poster

Hory mají oči (festivalový název)

  • anglický

    The Hills Have Eyes

  • anglický

    Wes Craven's The Hills Have Eyes

  • anglický

    The Family That Woke Up Screaming

Horor / Thriller

USA, 1977, 89 min (Director's cut: 86 min)

Režie:

Wes Craven

Scénář:

Wes Craven

Kamera:

Eric Saarinen

Hudba:

Don Peake

Producenti:

Peter Locke

Střih:

Wes Craven

Kostýmy:

Joanne Jaffe
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pankreminek
    *****

    Já jsem viděl dříve remake než tohle a musím říct, že i přesto že remake je plný krve, tak u tohodle jsem se bál více. Wes Craven je pro mě král horroru a umí neskutečně dobře vybudovat atmosféru, která je velkým plusem tohoto filmu. Já si dovolím tvrdit, že se kvalitou minimálně vyrovná Texaskému masakru motorovou pilou. Podle mě trochu nedoceněný snímek, navíc můj oblíbenec Michael Berryman. Snad jediná věc, která mi na tom moc nesedla byl ten konec, no to ale stejně nemění ten fakt, že tento film je aspoň pro mě mistrovským dílem.(21.2.2012)

  • anais
    *

    Nuda o tom jak se jedna rodina zasekne někde v poušti, a přepadne ji skupinka vraždícíh polodivokých lidí žeroucích psy. Wes Craven to natáčí nenápaditě (i když když nad tím tak přemýšlím, komu se líbil třeba současný Cabin fever, mohl by mu podobný styl sednout). Asi nejlepší je na filmu naprosto absurdní jednání postav, které běhají ze tmy a do tmy jako by se nechumelilo, bez ohledu na to, co na ně v černotě čeká – to sem tam vyvolává menší záchvaty smíchu. Hills have eyes je laciný horor (tedy thriller), který možná bavil kdysi v nějakém americkém autokině, dnes už to má ale spočítané. PS: jedna hvězdička za Michaela Berrymana!(13.5.2006)

  • ancientone
    *****

    HILLS HAVE EYES som išiel pozerať s dojmom, že to asi nebude bohviečo - a ako som sa mýlil! Vyprahnuté prostredie funguje úžasne samo o sebe, už pred tým som videl LAST HOUSE... takže som dúfal, že si Craven opäť nevezme žiadne servítky (aj keď mal z toho v 72´ zle) a to sa mi tiež splnilo..čiastočne. Pre mňa veľmi podarený slasher! Mimochodom, staršie "cravenovky" mám radšej ako NIGHTMARE ON ELM STREET a SCREAM.(27.7.2012)

  • Quint
    **

    Změkčilí měšťáci versus kanibalští primitivové v kalifornské poušti. Ti první tu hledají zděděný stříbrný důl a uvíznou zde, ti druzí tu bydlí. Téměř žádný příběh, po většinu času pouze čistá akce na téma "dvě velmi rozdílné rodiny se vzájemně pobíjejí". Jedni zabíjejí proto, aby přežili, druzí proto, aby se najedli. Můžete v tom vidět metaforu, nebo jen dementní béčkovou vyvražďovačku, to je na vás. Pár originálních momentů se tu najde (mrtvá matka jako návnada pro kanibaly), ale na své si tu přijdou nejspíš jen fanoušci filmových zvrhlostí, Wese Cravena a holohlavého týpka Michaela Berrymana.(11.7.2003)

  • Matty
    ***

    Pět let trvalo, než Wes Craven po dodnes znepokojujícím The Last House on the Left natočil druhý film. Stejně jako svůj debut, i Hory mající oči nejen režíroval, ale také k nim napsal scénář a sám si je sestříhal. Fabule by nemohla být jednodušší: americká střední třída je uprostřed pouště konfrontována s něčím, čeho existenci si v bezpečí svých domů nepřipouští. Rodinu republikánů (což se projevuje jejich vřelým vztahem ke zbraním a pokryteckou vírou v Boha) čeká intimní seznámení s rodinou zdegenerovaných kanibalů. Film je o poznání méně šťavnatý a zneklidňující než námětově podobný Texaský masakr motorovou pilou. Chybí mu zejména ošuntělost Hooperova kultovního hixploitation, dokonce i kanibalové zde vypadají v nejlepším případě jako banda loupežníků z české televizní pohádky. Nejde z nich strach a z jimi konaného násilí toho tolik nevidíme. Není důvod se bát, v důsledku čeho Hory fungují lépe v „nastavování zrcadla“ společnosti než v navozování pocitu hrůzy. Za pozornost stojí, že Craven neužil tradiční rozdělení na společnost technologickou a před-technologickou, neboť moderní technologie používají i divoši. Jednoduše se naučili ovládat civilizační vymoženosti, jakkoli sami civilizovaní nejsou. V užívání technologií navíc dosahují lepších výsledků než hrdinové, jež jindy spolehlivé hračky opakovaně zrazují, nejvíce v okamžiku, kdy jimi chtějí někoho zabít. To se jim podaří až s použitím barbarštějších prostředků vyžadujících bezprostřední fyzický boj tělo na tělo (sekera, dýka). Jinými slovy, chceš-li přežít v divočině, musíš se sám stát divochem. Právě v okamžiku odhalení tohoto monstra uvnitř nás, v okamžiku přímého útoku na kameru, psychoanalyticky hutný (ztráta otce, matčin strach z hadů, Plutova frustrace po odepření sexu) snímek končí. Žádný doslov, který by navrátil status quo. Poper se s tím, jak umíš, milý diváku. Hlavní obětí, zbaveno stejně jako celá filmová rodina pocitu bezpečí, jsme nakonec mi. Velmi zneklidňující, velmi cravenovské. 65% Zajímavé komentáře: tron, Mr.Apache(20.9.2012)

  • - Film je volně založen na skotské legendě z patnáctého století o Sawney Beaneovi a jeho rodině (manželka, osm synů a šest dcer). Tato rodinka žila v horách nedaleko Edinburghu, kde přepadávala a mučila pocestné. (Chatterer)

  • - Film byl zařazen na 41. místo v anketě "Bravo's 100 Scariest Movie Moments". (Chatterer)

  • - Film se natáčel ve Victorville v Californii, 30 mil od nejbližší civilizace. (Chatterer)