Reklama

Reklama

Nenávist

  • Japonsko Ju-on: The Grudge (více)
Trailer

Obsahy(1)

Dobrovolná sociální asistentka Rika Nishina (Megumi Okina) je požádána, aby přišla zkontrolovat jednu starší paní do jednoho domu, ve kterém se kdysi stalo něco strašného. Rika se tak zkříží s místní tajemnou kletbou nenávisti a musí přijít na to, co je ta kletba zač. (HanzoBureshi)

Videa (1)

Trailer

Recenze (208)

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Tak toto bola strašidelná snímka.Disponovala strachom,napätím i atmosférou.Príbeh je dobre prepracovaný a dobre sa naň pozerá.Aj keď mal pár chybičiek,srať na to.Film sa ubránil nezmyselnostiam a tak scénar je dokonalý.Aspon som nenašiel žiadne vážne pochybenia.Veľmi strašidelný film,ktorý ma stále držal v napatí a stále sa tam niečo dialo a tak nuda nehrozila.Vo filme nemusia byt litre krvi ale aj tak vie film zaposobit silnom atmosferou aj napatím a to je aj tento prípad. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Nenávist je jedním z mála hororů, při jejichž sledování mi opravdu běhal mráz po zádech. Atmosféra snímku je neopakovatelná, a to z nemalé části díky hudbě. Nejděsivější je to, co pořádně nevidíme a jen to tušíme někde ve tmě nebo za sebou. Přesně takovýhle pocity jsem měl při četbě Kruhu od Kodži Suzukiho. Načasování lekaček ve filmu funguje výborně. Bobky jsem z něj ale neměl a po nocích, cestou potmě na záchod, na mě za rohem nečíhala Sadako jako po shlédnutí remaku Kruhu. A to jsem oba filmy dokoukal k ránu sám za naprostý tmy. Každopádně jde o neopakovatelnej zážitek. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

No neviem, čo si mám myslieť. Veľmi som sa na to tešil, podvedome som cítil reálne 4 hviezdičkové ambície, podobné filmy na túto tému mám fakt rád, ale som mierne sklamaný. Chýbala chronologická dejová postupnosť, lakačky nefungovali, postavy medzi sebou slabota, psychologické mystérium zabralo iba z časti. Na 2 to ale zas nebolo, keď si uvedomím, že aj Poltergeistu som dal 3. Aspoň, že ku koncu pribúdal stiesňujúci pocit (vyvolaný napríklad aj obludnými očami a líčeniu japonských duchov ako i paranoidné stavy) v miestnostiach vo veľkosti pár metrov štvorcových. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Jeden ze startovních bodů asijské duchařské ("vlasové") vlny. Jednoduchý příběh vypráví o hrůzných zločinech, kvůli nimž na příslušných místech zůstává zhmotňující se nenávist obětí. Ta na sebe přebírá podobu duchů zavražděných, jejichž bílá barva, vytřeštěné oči, charakteristický hrdelní zvuk a především všudypřítomné černé vlasy se staly trademarkem nejen téhle série. Na každého to nefunguje, každopádně v Nenávisti najdete celou řádku už klasických a často napodobovaných lekaček či děsivých scén - zhmotňující se duch na monitoru bezpečnostní kamery, postava zahalená závojem černých vlasů vynořující se ze dveří, zdeformovaná plazící se mrtvola nebo ruka ve vlasech. Takashi Shimizu si zkrátka stvořil vlastní recept, podle nějž už několikrát namíchal nepříjemnou duchařinu, založenou na audiovizuálních vjemech a úspěšné snaze sázet do pozice hrůzna relativně obyčejné věci. Někdo někde nepřirozeně pomalu jde, zírá, stojí... Tenhle koncept se poměrně rychle otupil, ale krátce po shlédnutí jsem míval husí kůži z každého druhého pohybu, který jsem kolem sebe zaregistroval. Mimochodem, moment, následující v bytě po nehezké události s televizí, v němž tvůrci znesvětí i nejbezpečnější divákův úkryt před hororem, je pěkně sviňská podpásovka! ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Jsem z toho jelen, šikmooký... pletu si postavy, hlavně holky. Barákem tápu, v obětech hokej, máloco chápu - neřeš, jen koukej!" Odborné zhodnocení filmu: japonské prase aby se v tom vyznalo! Jako by nestačilo, že pro běžného českého jinocha, např. mě, všechny mladé japonky vypadají stejně, ke všemu se mi mátožily zašmodrchaným scénářem. Nějak jsem se v tom ztrácel. Chvílemi přímo dezorientovaný, jak gynekolog před stonožkou. Co je co a kde to je, kdo je kdo, kdy je kdy, kdy kdo je a kdy kdo už není... Uf. Při druhém zhlédnutí jsem si aspoň přejmenoval postavy, kvůli lepší orientaci v ději. Tokunagovi: rodinka s letargickou tchýní (babka mimoň, všechno má na háku, i duchy), Hirohaši: sociální manager, Rika: Ochotná sociální dobrovolnice, Marika: šik úča, Kazumi: švagrová Hitomi, Hitomi: dcera letargické báby, Katsuja: manžel Kazumi, Izumi: střídavě malá i velká (to jsem nepobral), chlapeček Toshio: sinavý vykuk, jeho táta: žárlivý řezník, jeho maminka: rozkrájená, bývalý detektiv, otec malévelké: divnej fízl, kamarádky malévelké: 3 fuč, tři japonečky missing (nevyužitý potenciál), detektiv 1 a detektiv 2: neschopní, dezorientovaní ve scénáři stejně jako já.         Teď se znovu pokusím vyznat v ději. Kapitola {1}. Na příkaz managera Ochotná ochotně zaskakuje místo zmizelého (?) pečovatele. Příjde k Tokunagovým, v baráku bordel jako v tanku. Zkouší mluvit na letargickou tchýni, ta nekomunikuje. Ochotná jí myje záda a uklízí mrdník. Ze skříně na ni vykoukne černá kočka a sinavý vykuk. Ochotná se nelekne, jen diví. Ptá se na kluka letargické tchýně, ta nekomunikuje. Na záznamník volá Hitomi a chce Kazumi. Letargická tchýně si brblá pro sebe, že "jim to říkala", nevíme komu a co. Kapitola {2} předchází kapitole 1. Švagrová mluví na letargickou tchýni, ta nekomunikuje. Sinavý vykuk si hraje s černou kočkou, švagrová se z toho zvencne. Manžel se vrátí z práce, sinavý vykuk vykoukne i na něj, divoce zamňouká a je vymalováno. Příjde dcera, mluví na letargickou, ta nekomunikuje. Dcera kuchtí oběd, manžel táhne mrtvolu do podkroví. {3} Dcera telefonuje, nechává na záznamníku vzkaz z kapitoly 1 (POZOR! Všechny kapitoly se mezi sebou i uvnitř sebe časově prolínají, fakt děsnej čurbes...). V práci jim na WC straší černý duch, sežere sekuriťáka. Dcera se zachová "logicky", čili uteče z práce domů, vytáhne telefon ze zástrčky a schová se pod peřinu :-)). Ale sinavý vykuk je hravý a už pod peřinou číhá! {4} Sociální manager jde zkontrolovat Ochotnou. Mluví na letargickou tchýni, ta nekomunikuje, tentokrát má ale důvod, protože je už tuhá. Ochotná taky nekomunikuje, je letargická. Detektivové 1 a 2 už na scéně, našli v podkroví oba mrtvé manžele. Ochotná převezena do nemocnice, navštívila ji šikúča a detektiv 1 s info o sinavém vykukovi, že je už 5 let mrtev. Divnej fízl a jeho malávelká (tentokrát malá) jsou v parku, detektiv 2 ho žádá o pomoc s případem. Sociální manager mrtev, nacpaný do regálu pod kuchyňskou linkou, nevíme u koho a proč. Divnej fízl na fízlárně zkoukne video jak černý duch zabil sekuriťáka, hrábne mu. Ochotná doma v posteli, navštíví ji sinavý vykuk s rozkrájenou. Dva duchy naráz už Ochotná moc nedává. Divnej fízl čapne kanystry benzínu a jde si hrát na pyromana. V baráku potká 3fuč a svou malouvelkou (dopoledne malou, tentokrát velkou). Zmatení jsme všichni tři, oni dva natolik, že ani nezabučí na pozdrav a dělají, jako by ten druhý byl (vz)duch. 3fuč dívenky, děsně šik v sukýnkách školních uniforem, dráždí mé chlípné očekávání, bohužel zmizí ze záběru, jen zaječí a místo nich se vyplazí rozkrájená. Mlsně vykulí oči na detektivy 1 a 2 a tím je nadobro vymaže ze scénáře, bez jakékoli další zmínky, takže v příběhu už nemá kdo pomáhat a chránit. Divnej fízl vezme roha. {5} Kapitola o malévelké. Holčina mi v tom dělá čím dál větší bordel, například tím, že chybí na školních fotkách. Dále, na plakátech po městě už visí 3 japonečky missing, neb 3fuč ukecaly malouvelkou k tajné návštěvě strašidelného baráku (když už mi neukážou bobříky, aspoň loví bobříka odvahy). Malávelká, tentokrát velká, je doma (v rámečku fotka otce, divného fízla), její divná máma (vypadá jak letargická tchýně za mlada, uf) poslouchá z rádia, že v baráku právě našli tuhou Ochotnou. Malávelká kvalitně zatemňuje okna, polepí je novinami, prý aby na ni 3 fuč furt nečuměly. Svěří se kámoškám, že byla v baráku (prý už zapomněla ve kterém, taky dobrý) s 3 fuč, než zmizely. Kámošky odcházejí zmatené a dorazí je (mě taky) divná máma sdělením, že divnej fízl je už pár let po smrti a taky zatemňoval okna. Malévelké se zjeví mrtvý otec, pak 3fuč, taky mrtvé. Ona zacouvá do skříně a tam ji čapne rozkrájená. Šlus. {6} Ochotná telefonuje šikúče. Dědek na kriplkáře dělá KUKUČ... KUKUČ. Ne na ni, ale na sinavého vykuka. Ochotná odstaví kriplkáru i s plesnivým kukučem a jde se osprchovat, přitom ji ošmatlává pracka. V kavárně jí šikúča vykládá o divném záškolákovi, sinavý vykuk pod stolkem tahá Ochotnou za nohu. Doma se Ochotné přemnožily černé kočky. Šikúča jde navštívit dům sinavého vykuka, Ochotná ji běžela zachránit. Samozřejmě přišla pozdě. Tak aspoň začala dělat KUKUČ, čimž se skamarádila s plazící se rozkrájenou. Žárlivý řezník se nakrknul a zakroutil Ochotné krkem, tím konečně ukončil její i moje trápení. Uf. () (méně) (více)

Galerie (17)

Zajímavosti (19)

  • V japonskej kultúre mať v domácnosti čiernu mačku, prináša šťastie, čo je v tomto filme veľkou iróniou, pretože vo filme sa objavujú práve čierne mačky. (Pat.Ko)
  • Keď sa Rika (Megumi Okina) prebudí v miestnosti plnej čiernych mačiek, niektoré z nich sú zjavne sochy. (Pat.Ko)
  • Zahrnuté medzi „1 001 filmov, ktoré musíte vidieť pred smrťou“. Tento zoznam vytvoril Steven Schneider. (Pat.Ko)

Související novinky

Remaková smršť: Oldboy, Poltergeist, Kruh...

Remaková smršť: Oldboy, Poltergeist, Kruh...

03.12.2011

Producent Roy Lee v tom umí chodit. Živí se téměř výhradně remaky a jejich sequely. Mezi jeho nejbližší projekty patří americká předělávka kultovního korejského Oldboye. Spike Lee začne natáčet v… (více)

Weinsteinovci si zmerajú Pulz

Weinsteinovci si zmerajú Pulz

05.06.2005

Bratia Weinsteinovci chystajú remake japonského hororu KAÏRO (anglicky Pulse) o záhadných úmrtiach súvisiacich s tajomnou internetovou stránkou ponúkajúcou návštevníkom kontakt so svetom mŕtvych.… (více)

To je ale guláš!

To je ale guláš!

16.03.2005

Nepůjde o recept na tradiční hospodskou specialitu, ale o náhled do plánů může jménem Takashi Shimizu. Po remaku svého vlastního hororu Ju-on: The Grudge připravuje k přepracování i jeho pokračování.… (více)

Reklama

Reklama