Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Kateřina Marešová, Jan Kolařík, Igor Orozovič, Matouš Ruml (více)Epizody(6)
-
Poprava bodyguarda (E01)
-
Král diskoték (E02)
-
Kleopatra (E03)
-
Přehrada (E04)
-
Sudy (E05)
-
Přiznání (E06)
Obsahy(1)
Šestidílná minisérie od tvůrců Případů 1. oddělení popisující vyšetřování klíčových případů první poloviny devadesátých let. Na několika dobových případech ukazuje atmosféru doby, kdy kriminalita vyskočila do nečekaných výšin a kdy se rozhodovalo o tom, jestli policie najde a ustojí svoji roli. V „devadesátkách“ přináší svoboda pro všechny strmý nárůst kriminality. Policie nemá metodu, čas ani prostředky, jak tomu čelit. Zdá se, že velcí i malí grázlové budou mít definitivně navrch. Na pražské 1. oddělení nastupuje mladý vyšetřovatel Tomáš Kozák. Zkušený operativec Václav Plíšek novému kolegovi nevěří. Bezprecedentnímu přísunu vražd ale musí čelit společně. (Česká televize)
(více)Recenze (304)
osobně bych sice devadesátky nevrátil,ale tahle retro kriminálka se ČT opravdu povedla a od Případů 1.oddělení je tím nejlepším co stvořila.Zkraje sem sice čekal/doufal, že se tu budou řešit méně provařené případy než zrovna Orlické vraždy, ale ono to má svojí logiku a v první polovině devadesátých let nic většího zkrátka nebylo.Překvapilo mě a potěšilo zároveň,jak moc se tvůrci v určitých ohledech docela věrně drželi reality a to včetně některých ne úplně podstatných detailů.Druhou stranou mince jsou pak hlavní postavy vyšetřovatelů,kteří jsou naopak reálnými předobrazy jen lehce inspirováni a souhlasím s tím,že to mohlo na konci být zmíněno.Hlavně u postavy Ondřeje Sokola by to bodlo a to i přes to,že jeho Franta je ze všech těch policajtů nakonec nejzajímavější a hezky nám ukazuje jak je extrémně jednoduché sklouznout do sra.ek i přesto,že primární úmysl nebyl vyloženě zlý...90% ()
Ten seriál rozhodně nevytváří obraz devadesátých let, na to je moc ponořený do westernově-kriminálního zpracování "posledních správných chlapů", kteří stojí proti jakémusi anonymnímu podnikatelskému zlu - je taková enkláva výběrové 90s estetiky. Ale myslím, že v rámci toho ten seriál funguje obstojně, především protože se tyhle stylizace podařilo navázat na samotné vyšetřování, výsledek tedy působí hezky organicky a celkem svižně. Trochu propracovanější postavy by možná neuškodily, ale na druhou stranu lepší funkční šablona než nějaká melodramatická klišé, u jakých by to nejspíš dopadlo. 3 a 1/2 ()
„AŤ ŽIJE DEMOKRACIE…“ V „devadesátkovým“ módu ožívá drsný český (východoevropský) podsvětí . Hele… tu dobu kurva moc dobře pamatuju! Nejde jen o to, že je to (relativní) pravda. Ty lidi vypadaj, jmenujou se a hlavně CHOVAJ stejně! Když pak vidíte (a čtete), čím vším si policajti prošli, při snaze objasnit tyhle vraždy… Navíc mi fakt nevadí, že postava Franty (tedy Sokol) je za 1. – Sokol a za druhý není úplně skutečná. Prostě tak to kurva chodilo! Famózní seroš jak tématem, tak zpracováním. ČT vobčas dokáže držet krok s VOD platforma… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tančil jsem u tyče v Discolandu. 2.) Běla mi dlužil prachy. 3.) V Orlíku mi plave sud. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Takže, co je v jiných krimipříbězích funguje tak nějak samo, jako zajišťování důkazů, technika a podobné vymoženosti, je tady samo o sobě zdrojem zápletek i napětí. Možná máme na dně přehrady sudy, ale i kdyby tam nakrásně byly, jak se k nim dostat? Jak je vytáhnout a odvézt? Jak je otevřít? Na základě písemného příkazu... A kdo to zaplatí. Zkrátka realita. Což nefunguje u většiny krimipříběhů vůbec, zatímco tady, stejně jako v Příbězích prvního oddělení, autoři dokazují, že reálné neznamená nudné, ba naopak. Teď už jen zbývá otázka, zda můžeme čekat Devadesátky II, tentokrát o LTO. ()
Asi uz jsem videl lepsi kriminalni serialy. Devadesatky ale umely zaujmout, a strhly na sebe velkou pozornost. A jsem za to rad, ze uz se na chvili prestalo resit obdobi 48-68-89 a mohl jsem skrze televizni obrazovku zavzpominat na dobu, kterou mam v zive pameti. Velmi atraktivni namet, ktery je slusne zpracovany. ()
Galerie (132)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (101)
- Byt poručíka se nachází na sídlišti Vlasta v Edenu. Za okny jsou mimochodem vidět novostavby, které v devadesátých letech ještě nestály. Policejní popíjení se odehrává v Café Nona ve 3. patře Nové scény Národního divadla v Praze. Potyčka mezi dvěma partami Číňanů, kam jede policejní výjezd, se natáčela před restaurací Peking na Praze 4 v ulici Milevská 1097/20, jenž má nepřehlédnutelný exteriér a byla otevřená v roce 1993. Vila Antonína Běly se nachází v ulici Nad Parkem 1347 v Praze-Zbraslavi. Vilu Jana Janovského najdeme v ulici Na viničních horách 46 v Praze-Dejvicích. Konference v hotelu Orlík se točila na adrese Vystrkov 179. Zde se koná celostátní setkání kriminalistů. Místem natáčení firmy Auto Plavec se stalo Depo Hostivař v Praze. (formelin)
- Zavražděného Jiřího Jívu hraje Jakub Štáfek, který se již objevil v souvisejícím, o 20 let později se odehrávajícím seriálu Případy 1. oddělení (od r. 2014), konkrétně v epizodě Důvod k zabití (2014), v níž ztvárnil roli kajakáře. (Šéfik)
- Na seriálu spolupracoval kaskadérský tým Czech Blood Sport Stunt pod vedením Mariana Malovaníka, Dr.h.c., který rovněž zajišťoval bezpečnost herců na vodní ploše Orlické přehrady a jeho členové si zahráli potápěče Hlavní báňské záchranné stanice Ostrava, kde přímo Marian Malovaník pracoval. Malovaník se také setkal s členy zasahujících potápěčů tehdejší doby a konzultoval veškeré práce a postupy. (Santino.de.A)
Reklama