Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    **

    Martin Scorsese snad poprvé nevypráví příběh, ale lepí scénky, které jsou spíše vizuální masturbací jeho a kameramana. Snaživí herci (DiCaprio tradičně skvělý, Mark Ruffalo i přes zbytečné upozadění taktéž) vedou fajn dialogy, ale děj se nikam neposouvá, snímek tak postrádá jakékoliv napětí a postavy tonou ve zmateném pobíhání po ostrově a levných vzpomínkách na Dachau. A čekat téměř dvě hodiny na pointu mi přijde sakra laciné na to, že to měl režisér původně prodat jako vyšperkovaný thriller roku. Při vší úctě k mistrovi… špatný (a únavně skrz naskrz pronuděný) film.(21.3.2010)

  • Galadriel
    ****

    Velmi hustá atmosféra podpořená perfektně zvoleným prostředím skalnatého osamělého ostrova zatíženého anglickým počasím. Perfektní výkon Leonarda DiCapria, který se mi s každým novým filmem líbí čím dál víc a smělými kroky míří stále výš v pomyslném žebříčku současných herců. Navíc mysteriózní téma, které, když se dobře udělá, patří mezi moje nejoblíbenější... Bohužel ale občas se mi zdálo, že se scénář zamotával tak trochu sám do sebe a děj se někdy jen obtížně posouval kupředu. Rozhodně jsem se nenudila a "Prokletý ostrov" považuji za dobrý film, který jsem rozhodně neviděla naposledy. Nicméně na 5* to u mě prostě není.(19.4.2010)

  • POMO
    *****

    Shutter Island je tak trochu ako vybrané depalmovky – nevyhovie každému, ale koho chytí, toho položí na lopatky... Začalo to plavbou a príjazdom na tajuplný ostrov, ktoré čo do kamery, strihu a použitia hrozivej retro hudby v štýle Miklósa Rozsu predstavujú rovnako hodnotný študijný manuál k vytvoreniu absolútne pohlcujúceho filmového openingu, akým je úvodné vylodenie vo Vojakovi Ryanovi. A skončilo to ani nie tak pointou, ktorá otočila naruby predošlý dej (tento námet ostatne nie je vo svete filmových scenárov až tak originálny), ale jej dodatkom – poslednou scénou a vetou filmu, ktorá “ten thriller s DiCapriom, na ktorý sa pohrnú masy” vyniesla o tri poschodia vyššie. Všetkému medzi úvodom a záverom sa dá vytknúť miestami gýčovitý nádych, prehnane dezorientovaná orientácia medzi realitou a halucináciami (ktorá nastoluje zopár kostrbato zodpovedateľných otázok), alebo chladný prístup k postavám. Lenže to všetko je súčasťou prefíkanej hry režiséra, ktorému nejde o zimomriavky z maniakov v celách bloku C, ani o sentimentálne dojatie nad osudom hlavnej postavy. Pretože tento režisér hrá na úplne iné husle. +++ Po druhom zhliadnutí sa mi triasli ruky ako po vyfajčení krabičky cigariet od doktora Cawleyho. Výnimočný film z inej, nadzmyslovej dimenzie.(15.2.2010)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 8.2/10] | me: Výborná atmosféra ktorá je výsledkom mrazivej hudby, skvelej kamery a herectva na vysokej úrovni. Od začiatku ma film parádny nádych vďaka vyššie spomenutým faktorom, správnej dávky mystérie a zaujímavým flashbackom. Celé sa to vyvíja veľmi zaujímavo a buduje príbeh, ktorý núti premýšľať, hľadať záver a pointu ... ale nič z toho ... záver hoci prvým dojmom veľmi tajuplný a viaccestný sa neskôr po zamyslení javí ako neúplny. Princíp je založený na divákovej fantázii, avšak isté hranice možností by tu byť mali. Akokoľvek sa však na to pozriem, neviem nájsť riešenie, ktoré by mi na základe predchádzajúceho príbehu nepripadalo "divoké" (založené na mnohých predstavách) a nemožné čo sa logického pohľadu týka. Keďže je celý film veľmi konšpiratívny a mystický malo by existovať aj isté rozúzlenie (také, či onáké), ktoré by divákovi prinieslo istú satisfakciu. Vysvetlení bude určite mnoho, avšak ja som jedno slušné (plne logické) odpovedajúce predchádzajúcemu nevypátral a preto to pre mňa ostáva skvelá mrazivá atmosféra (avšak) bez logického rozuzlenia (,ktoré sa opiera o predchádzajúci dej a nie o možnosť kobinácii výplodov a predstáv hlavného hrdinu. V takom prípade je možné všetko).(28.2.2010)

  • Marigold
    ***

    Klíčové otázky zní: nabídne Prokletý ostrov něco víc než jen dobře vystavěnou, ale pozoruhodně nevyrovnanou žánrovou historku? Není pocit zmatenosti, který nastupuje po jeho shlédnutí, vlastně jen odrazem vnitřní prázdnoty vyprávěného? Dokáže šokující pointa nejen vysvětlit, ale i ospravedlnit všechny podivuhodnosti (logické, časoprostorové i ideové) předchozího děje? Nemohu říci, že bych byl blíže odpovědi ANO... Což je v případě filmu M. Scorseseho dosti tristní výsledek. Navzdory absorbující atmosféře, navzdory DiCapriovi, navzdory pár opravdu skvělým momentům jsem dalek toho, abych tvůrčí hru, jakkoli ji dokážu přijmout, též ocenil. Spíše bezradně kroutím hlavou nad dílem, které je mnohem více efektním trikem než promyšlenou manipulací. Možná kdyby se film zdržel zbloudilých pokusů o přesah a bez mučení si přiznal, že je POUZE čístou a v jádru tupoučkou žánrovkou, odcházel bych z kina spokojenější.(15.2.2010)

  • - V jedné ze scén Teddy (Leonardo DiCaprio) mluví o tom, že Andrew Laeddis se musí nacházet na oddělení C z důvodu jeho nepřítomnosti na odd. B. To však sloužilo jen pro ženy. (Emsii.Jaany)

  • - Ve scéně, kdy Bridget Kearns (Robin Bartlett) pije, lze po dopití vidět na stole dva kroužky po sklenici. Předtím však na stůl sklenici nepoložila. (StarPlate)

  • - Martin Scorsese použil před natáčením specifickou metodu, jak inspirovat svůj štáb, kdy pro jeho členy připravil sérii nočních promítání filmů, která nějakým způsobem evokovala chystaný snímek. Patřily mezi ně například filmy Laura (1944), Pryč od minulosti (1947), Proces (1962), Titicut Follies (1967) nebo Křížový výslech (1947). (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace