poster

Pan Tau (TV seriál)

Rodinný / Dobrodružný / Komedie / Fantasy

Československo / Západní Německo / Rakousko, 1969, 33 x 30 min

Scénář:

Ota Hofman

Hrají:

Otto Šimánek, Josef Aleš, Františka Alešová, Jana Alešová, Marta Alešová, Karel Augusta, Josef Bek, Karel Bělohradský, Svatopluk Beneš, Josef Beyvl, Josef Bláha, Mahulena Bočanová, Jiřina Bohdalová, Robert Boreš, Ella Bouřilová, Jana Brejchová, Vlastimil Brodský, Josef Brozman, Jiří Bruder, Gustav Bubník, Otto Budín, Slávka Budínová, Štěpán Bulejko, Jan Cmíral st., Stanislava Coufalová, Jaroslav Čejka, Martina Červená, Vítězslav Černý, Hana Čížková, Zdena Dančíková, Zdeněk Dítě, Eduard Dubský, Radka Dulíková, Milena Dvorská, Josef Dvořák, Karel Effa, Karel Engel, Věra Ferbasová, Josef Fiala, Marta Fialová, Jiří Fictum, Erich Fichtner, Josef Filip, František Filipovský, Vlastimil Fišar, Stanislav Fišer, Zuzana Fišerová-Svátková, Dana Francová, Nelly Gaierová, Ivo Gübel, Karel Hábl, Zdena Hadrbolcová, Stanislav Hájek, František Hanus, Jiří Hartman, Vlastimil Hašek, Hana Hátleová, Jiří Hein, Ivana Herglotzová, Zdeněk Hess, Václav Hladík, Jana Hlaváčová, Josef Hlinomaz, Vladimír Hlavatý, Zdeněk Hodr, Michael Hofbauer, Karel Höger, Miroslav Homola, Vladimír Horka, Vladimír Hrabánek, Martin Hradilek, Vladimír Hrubý, Jiří Hrzán, František Husák, Jiří Chmelař, Antonín Jedlička, Eugen Jegorov, Dagmar Jelínková, Vlasta Jelínková, Alena Jirešová, Ilona Jirotková, Julie Jurištová, Jiří Kábrt, Rudolf Kalina, Josef Kemr, Marta Kaňovská, Jiří Kasík, Jana Kittnarová-Čižinská, Karel Klement, Jaroslav Klenot, Jiří Klenot, Jiří Kodet, Miloš Kopecký, David Kopřiva, Luděk Kopřiva, Eva Lorenzová, Jiří Kosek, Lubomír Kostelka, Bohumil Koška, Václav Kotva, Jiřina Koucká, František Kovářík, Jaromír Kozák, Robert Krásný, Blanka Krátká, Martin Kravka, Antonín Krčmář, Ladislav Krečmer, František Kropáček, Zdeněk Kryzánek, Bohumil Křížek, Ilona Kubásková, Jiří Kúkol, Laděna Kumperová, Jan Kuželka, Jiří Lábus, Beda Lak, Pavel Landovský, Jan Libíček, Elena Lindauerová, Lubomír Lipský st., Jiří Lír, Helena Lišková, Stanislav Litera, Václav Lohniský, Steve Lichtag, Magda Maděrová, Ivo Mareš, Jaroslav Mareš, Karel Mareš, Zdeněk Martínek, Viktor Maurer, Karel Meister ml., Vladimír Menšík, Ludmila Zábršová-Molínová, Miroslav Moravec, Jaroslav Moučka, Luděk Munzar, Tomáš Murdych, Mirko Musil, Oldřich Musil, Jindřich Narenta, Petr Nárožný, Arnošt Navrátil, Ladislav Navrátil, Václav Neckář, Milan Neděla, Miloš Nesvadba, Ivo Niederle, Jana Nikrleová, Petra Nohová, Miloslav Novák, Yvona Odehnalová, Vít Olmer, Zuzana Ondrouchová, Pavel Osif, Karel Pavlík, Dagmar Patrasová, Josefa Pechlátová, Helena Pelikánová, Vít Pešina, Marcela Pešinová, František Peterka, Jiří Plachý, Jan Pohan, Jindřich Polák, Petr Pospíchal, Vladimír Pospíšil, Ladislav Potměšil, Zdeněk Procházka, Otakar Rademacher, Filip Renč, Veronika Renčová, Milan Riehs, Marie Rosůlková, Augustin Růžička, Helena Růžičková, Milan Rybák, Zuzana Řepová, Jan Sedláček, Jana Sedlmajerová, Jindřich Sejk, David Schneider, Raoul Schránil, Dana Sikorová, Eliška Sirová, Ema Skálová, Petr Skarke, Jan Skopeček, Jana Skřivánková, Břetislav Slováček, Jarmila Smejkalová, Josef Somr, Antonín Soukup, Jiří Sovák, Zdeněk Srstka, Vladimír Stach, Bobina Staňková, Pavel Stránský, Elena Strupková, Josef Střecha, Leoš Suchařípa, Bedřich Šetena, Jaroslav Ševčík, Ela Šilarová, Bohumil Šmída, Jiří Šolc, Václav Štekl, Jaromír Štemberg, Barbora Štěpánová, Jaroslav Štercl, Lenka Termerová, Věra Tichánková, Jaroslav Toms, Jaroslav Tomsa, Václav Trégl, Tomáš Vacek, Ivana Trump, Milivoj Uzelac st., Alois Vachek, Jiří Vala, Hana Vávrová-Heřmánková, Miloš Vavruška, Oldřich Velen, Eliška Velímská, Žofie Veselá (Kanyzová), Jan Víšek, Karel Vítek st., Rudolf Vodrážka, Robert Vrchota, Jan Vyčítal, Miroslav Vydlák, Václav Vydra nejml., Stanislav Vyskočil, Josef Vytasil, Jan Werich, Ludvík Wolf, Milena Zahrynowská, Libuše Zátková, Táňa Zavřelová, Karel Zelenka, Jitka Zelenohorská, Eduard Žemla, Ladislav Županič, Magda Křížková-Šebestová, Petr Sýkora, Jan Krafka
(další profese)
  • hous.enka
    *****

    Pan Tau j epro mě nedělní ranní klasika. Nejradši jsem měla ty epizody s klukem Emilem a pak díly s Claudií (holka ze zámku - tak trochu princezna - a přwepracovaného otce jí hraje úasný Jan Werich). Vlastně právě za Wericha a za to, jak převyprávěl příběhy pana Tau na audiokazeu, musím dá pět hvězdiček :)(6.8.2013)

  • Jara69
    ****

    Dal jsem 4 hvězdičky, protože se jedná o celou serii. 5 bych dal jednoznačně serii druhé, na které jsem vyrůstal. Alfonz, jako dvojník pana Tau, Menšík jako bratr, Bohdalová jako manželka a Filipovský jako tatínek. Neskuteční sestava i jednotlivé epizody. Dodnes si pamatuji, jak Menšíkovi zmizel od večeře párek, který snědl Alfonz na ostrově a Menšík podezíral Filipovského, že mu ho snědl. :-) Třetí série byla tak za 4 hvězdičky, a první tak za 3 hvězdičky. Ale tu jsem viděl snad až po revoluci a moc se mi nelíbila. Možná kdybych ji viděl znovu, bylo by to lepší.(22.4.2015)

  • Ravi
    ***

    Pan Tau mi k srdci nikdy nepřirostl a dodnes ani vlastně zcela nevím proč. Asi mi na té mlčenlivé postavě něco nesedělo, nikdy jsem neměl pocit, že pan Tau je hlavní postavou, nýbrž že se kolem něho dějí věci a on ani neví proč. Přesto je tento seriál milým pohlazením, které bez jakékoli obavy můžete naservírovat dětem. Jeho buřinka a ťukání na čelo jsou však legendární. 65% = 3/5(13.9.2014)

  • otík
    ****

    Na začátku tohoto zajímavě vymyšleného seriálu se maličký pan Tau zřítí ve svém primitivním vozítku na Zem. Dostane se do rodiny Filipa a prožije s ním prvních pět dobrodružství (třeba při vánočních oslavách, na rodinné chatě, s Filipem se podívá na hory a trochu také pozlobí Filipova třídního učitele - Václav Štekl, nebo Filipova tatínka - Jiří Sovák). Na konci pátého dílu pan Tau omylem odjíždí v autě školního inspektora. V šesté části pluje na výletní lodi, v sedmém díle přiletí do zámku, kde prázdninuje osamělá malá dívenka Claudie a nebyl by to pan Tau, aby jí její nudný pobyt na zámku řádně nezpestřil. Dědečka Claudie si zahrál pan Werich. V osmém dílu se pan Tau vrací za Claudií, aby dědečkovi splnil jeho přání - vypařit se ze zámku s Claudií za účelem pořádného dobrodružství. A pan Tau jeho přání plní a po několik dílů jim dá poznat co to je obyčejný život tuláků. Díl končí odjezdem Claudie a dědečka (Wericha) na koňském povoze. V devátém díle pan Tau plní dědečkovi veškerá přání - postel místo stohu slámy, kapři loveni na pampelišku, víno k pečenému kapru. Na konci Claudie a pan Werich odjíždějí vlakem za dalším dobrodružstvím. V desátém díle pan Tau, dědeček i Claudie cestují světem bez peněz, spí pod mostem zakrytí novinami a zažívají spoustu dobrodružství, která končí zastávkou v cirkuse. Pak už je čas vrátit se na dědečkův zámek (Hluboká) a rozloučit se. V jedenáctém díle se už samotná Claudie vrací letadlem domů. Maminka ji však na letišti nestihne, a tak jede domů taxíkem. Zapomene v něm však pana Tau, který pak taxikáři Pavlu Landovskému "zpříjemní" den všemi možnými neplechami. Taxikář dostane co proto včetně nezbytného ponaučení. Pan Tau se na konci dílu loučí s Claudií a jde vstříc novým hrdinům. Jenže daleko nedojde, neboť se jako malá hračka zatoulá do zastavárny, kde jí její majitel Miloš Kopecký vezme buřinku a jde si zvesela čarovat. Našeho pana Tau nechá zavřeného ve své zastavárně bez buřinky. Zároveň se Claudie po svých toulkách Prahou setkává s Filipem a jeho partou, které známe z prvních šesti dílů a společně zjišťují, že pan Tau je jejich kamarádem. Ve třináctém díle, posledním první série, jsme stále s majitelem zastavárny, který si stihl díky buřince vytvořit důmyslný systém ukládání a vracení ztrát a nálezů. Díky čarovné buřince se obohacuje třeba na dostizích (zde se naposled na chviličku setkáváme s Janem Werichem jako Claudiiným dědečkem), nakupuje drahé a luxusní věci a bydlí si na zámku. Netuší však, že je pod dohledem party dětí, kterým pan Tau chybí (partě velí Filip a tak trochu i Claudie) a kteří spřádají plán jak zachránit pana Tau. Nakonec jejich psi dokáží vyměnit zastavárníkovi klobouk a vše se vrací do starých pořádků - pan Tau se vrací k dětem (pěkně velká banda jde skrz Prahu až na Hradčany, kde pan Tau za zpěvu Václava Neckáře tančí) a "nebohý" zastavárník Kopecký do staré dobré nuzné zastavárny. První série končí tím, že pan Tau se prochází po hradčanských zítkách a děti mu mávají. Druhá série začíná především změnou grafiky úvodních titulků a změny hudby - docela otravná. Duch zavedené série se mění, dokonce od druhého dílu přibývá na začátku dílů vypravěč Karel Höger, který vždy opakuje to důležité z minulých dílů. Seriál ztrácí na své originalitě a stává se z něj banální seriálek. V prvním díle maličký pan Tau přilétá do Prahy a přistává u rodiny s hvězdným obsazením (dědeček Filipovský, tatínek Menšík, maminka Bohdalová), která postrává vynalézavého Alfonse, jenž kdysi zmizel. Rodina čeká, že se jednoho dne vrátí, jen tatínek má k tomu plno řečí. Pan Tau zjišťuje, že strýc Alfons je mu naprosto podobný, a tak ve druhém díle putuje balónem hledat Alfréda. Nalézá jej na opuštěném ostrově uprostřed moře. Celý díl tak prožijeme s Alfonsem, jeho kozou a jeho vynálezy. Na konci ale Alfons opouští díky invenci pana Tau ostrov v létajícím balónu. V dalším díle Alfons s Tau přistává na zahradě své rodiny a způsobí především svým velkým balónem velký rozruch. Celý díl je vlastně o tom co s balónem, kam ho dát. Další příhoda líčí příhodu s neposednou kozou a o začínajících zmatcích díky záměnám pana Tau a Alfonse (hodně nudný a zbytečný díl). V pořadí pátém dílu druhé série se k Alfonsově rodině sjede celá široká rodina, aby oslavila jeho návrat. Alfons ale díky tomu zjišťuje, že se do civilizace moc nehodí. Konečně pochopí, že za vším stojí pan Tau a když získá lstí jeho buřinku, zmizí zpět na ostrov. Pan Tau převezme proti své vůli Alfonsovu roli a v šestém dílu musí do práce (do mlékárny). A nebyl by to pan Tau, aby si s touto situací neporadil s grácií sobě vlastně. Mezitím Alfons na ostrově zjišťuje, že ho to život samotáře už nebaví a na konci dílu se vrací zpět k rodině. Buřinku vrátí panu Tau. Sedmý díl přináší vtipnou příhodu, když rodina Alfonse, neschopného udržet si delší dobu práci, vezme k jeho synovci - vedoucímu psychiatrické léčebny (Somr). Milý synovec ale netuší, že si s ním Alfons a pan Tau zahrají divadlo o rozdvojené osobnosti a milého psychiatra uvedou až do stavu bláznovství. V pořadí osmém díle druhé série Pan Tau hlavně sleduje počínání svého dvojníka Alfonse, který konečně získal práci, ve které je odborník – předpovídá počasí s přesností na minutu. Jinak díl nepřináší nic zásadního. V devátém díle Alfons společně s panem Tau zařídí pro dceru svého bratra a jejího přítele krásné taneční chvíle i v okamžiku, kdy se nedopatřením nekoná ples. Zábavu nám přináší v podobné roli učitele jako ve filmu „Marečku, podejte mi život“ František Kovařík, jehož večerní škola zaujme především Alfonse. A také tatínek se seznámí s dceřiným přítelem a předvede, že tančit ještě nezapomněl. V desátém díle se Alfons stane terčem útoku čtyř „mafiánců“, kteří chtějí rozluštit tajemství jeho úspěchu předpovídání počasí. Útok je zaměřen na Alfonsovu rosničku, která sice přežije, ale ztratí se. Alfons tak přichází o zaměstnání i výdělek. Pan Tau sehraje pak malou, ale důležitou roli, díky které „mafiánci“ neuspějí ve snaze zmocnit se Alfonse. V jedenáctém díle Pan Tau pomáhá Alfonsovi v době, kdy ztratil zaměstnání, tatínek si dělá autoškolu, aby vzal rodinu na dovolenou, což se nakonec také díky invenci pana Tau povede. Alfons zůstává doma, aby opravil dům. Ve dvanáctém a následném posledním díle druhé série je rodina na ostrově, kde s nimi zůstává Pan Tau. Pomůže jim ale zpět na pevnou zem, zatímco se Alfons chystá oženit s paní učitelkou. Situace se tradičně zamotá a místo Alfonse se žení pan Tau. To je však předposlední pomoc, kterou Alfons od pana Tau dostane. Poslední dárek jej čeká v rodinném domě, kde Tau vyčaruje místo staré půdy krásnou půdní vestavbu. Pak nasedá do svého mini autíčka a odlétá neznámo kam. Třetí série chlápka s buřinkou začíná jednoduchým dílem. Na křídle letadla letícího do Prahy se objeví pan Tau a způsobí naprostý zmatek a poplach jak na palubě letadla, tak i na letišti. Tam všemu velí Béďa Brodský a toho pan Tau jen tak nerozhází. Tau se schová u slůněte Bimba, ale ztratí svoji buřinku, která končí v rukou ošetřovatelů. Pronese také své první slovo Bim-bo. V dalším díle pan Tau společně se slůnětem Bimbem a dvěma správci safari odjíždí v kamionu, slůně však uteče. Pan Tau ztratí buřinku a oba zůstávají spolu a putují krajinou poblíž vesnice, ve které tím způsobí pořádný zmatek. V dalším díle se pan Tau ocitá se ztraceným slůnětem v domě jednoho z řidičů safari, kde to samozřejmě nemůže dopadnout dobře. Ale nebyl by to kouzelný panáček, aby vše nedal do pořádku. Následně se pan Tau zamíchá mezi kouzelníky a vyráží na jejich soutěž, kde samozřejmě nemůže chybět u žádné lumpárny. V pátém dílu třetí série se pan Tau ocitá na pionýrském táboře v roli kuchaře. Je sice netradiční kuchař, ale děti ho mají rády. Předposlední díl celé série o panu Tau se odehrává u dědečka jednoho dítěte, kam se Tau dostal díky útěku z pionýrského tábora před třetím leteckým inspektorem Brodským. Tam se odehraje několikanásobná výměna kouzelné buřinky, aby nakonec skončila u nic tušícího Brodského. V posledním díle Béďa Brodský přijde na princip kouzelné buřinky, dojde ale také na to, že patří do rukou pana Tau. Půjčí si ji jen na pokus, aby dokázal, že muž na křídle z prvního dílu třetí série nebyl výplod jeho fantazie, ale skutečnost. To se mu také podaří dokázat a při snaze vrátit ji zase panu Tau se buřinka zatoulá mezi dav, který ji roztrhá. Pan Tau odchází neznámo kam bez své buřinky. Tím končí dlouhá série rozdělená do tří sérií, přičemž druhá a třetí série jsou ucelené celky. Hudba: Jiří Malásek, Jiří Bažant & Vlastimil Hála(5.2.2010)

  • gizi
    ***

    ČT právě dává a hodnotím po shlédnutí prvních 2 řad a 2 dílů třetí řady. Je to taková klasika z mého dětství, kdy jsem ovšem vůbec neznal první řadu až na několik prvních dílů. Jako dítě pro mě byla druhá řada celkem legrace a pak už jsem viděl poslední řadu jako dva filmy již trochu větší. Nyní musím říct, že první řada je možná úplně nejlepší, i když není moc vyvážená. Některé díly jsou slabé, některé, hlavně ty s Werichem, jsou naopak výborné. Úplně nejlepší je ovšem ten s mluvícím kaprem a dědečkem s betlémem. I nyní jsem se smál, až se za břicho popadal. Druhá řada není špatná, ale mohla by být mnohem více legrační, než se snaží být. Třetí řada už je taková normální filmová tvorba. Celkově tedy první řada v průměru 75%, druhá o něco míň a třetí tak asi 65-70%. Celkově 70%.(18.7.2010)

  • - Poprvé se zde představila Hana Vávrová - Heřmánková a jako dvouletá holčička i Mahulena Bočanová. (M.B)

  • - 3 díl se točil ve Špindlu, 7 díl ve Zlivy a Českém Krumlově, 9 díl na zámku Hluboká. (M.B)

  • - Natáčení se v roli batolete zúčastnila i herečka Eliška Sirová, tehdy byl herečce pouhý 1 rok. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace