poster

Pán času (TV seriál)

  • Velká Británie

    Doctor Who

Sci-Fi / Fantasy / Dobrodružný / Drama

Velká Británie, 2005, 104x45 min

Hudba:

Murray Gold

Hrají:

David Tennant, Matt Smith, Christopher Eccleston, Peter Capaldi, Billie Piper, Karen Gillan, Arthur Darvill, Catherine Tate, Freema Agyeman, Alex Kingston, Jenna Coleman, Noel Clarke, John Barrowman, Anita Briem, Abdul Salis, Zoë Wanamaker, MyAnna Buring, Tamsin Greig, Thomas Brodie-Sangster, Elize du Toit, Michelle Ryan, Colin Morgan, Andrée Bernard, Ryan Carnes, Lenora Crichlow, Sara Stewart, Christina Cole, Ardal O'Hanlon, Gabriel Woolf, John Simm, Derek Jacobi, Richard Dawkins, Sharon Osbourne, Alexander Armstrong, Lesley Sharp, Eve Myles, Gareth David-Lloyd, Naoko Mori, Talulah Riley, Carey Mulligan, Joe Dempsie, Sarah Smart, Ayesha Dharker, Anthony Head, Adrian Rawlins, Simon Pegg, Anna Maxwell Martin, Sophia Myles, Lee Evans, Steve Pemberton, Mark Gatiss, Harry Lloyd, Adam Garcia, Timothy Dalton, Lindsay Duncan, Sarah Parish, Claire Bloom, Robert Pugh, Andrew Garfield, Dean Lennox Kelly, Tony Curran, Elizabeth Croft, Claire Rushbrook, Richard Wilson, Olivia Colman, Ron Cook, Ian McNeice, Nina Sosanya, Miranda Raison, Murray Gold, David Harewood, Finlay Robertson, Christine Adams, Bill Paterson, Laurence Belcher, Gemma Chan, Elisabeth Sladen, Daniel Kaluuya, Florence Hoath, Tom Goodman-Hill, Roy Marsden, Gugu Mbatha Raw, Michelle Duncan, Amy Beth Hayes, Matt King, Alexandra Moen, Christopher Ryan, Gabriella Wilde, Clive Standen, Sebastian Armesto, Peter Brooke, Claire Skinner, Peter O'Brien, Amara Karan, Simon Pearsall, Paul Anderson, Maurice Cole, Christina Chong, Francesca Fowler, Russell Tovey, Sinead Keenan, Bill Bailey, Penelope Wilton, Marc Warren, Christian Cooke, Mark Sheppard, Joe Montana, Josh Dallas, Angel Coulby, Lucian Msamati, Chipo Chung, Camille Coduri, Jeff Mash, James Corden, Danny Webb, Kylie Minogue, Daisy Haggard, Mark Williams, David Bradley, Robert Demeger, Suranne Jones, Lorraine Burroughs, Ben Browder, Holly Earl, Andrew Marr, Daisy Lewis, Michael Sheen, Silas Carson, Michael Gambon, Ian McKellen, Richard E. Grant, Susannah Fielding, Nicholas Boulton, David Morrissey, Adam Rayner, Marshall Lancaster, Danny Sapani, Shaun Dingwall, Jason Watkins, Lachele Carl, Ryan Sampson, Toby Jones, Fenella Woolgar, Liam Cunningham, Sam Stockman, Mahátma Gándhí, královna Alžběta II., Bill Nighy, Georgia Moffett, Tom Hopper, Brian Cox, Anthony Flanagan, David Williams, David Walliams, Dimitri Leonidas, Rab Affleck, John Bell, O.T. Fagbenle, Catrin Stewart, Michael Dixon, Michael McShane, Sarah Lancashire, Lucy Robinson, Struan Rodger, Leo Bill, Kevin Hudson, Riann Steele, William Morgan Sheppard, Stephen Moore, Victoria Wicks, Michael Obiora, Sean Knopp, Iain Glen, Will Merrick, David Fynn, David Ajala, Bernard Cribbins, Glenn Wrage, Ben Righton, Ozzie Yue, Adrian Scarborough, Daniel Evans, Phil Cornwell, David Avery, Raquel Cassidy, Alex Price, David Westhead, Tom Riley, Frank Rozelaar-Green, Rupert Holliday-Evans, James Norton, Nick Frost, Tommy Knight, Tracey Childs, Tracy Ann Oberman, Mark Griffin, Sabrina Bartlett, Jennifer Hennessy, Colin McFarlane, Ingrid Oliver, Fred Pearson, Jonjo O'Neill

Komentáře uživatelů k filmu (457)

  • Douglas
    *****

    Doctor Who bezesporu patří mezi nejlegendárnější a nejtrvanlivější seriály všech dob, jehož výjimečnost ovšem netkví ani tak v množství odvysílaných epizod, nýbrž v jeho postupném proměňování se napříč časem - a především v opulentním návratu po mnoha letech pauzy, kdy najednou musel oslovit hned dvě úplně odlišné sorty diváků. Koho by to zajímalo víc, může si zkrátit netrpělivé čekání na dvanáctého Doktora případným poslechem mé přednášky "Doctor Who: Devítka, dvojí diváctví a (znovu)ustavování fikčního makrosvěta", již jsem pronesl pro návštěvníky WHOCONu na podzim roku 2014.(4.5.2014)

  • Djkoma
    ****

    Stručně: nevyrovnaný, výjimečný, vtipný, epický, bláznivý a hlavně modrý. Takový je Doctor Who, který Vás okouzlí, protáhne svým šíleným světem a nabídne příběhy, které jinde neuvidíte. Netradiční sci-fi, povinnost pro fanoušky žánru. Podrobně: První sezona velmi příjemná, osvěžující, i když nevyrovnaná. Eccleston byl jako Doktor vynikající, stejně tak je Billie Piper skvělá "holka ze sousedství", která objevuje doktorův svět. Co přijde dál v povídkově laděných dílech? Druhá sezona: Tennant postrádá Ecclestonovo nadřazené charizma a nečiší z něj ta ironie už od pohledu, na druhou stranu je víc "vědátorským" pojetím Doktora, má skvělou mimiku a je plný entuziazmu. Navíc je neuvěřitelně sympatický a více se hodí k Billie Piper:). Díly s ním mají zatím větší zábavnost a lépe svazují celé universum (viz. Torchwood). V závěru vše graduje, především díly 8 a 9 a následně 12 a 13 jsou velmi silná podívaná. Bohužel se také projevila scénáristická zaváhání a třeba 2x13 obsahuje jednu klíčovou "náhodu" (taťka zachrání dcerku) skoro až k smíchu. S03: pomalejší rozjezd, nová (velmi sympatická) slečna k doktorovi a vyrovnaná sezona s vygradovaným závěrem. S04: fantastická jízda, které vévodí vynikající Tennant. Tato sezona byla konečně mnohem hlubší pohled do duše samotného Doktora než spektakulárním dobrodružstvím napříč časem. Včetně speciálů představuje tato sezona odvážný krok k psychologické hloubce a objevení skutečných pohnutek Pána času, fanoušek konečně více chápe celé universum. Co však nechápu je neschopnost scénáristů odprostit se od Daleku. Ano, hlavní nemesis Pánů času, ale proboha, vždyť už je "nadobro všechny" zničily tolikrát... Na druhou stranu je vrcholná schopnost scénáristů proložit sérii i seriál styčnými body/symboly. Pátá sezona je pro mě velkou změnou. Nový doktor (ne horší nebo lepší, prostě jiný, pokud byl Tennant takový šílený vědec, tak Smith je jednoznačně teenager s šroubovákem a cool vlasy:)), nové postavy, méně soudržná struktura sezony, ale zase posun v zábavě. A to proto, že zbožňuji Karen Gillian, která mě v této sezoně dovedla k zjištění, že když chodí v minisukni, je mi skoro jedno, zda to celé dává smysl (a tentokrát o tom snad i trochu pochybuji...). Co bude dál? Přechod do temnější, méně vtipné, ale o to víc osobitější a s ohledem na tvůrce odvážnější polohy Doctora who se bojím i očekávám, jaké budou další díly. S06: Šestá sezona... zde mohu říct, že směr nově nastolený je pro mě slepou uličkou, která ztratila svůj nadhled/humor a snaží se vytvářet přehnaně promyšlené a komplikované příběhy (které nepříliš fungují, hlavně jednotlivé díly na sebe stále méně navazují, i když hlavní "zlo" je perfektní). Autoři se v podstatě už druhou sezonu snaží řešit jednu dlouhou dějovou linii, která se zdá být osudová a nabízí neuvěřitelnou hromadu scénáristických vykliček, ale působí už vcelku nekonečně. Ano, už každé finále není jen o Daleks(uf), ale teď je vlastně o tom, že "definitivní konec všeho" vlastně nikdy nepřijde... Co v jedné sezoně nelze, v druhé lze, co v jednom díle není povolné, v dalším ano. Doctor Who se stal seriálem, který sám smazává vlastní hranice, boří vlastní universe, ale stále má švih a odvahu, možná až moc velkou odvahu jít touhle bláznivou cestou. Tento směr a výrazně se zvyšující nevyrovnanost jednotlivých dílů mě mrzí (a nezachrání to žádná slavná jména autorů příběhu jako třeba Neal Gaimana...). Chvílemi mám až pocit, že Doctor Who (nebo jeho fanoušci) vše svádí na žánr - ve sci-fi je přeci možné vše - ale neustále definování pravidel a jejich pozdější rušení spojené a celý humorný nádech pro mě z Doktora vytváří až skoro vlastní subžánr, v kterém je možné vše, protože Doktor přeci lže:)). Ach! S07: ano, to samé jako u šestky... Nemám rád S. Moffata. Ten se snaží hrozně agresivně měnit seriál do temnější roviny (sranda jde do pryč), vytváří překombinované nesoudržné díly/sezony a nemá cit. Ukázkou je právě sedmá sezona, která je v podstatě rozdělená na dvě části. V první ukončuje Moffat jednu příběhovou linii,kterou měl ukončit na konci minulé sezony, ale neudělal to. Po Amy se mi bude stýskat, ale aspoň bylo její odchod exkluzivní v nejlepším díle sezony. Jenže pak Moffat začal vytvářet svou vizi, tu, která měla dominovat sezoně, ale musela být vyřešena za půl sezony (8 dílů..). Můj první problém - sezona nemá gradaci, díly na sebe příliš nenavazují, není tu jednotný směr, Great Inteligence se občas objeví a na konci je jako démonický osudový padouch? WTF??? Nefunkční (ale velmi dobře natočené). Moffat si potřebuje uvědomit, že Doctor potřebuje cestovat a v každém díle se přibližovat k cíli, ne v 6. díle bojovat s někým, koho pak 5 dílů neuvidí a ve finále to je jeho hlavní soupeř. Druhý problém - skoro každý druhý díl se snaží působit jako velké finále - nebo co jiného byl planet-God v Rings of Akhaten (7x08)? Velké plus - fantastický casting na novou společnici - Jenna-Louise Coleman je nádherná, v některých dílech perfektní, jindy jí chybí hlášky, ale její úsměv to zvládá. Finále? Pointu beru, průběh sezony, jak jsem psal, ne. Kam tohle spěje? K totálnímu pošlapání všeho, co bylo? Víte, já to možná ani nechci vědět, protože z těch dílů se vytratila lehkost, sezony nemají směr, Doctor už není ten Doctor (a furt rádoby řeší svou minulost). Tohle neskončí dobře, bohužel. S08: Jednoznačně nejhorší sezona, ve výsledku ne ani tak doktorem, který je prostě jiný (a nemá takový styl, jako předchozí dva), ale příběhem a úpornou snahou vnutit militantní téma a nedejbože ještě familiárně-romantický vztah Doktora s Clarou (která se mi v této sezoně celkem znechutila, na to jak jsem jí měl rád). Nejlepší díly: 1x09, 2x04, 2x08-09, 3x07, 3x10, 3x11-12, 4x08-09, 4x10, 4xfinale, 4x18-19 (end of time),7x05. Tip pro fanoušky s nadhledem: Community 4x03 (Inspector Spacetime:))(31.12.2011)

  • Radek99
    ***

    Zajímavě, tedy po britsku, pojatý sci-fi seriál, v němž si ale někdy tvůrci musí vypomáhat scénáristickými berličkami a v němž mnohou záhadu odbijí několika málo replikami (,,Všichni mluví anglicky.---Ne, ale ty to slyšíš anglicky.---To je dar od TARDISu.---Telepatické pole, dostane se do tvého mozku a překládá."). Mám rád britskou seriálovou školu a tak je znovuoživený Doctor Who pro mě trochu zklamáním (obvykle se právě v Británii nedostatek financí (patrný na výpravnosti díla) nahrazuje humorem a vybroušenými dialogy - viz nedostižný Červený trpaslík, tady to však nějak nefunguje... humoru je méně, než bych si přál...a vlastně i napětí, originality a dokonce i té proklamované vědecko-fantastičnosti...). Ale dívat se na to dá... (jen mi není jasné, proč ho tu stále všichni porovnávají se Star Trekem...v ranku sci-fi je to dost odlišná žánrová odrůda...už jen tím žánrovým mišmašem sci-fi x fantasy...popravdě na čarodějnice a další spíše až pohádkové propriety nejsem vlastně zvědavý...) Až příliš teenagerský seriál. Pokračování kultu se nekoná...(29.3.2007)

  • DaViD´82
    ****

    Complete and utter wonderful nonsense! Pro děcka (v nás). Aneb britštější než Bond. James Bond. Doktor se svou kouzelnou hůlkou, ehm, sonickým šroubovákem je fenomén již pěkných pár desetiletek. A díky této moderní „globální“ resuscitaci jím ještě pěkných pár let zůstane. A to i navzdory tomu, že „rozháranější“ seriál těžko najít. Je to povídkové a tak co epizoda to jiná kvalita, jiný žánr i styl. Má to různé hlavní představitele a každý je dostatečně svůj, aby dokázal ovlivnit divákův pocit z té které sezóny. BBC k tomu měnila v průběhu let svůj vztah a tak co začalo jako laciný papundeklový nástřel „zkusíme a uvidíme“ se v průběhu sezón mění v rodinné zlato a mazánka, na kterém se nešetří. A v neposlední řadě se střídají osobnosti určující směr i mytologickou linii seriálu a každá z nich ho směřuje někam trochu (hodně) jinam. Vezměte v potaz vše výše uvedené a je vám asi jasné, že Doktorova rovnice líbí/nelíbí je plna tolika proměnných (jedinou konstantou v ní je geniální Murray Gold, který předvádí jednu z vůbec nejkomplexnějších práci, které kdy skladatel na seriálu odvedl), že nikde není psáno, že vám sedne vše. Že Daviesovo space/soap-operově londýnské deus ex machina období dávající přednost emocím před logikou budete mít stejně rádi jako to Moffatovo naračně složité ambiciózní temně pohádkové hrající spíše na komornější struny. Že pro hejskovitého rozlítaného Matta budete mít stejnou slabost jako pro excentrickou teatrální fňuknu Tennanta. Že komorní horror ve viktoriánském Londýně v jedné epizodě vás nadchne stejně jako komediální zastavování apokalypsy v 51. století v následující části… No, představu máte. Řešením je stát se fanouškem tělem i duší a hltat vše či to prostě brát díl za dílem a vyzobat si z toho, to co vám sedne (nej)více. A to se klidně vsaďte, že toho budou kvanta. Tedy pokud ve vás zůstal aspoň ždibec dětské dušičky. --- Rose (1x01) 2/5: Figuríny v područí MegaŽuvačky! Epizoda, která zestárla rychleji než mnohé několik desítek let staré díly původního seriálu. Jeden by čekal, že pokud po letech obnovujete (nejen) žánrovou legendu, tak se vytasíte se silnými zbraněmi, nějakým „gró“ které budete nabízet po následujících několik sezón a ne, že přijdete s polotovarem, který se snaží různými styly honit tolik zajíců, že mu všichni utečou a představíte nezajímavé jednorozměrné postavy. Prostě tuctovka jakých je na každé stanici bezpočet. A sympatická snaha o představení, které funguje jak pro diváka znalého i zcela netknutého, na tom nic moc nemění. The End of the World (1x02) 2/5: První z epizod „Tardis zastavuje na vesmírné stanici, kde se děje něco nekalého“, které budou časté a ven většině sériích jich je hned několik. Jsou si sobě navzájem podobné a na stejné brdo. Navíc se Russell při psaní úvodních dvou epizod zrovna nepřetrhl a dělá seriálu spíše medvědí službu než co jiného. Zde si bere nápad z Restaurantu na konci vesmíru, ale zpracovává ho nemasnou neslanou formou, které chybí chytrost a rafinovanost. The Unquiet Dead (1x03) 4/5: Charles Dickens meets The Beyond. Až Gatiss ukázal v čem bude síla novodobého Doktora; chytré žánrové hrátky s promyšlenými odkazy a řešení vážných otázek se šibalským úsměvem na rtech, kde žádná z postav nemá nic jisté. Aliens of London (1x04) + World War Three (1x05) 3/5: Čili Zeman, Škromach, Wolfová a jim podobní jsou mimozemšťané vzešlí zkřížením E.T.ho a velociraptorů? Mnohé by to vysvětlovalo... Každopádně opět platí, že Davies má výtečné nápady, ale sepsat je do podoby scénáře, by je měl někdo povolanější a méně prvoplánový. Dalek (1x06) 5/5: An old friend of mine. Well, enemy. The stuff of nightmares reduced to an exhibit. Vyhladit! Smutné! Procítěné! Chytré! Škoda, že to co dělá tato epizoda pro Daleky neudělala první epizoda pro Doktora. The Long Game (1x07) 2/5: Simon Pegg a jinak nic jiného než rutinérská variace na zmíněné u druhé epizody. Father´s Day (1x08) 4/5: Mám raději, když se s časovými paradoxy pracuje více logicky, rafinovaněji i promyšleněji, ale tady ten chaos v (ne)pravidlech příliš nevadí, jelikož to solidně funguje aspoň po emoční stránce. The Empty Child (1x09) + The Doctor Dances (1x10) 5/5: Jak Doktorova „Akta X like“ linie, tak i souběžná Rosina „space operová“ jsou nesporně tím (nej)lepším v první sérii. Problém je, že pospolu jim to neštymuje a trpí tím především horrorová atmosféra Doktorovy linie. Ovšem během druhé části to bere za své. Sevřenější, znepokojivější i dospělejší a tedy skrz na skrz lepší a navíc vyšperkované nefalšovaně dojemným závěrem. Prostě je tu vše co dělá Doktora (jak jako seriál, tak i tu postavu) Doktorem. Boom Town (1x11) 2/5: Díky Margaret Blaine/Blon Fel-Fotch Passameer-Day Slitheen a kousavým poznámkám na Cardiff to má dušičku, ale těch hloupě recyklovaných žánrových klišé tam je nadbytek. Každopádně jsem se aspoň něčemu přiučil; opakujte po mě Raxacoricofallapatorius, Raxacoricofallapatorius, Raxacoricofallapatorius. Bad Wolf (1x12) + The Parting of the Ways (1x13) 3/5: Nápad se zařazením v té době populárních televizních soutěží je stejně tak hloupý jako prvoplánový a zpracování je dětinské o to více, že se Davies snaží nastavovat zrcadla současné společnosti; hraje si na Charlieho Brookera, byť na něj v žádném ohledu nemá. Každopádně úplné finále funguje alespoň po emoční stránce. A to není zase až tak málo. Born Again 3/5: Miniepizoda, která není ničím více než vystřiženou scénou z finální scény závěru první řady. Je to milé, ale nic než právě milé to není. Zbytečné to není jen díky tomu, že to dějově propojuje finále první série s vánočním speciálem. The Christmas Invasion (2x00) 3/5: Viz profil speciálu. Attack of the Graske 2/5: FPS interaktivní miniepizoda a zbytečnost nehorázná. New Earth (2x01) 4/5: Hned první epizoda druhé série jasně ukáže, že si tvůrci z nedostatků první série vzali ponaučení a chyby nehodlají opakovat. Jednak mají k dispozici vyšší rozpočet a eso v rukávu v podobě Tennanta, ale hlavně propracovanější scénáře, které jsou rafinovanější i vypiplanější, byť se rámcově i stylově drží stylu nastolenému minulou řadou. Hned tady se nebojí řešit vážná dospělá témata… V akčním podání a s úsměvem na rtech. Tooth and Claw (2x02) 5/5: Finální argumentace kruhem o královské rodině by sama o sobě zachránila i mnohem horší epizodu než jakou tahle (ne)slátanina o vlkodlakovi z vesmíru, královně Viktorii i zlotřilých kung-fu mniších je. Hravé spojení napětí vycházející z atmosféry gotického horroru a žánrově uvědomělé nadsázky. V tomhle ohledu to není nepodobné Americkému vlkodlakovi v Londýně. School Reunion (2x03) 4/5: Potvrzení toho, co každý žák moc dobře ví v nepřiznaném (a lepším) britském remaku Fakulty. The Girl in the Fireplace (2x04) 5/5: Mix znepokojivé až strašidelné atmosféry s nadsázkou je rizikem, které málokdy vyjde. Doktor to má o to těžší, že k tomu míchá i různé žánrové prvky. Zde konkrétně vesmírnou loď a francouzský královský dvůr 18. Století. Prostě nevděčná kombinace, kde se může zkazit tolik věcí, že i v rámci tohoto seriálu se to ne vždy zadaří ukočírovat. Ovšem málokterá (pokud vůbec nějaká) epizoda z úvodních sérií to zvládá s takovou grácií jako právě tato; navíc s melancholicky posmutnělým závěrem. Rise of the Cybermen (2x05) + The Age of Steel (2x06) 3/5: Obešlo by se to bez prvního části? ANO! Každopádně druhá část to mohutně zachraňuje, byť se u Cybermenů ani zdaleka nepodařilo to co u Daleků. Tohle nejsou respekt nahánějící protivníci, ale paňácové ve směšných kostýmech. Každopádně díl, který dělá pro postavu Mickeyho/Rickyho první poslední a z do té doby poněkud přebytečného „plechového psíka“ je rázem aspoň trochu zajímavá postava. The Idiot´s Lantern (2x07) 3/5: Námět i zasazení trefené na výtečnou, ale ta nerozhodnost čím to vlastně chce být tomu podkopává nohy. Tohle měla být buď čistě vážná strašidelná epizoda či naopak čistě komediální, ale ne „teď tak a za chvíli onak“. Ve výsledku to není ani strašidelné, ani vtipné a vlastně ani nikterak zvlášť zábavné. Doufám tedy, že když nic jiného, tak v českém znění tu „televizňačku“ dabovala Edna… Ehm, Kaiser. The Impossible Planet (2x08) + The Satan Pit (2x09) 5/5: Řádně temná dvojepizoda se „zrcadly lidstvu nastavující“ rasou Oodů. Taková setsakra působivá carpenterovina lepší většiny filmografie samotného Johna Carpentera. A ta tedy na silné nadčasové klasiky rozhodně nikterak skoupá není. Love & Monsters (2x10) 4/5: Špatná zpráva, toho mimozemského mazlíka v plyšové formě neprodávají. To je zásadní pochybení, za které však tato formálně hravá a osvěžující epizoda nemůže. Fear Her (2x11) 2/5: Není problém, že je to jak tuctová epizoda Akt X. Není problém, že to má přepálený patetický „hepáč“ (ten má ostatně vzhledem k finále své opodstatnění). Problém je shodný jako u dílu s posedlou televizí. Zase to chce být strašidelné i vtipné zároveň, ale takovým tím neškodným způsobem „nic proti ničemu“. A to je k ničemu. Zvlášť když ten spratek neumí hrát a je na zabití při každé replice. Army of Ghosts (2x12) + Doomsday (2x13) 3/5: Ocenil bych více tajemna kolem duchů; vyjevení jejich pravé podstaty v zásadě hned ve scéně po jejich prvním výskytu toto dost podkopalo; takhle divák hned ví kam to směřuje a kudy se to bude ubírat. Každopádně… Cybermeni! Dalekové! Lidstvo! Milióny Cybermanů versus milióny Daleků versus miliardy lidí! Konec věků! Paralelní světy! Torchwood! Stroje s city! Loučení s Rose a jejími bližními! No, prostě vše co Daviesovi přišlo dobré sem nacpal. A jakkoli je snad každé z těch témat samo o sobě nosné, tak takto dohromady na ploše jednoho finále se ničemu nedostane potřebný prostor a tak to celkově vyznívá… No, jako když se o něco podobného pokoušeli tihle dva. The Runaway Bride (3x00) 4/5: Viz profil speciálu. Smith and Jones (3x01) 4/5: Takto měl vypadat úplně první díl obnoveného Doktora. Je to přístupné i nováčkům, postupně dávkované, tajemné a o něco v tom jde; je v tom prostě vše potřebné. A to včetně hostujícího Rocksteadyho ze Želvích Nindžů. The Shakespeare Code (3x02) 4/5: Something Wicked This Way Comes aneb kterak Doktor spolu se Shakespearem a vypůjčenými slovy od Rowlingové zachránili "tu naši" Globe od invaze zlotřilých čarodějnic z vesmíru. A taky se tu započne running joke s Bětkou. Gridlock (3x03) 3/5: Že by tvůrci někdy jeli po D1 a pojali během oné "jízdy" tento nápad? Každopádně vynikající námět, ale je to úděsně přeplácané. Samotná dálnice (od spojení dál-nic) by bohatě stačila, ale ne, musí se tam ještě vecpat stvůry. Je to dojemné, ale tlačí se tu na pilu tak vehementně a na všech frontách, že je to v závěru spíše na obtíž. Daleks in Manhattan (3x04) + Evolution of the Daleks (3x05) 3/5: Nemám nic proti Dalekům; naopak patří mezi mé nejoblíbenější Doktorovy protivníky. Jenže by to chtělo je nenadužívat v co pár dílech. Navíc jejich jedinečnou auru takto shodit skrze polidštění... Nedůstojné Doktora i Daleků. Škoda též, že to nedává smysl v detailech (všichni ve stanovém městečku pro nejchudší z nejchudších mají zbraň) a co hůře ani celkově. Při přihmouření očí však v zásadě dobré a díky "prasečákům" i zábavné; snad jen ta britská představitelka Tallulahy nemusela mít až tak afektovaně předstíraný jakože americký přízvuk. The Lazarus Experiment (3x07) 2/5: Tuctová a čistě výplňová epizoda. Navíc je tou poslední kapkou s ohledem na Marthu, která potvrzuje, to co bylo v posledních dílech čím dál jasnější. Je to nezajímavá postava, která většinu epizod nemá co dělat a působí, že v tom je čistě z toho důvodu "že Doktor přeci nemůže být bez společnice". 42 (3x08) 4/5: Tahle posádka korábu padajícího do slunce by potřebovala Adamsovy ručníky a hlavně NEPROPADAT PANICE! A vyšla k tomu i nezajímavá oficiální prequelová povídka. Human Nature (3x08) + The Family of Blood (3x09) 5/5: Nebýt té neskonalé debility na ntou v podobě "udělám ze sebe člověka", tak... Bychom tu paradoxně neměli jeden z nejlepších dvojdílů úvodních sezón v podobě Posledního pokušení Krist... Ehm, Doktora Takovou normální rodinkou. Blink (3x10) 5/5: Don't blink! Blink and you're dead! Don't turn your back. Don't look away. And don't blink! Vydává padající strom v lese zvuk, když není kdo by ho slyšel? Ne? A co sochy, hýbou se, když není kdo by je pozoroval? Ne? A jste si OPRAVDU a ZCELA jisti? Pokud ve vás seriál pro mládež dokáže vzbudit respekt k sochám (originální, znepokojivé a díky tomu jejich prokletí vlastně i svým způsobem smutné) a pěkných pár dní si v jejich přítomnosti raději nezamrkáte, protože "co kdyby přeci jen...", tak to klobouk dolů. Navíc si Moffat vyhrál s časovou posloupností a je to rázem lepší než ten zmatek nad zmatek v podání Daviesových dílů podobného ražení. Vše výše uvedené ve spojení s geniálně jednoduchým a jednoduše geniálním detailem, že se skutečně nehýbou, když se někdo dívá (včetně vás jakožto diváka!), z toho dělá nejlepší epizodu novodobého Doktora; a ostatně možná celé Doktorovy historie. Utopia (3x11) 5/5: Chan, vynikající (pokud ne rovnou nejlepší dosavadní) mytologická epizoda, kterou si pro sebe krade sir Derek Jacobi, tho. The Sound of Drums (3x12) + Last of the Time Lords (3x13) 3/5: Loni paralelní světy, letos kompletní změna historie... Davies prostě během finálních epizod jednotlivých sezón neví co by a tak splácává vše co ho napadne "jen aby to bylo cool". Smysl to nedává, pravidla to nemá a nikdy nikdo z podstatných postav nezemře. A jak je to vždy po dějové stránce děs běs bez náznaku logiky, tak mu to vždy funguje po stránce emocionální čili těžko to nějak šmahem odsuzovat. A ani letošní finále s Doktořím Yodou co vypadá jak Dobby z Harryho Pottera není žádnou výjimkou potvrzující pravidlo. Time Crash 3/5: Milá miniepizoda, která je čistě pro fanoušky a to navíc spíše fanoušky znalé původního seriálu. Přesto i tak si Moffat dal tu práci a jeho zacyklení historie je mnohem lepší než ty nesmysly, které vyvádí v tomto ohledu Davies. Voyage of the Damned (4x00) 3/5: Viz profil speciálu. Partners in Crime (4x01) 3/5: Funguje to jen a pouze po sitcomové stránce; rozhodně ne tím co opětovné shledání Donny a Doktora zastřešuje. Na druhou stranu ti "tukouni" jsou pravděpodobně tím nejroztomilejší s čím se novodobý Doktor setkal. The Fires of Pompeii (4x02) 5/5: Působí to sice jako "true story written by Erich von Däniken™. ", ale právě ta šestáková béčkovost tomu dodává kouzlo. Jsem upřímně zvědav, zda Capaldiho ztvárnění Caecilia Moffat zakomponuje do osmé série. Ono si to o to přímo říká. - Planet of the Ood (4x03) 5/5: Konečné řešení oodovské otázky. Záleží jen na tom, zda řešení dříve najde lidstvo či Oodové. Akorát nechápu proč Doktora a Donnu tak oslavují, když vše co se tu stane by se zcela shodně odehrálo i bez Doktorovi přítomnosti? The Sontaran Stratagem (4x04) + The Poison Sky (4x05) 4/5: Sontar-Ha! Ha ha ha... Po všech těch zlotřilých pokusech o převzetí Země konečně jeden, kterému nechybí dobrý nápad i protivníci, kteří si záhy vydobijí respekt pozemšťanů i diváků; a to i navzdory jejich nevzhlednému vzhledu. Vynikající jak po stránce emocí, tak i epičnosti. The Doctor's Daughter (4x06) 3/5: Svobodný se závazkem. O co více je nápad se sedmi dny vynikající; o to více nedává v použité podobě smysl. The Unicorn and the Wasp (4x07) 2/5: Využít Agathu a její slovutné dodnes neobjasněné zmizení je nápad za milión. Horší nápad byl zaobalit to do stylu a formátu detektivky dle jejího střihu. Autor totiž nemá její přednosti a vzešla z toho tedy slátanina nehorázná. Silence in the Library (4x08) + Forest of the Dead (4x09) 5/5: Typický Moffat. Vezme nějakou běžnou věc (plynovou masku, sochu či tmu) zasadí ji do znepokojujícího kontextu, přidá jednu do kola se opakující větu (Are You My Mummy? Don't blink! či Hey, who turned out the lights?), zaobalí to do propletené narativní struktury odehrávající se na několika frontách a skončí pohádkově hořkosladkým epickým happy endem. Což není výtka! A to neplatí jen o těch jeho epizodách za Daviesova období, ale tak nějak celkově i o jeho páté až sedmé sérii; ostatně se právě po nich vyplatí si tento dvojdíl pustit znovu, jelikož rázem je to díky "konci" River Song ještě o chlup hořkosladší než to je samo o sobě. Midnight (4x10) 5/5: Nejsamostatnější epizoda novodobého Doktora, kde z jeho světa či mytologie není lautr nic. I ten Doktor je tu jen běžný pasažér. Jakkoli to působí jako kultovní díly The Twilight Zone, tak jakmile naplno propuknou zdejší seriózní psychohrátky v dusné a vypjaté atmosféře strachu z neznámého, tak to vůbec není na škodu, protože ne nadarmo je The Twilight Zone (nad)žánrovou legendou. Jen více a houšť takto temných epizod; mládež to zvládne. Turn Left (4x11) 4/5: "Co by kdyby" díly se dříve či později podobnému typu seriálů nevyhnou, ale zdejší důslednost a zřetelná inspirace u Vláken tomu jdou k duhu natolik, až si člověk říká, že je škoda to v závěru překlopit zpět do původního stavu věcí. The Stolen Earth (4x12) + Journey's End (4x13) 4/5: It's like an outer-space Facebook! A také že ano, je tu totiž každý (doslova a do písmene každý!), kdo se za Daviesova období v Doctorovi, jeho dětské odnoži či jeho spin offu pro dospělé objevil. Konec světa, vesmíru a tak vůbec... Epické finále, které je začátkem koncem Daviesova působení u seriálu. Platí tedy konec dobrý, všechno dobré? Ne tak docela. Sice úvodní půlhodina svůj účel plní dokonale a nechá postavy (a ostatně i diváky) bezvýchodnou atmosféru řádně sežrat. Tempu a napětí se nedá nic vytknout. Končí to však chaosem a zmatkem dojíždějícím na neopodstatněnou přelidněnost (opravdu z té přehršle postav nešlo nějakou nechat v minulosti zhebnout?). Díky tomu, že je tu prostě každý (doslova a do písmene každý!), tak se nedostane řádnému prostoru nikomu a trpí tím všichni. Včetně diváka. Navíc to rozuzlení... No, darmo mluvit a raději se nad tou debilitou nepozastavovat, protože Daviesova rozuzlení pravidelně rok co rok přicházejí odnikud jako deus ex machiny. Co to ovšem mohutně zachraňuje je (pře)smutný osud Donny; nejlepší to Doktorovi společnice, což je tu o to zřetelnější, že jsou tu i všechny předchozí. Paradoxně tak tato epizoda názorně předvádí přednosti i zápory celého Daviesova období. The Next Doctor (4x14) 5/5: Viz profil speciálu. Planet of the Dead (4x15) 4/5: Viz profil speciálu. The Waters of Mars (4x16) 4/5: Viz profil speciálu. The End of Time I (4x17) 2/5: Viz profil speciálu. The End of Time II (4x18) 4/5: Viz profil speciálu. The Eleventh Hour (5x01) 5/5: Hello. I'm The Doctor. Basically... RUN. Moffat, jakožto autor nejlepších epizod za Daviesova dohledu nad seriálem, měl před sebou nevděčný, ne-li přímo nemožný úkol. Začít od nuly tak, aby to bylo přístupné i dosud netknutému obecenstvu, zároveň těm znalým dát zapomenout stejně jako i navázat na „vztahovou londýnskou space operovou“ éru páně Daviese a jako by to samo o sobě nestačilo, tak ještě nahradit Tennanta. A jeho génia myslím nejlépe dokresluje, že vše výše zmíněné zvládl již během úvodní potitulkové scény, která svou posmutnělou dospělou pohádkovostí nikoli nepodobnou Faunově labyrintu, jasně určí styl následujících sezón. Nahláškovaná hejskovitost Matta Smithe do tohoto trendu sedne a k tomu má po svém boku okouzlující společnici Amelii Pond. I když společnici, jak se to vezme, až dosud byly společnice pouze tu více či tu méně důležití sidekickové, ale Amy je od počátku koncipována jako rovnocenná svéhlavá partnerka, která nečeká „až co jí Doktor uloží a přikvačí ji zachránit“. Vývoj jejich vztahu je okouzlující; jakkoli poněkud nápadně převzatý ze vztahu Pompadour/Doktor z (nepřekvapivě rovněž Moffatova) dílu The Girl in the Fireplace. A krom výše uvedeného jde i výtečnou epizodu samu o sobě, která je plná „moffatovin“; tedy do znepokojivé polohy hozených běžných věcí, opakujících se vět, náznaků věcí příštích… No prostě; what´s not to love? Meanwhile in the Tardis Part I 3/5: Miniepizoda, po které je již zcela jasné, že chemie mezi Smithem a Karen Gillan bude jedním z hlavních taháků této sezóny. The Beast Below (5x02) 4/5: Novodobá inkarnace Doktora vždy ponejprve míří do vzdálené budoucnosti a ani Jedenáctka není výjimkou. To čím se tento díl od těch standardních „Doktor na vesmírné stanici, kde se děje něco nekalého“ odlišuje je chytře zapracovaná atmosféra policejního státu a jímavý přesah. Victory of the Daleks (5x03) 4/5: Epizoda „nutné zlo“ s iDaleky. Doctor Who bez Daleků být nemůže a vzhledem k tomu, co s nimi Davies prováděl a jak je při každém setkání „již nadobro a navždy vyhladil“, tak bylo nutné, aby duo Gatiss/Moffat přišlo s něčím, co je důstojně vrátí do hry. A jdou na to od lesa; respektive od Země a staví Doktora před Sophiinu volbu, jejíž důsledky se (nejen) s ním potáhnou velmi dlouho. A může být s ohledem na arcizlounství Daleků něco znepokojivějšího než „Ironside“ úslužně nabízející šálek odpoledního čaje? The Time Of Angels (5x04) + Flesh And Stone (5x05) 5/5: Two-part sequel to “Blink,” which plays like the "Aliens" to its predecessor’s "Alien". Není to z mé hlavy, ale přes určitou míru přitaženosti za vlasy s tím lze zcela souhlasit, protože to sedne jak Doktorovi zrzavá kštice. Meanwhile in the Tardis Part II 3/5: Vesmírný Gandalf je pěkný děvkař aneb pocta všem Doktorovým společnicím. The Vampires of Venice (5x06) 4/5: Spíše standardní výplňový díl, který ovšem výrazně těží z dialogů Matky rodu a Doktora, ze zasazení do renesančních Benátek a sexy potvůrek. Amy's Choice (5x07) 5/5: Sním(e) či bdím(e) aneb "řekni mi své sny i strachy, řeknu ti kým jsi"; jakkoli je záhy jasné, jak se věci mají, tak o to větší zábava je sledovat, jak k řešení dojde to trio postav skvostně poňoukané lucifrovským Toby Jonesem. The Hungry Earth (5x08) + Cold Blood (5x09) 4/5: Pozemšťané v ohrožení; jak ti nynější, tak ti (pra)původní. Mnohem chytřejší i temnější díl než by jeden čekal při nástřelu děje "u zemského jádra přežívají po milióny let ještěrolidé a nyní se vracejí zpět pro to, co jim náleží". Sice poněkud mravokárně pacifistické, ale není to na úkor zábavnosti či napětí. Vincent And The Doctor (5x10) 4/5: Love Actually... for Amy. Začne to nadějně i ambiciózně (deprese, šílenství, genialita, osamělost), ale ve výsledku bych od Curtise očekával přeci jen něco rafinovanějšího než variaci na ohrané "slavná osobnost versus monstrum". Ovšem čistě za ty emocionální momenty v závěru (à la Vincent na výstavě) či důslednou tematickou stylizaci mu to jen těžko vyčítat. The Lodger (5x11) 4/5: Komediální variace na Nájemníka, která se měla (meta)jmenovat Ten(n)ant. Paradoxně to tématy i stylem působí dojmem, že až tato epizoda je z pera Richarda Curtise a nikoli ta předcházející. The Pandorica Opens (5x12) + The Big Bang (5x13) 5/5: Okay kid, this is where it gets complicated. Nikde jinde není tak dobře vidět rozdílný přístup Moffata a Daviese k témuž jako v této finální dvojepizodě. V zásadě o tom samém (tedy "konci všehomíra") a přesto TAK rozdílně. A nedá se říci, že by jeden přístup byl lepší druhého; každý z nich má něco do sebe, byť nezastírám, že dle mého gusta je spíš ten Moffatův. Již jen proto, že pro jednou udělal hrdiny a zachránce galaxie (aspoň v jejich očích) z Daleků, Cybermanů ("zombie" scéna jim konečně navrací potřebný respekt, který se jim v novodobé verzi Doctora citelně nedostával) a Sontařanů. A navíc si mě to získalo jak tím hravými prology obou částí, tak montáží na tklivou hudbu. Ostatně tohle by v první půlce plně obstálo i samo o sobě jako definitivní konec celého padesátiletého fenoménu Doctora Who. Moffat uzavírá celou sezónu "do kruhu" a vystačí si s minimalistickým stylem (obloha bez hvězd a prostory jednoho muzea), který však dá pocítit konec věků lépe než ty globální výjevy za Daviese. Problém je, že se tu objevuje tolik nápadů a motivů, že mnohé vyzní poněkud do ztracena (speciálně 2000 let bez hvězd, kariéra "římského" hlídače apod.). Druhá část pak staví na předpokladu, že vám veškeré ty postavy (nejen hlavní) během předcházejících dvanácti dílů přirostly k srdci. Pokud ne, tak tuto pocitovku a komorní verzi odvracení apokalypsy nemusíte lehko vydýchávat. A Christmas Carol (5x14) 5/5: Viz profil speciálu. Space & Time 4/5: Duo komediálně odlehčených miniepizod o prostorovém a časovém paradoxu, které nemají za úkol nic jiného než zabavit na cca osm minut. A baví, ne že ne. Prequel + The Impossible Astronaut (6x01) + Day of the Moon (6x02) 5/5: Napínavě napínavé, překvapivě překvapivé, chytře chytré, znepokojivě znepokojivé. Prostě brr... Ať již byl novodobý Doctor Who jak chtěl temný a dospělý, tak to byly vždy spíše výjimky v jinak v nejlepším slova smyslu rodinném pořadu. Počátkem nové řady jsou z toho rázem div že ne nová Akta X. Novinkou je také prostý fakt, že tentokrát propojovací dějová linka není pouze obezlička pro velké finále, ale hraje se na ní od samotného počátku série. Navíc s kravaťáky, kteří jsou obráceným konceptem Weeping Angelů, v zádech je i zdejší konspirační komplot rázem tak nějak mnohem více znepokojivý než být zatím někteří "staří známí". Každopádně já je vidět, tak je nikdy nezapom... Ehm, kde že jsme to byli? Prequel + The Curse of the Black Spot (6x03) 3/5: Alexandr "Lord Grantham" Hemala a Piráti z TARDISu versus siréna. Nyní již každý musel prokouknout, jak se to s těmi duchy, vlkodlaky či upíry ve světě Doctora Who má a tak by se dalo čekat, že tu formulku aspoň v případě sirén změní. Nezměnili; naopak se vydali cestou nic moc variace na finále The Doctor Dances. Neprospívá ani nerozhodnost, zda se to má věnovat spíše Doktorovi a společníkům či kapitánovi se synátorem. A doplácejí na to obě linie. Bad Night 4/5: Zlatá rybka, otravná moucha a záchrana Commonwealthu; ve tři ráno. The Doctor's Wife (6x04) 5/5: - You didn't always take me where I wanted to go. - No, but I always took you where you needed to go. Tolik nápadů a motivů, že by to vystačilo na jednu celou sezónu a ještě by něco zbylo i na tu následující. Což má za následek že většina toho vyšumí bez efektu. Neznamená to ovšem, že by i tak nešlo o památnou epizodu. Jednak je tu fenomenální starosvětská metapasáž s běháním po koridorech a především je tu Irdis/TARDIS. Z té se i navzdory ploše pouhých cca dvaceti minut podařilo udělat živoucí osobu tak přesvědčivě, že chemie mezi ní a Doktorem je funkční až do míry, kdy je finále jímavější než cokoli v novodobé historii seriálu. Good Night 3/5: Povzbuzení sebe sama. The Rebel Flesh (6x05) + The Doctor's Wife (6x06) 4/5: Sní duplikanti o elektrických ovečkách? Je plně pochopitelné, proč se rozhodli to nepojmout jako jednodílný příběh; na druhou stranu na dvě epizody je obsahu zase málo a tak je tu i dost vaty, kdy se běhá tam a zpátky. Prequel + A Good Man Goes To War (6x07) 5/5: Tam kde úvod šesté řady byl v nejlepším odkazu toho nejlepšího z Akt X, tak tam je tento epický space operový díl v nejlepším odkazu Star Wars; a to včetně oné finální variace na "Jsem tvůj otec, Luku". Speciálně úvodní Doktora zcela prostá verbovací dvacetiminutovka stojí za vypíchnutí. Prequel + Let’s Kill Hitler (6x08) 4/5: Za prvé "Hitler in the Cupboard" by byl trefnější název a za druhé s ohledem na to, že je to vykradený mix "Křečka v noční košili" a "Zítra vstanu a opařím se čajem", tak se jen a pouze potvrzuje, že Miloš Macourek by býval mohl být geniálním showrunnerem Doctora Who. Night Terrors (6x09) 4/5: We're answering a cry for help from the scariest place in the Universe... A child's bedroom. First Night + Last Night 5/5: Tak dobré, že by to obstálo i v regulérní epizodě a ne pouze jako miniepizoda pro fanoušky. The Girl Who Waited (6x10) 5/5: Chasing Amy² with kindness. Srdcervoucí; jakkoli v první polovině místy uondané. The God Complex (6x11) 3/5: Nesporně šlo z této variace na Osvícení vytřískat více; což ovšem neznamená, že by se toho vytřískalo málo. Up All Night 2/5: Zbytečné i s ohledem na to, že jde pouze o výplňovou miniepizodu. Closing Time (6x12) 2/5: K nesnesení rozjuchaně debilní, hloupoučké, vlezlé a otravné. Od ještě nižšího hodnocení to zachraňuje až závěrečná pětiminutovka připravující půdu pro finále. Prequel + The Wedding of River Song (6x13) 3/5: Zcela něco jiného než by se čekalo po všem, co tomu celou sezónu předcházelo. Nejde ani tak o to, že je to spíše "daviesovské" než "moffatovské" jako o to, že je to jeden velký podraz na diváka (a není to jen ten konec). Jenže se zároveň nedá popřít, že je to zábava a že to zpětně (v momentě kdy znáte velké finále Jedenáctky) je chytřejší než se původně zdálo. Prequel + The Doctor, the Widow and the Wardrobe (6x14) 4/5: Viz profil speciálu. Pond Life 4/5: Milé i vtipné a je svým způsobem fascinující, kolik emocí to dokáže vyvolat na ploše cca šesti minut. Prequel + Asylum of the Daleks (7x01) 5/5: Eggzz... term... in... ate! Nejlepší (a svým způsobem i nejhravější) novodobá epizoda s více než jedním Dalekem. Dinosaurs on a Spaceship (7x02) 3/5: Jurský park meets Armageddon. Škoda že tu záměrnou brakovost odráží spíše název než samotná epizoda, která dojíždí především na přelidněnost Doktorova týmu. The Making of a Gunslinger + A Town Called Mercy (7x03) 4/5: Terminátor a zúčtování V pravé poledne. Kdo by to byl řekl, že westernový formát tomu až tak sedne? The Power of Three (7x04) 4/5: Jak je první polovina výtečná, hravá a netradičně pojatá, tak je druhá tuctová, nenápaditá a bezpočtukrát viděná. The Inforarium + The Angels Take Manhattan (7x05) 4/5: This time... BLINK! Výtečné, znepokojivé (především ti prdelatí mimiandílci a jejich olbřímí "svobodná máti") i osudové, ale s chladným závěrem; mělo to mít nějaký emocionální dojezd, když už je to definitivní rozlučka s jednou érou. The Battle of Demons Run: Two Days Later + The Great Detective + Vastra Investigates 4/5: Origin Paternoster gangu uvozující vánoční speciál. The Snowmen (7x06) 4/5: Viz profil speciálu. The Bells of Saint John: A Prequel + The Bells of Saint John (7x07) 4/5: Epizodický styl Doctora Who má i své stinné stránky; kupříkladu nosné a zajímavé postavy jako je tentokrát Kizletová mizí v zásadě v momentě, kdy se objeví. Každopádně ze seznamovacích epizod Doktora s novou společnicí je tato ta lepší, byť ani zdaleka ne nejlepší. The Rings of Akhaten (7x08) 3/5: Značně standardní (byť zpěvavá) epizoda dle zavedeného mustru "budoucnost a něco nekalého", která však obsahuje hned několik nádherných jímavých momentů. Cold War (7x09) 4/5: Gatiss působivé návraty "starých známých" umí a tedy to je potvrzuje, bohužel se však i zas a znovu potvrzuje, že Clara je sice půvabná a skvěla zahraná, ale je tak pasivní, že opět nemá co dělat a je pro děj zcela zbytečná. Hide (7x10) 5/5: Sedmdesátková stylová duchařina. Nebo tak nějak. Clara and the TARDIS + Journey to the Centre of the TARDIS (7x11) 3/5: Androids don't get bored. Seznámení s "vnitřnostmi" TARDIS, které mělo přijít spíše v některé z úvodních iniciačních epizod seriálu. Trio skládkařů dobře vymyšlené, ale nevyužité a špatně napsané. A také si to mohlo odpustit do děje násilně naroubované "zombíky". The Crimson Horror (7x12) 4/5: Uvolněnější epizoda, která se nese v duchu vánočního speciálu „The Next Doctor“. Jak dokazuje úvodní dvacetiminutovka, tak by to paradoxně lépe fungovalo zcela Doktora prosté či aspoň mohl být spasen později; nejlépe před koncem. Nightmare in Silver (7x13) 3/5: Věřím, že na papíře sepsané Gaimanem to mohlo působit mnohem lépe, než jaké to ve výsledku je. A jakoby nestačilo, že „je to onaké čudné“, tak jde navíc i o vůbec první (a naštěstí i poslední) epizodu, kde Matt herecky zcela selhává. Clarence and the Whispermen + The Name of the Doctor (7x14) 4/5: Osobně mi finále, které sází čistě na osobní rovinu sedne více než další zánik vesmíru/invaze Země; škoda, že to bylo takové hrrr. Ovšem když nic jiného, tak aspoň víme proč Doktor stále běhá a utíká. A kdyby již nic jiného, tak tenhle díl obstojí čistě jen díky hlášce „Little Daleks!“. The Night of the Doctor + The Last Day 4/5: Natolik zásadní (v případě té první) a dobré (v případě obou) až je s podivem, že nejde o součást regulérního dílu. The Day of the Doctor (7x14) 4/5: Viz profil speciálu. The Time of the Doctor (7x15) 4/5: Viz profil speciálu. Deep Breath (8x01) 4/5: Capaldiho premiéra dojíždí na přestřelenou délku; slušela by tomu spíše stopáž běžné epizody. První komediální třetina sice pobaví, ale má příliš prostoru, točí se na místě a nikam nic neposune. Ovšem jakmile se od vstupu do restaurace přejde na vážnou notu, tak nezbývá než se hluboce nadechnout a zadržet dech spolu s postavami. Nejen díky skvělé gradaci a stupňujícímu se napětí, ale především kvůli tomu, že vůbec poprvé je z Clary plnohodnotná postava a ne vyděšeně se tvářící přívěšek. Into the Dalek (8x02) 3/5: Jako pastiš na Vnitřní vesmír/Fantastickou cestu nedotažené a především ve střední pasáží "odnikud nikam". Nejlepší na celém dílu je hned prolog; jakkoli je sympatické pokračování trendu Moffatovy éry, kdy se s Daleky pracuje svěžím přístupem. A Rusty měl skončit jako Doktorův společník, to mi nikdo nevymluví. Robot of Sherwood (8x03) 4/5: Pulpová jednohubka; nic více a nic méně. Listen (8x04) 4/5: Jednou za (dlouhý) čas se Moffat přepne do "god modu" a vyprodukuje památnou nadčasovou epizodu jako byly The Girl in the Fireplace či Blink. Tohle má dlouho náběh na přesně takovou epizodu. Škoda toho vyšumění do ztracena. Time Heist (8x05) 4/5: Heist žánrovka, která více než by bylo zdrávo stojí na tom "kdo a proč", byť je to jasné poměrně záhy. The Caretaker (8x06) 3/5: Škoda že to nezůstalo čistě civilní i ve druhé polovině. Tentokrát tam ten nucený sci-fi prvek dvakrát moc nesedl. Kill the Moon (8x07) 3/5: Další z těch epizod, která nedostála svému názvu; tentokrát však především kvůli závěrečné čtvrtině. Mummy on the Orient Express (8x08) 5/5: Are You My Mummy? strikes back v epizodě, která se sice zdá být pouhou kombinovanou vriací dílů Voyage of the Damned a The God Complex, ale je mnohem (ale mnohem!) lepší, rafinovanější i vyspělá než cokoli v posledních dvou sériích. Agátka by měla radost. Flatline (8x09) 5/5: Zabijácké graffity v epizodě, která dává celému seriálu zcela nový rozměr, protože mimo jiné dokazuje, že Doktor v ženském podání by nejen fungoval, ale byl by i přínosem. In the Forest of the Night (8x10) 4/5: (ne)Pohádka, která do planetárního telefonátu dělá vše správně a od něj vše špatně. Dark Water (8x11) + Death in Heaven (8x12) 4/5: This will be disturbing... RIP. Na to jak moc se tu hraje na velká odhalení vázající se k celé sezóně, je to až překvapivě nepřekvapivé a přímočaré, ale aspoň ne hloupé. Od Moffata to je až nezvykle "daviesovský" styl finále. Každopádně výtečné; tedy až na to zúčtování na hřbitově. Místo gradace to zastaví a vyšumí... Mnohé však napravuje neskonale smutná finální scéna v kavárně, jejíž veškerá působivost vezme za své, pokud by se ti dva měli ještě někdy v budoucnu vidět.(2.1.2014)

  • novoten
    *****

    1. série - 75% - Seriál, kterého jsem se dlouho bál, po zhlédnutých útržcích absolutně nechápal všeobecné nadšení a několikrát se zařekl, že tohle zkrátka není a nebude pro mě. A nakonec asi je. Pilot mě zaskočil, další epizody držely ve střídavé nejistotě. A pak přišli Dalekové, Jack Harkness, pravidelné střídání uvolněné atmosféry s návalem emocí a ve finálovém dvojdíle už jsem držel Doktorovi s Rose palce tak moc, jak jen to šlo. S vědomím obřího potenciálu tak můžu do Tardis nastoupit se širokým úsměvem. 2. série - 90% - A je jasno. Ve chvíli, kdy začal David Tennant s rozčepýřenou kšticí hláškovat, pochopil jsem definitivně, proč je jedna nenápadná policejní budka zbožňovaným kultem. Tenhle tmavooký sympaťák dokáže i slabší chvilky povýšit na příjemné a výborné díly na elektrizující zážitky. Navíc Doktorovo nevyřčené pouto k Rose získává reálné kontury snad každým gestem a setkání se Sarah Jane nebo návštěva aristokratické Francie mě do sedadla přikovaly silou celého časoprostoru. No tak Allons-y! 3. série - 100% - Aneb jak jsem zjistil, že už nikdy nechci opustit Tardis. Ani Tennanta. S velkou fanouškovskou základnou totiž přichází i vyšší kadence nápadů a Russell T. Davies s týmem dovedli seriál na vrchol. A ať už jsou protivníkem Dalekové, andělé nebo známá osoba z dávné minulosti, já jsem ten první, kdo jim vyrazí v ústrety, samozřejmě rozjařenému Doctorovi v patách. Z úsměvného dobrodružství je tak po třech sériích téměř živoucí klasika. 4. série + speciály - 100% - Molto bene. V duchu všech velkých příběhů se začíná zlehka, pokračuje zkoumáním vlastních možností a končí ve velkém. Původní tvůrčí i herecký tým odchází opravdu na vrcholu a mávat všem zúčastněným, kteří se přišli rozloučit, není zrovna jednoduché. Tennant dostává ve smutnějších momentech možnost ukázat naplno svůj dramatický supertalent a když mu tentokrát asistuje upovídaná Donna a podporuje vzájemnou dokonale přátelskou chemii, fungují veškeré emoce naplno. S modrou budkou se naštěstí nevidíme naposledy, ale pocit konce jedné éry je v tomto případě hodně tíživý. 5. série - 90% - Steven Moffat usedá ke kormidlu a do světa Pána času přináší plno změn. Vždyť Doktorem je najednou marnivý dětina, na kterého se po moudrém a melodramatickém Desátém zprvu zvyká docela těžko. Jenže v dlouhodobém příběhu, jehož cípy vyčuhují i v samostatných epizodách, přichází i pohádková Amelia Pond a vrací se River Song nebo parta stvoření, v jejichž přítomnosti neradno mrkat. Nový hlavní scénárista zkrátka vytahuje všechny své staré zbraně a když jsem se nechal v novém prostředí usadit, byla to nakonec jízda, na kterou se nezapomíná. Tajuplná, dobrodružná, třeskutě vtipná i dojemná. 6. série - 100% - Nejkomplikovanější příběh, který kdy jeden pán času prožil. Od kovbojského klobouku k jezeru Silencio, se zastávkami u Ticha nebo v kanceláři Adolfa Hitlera. Moffat si zkrátka usmyslel, že protáhne Matta Smithe všemi hereckými polohami v jednom velkém a řádně nepřehledném dobrodružství. A to se mu mohlo po cestě kdykoli rozsypat a skončit na nejhorším místě, kde si Tardis dokážete představit. Místo toho je tu nejlepší série se stále úžasnější River, nespočtem příjemně mrazivých momentů a tím nejroztomilejším párem Pondových. Nepopsatelně strhující a co se týče epičnosti i nepřekonatelná série. 7. série - 90% - Když jsem slyšel sliby epizodických dobrodružství, nevěřil jsem - a dobře jsem udělal. Scénáře sice do určité chvíle plní hlavně dobrodružné sny svých autorů, ale po vánočním speciálu jsme zase tam, kde se Steven z pozice showrunnera cítí nejlépe, tedy v příběhové nitce vetkané do většího celku. Uznávám ale, že tentokrát trochu zakopává. Doctor sice pořád pádí vstříc uchvacujícím světům, ale občas jsem se přistihl, že podle dějové premisy jsem danou epizodu čekal ještě o něco lepší a to ať už jsme u dinosaurů, na divokém západě nebo v šarlatovém horroru. Proč tedy šplhám v hodnocení znovu takhle vysoko? Protože mi nově příchozí dáma ukradla srdce a podzimní finále mi ho naopak zlomilo - a protože ve chvíli, kdy zazní Goldovy fanfáry a odehrává se mi před očima nějaký epický moment, povýšený hulákajícím Smithem, zkrátka nemám obrany. Proto pořád zůstávám oddaným fanouškem a jen volám "Run, you clever boy!" 8. série - 90% - Jak v narozeninovém, tak ve vánočním speciálu přibylo zvratů a hlavně změn veškerých pravidel tolik, že by to jindy vystačilo minimálně na dvě sezóny. Já ale obě epizody hltal hned při několika projekcích a o to těžší úkol stál před celým týmem v čele s nově příchozím Capaldim. A nutno říct, že klopýtající úvod v podobě Deep Breath mu úlohu zrovna neulehčil. Stejně jako minulý, tak i osmý rok překvapuje tím, že epizody, které na papíře vypadají nejlépe, nakonec fungují jen napůl (prostřední dvojice The Caretaker a Kill the Moon) a naopak ze zdánlivě bezvýznamných výplňovek se stávají události, o kterých nadšeně vyprávím ještě celé týdny (Flatline a překvapivě i pro většinu diváků problematická In the Forest of the Night). Moje váhání nad tím, jestli Dvanáctkově úvodní anabázi více sluší přívlastek "nadprůměrný" nebo přece jen "úžasný" tak ke druhé možnosti definitivně překlápí dechberoucí finále. V něm Moffat zavírá ústa všem nevěřícím, nepokouší se brzdit živelnou Missy a pomocí Clařiných nafukovacích očí znovu dokazuje, že tenhle seriál vážně není (jen) o bláznovi v budce.(5.10.2011)

  • B!shop
    *****

    Naprosto uchvatnej britskej serial, kterej ale neni britkom. Serial je velice originalni a v podstate v kazdy epizode se deje neco originalniho. Docela mile me prekvapily triky, ruzny pohledy na vesmir, planety, lode, vystrely a podobne jsou udelany fakt skvele. Problem nastane jen parkrat u nejakejch oblud delanejch na pocitaci, to sem tam vypada jak ze stary pocitacovy hry. Co se tyce hercu, Christopher Eccleston je naprosto dokonalej uchylacek, kterej se vsemu smeje a v roli byl opravdu perfektni. A jeho partacka v podani Billie Piper byla taky fajn. Pak se Eccleston nahradil Tennantem, na kteryho jsem si musel asi dva dily zvykat, hlavne na to, ze vypada krapet moc mlade, ale nakonec byl snad jeste lepsi nez Eccleston, taky se vsemu smeje, furt vsude pobiha, ale zaroven zvladne i slusnou akci. Jedinej problem nastal, kdyz ve treti serii nahradily Billie Freemou Agyemanou, to nebyla nejstastnejsi volba, ale zas tak spatna neni. Jeste zminim, ze prvni dil me zas tak moc nezaujal, ale po skouknuti par dilu me to fakt chytlo a libily se mi dily jak z budoucnosti, tak z minulosti, i kdyz obcas to je tezky rozlisit, protoze se neco zmeni a i kdyz sme v pritomnosti, tak to vypada jak budoucnost. Ale i kdyz to tady zni krapet zmatene, musim tvurce pochvalit, ze naky velky zmatky kuli cestovani v case v serialu nejsou. Perfektni vtipnej a napinavej sci-fi serial, uz se tesim na ctvrtou radu.(14.11.2007)

  • Mr.Apache
    *****

    "Je to jen noční můra, neboj se. Každý má noční můry. Dokonce i příšery je mají." "O čem mají příšery noční můry?" "O mně." Po čtyřech sériích. Výborný sci-fi seriál pro mládež o Doktorovi - posledním žijícím zástupci Pánů času, nejmocnější rasy ve vesmíru. Doktor je tajemný, vtipný, lehce potrhlý, ale nesmírně charismatický génius, který dokáže cestovat napříč vesmírem, časem a paralelními světy. Všude, kde se objeví, přichází smrt a zkáza. Ale Doktor není jejím nositelem. Je zachráncem. Většinou. Zná minulost i přítomnost, ale nemění historii - pouze ji napravuje. Dokáže být nekompromisní a zdánlivě krutý. Ale věřte, že ve skutečnosti byste v širém vesmíru druhého takového dobráka těžko hledali. Doktor je sám. Jediný svého druhu. Má ovšem velkou slabost pro jiný druh, který velmi obdivuje. Lidi. Zvláště pak ženy. A protože se cítí osamělý, občas některou z pozemšťanek přijme jako společnici, aby ho jednu či dvě série provázela na cestách za dobrodružstvím. K cestování používá Tardis (dokonalou kosmickou loď a stroj času v jednom). Ta je poháněna mocnou živoucí energií - časovým vírem. Tardis využívá důmyslná krycí maskování dle místa a času, kde se zrovna nachází. Při jedné Doktorově návštěvě v Anglii 60. let se však zasekla v podobě telefonní budky, a tato podoba jí už zůstane... Seriál je napínavý, humorný i dramatický, trochu infantilní, a chvílemi jednoduše geniální. Má svá silná i slabší místa. Ovšem díky naprosto svéráznému pojetí, jehož součástí je švihle samozřejmé mísení moderních a prastarých sci-fi prvků, je kvalitativně až nezvykle vyrovnaný. Přesto si tu divák jistě najde epizody, které vyzdvihne nad jiné (viz dodatek Nejlepší díly)... Díky tomu, že Doktor cestuje vesmírem, časem a jinými dimenzemi, nabízí seriál nepřeberné množství námětů a dobrodružství. Objevují se v něm reálné historické postavy (Charles Dickens, Madame de Pompadour, William Shakespeare, Agatha Christie), zlí i hodní mimozemšťané, roboti a monstra. Jsou tu také strašidla a nadpřirozené bytosti (např. duchové, vlkodlaci nebo čarodějnice). Jejich původ je ale vždy vědecky vysvětlen. Spolu s Doktorem se stanete svědky zániku Slunce, stvoření Země či zkázy Pompejí. Ocitnete se na palubě Titanicu i na francouzském královském dvoře. Najdou se díly vyloženě komediální, nebo naopak dojemné. Nejednou je pak nabídnut zajímavý paradox a vtipná asociace. Např. když Doktor přijíždí jako princ na bílém koni spasit krásku z 18. století, či když se černošský dozorce chystá radostně zplynovat zotročené Židy. Ehh, pardon. Chtěl jsem říct Oody... Finále každé sezóny je monumentálně osudové; neobejde se bez tragických momentů a tomu přiměřené dávky patosu. Seriál bych nejvíce doporučil divákům ve věku 10 až 15 let (imho ideální publikum), a všem fanouškům science fiction obzvlášť. Chlapci a děvčata, je to bomba! No a Doktor, ten týpek, co dokáže obelstít i samu Smrt, je prostě... úžasný. PS: Téměř nikdy se neuchyluji k tzv. objektivnímu hodnocení. V případě Doctora Who ale rád učiním výjimku. Ten seriál si rozhodně zaslouží pořádnou propagaci a ještě více fanoušků, než zatím má. (A že zrovna na csfd jich není málo - všiml jsem si, že modrá telefonní budka, případně Doktor sám, se na ikonkách uživatelů objevují čím dál častěji.) A řeknu vám, být o třicet a více let mladší, věřím, že těch mých pět hvězdiček by nakonec bylo ryze subjektivních. [Dodatek: Nejlepší díly.] Osobně bych rád jmenoval alespoň jednoho zástupce ze všech čtyř sérií, které jsem zatím zhlédl. Z první řady bych vybral epizodu The Empy Child (Prázdné dítě), z druhé dvojdíl The Impossible Planet (Nemožná planeta) a The Satan Pit (Satanova jáma), z třetí pak Blink (Mrknutí oka). Nevím, zda to, že všechny tři příběhy pracují s poměrně výraznými horrorovými motivy, je v mém případě jenom náhoda. V každém případě bývají právě tyto epizody často favorizovány, či alespoň zmiňovány mnoha fanoušky a komentátory. Příběhy o dítěti s plynovou maskou, klepajícím za nocí na dveře domů, a o strašidelných sochách andělů, před kterými není radno mrkat, jsou myslím velmi originální. Satanský dvojdíl mi tak trochu připomněl Carpenterovu pecku Prince of Darkness, zasazenou do vesmírných kulis. Na tom, že jde o skvěle mrazivý, ba nervydrásající zážitek, to ale nic nemění... Nakonec jsem si nechal epizodu Midnight (Planeta Půlnoc), jež je mým favoritem v čtvrté sérii, a kterou zároveň považuji za kvalitativně asi nejlepší díl z prvních šedesáti. Tato komorní epizoda (s jak jinak než opět horrorovým nádechem) obstojí snad jako jediná zcela samostatně, bez hlubších diváckých znalostí problematiky seriálu. I když je Doctor Who určen především dětem a mládeži, právě Midnight bych jakožto působivou psychozáležitost (která by jistě dobře posloužila coby námět pro divadelní hru) bez obav doporučil i zcela dospělému a náročnému publiku.(6.6.2013)

  • Hakha
    ****

    Šílený seriál, který mě zpočátku nechával chladným, ale po zhlédnutí více dílů si mě získal a také dostává zasloužené 4 hvězdičky.... Intro: http://www.youtube.com/watch?v=29UkmPV3-3Y(27.5.2008)

  • berg.12
    ****

    Stopařův průvodce po britském impériu. Série s Mattem Smithem zatím jednoznačně nejlepší. Dokonalý balanc mezi možností užívat si seriál jako divák i jako fanoušek.(27.1.2011)

  • gudaulin
    **

    Základní myšlenka, která stála za konečnou podobou Doctora Who zní: je možné na poli sci-fi a fantasy seriálů konkurovat penězi vyfutrovaným a trikově náročným televizním sériím z produkce amerických studií a la Battlestar Galactica, které si z hlediska podívané nijak nezadají s letními filmovými blockbustery? Je, ale jen tak, že udělám z nouze ctnost a tam, kde nestačí můj rozpočet na vytvoření atraktivních alternativních světů, vypomůžu si nadsázkou, vtipem, naivitou a v tomhle případě i výrazně starosvětskou stylizací. Kosmická loď má podobu telefonní budky, Doktor si při svých soubojích s mimozemšťany vystačí s málem a příšery se nenamáhají maskovat svou trikovou podstatu víc, než je nutné. Ber, diváku, nebo běž dál. Tenhle přístup byl konec konců typický i pro řadu úspěšných projektů domácí výroby. Doctora Who jsem znal z několika náhodně zhlédnutých dílů (většinou speciálů, kterým bývá věnována při výrobě větší pozornost, protože tvoří výkladní skříň celého projektu). Na základě těch několika setkání jsem se mohl připojit k početnému zástupu fandů seriálu. Kámen úrazu nastal, když jsem při televizní repríze začal sjíždět Pána času poctivě, epizodu po epizodě, den co den od prvního dílu. První série výsledný tvar a seriálovou atmosféru teprve hledala, nicméně ani to není omluvou, že mě Doctor Who záhy přestal bavit. Po sedmé epizodě 2. série jsem to definitivně vzdal. Pán času pro mě zkrátka nemá tu sílu, aby mě nutil se k němu v pravidelných intervalech vracet. Z podobně laděných projektů pak dám přednost kanadské sérii LEXX, jejíž pokleslá a hlavně chtěná brakovitost mi přijde zábavnější. Celkový dojem: 45 %.(1.9.2014)

  • Skejpr
    *****

    Největší, nejúchvatnější a nejdůležitější seriál v historii televizní tvorby. A také největší příběh vzešlý z moderní kultury, který se svojí velikostí řadí mezi nejstarší a největší eposy, které kdy kdo napsal. Doctor Who změní vaše vnímání života, vesmíru a vůbec...(14.4.2013)

  • Ded@M@tes
    ***

    / Viděné epizody z 1-3 série *41.dílů, včetně speciálních epizod / Sleduji 4 sezónu ( Hodnocení: 6/10 )(9.4.2014)

  • Kordus
    *****

    Po všem, co zatím vyšlo...(26.9.2009)

  • oli.G
    *****

    Kartónový začiatok som skoro neprežil - až príliš lacné triky a televízny look, predstavenie Doktora nula bodov, a hneď v druhej epizóde mi do ksichtu hodili modrých ufónov a chodiace stromy z roku "5 miliárd jablko"... A aj za to som ešte ďakoval, keď som o dva diely neskôr sledoval snahu prdiacich zelených mužíčkov z planéty Anibohtonevysloví infiltrovať britský parlament. Skrátka učebnicový opak toho, čo ma obvykle namotá. :) Ale počul som, že príbehy budú naozaj všelijaké, že ich náväznosť sa bude zvyšovať, charaktery a vzťahy sa budú rozvíjať, emócií bude pribúdať, a rozpočet bude štedrejší. A už po dvoch sériách to začína byť vidno. Okrem pár tragických úvodných by sa ťažko hľadal diel, ktorý ma nebavil, zato by sa našlo pár takých, ktoré ma prikovali do stoličky. Tennantov vianočný nástup na scénu (v pyžame) patrí k najlepším monológom v histórií obrazoviek. Po finále druhej série pridávam piatu hviezdičku a nezabudnem: Never say never ever.(9.2.2014)

  • Rex Mundi
    ****

    Už dávnejšie som bola zvedavá na túto britskú televíznu legendu. Na pôvodnú sériu som si hneď netrúfla, začať treba s niečím súčasnejším, napríklad s Christopherom Ecclestonom (a pokračovať s Davidom Tennantom :-). Doctor Who vo mne občas vyvoláva rozpaky, neviem vyjadriť, čo si o ňom myslím. No páči sa mi. Má špecifickú atmosféru, špecifický humor i pohľad "na vec". Doktor sa aj v najnemožnejších situáciách zrazu usmeje ako šialenec a vy presne viete, že za tým úsmevom nie je blázon, ale múdrosť vekov. Ako poznamenala užívateľka neviâthiel, celý seriál je robený s láskou - a je to na ňom vidieť. Jednoducho "you never forget your first doctor" :-)(14.9.2007)

  • Cherish
    ****

    Přiznám se, že po prvních dílech jsem moc nevěděla, co si o tomto seriálu myslet. Nic podobného jsem zatím neviděla. Ale jak to tak bývá, seriál si zamiloval můj přítel, velký fanda sci-fi všeho druhu, takže bych se Doctorovi nevyhnula, ani kdybych chtěla :D Samozřejmě, můj nejoblíbenější Doctor je, jak jinak, úžasný David Tennant, ale i na ty ostatní se dá dobře koukat. Nemohu říct, že by to byl můj favorit mezi seriály, ale je to příjemný sci-fi oddech na večer.(4.8.2014)

  • kinej
    *****

    Skvělá ukázka britského televizního scénáristického umu. První série je takový pomalejší rozjezd, ale počínaje druhou je to fakt maso. Je těžko uvěřitelné jak dobře může takováto ujetá kombinace retro-sci-fi prvků, humoru a dramatu tak perfektně fungovat. Obzvlášťě díly s Daleky, nebo s kyberlidmi (mimochodem ve své věrnosti vizuálnímu stylu 60. let. téměř směšně vypadajících ) jsou taková nálož, že jsem v rámci televizních sci-fi seriálů nic tak dobrého neviděl. Když ještě přidám živelný herecký projev Davida Tennanta, není co řešit. Po čtyřech sériích konstatuji, že je to nejlepší seriál vážnějšího typu, který jsem kdy viděl. Divák až žasne kolik děje a zvratů se vejde do 45 minutové stopáže. Scénáristé Russel T. Davies i Steve Moffat jsou podle mě géniové, protože díky nim snad jako jediný seriál co znám neupadá, ale rozkvétá i v 7. sérii. Každá série je ukončená brilantě, že při poslední epizodě snad ani nedýchám, mám husí kůži a ještě několil dní se z toho vzpamatovávám. Tenhle sériál není jen nejlepším současným seriálem, on je totiž úplně jiná liga. Honocení: 1. série: 75%, 2.série: 85%, 3. 100%, 4.série: 100% , 5. série: 100%, 6.série: 100%, 7.série: 100%. 8. série: 80%.(17.12.2012)

  • NinadeL

    Modrou kadibudku možno nechat od cesty... ;)(2.10.2010)

  • Jacinda
    *

    pro mě naprosto nesmyslné. Možná kdybych nad tím strávila více času...ale fakt se mi nechce....(22.9.2010)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Takový podivný patvar, který by chtěl být hrozně moc věcí najednou, ale ani jedna mu nejde, tak za prvé se snaží být do určité míry věrný svému prastarému (bráno z televizního hlediska) původu a zároveň být co nejvíc kůlovitým a prostě mu to nejde, výsledek působí jako zpářenina mezi Hvězdnou bránou (a to těmi horšími díly), Xenou (těmi zábavnějšími díly) a de facto jakýmkoliv scifi o cestování časem první poloviny minulého století. Obrovské zneužívání deus ex machina prostředků, ne zrovna dobré kulisy (další z důsledků bídného propojení nového a starého)... Navíc ani ti doktoři se nějak zvlášť nepředvádí (většina scénářem, někteří herecky). Epizodická blbinka na zahnání odpoledne? OK. Scifi kult nedozírných kvalit? To fakt ne. Howgh.(8.2.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23