Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ****

    Pokračování odvážného pokračování geniálního filmu. Dlouhá cesta je u konce a vše lze nejlépe s odstupem pár shlédnutí nebo let hodnotit. Svým způsobem je jistě Revolutions nejslabším dílem trilogie, hlavně kvůli své slabší první půlce, ale to je vynahrazeno v závěru, který bych řekl překračuje nejméně o pár světelných let většinu akčních/sci-fi filmů. Megalomanský závěr, kterému nechybí snad nic (podle někoho možná trochu přebývá délka). Stylovost celé trilogie vybroušena do posledního záhybu Neových brýlí a choreografie akce úplně z jiné planety ( i když Club Hell mohl být trochu lepší... vzhledem k fyzikálním zákonům:)). Pro mnohé diváky tohle bude velká stopka, protože právě závěr je opravdu jak pro koho. Mě osobně však i po letech dokáže zmrazit před obrazovkou (raději bych projektor tak 50x50m :-))) a nepustit do prvních náznaků titulků. Slabé 4* jsou hlavně kvůli "modrému poli" a celkovým 67%, protože závěr trilogie si aspoň to červené pole zaslouží. Jinak jediná výtka k trilogii, kterou ani styl ani akce ani postavy nedokáží utlumit, je, že Wachowski natočili tolik mnohavrstvý příběh a tak komplikovaný svět, že ho nedokázali "dostatečně" vysvětlit o představit divákovi pouze z filmového plátna, ale pro bližší a možná i úplné pochopení je nutné hledat dále ve zdrojích jako jsou hry, internet, knihy a další....(5.6.2004)

  • tron
    ***

    „Veštkyňa, ako môžeš čakať, že ti po tom všetkom ešte uverím?“ – „Nečakám nič, drahý Morpheus. Len to, čo som od teba očakávala vždy.“ Bože to sú dialógy... nie je to už až blbé? Hm. No nič. Filozofia po americky alebo trilógia MATRIX sa konečne zatvorila a my sa v nej (znova) stávame svedkami fyzicky takmer až terminátorovsky namakaných hercov, bombastickej vizuálnej žranice, šialene siláckych schwarzeneggerských drístov („Cez tie dvere prejdeš len cez moju mŕtvu riť.“ – „V poriadku.“) a desať-a-viac-významových slov (Strojvodca, Karma, Program, Láska, Vírus, Predurčenie, Vďačnosť, Obeta, Boh, Veštkyňa, Francúz a iné bulšity). Vlastne ani neviem, ako to skončilo a mám na práci dôležitejšie veci, ako nad tým rozmýšľať. P.S. Je pôvabné, že MATRIX REVOLUTIONS to v technických oscarových kategóriách schytal od komornej drámy SEABISCUIT - DUPOT KONÍ (Wachowskí, otcovia bullet-timeov, aj keď ich v skutočnosti nevynašli, hoci sa klame, že vynašli, sa utopili vo vlastných bullet-timeoch a prestali ich používať "rozumne").(24.10.2004)

  • J*A*S*M
    *****

    Hodnocení celé trilogie. Stejně jako u Reloaded jsou i zde momenty, které mě převelice štvaly, nicméně celek je totálně odzbrojující a finální rozuzlení, v němž se bílá opět spojí s černou, nelze nazvat jinak než výtečným, nečekaným (ale vlastně nevyhnutelným) a nesmírně hlubokým ... PS: Bitva o Sion je v celkovém vyznění ságy sice jen pouhou vizuální atrakcí, což ale nic nemění na tom, že mi u ní čelist padla až k zemi.(22.8.2010)

  • Dadel
    ****

    Všechny výtky, které jsem měl vůči Reloaded, zde přetrvávají. Mám na mysli zejména první půlku, kde se spíše jen mluví. Bez ohledu na to, jestli ty rozpravy mají nějaký smysl či ne, tempu a gradaci příběhu to rozhodně neprospívá. Druhá půlka mnohé zachraňuje, a jako celek je Revolutions o něco lepší než dvojka. Triky už naštěstí nejsou tak křiklavě digitální. Dále oceňuji, že na soundtracku už nejsou žádní ňuňu-metalisté. Děj je sice obtížně pochopitelný, ale rozhodně je mi tento styl sympatičtější než primitivní bayovky a vůbec filmy typu "Jde bouchač a všechny odbouchá". Matrix povýšil inteligentní sci-fi mezi mainstream, a doufám, že byl jen první vlaštovkou a čeká nás více podobných filmů.(6.11.2003)

  • H34D
    *****

    "Everything that has a beginning has an end". Po naprosto famózním Reloaded přichází Revolutions, který již nelze chápat jako samostatný film, neboť bez úvodu plynule navazuje. V Revolutions je ubráno na mnohavrstevnosti výměnou za spění k jasnému a logickému konci. Více prostoru v normálním světě a méně mystických hrátek v Matrixu, vyložené karty na stůl a prapodivná dohoda se stroji - to jsou možné zápory, které ubírají na diváckém přesvědčení a atraktivitě. Jsou však (dle slov Nea) nevyhnutelné a neméně fascinující (mimochodem když mluvím o fascinaci, závěrečný souboj v dešti je čistý orgasmus), záráží akorát o stupínek horší dialogy, do kterých se místy vkrádá patos, ale i přes to všechno, pro člověka chápajícího trilogii nemůže být Revolutions zklamáním. 9/10(31.1.2008)

  • - Jméno přestupní stanice mezi Světem strojů a Matrixem je Mobil Ave. Mobil je anagramem slova Limbo, což je jakási přestupní stanice mezi Nebem a Zemí. (HellFire)

  • - V australském studio bylo použito přes 1,056 kilometrů elektrických kabelů na propojení techniky. (Arachneuss)

  • - Jen příprava posledního souboje Nea a Smitha trvala dva měsíce. (Elisebah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace