Reklama

Reklama

Ils

Obsahy(1)

Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (517)

Sysel_CZ 

všechny recenze uživatele

První půlka, dobrá, prostředek, dobrý. Na konci už jsem se ale bál jen té první věty, natočeno podle skutečné události - jakkoli byla první část hororově a děsivě nereálná a strhující, zbytek už mě mohl vyděsit opravdu jen tím, že se nějak podobně snad stal. Ale napětí bylo fuč a to není u hororu to nejlepší. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Jednou v noci začnou mladou dvojici, Clementine a Lucase, tyranizovat neznámí útočníci. Hrůznou noc odstartuje krádež jejich auta, a ačkoliv se dvojice obrátí na policii, ta se nijak neobtěžuje zasáhnout a drzost útočníků roste z minuty na minutu. Nejsilnější zbraní filmu je, že divák zpočátku útočníky nevidí, tím jeho představivost pracuje na plné obrátky. Je vidět vlastně jen rozsvícené baterky, mihající se stíny postav a útočníci mezi sebou komunikují jen vydáváním skřeků. To byl od tvůrců moc šikovný tah, stejně tak je důležité zmínit, že film si zakládá na autenticitě a minimum hudby a dialogů mu jen prospělo. I když mezi dvojicí napadených a útočníky téměř nedojde k žádnému fyzickému kontaktu, tak by se napětí a hutná atmosféra bezmoci dala krájet. A až se ukáže, že nemilosrdní útočníci jsou nezletilé děti, tak to celou tu hrůzu jen podtrhne. Film byl natočen podle skutečných událostí. Pokud hledáte nějaký napínavý thriller, tak zkuste tenhle. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

„Ils ne voulaient pas jour avec nous...“  Není nad to, pořídit si velkej dům. To se pak člověk může pořádně vyblbnout s nezvanými návštěvníky při „Máš babu!“. Taky je fajn mít ten barák na samotě u lesa, aby mu přes plot na to honění zbytečně nečuměli sousedi. No jo, Frantíci, bohémové až za hrob. Doslova. Už ten úvod... Na baráku práce jak na kostele, ale borec vesele mastí videohru na noťasu (asi nějakou vyvražďovačku :-), místo aby šel pokosit kopřivy, natřít okenice nebo aspoň naolejovat panty u té stovky dveří uvnitř domu (už by to fakt potřebovaly). A neodloží ten noťas ani při honění partnerky s nemravnými záměry! Diagnóza je jasná – závislost na internetu. Kombinováno s nepraktičností a neschopností improvizace při zápase o holý život. Šlohnou jim auto, téměř face to face, vyhodí pojitky, odříznou telefon, a co udělá borec? Jako ovce na porážku vydusá do patra a v ložnici se vystrašeně tulí k nočnímu stolečku :-D Napadne ho vzít to přes kuchyň, aspoň pro nějaký ten nůž? Ne. Nenapadne. Pak se ale zastydí a pro změnu si začne hrát na Ramba a s pohrabáčem šmejdit po baráku. To fakt nevím, co si od toho sliboval. Když ani netušil, jestli už není uvniř s baterkama rovnou celý skautský oddíl. Takže už od půlky filmu jsem holt držel palce těm sympaticky hravým mládežníkům. I když ten Pepík za igelitem taky nebyl žádnej Einstein. Stál tam jak svatý za dedinů, dokud ho nežďuchla z lešení dolů. Blbec. A to závěrečné honění v lesejčku, kuk za dubem, baf za bukem..., to už byla těžká nuda. A z logiky plot. Mimochodem, ten plot, ten plot... Začnu odspodu a za chviličku mám rozpleté pletivo a díru jako kráva, dost velkou i pro vola, jako byl Lucas... Ale závěr ve sklepení to přece jen vytáhl nad průměr. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

"Ils" se sice od začátku odvíjí dost neoriginálně (uvozující vražda - na skok do civilizace - a zase zpátky) ale šlape bez větších obtíží. Co víc, první polovina filmu je výborná. Ne že byste zrovna umdlévali strachy, ale různé pazvuky a skřeky, kombinované s opuštěným domem kdesi v Rumunsku, navozuje ten správný pocit úzkosti a nervozity. Jakmile se ale sklouzne k nudnému nahánění mladého páru po domě a okolí, veškerý strach a očekávání zmizí, nahrazeno občasnými lekačkami a jediné, co vás potom zajímá, je jak to skončí. Pointa není převratná, ale vcelku docela zajímavá. Ils bezpochyby vyčuhuje z šedého hororového průměru, (na tom se také podílí nálepka "podle skutečné události") ale moc dlouho v hlavě nezůstane. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Ako reklamný trik pred uvedením filmu odprezentovala oficiálna internetová stránka falošné video, kde údajná sestra stratenej Clémentine (Olivia Bonamy) prosí, aby sa jej sestra i Lucas (Michaël Cohen) vrátili v poriadku domov. (FromHell)
  • Tvorcom po odprezentovaní filmu vyčítali, že sa inšpirovali projektmi typu Blair Witch (1999) pri natáčaní scén. Režiséri však túto inšpiráciu striktne odmietli. (Arsenal83)
  • Vo filme nie sú jedny dvere, ktoré by nevŕzgali. (pukar)

Reklama

Reklama