Reklama

Reklama

Black Caesar

  • Česko Černý Caesar (festivalový název) (více)
Trailer

Tommy Gibbs (Fred Williamson) je snaživý kluk z harlemského ghetta, kterému už s tamním nuzným životem došla trpělivost, a tak si začne vydělávat drobnými službičkami pro taliánské kriminálníky. Po střetu s rasistickým a zkorumpovaným poldou McKinneym (Art Lund) si jde na pěkně dlouho odpočinout do chládku, kde má čas přemýšlet a především se učit. Po letech se pln síly vrací domů a jeho zločinecké ambice neznají hranic. (J.Connor)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (10)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Dobrý film, který má tragickou krvavou stránku, což je vidět hlavně ve finále, ale má docela dobrý příběh, který je vlastně o tom, jak se černoch dá na špatnou stranu a je ochotný jít o proti vlastním. Následky to musí nějaké mít, to je jasné. Dobré postavy, dobře drsné, já jsem s tímhle blaxploitation spokojený. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Exploitation remake klasické gangsterky Malý Caesar. Málo akce a moc emocí (věřte mi, v exploitationech jsou "emoce" za mínusové body). Ty jsou ale díky charizmatu Freda Williamsona a povedenému hudebnímu doprovodu Jamese Browna (ne, běžně to taky neposlouchám, ale v rámci doby a žánru je to královká muzika) snesitelné. A vynikajicí závěr, který se černým bratřím nejspíš moc nelíbil... ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Scarface meets blaxploatation aneb příběh vzestupu a pádu ambiciózního nuzáka. Jediný rozdíl v zápletce (o těch formálních rozdílech raději mlčet) je ten, že jeho pád je kauzuálně vyvozen nikoli z nadměrné konzumace tvrdých drog, ale z úpadku nadšení pro pozitivní práci v rámci černošské komunity. Roztomile hloupé, ale na druhou stranu jediný film, který jsem kdy viděl (a nejspíš i v budoucnu uvidím), v němž zlí zabijáčtí policajti honí hrdinu sedícího v autě pěšky. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Parafráze na "Malého Caesara" sice se změnou obsazení (Cohen scénář napsal pro metr šedesát vysokého populárního baviče Sammyho Davise Jr., ale nakonec byl film realizován v hlavní roli s metr devadesát vysokým Williamsonem) ztratila prvoplánovou spojitost s klasickým mafiánským příběhem, ale o to víc do popředí vystoupil motiv outsiderství. Zatímco Malý Caesar trpěl napoleonským komplexem, který ještě umocňoval fakt, že byl původem ze zapadákova, zdejší hrdina své ambice čerpá z křivd a ponížení plynoucích z toho, že je černoch. Tradičně pojaté mafiánské drama o vzestupu a pádu ční nad konkurencí právě díky silnému rasovému motivu a reflexi dobové společenské situace. Vrcholná scéna filmu, kdy hrdina přemůže zkorumpovaného bílého policistu a vrátí mu veškeré ponížení, které si za život i jeho zásluhou vybral, patří mezi nejsilnější protirasistické momenty kinematografie. Doslova se zde díky obrací výchozí pozice rasového teroru, když zástupce dominantní moci přichází o svou jistotu nadřazenosti a dostává plně zakusit ponížení čistě na základě barvi pleti, které anulovalo jeho osobnost či schopnosti a redukovalo ho na stereotyp. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Promítnuto v rámci popůlnočních blaxploitation projekcí. Diváci, namlsáni předchozími večery s poněkud sleazy kousky se těšili, jak se zasmějí blbosti filmu a pobaví se na účet tvůrců. Počáteční úsměv je ale brzo přešel. Na tomhle filmu směšného není nic a není čemu se smát. Tematicky a zaměřením se film podobá Scottovu ´Americkému gangsterovi´, i když mu samozřejmě chybí jeho filmařská zručnost, ale i tak tahle sága o vzestupu a pádu jednoho černošského mafianského bosse nepostrádá několik vynikajících scén a v poslední třetině fantasticky graduje. Překvapení je o to větší, že na režisérské sesli seděl týpek, co se proslavil filmy typu ´smrtící zmrzlina napadla Spojené státy´. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama