poster

Black Caesar

  • anglický

    Black Caesar

  • český

    Černý Caesar

    (festivalový název)

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1973, 87 min

Režie:

Larry Cohen

Scénář:

Larry Cohen

Kamera:

Fenton Hamilton

Hudba:

James Brown

Producenti:

Larry Cohen, James Dixon

Scénografie:

Larry Lurin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    Dobrý film, který má tragickou krvavou stránku, což je vidět hlavně ve finále, ale má docela dobrý příběh, který je vlastně o tom, jak se černoch dá na špatnou stranu a je ochotný jít o proti vlastním. Následky to musí nějaké mít, to je jasné. Dobré postavy, dobře drsné, já jsem s tímhle blaxploitation spokojený.(6.12.2016)

  • Martin741
    ****

    A o5 Fred Williamson v roli cernocha - ambiciozneho gangstera. Ambicie vsak pramenia z toho, ze je cernoch, z acasteho ponizovania a krivd. Vyborny je pribeh o vzostupe a pade, najlepsia cast filmu bol zaver kde beloch - zastupca uradujucej moci doatal ponizenie a krivdu, fakt silny protirasisticky motiv v kinematografii, nepamatam podobne protirasisticke sceny vo filme , a to som ich videl masaker vela . 70 %(1.8.2017)

  • JFL
    ****

    Parafráze na "Malého Caesara" sice se změnou obsazení (Cohen scénář napsal pro metr šedesát vysokého populárního baviče Sammyho Davise Jr., ale nakonec byl film realizován v hlavní roli s metr devadesát vysokým Williamsonem) ztratila prvoplánovou spojitost s klasickým mafiánským příběhem, ale o to víc do popředí vystoupil motiv outsiderství. Zatímco Malý Caesar trpěl napoleonským komplexem, který ještě umocňoval fakt, že byl původem ze zapadákova, zdejší hrdina své ambice čerpá z křivd a ponížení plynoucích z toho, že je černoch. Tradičně pojaté mafiánské drama o vzestupu a pádu ční nad konkurencí právě díky silnému rasovému motivu a reflexi dobové společenské situace. Vrcholná scéna filmu, kdy hrdina přemůže zkorumpovaného bílého policistu a vrátí mu veškeré ponížení, které si za život i jeho zásluhou vybral, patří mezi nejsilnější protirasistické momenty kinematografie. Doslova se zde díky obrací výchozí pozice rasového teroru, když zástupce dominantní moci přichází o svou jistotu nadřazenosti a dostává plně zakusit ponížení čistě na základě barvi pleti, které anulovalo jeho osobnost či schopnosti a redukovalo ho na stereotyp.(2.6.2012)

  • Hwaelos
    ***

    Scarface meets blaxploatation aneb příběh vzestupu a pádu ambiciózního nuzáka. Jediný rozdíl v zápletce (o těch formálních rozdílech raději mlčet) je ten, že jeho pád je kauzuálně vyvozen nikoli z nadměrné konzumace tvrdých drog, ale z úpadku nadšení pro pozitivní práci v rámci černošské komunity. Roztomile hloupé, ale na druhou stranu jediný film, který jsem kdy viděl (a nejspíš i v budoucnu uvidím), v němž zlí zabijáčtí policajti honí hrdinu sedícího v autě pěšky.(29.7.2012)

  • Ondracius
    **

    LFŠ 2012: Na jiných blaxploitation projekcí mě ty filmy bavily více. Nemyslím tím, že jsem vysazený jen na bláznivé blbosti vyvolávající nekonečné salvy smíchu, ale prostě tento příběh a ztvárnění mě zaujalo víc. Tohle mi nijak nesedlo. Nemám tenhle typ příběhu moc rád, tak asi proto nízké hodnocení.(30.7.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace