Režie:
Tommy WirkolaScénář:
Tommy WirkolaKamera:
Michael BonvillainHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Jeremy Renner, Gemma Arterton, Famke Janssen, Pihla Viitala, Derek Mears, Ingrid Bolsø Berdal, Joanna Kulig, Thomas Mann, Peter Stormare, Bjørn Sundquist (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Malého Jeníčka a Mařenku zavedl jejich otec do hlubokého lesa a tam je nechal osudu. Jeníček s Mařenkou našli perníkovou chaloupku, ve které byla ježibaba a ta je chtěla vykrmit a sníst. Když chtěla hodit Jeníčka do pece, děti ji přemohly a upekly v peci. Od té doby loví čarodějnice... Jeníček a Mařenka už jsou dospělí a putují po světě. V jednom městě chce šerif Berringer upálit ženu jménem Mina, kterou obvinil z čarodějnictví. Jeníček s Mařenkou ji ale na poslední chvíli zachrání, protože poznají, že to není ježibaba. Poté se vydají na lov čarodějnice v blízkém lese. Čarodějnici sice chytí a zabijí, ale jejich hlavním úkolem od starosty je najít unesené děti – a ty zatím nenašli. Mezitím se parta lovců snaží chytit čarodějnici, která děti unesla. Čarodějnice Muriel ale všechny zabije. V hospodě se Jeníček a Mařenka seznámí s Benem, který se o čarodějnice také zajímá. Do toho přiběhne jeden z lovců, který všem řekne, že čarodějka zabila jeho kamarády, a sám pak vybuchne. Jeníček s Mařenkou se vydají lovit čarodějnici do lesa... Nalákají ji na volání dítěte o pomoc. Jeníček s Mařenkou čarodějnici, což je Murielina pomocnice, chytí a zjistí, že čarodějnice potřebují ke svému rituálu získat dvanáct dětí. Nyní jich mají jedenáct a jdou si do města pro poslední... (TV Prima)
(více)Videa (32)
Recenze (1 692)
Jako nedivím se že na to studio dalo prachy. Oni se totiž při rozhodování na co padnou prachy většinou scénáře nečtou a čtou se jen náměty, no a tady ten námět co si budem je prostě kurva geniální :D. Vidím v tom ale strašně promarněného potenciálu. Dialogy jak napsané prasetem občas obohacené nějakou rádoby cool béčkovou hláškou, která sedne ale asi jen dvakrát za film. No a pak ten bez kontinuální střih, který vás jen mate a hází vás z místa na místo... Ale jo béčko je to dobrý a nebudu lhát že nejednou jsem fakt byl nucenej koutkem zavrtět do horního čtvrt horizontu. ()
Na tomhle filmu se dá dobře ukázat určitý trend v kinematografii, kdy čím víc informací o příběhu obsahují trailery, tím méně příběhu obsahuje film samotný, a obráceně. Tudíž zatímco v minulosti měly filmy regulérní příběh a trailery z něho téměř nic neprozrazovaly, dneska spousta filmů jako třeba tenhle vlastně žádný příběh nemá a příběhový je hlavně ten trailer na ně. Nestačí tudíž konstatovat známou pravdu, že trailery dnes bez skrupulí převypráví film od začátku až do konce, ale je třeba to dát do souvislosti s ohledem na to, kolik toho vlastně převypráví samotné filmy. Jsem zkrátka toho názoru, že čím příběhovější jsou trailery, které dnes poskytují divákovi enormní množství informací, tím méně příběhovější jsou filmy, které podobně jako Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic připomínají spíš nějaký MTV klip než skutečný příběh. Je ale na druhou stranu logické, že pokud sledování traileru často připomíná sledování samotného filmu, pak sledování filmu musí připomínat zas něco jiného jako třeba ony MTV klipy nebo koláž akčních scén bez narativu, který by divák beztak přeskákal. V minulosti tomu bylo na druhou stranu přesně obráceně: trailery neprozrazovaly příběh a o to příběhovější byly filmy. Až někdy v sedmdesátých letech se to změnilo a struktura traileru byla nahrazena jinou strukturou, která shrnuje celý příběh filmu. Důvody, proč to nastalo, jsou vedle nijak objevného „vše je čím dál rychlejší, doba dynamičtější atd.“ v zásadě dva: za prvé je dnes příběhová roztříštěnost filmů zapříčiněná tím, že se předpokládá, že si divák doplní mezery jinými médii, jako jsou komiksy nebo videohry. A pochopitelně za tyto média zaplatí. Za druhý na rozdíl od minulosti, kdy měly trailery přilákat diváky do kin, dnes plní opačnou roli: odradit od návštěvy kina diváky, kterým daný film není určený. Tudíž toho musejí říct co nejvíce. Důvodem této situace je fakt, že současné filmy jsou specifičtěji zacílené na vybraný typ publika. Pokud chcete oslovit určité publikum, musíte zajistit, aby na film nechodili diváci, kteří do kina nepatří, protože ti by po návratu z kina vyprávěli svým přátelům, na jak pitomém filmu to byli. Všichni profesionálové z oboru filmové propagace vědí, že špatná ústně šířená reklama může odrovnat jakýkoli film, a proto věnují mnoho úsilí tomu, aby zamezili jejímu vzniku. Profesionálům motajícím se kolem tohohle filmu se to povedlo – jenom v kině vydělal pětinásobek. ()
Že je Tommy Wirkola režijní zoufalec, jsem věděl už dřív a že je ten film blbý jako putštok, jsem pochopil už z traileru, takže nejde o žádné překvapení. Film se naštěstí nebere vážně, pod tou nadsázkou se dá ale schovat prakticky cokoliv. Že je to pitomé, filmu odpouštím, že je to místy nevkusné, to už pominout nemůžu. Jednu hvězdičku mají u mě Jeníček a Mařenka za obsazení a za animované titulky. Je to o tomtéž jako Kletba bratří Grimmů, ale ta představuje naprosto odlišný level filmařiny. Je docela ostudné, že má výrazně slabší hodnocení než tahle popkulturní slátaninka. Holt je to daň za věkový průměr uživatelů serveru. Celkový dojem: 15 %. ()
„Ste dobrý strelec?“ – „Nie.“ - Chvíľa hrobového ticha. - „Preto mám brokovnicu." Bizarný mix fantasy, hororu a morbídnej komédie a do toho prekvapivo krvavé detaily. Tvorcovia sa na logiku a históriu samozrejme totálne vybodli, takže tu nájdete v pohode aj také geniálne šialenosti (resp. iba šialenosti?), ako že Janko od traumatického zážitku z detstva trpí cukrovkou (!). Čo oceňujem? Napríklad sa mi páčili masky čarodejníc. Tie boli fakt super. A dvakrát som sa nahlas na cca tri a pol sekundy zasmial. Na zahodenie nebol ani „obor“ Edward, pár suchých hlášok a pôvabne ma pobavili detaily čarodejnice, lietajúce na metlách a konároch. Pamätal som si ich z detstva, ale nemyslel som, že tieto bizarnosti raz niekto sfilmuje. Páčili sa mi aj posledné sekundy a to dokonca tak veľmi, že som si v tej chvíli prial vidieť sequel. Našťastie ma to pomätenie zmyslov o pár sekúnd prešlo. Je prekvapivé, že pri celosvetovej tržbe 226 miliónov (pri 50-miliónovom rozpočte) dodnes nevznikla dvojka. ()
[ Viděna a hodnocena rozšířená verze ] Béčkovost stala se ctí, s tím problém nemám, třebas stylizaci považuju za perfektní, jenže jakmile je mi naprosto putna co se děje s hlavníma postava a jakmile jsou mi v některých scénách vyloženě unsimpatiš, tak čušu problém. Absolutně nevyužitý je potenciál černého a cynického humoru, kéž by tu byl místo dost křečovitého rádoby drsňáctví ústřední dvojice (tedy když pominu scény ala tůňka a Edward). Pro mě extrémně nevyužitej potenciál, kterej snad zůročí dvojka, pořád ale solidní (hlavně díky délce, která naštěstí nenabobtnala do zrůdných rozměrů), leč průměrná, záležitost s fajn akcí. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (34)
- Predstaviteľky oboch hlavných ženských postáv poznajú diváci aj ako Bond girls: Gemma Arterton (Marienka) hrala v Quantum of Solace (2008) a Famke Janssen (Muriel) v Zlatom oku (1995). (mijec)
- Keď Muriel (Famke Janssen) bodne Minu (Pihla Viitala) a beží k nej Janíčko (Jeremy Renner), vyteká Mine z úst trocha krvi. V nasledujúcej scéne má na ústach krvi ale omnoho viac a v ďalšej tam zas žiadnu krv nemá. (mjmartin167)
- Největší inspirací režiséra Wirkoly byl prý Quentin Tarantino, který jej „ovlivnil mnoha způsoby“. Kromě toho se inspiroval také u Petera Jacksona, především u jeho zombie ujetiny Braindead - Živí mrtví (1992) či Sama Raimiho a jeho Armády temnot (1992). (pornogrind)
Reklama