Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    *****

    Uz chapu, proc tu kazdej prezvejkava pribeh. Nekdy po pulhodine me totiz napadlo, jaka by mohla bejt pointa a skoro az do konce jsem pak byl natesenej, jak se Scorsese vytasi s necim naprosto jinym a necekanym, co moje odhady rozmeta na kusy. A ono velky hovno, pointa je naprosto takova, jakou jsem ji hned skoro od zacatku filmu ocekaval. Takze v tomhle trochu zklamani, ale to je jedina chybka tohohle skvelyho mysteriozniho skoro hororu. Scorsese se konecne vysral na nejaky podlejzani akademikum a natocil nejlepsi film od Gangu New Yorku. Od prvni do posledni minuty perfektni tajemna a mraziva atmosfera, podporovana vcelku minimalistickou skvelou hudbou. Do toho sem tam nejaka fakt uchvatne natocena vizualni parada, spousta skvelejch zneklidnujicich flashbacku, krve se Scorsese taky nebal a do toho skvely herci prekvapive vcetne Kingsleyho a v jejich cele paradni DiCaprio. Takze i pres ten jeden prehmat s pointou, pricemz nemuzu si pomoct, ale urcite se dali vymyslet minimalne dve jiny, aniz by to predchozi dej nejak stavilo na hlavu, no takze i pres tu pointu proste skvele natoceny, skvele zahrany a uzasna atmosfera, me to bavilo od zacatku do konce.(21.3.2010)

  • dobytek
    ***

    Nevim, čim to je, ale když Scorsese točí o mafiánech nebo o životě ve špinavejch ulicích velkoměsta, tak exceluje. Když se pustí do něčeho jinýho, obvykle z toho moc nadšenej nejsem. Zase jsem měl velký očekávání a zase se moje očekávání nenaplnilo. Řemeslně je to zvládnutý na jedničku. Dokonce i DiCaprio, kterýho od dob Titanicu nějak nemusim, zahrál dobře. Problém vidim v samotnym příběhu. Vyšetřování pacientů někde ve cvokárně neni zrovna nic, co by mě přikovalo k obrazovce a tak se tady sází hlavně na rádoby šokující pointu. Tu jsem navíc odhadnul asi tak v půlce filmu... Je to takovej nadprůměrně natočenej průměr.(21.6.2011)

  • Djkoma
    *****

    Přestože jsem pointu prokoukl po cca půl hodině, přestože si myslím, že Martin Scorsese je pár filmů za svým vrcholem, přestože jsem byl skeptický k jeho novince a přestože mě ten film i během výroby a "problémům" s nasazením stále míjel obloukem, jsem ve výsledku naprosto spokojen. Geniální filmařina ve 137 minutách dokonalé vizuální, hudební i atmosférické dokonalosti pod taktovkou mistra svého řemesla. Detaily jako "vracející se dým" nebo působivé přechody mezi snem a realitou dává i feelingu krásných 50. let punc neopakovatelnosti. Kdyby od teď točil Martin všechny filmy takto stylizované, precizní a nabité, nezlobil bych se.(4.6.2010)

  • Shit
    ****

    Tak spojení Scorsese a Caprio funguje i u mysteriózního hororu, což se tak úplně čekat nedalo, ale bylo to fakt hutně tajemný a atmosférický, nicméně závěrečná pointa nepatří zrovna k těm nejoriginálnějším a pár scén, rekrutujících se převážně z flashbacků DiCapria, je dost nepřesvědčivě zahraných, ale všechno to vynahrazuje perfektní temnej nádech celýho filmu a prostředí psycho léčebny pro vrahy, který je pro tyhle mysteriózní horory jak dělaný.(18.3.2010)

  • Cervenak
    *****

    "Veľkú pointu" som vedel vopred, ale napriek tomu (alebo práve preto?) som celý čas chrochtal blahom a uvažoval, kedy som naposledy videl taký perfektne premyslený, tematicky vrstevnatý, žánrovo hravý, výborne napísaný, bravúrne zahraný (Oscara pre Lea, prosím, je najvyšší čas) a skvele natočený film. Marty strikes back. Vo veľkom štýle. Pri scéne s jazierkom som plakal ako dážď - parádny výbuch postupne gradovaných emócií. Zatiaľ jasný film roka.(2.3.2010)

  • - Aby bylo prostředí psychiatrické léčebny co nejautentičtější, najal Martin Scorsese specializovaného konzultanta, doktora Jamese Gilligana, který v sedmdesátých letech řídil podobné zařízení. (Olík)

  • - Spoiler: V původní literární předloze filmu, kterou napsal Dennis Lehane, je vícero zajímavých pasáží, které se v konečné verzi filmu neobjevily. Jako příklad lze uvést pasáž, kdy doktor Cawley vede s Teddym soukromý rozhovor a lékař se přizná, že u něj diagnostikoval sebevražedné sklony. Nabídne Teddymu kontakt na odborné lékaře, kteří se touto problematikou zaobírají, a Teddy odmítne. Na toto reaguje Cawley tak, že Teddymu oznámí, že v takovém případě je otázka možné sebevraždy nikoliv otázkou vloh, ale otázkou času. (FIBO)

  • - Martin Scorsese použil před natáčení specifickou metodu, jak inspirovat svůj štáb, kdy pro jeho členy připravil sérii nočních promítání filmů, které nějakým způsobem evokovaly chystaný snímek. Patřili mezi ně například filmy Laura (1944), Pryč od minulosti (1947), Proces (1962), Titicut Follies (1967) nebo Křížový výslech (1947). (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace