitnejšie. A kto sa pri tomto hororore šiel posrať strachom je naozaj obyčajná trasoritka. ()
To, co fungovalo už v Kruhu, Paranormal Activity a podobných aneb "home video děsí nejvíc" po stopadesáté. Zdaleka nejlepší složkou Sinistera je kakofonická skrumáž plná letmých skřeků, proseb o smrt a znepokojujících ruchů, která se při troše fantazie dá označit hudbou (soundtrack jen pro psychopaty). Postavy jí logicky nemůžou slyšet, ale pro diváka by to bez ní nebylo ani z poloviny tak intenzivní a mrazivé. Frekvence šoků (než se to trochu okouká) v první polovině je velmi nadstandardní a nepamatuju si, kdy jsem byl naposled v kině takhle nervózní a přál si, aby si postavy povídaly a proboha chodily po domě hlavně ve dne, kdy by bubáci měli spát :-) ()
Jeden z najlepších horrorov poslednej dekády. Dobrá zápletka (-rozumej tradičná horrorová, nenáročná), schopná réžia, ktorá pri intenzívnych ľakačkách využíva zaujímavé uhly kamery, detaily a hlavne presný strih. Herci v tých najextrémnejších scénach naozaj vyzerajú akoby prešli peklom, čo rozhodne pridáva na realistickosti a atraktivite. O hereckých výkonoch samotných, nejakej chémii medzi sa však hovoriť nedá, ale myslím, že to nieje tak relevantný faktor. Dôležitý bol faktor strachu a ten bol vybičovaný do extrému. Takže za horrorovú nádielku odo mňa veľká spokojnosť. 90%. ()
Ano, Sinister bezpochyby je jedním z nejlepších hororů roku 2012. U hororů téměř vše již bylo viděno, nicméně ne všechno již bylo slyšeno. A polovina Sinisteru spočívá v tom maglajzu, co splodil geniální Young a čím byl film ozvučen. Protože tyhle zvuky samy o sobě jsou děsivý, ale ve spojení s hororovýma scénama je to teda vrchol. Vadily mi tak maximálně ty přemaskovaný děti, ty už mě teda moc neberou, zato boogie man byl krutej jak sviňa. Plus k tomu samy nahrávky zločinů jsou hrůzný. Táhne to nahoru i Hawke, Rylance a hodně se mi líbil James Ransone v menší roli "deputyho". Sinister patří k tomu typu nervních, skutečně děsivých hororů, co postupně gradujou a přesně to se mi líbí. Takže proto neváhám se 5* ani chvíli. O chlup lepší, než Mama. ()
Galerie (37)
Photo © Wild Bunch (Central)
Zajímavosti (24)
- Výzkumníci z britské agentury Broadband Choices nechali 50 lidí různých věkových kategorií více než 100 hodin sledovat strašidelné filmy a měřili jim přitom srdeční tep. Na základě výsledků byli následně schopní horory seřadit podle toho, jak moc diváky vyděsily. Na prvním místě se umístil právě Sinister. (ČSFD)
- Ethan Hawke (Ellison Oswalt) ztvárnil ve filmu spisovatele, kterým je i ve skutečnosti. V roce 2013 měl na kontě romány "The Hottest State" z roku 1996 a "Ash Wednesday" z roku 2002. První jmenovanou knihu také zadaptoval do filmu Hořká krajina (2006). Kromě scénáře se ujal také režie. (civrss)
- Scéna s křičícím Trevorem (Michael Hall D'Addario) lezoucím z kartonové krabice byla inspirovaná reálným zážitkem režiséra filmu Scotta Derricksona. Jeho syn míval často noční můry. Sice se neschovával do krabic, ale dokázal na svého otce vyděšeně zírat a křičet, jako by mu šlo o holý život. (pornogrind)
Reklama