Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ****

    Zhlédnuto v kině. Je to až krásně paradoxní… Totiž, v roce 2012 si svou premiéru odbyl takový malý nezávislák jménem Prometheus (možná jste o něm slyšeli… :-)) Byl to film, na který se všichni těšili a který hodně lidí zklamal a naštval. A přiznejme si, že to bylo kvůli tomu, že se k (již hotovému) scénáři dostal Damon Lindelof a přepracoval ho. To ale ani on nemohl vědět, že se kvůli tomu stane jedním z nejnenáviděnějších lidí toho roku. Přetočme ručičky o rok napřed a máme zde World War Z. Film, který byl předurčen k selhání kvůli různým problém s produkcí, rozpočtem a právě i scénářem, ke kterému nebyl přizván nikdo jiný, než Damon, aby překopal celý konec. A nakonec se z World War Z vyklubal jeden z mála blockbusterů roku 2013, který skončil v pěkném plusu. A vůbec bych se nedivil, kdyby to z části bylo i díky Damonově konci, protože do té doby, než přišel "výlet do laboratoře" byl tento film jen lepším průměrem, který měl to štěstí, že Brad Pitt hrál hlavní roli. Ale ta poslední atmosférická třetina zvedá World War Z do výšin nadprůměru. Je paradoxem, že mnoho lidí si tohle neuvědomí a bude stále považovat Lindelofa za packala. Pro mě se tímto vykoupil a doufám, že i více lidí objektivně uzná, že nebýt jeho zásahu, tak by možná tento film opravdu propadl, jak bylo očekáváno. 80 %.(11.8.2013)

  • Bluntman
    ****

    Předchozí Forsterův počin KAZATEL KALAŠNIKOV při své o něco málo víc než než dvouhodinové stopáži precizně dodržoval pravidla hollywoodského načasování a výstavby, když byl rozdělen do čtyř půlhodinových aktů a od patnácté minuty s každou další půlhodinou docházelo k dílčímu bodu obratu ve vyprávění. Vznik SVĚTOVÉ VÁLKY Z provázely ale problémy v podobě střetu režiséra a herecké hvězdy, scénář byl několikrát přepisován, natočená druhá polovina se přetáčela a dotáčely se scény do úvodu. Produkční problémy vysvětlují, proč je poslední Forsterův snímek tak strukturně rozpadlý. Při skoro dvouhodinové délce je na místo standardních čtyř rozdělen do tří aktů (35, 30 a zbylých víc jak 40 minut), která mají držet pohromadě díky postavě Gerryho a zapojením motivů z jeho osobní linie (rodina, návrat k ní)._____ Netradičně vystavěné a jako celek nesoudržné dílo působí spíš jako procházka historií zombie subžánru - podobně jako fungovalo QUANTUM OF SOLACE, vznikající během scenáristické stávky, ve vztahu k bondovskému universu. První dva akty jsou v rámci zombie subžánry ozvláštňující svým soustřeďováním se na vývojový vzorec vyšetřování na místo putování a příklonem k makroperspektivě. Ovšem s třetím aktem se změní perspektiva z makroroviny do mikroroviny, od vývojového vzorce vyšetřování se upustí nahrazením cíle v profesní rovině (na místo hledání pacienta 0 se objevuje vakcína) a promění se i stylistické strategie (na místo rychle stříhaných akčních pasáží, v nichž se střídají detailní záběry s nadhledy, zatímco se důsledně pracuje s mimoobrazovým prostorem a pokaždé se zesiluje jiný prvek stylu od svícení ke zvuku, se stříhá pomaleji a dění se inscenuje do více plánů). Škoda, protože vypadat kinoverze jinak, mohlo jít o soudržný a výborný film, který se v závěru nevzdává svého politického přesahu adorovaním rodinných hodnot, má nekonvenční zakončení a neodchyluje se od makroperspektivy jakožto hlavního ozvláštnění zombie flicku. Doufám v režisérský sestřih na B-R, po kterém je možné přehodnocení.(2.7.2013)

  • Anthony
    *****

    Spíše než přímo tématika zombie je pro mě zajímavý motiv "šíření nákazy" či "virus ohrožující lidstvo". Přes obrovské problémy při natáčení vznikl nakonec nad očekávání velmi podařený film. Moc se mi líbil úvod a pak hlavně celá jeruzalémská sekvence - zde se podařilo navodit rychlost šíření nemoci a zoufalost utíkajících, scéna má výborný rytmus. Výborné jsou ale i další části - letadlo, projížďka na kolech. Zajímavě a funkčně se střídají panoramatické přehledné velkozáběry a akční chaos zblízka. Mnoho lidí zde má problém se závěrem filmu, kde se prudce změní tempo, prostředí i styl vyprávění. Film obecně v důsledku chaosu při natáčení chvílemi celkem radikálně střídá styl. Já s tím ale kupodivu neměl problém, i ten závěr jsem si užil, i když varianta masové scény v Moskvě by byla ještě dokonalejší. Pitt výborný a skvělá hudba Marca Beltramiho.(12.10.2013)

  • johnn333
    ***

    V tom filmu vyjde ze zombie apokalypsy bez následků pouze Severní Korea, protože tam povinně vytrhali zuby všem 25 milionům obyvatel. Myslim, že už žádná reálná válka nehrozí, Hollywood ji totiž právě zažehnal. Jinak jsem teda netušil, že letos v kině uvidim něco ještě blbějšího než Nevědomí! Pitt přežije i pád letadla, děj je posouván prostřednictvím těch nejvíc nepravděpodobných náhod, protože scénář psal... no, Lindelof. Prvních dvacet minut je výborně děsivých a vtahujících, zbytek ale nevystraší ani tu Pittovu dcerku, co si přála k narozeninám štěňátko a trpěla astmatem. 60% hlavně za spektakulární akci v Jeruzalémě.(19.6.2013)

  • Malarkey
    ***

    Přiznám se, že o tomhle filmu jsem věděl asi jenom to, že Brad Pitt do něj věnoval hodně času a hodně peněz. Říkal jsem si tedy, že by to mohla být slušná hollywoodská vybrnkávačka. A taky že jo. Tvůrci tak nějak zkombinovali plno slušně natočené akce a do toho přimíchali pár filozofických dotazů na téma život a rodina. Závěr celkově mě docela příjemně překvapil. Skoro to vypadá, jako kdyby scénárista přemýšlel, jak udělat závěr a chtěl to pojmout celé tak trošku jinak. Bodejď by ne, když tím největším problémem filmu je fakt, že všechno se točí zase kolem zombíků. No jasně, máme tu nákazu a proč to zbytečně komplikovat, uděláme z lidí zase zombíky. Co by ne...to je dneska děsně v módě. A ještě víc je v módě, když běhaj jak Bolt. To jim totiž momentálně po pojídaní lidí jde nejlíp. No..co naplat. Takhle to dnes holt chodí.(15.10.2013)

  • - Zdrojem zombie-viru měla být původně Čína, ale s ohledem na stále lukrativnější čínský kinotrh to bylo změněno. (raininface)

  • - Vojenské letadlo Lockheed C-130 Hercules má dolet přibližně 3 800 km, je tedy nemožné, aby na jedno natankování doletělo z New Yorku do Jižní Korei (cca 11 tis. km), respektive z Jižní Korei do Izraele (cca 8 tis. km). (Milan25)

  • - Brad Pitt (Garry Lane) sa vyjadril, že mnohé scény natočené v Budapešti sa nakoniec z finálnej verzie vystrihli kvôli väčšej "politickej korektnosti". Producenti vsadili radšej na scenár klasického letného blockbusteru. Do sociologických štúdií, ktoré námet ponúka, sa neodvážili investovať peniaze zo strachu, že by to divákov neoslovilo. (d-fens)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace