Reklama

Reklama

Sněhurka a lovec

  • USA Snow White and the Huntsman (více)
Trailer 2

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 647)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Snaha podobat se Pánu prstenů na jednu stranu chválihodná, no při absenci zajímavějšího a hlavně méně tupého scénáře a mytologického podhoubí to vyznívá naprázdno. Kristen neuráží, ale Sněhurku bych si typově představoval zcela jinak, Charlize je démonicky krásná, ale neměli se její postavě snažit vtlačit nějakou tragédii, to spolu s jejím koncem k celkovému konceptu zcela nesedí. Trpaslíci zbyteční a otravní, princ pramálo využitý, nejvíce jsem si tak užíval Thorův chraplák. Když přidám plusové body za snahu zasadit pohádku do opravdu temného, hnusného, špinavého světa a za efektní bitvy, a odeberu body za Johanku (včetně a hlavně za modlitbu ve vězení ??) a podivné a slepé zrcadlo, vychází mi pěkné tři. Má to ale potenciál a těším se na rozvíjení světa. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Evan Daughetry, John Lee Hancock, Hossein Amini / Príbeh: Evan Daugherty Lewis | Hudba: James Newton Howard | Produkcia: Sam Mercer, Palak Patel, Joe Roth | Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: Roth Films | Rozpočet: 170 miliónov $ | Tržby: 396,397,203 $ || Totálny gýč, pretekajúci do samostatnej formy drsnej, audio-vizuálne dokonalej fantasy rozprávky pre nedeti. Škoda faktoru Stewart, pretože aj keď hraje 100x viac než vo všetkých mesačných svitoch a ich skloňovaní dokopy, na môj vkus dosť prehráva. Scenárista dal Snehulienke veľa scén, ktoré sú herecky náročné a beznádejne náchylné k pátosu - to si žiadalo skúsenejšiu tmavovlásku. Dobrá otázka - ale koho? --- Všetci ostatný hrajú skvelo, škoda len absencie pridanej pamätnej hodnoty scénára, ktorý nedovolí kápnuť slzu, alebo si niektorú z postáv obľúbiť. Na ten zladený obraz a zvuk ale niet zlého slova. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Jedno zrcadlo bez vkusu (Kristen krásnější Charlize; jak si vůbec scenáristé mohli myslet, že jim tohle někdo zbaští?), povedená vizuální stránka, solidní tempo, hodně akce, nevyužití trpaslíci (takové obsazení a pak je jim dána jediná pořádná scéna), něco nekrofilních polibků, jeden lesbický a žádný z čisté lásky... A to je možná největší (zdaleka ovšem ne jediná) chyba; citelně se tu nedostává citů a to byl, je i bude u pohádky vždy zásadní problém. Navzdory veškeré sympatičnosti je to tedy chladné a je to škoda, protože jinak bych pro tuhle Sněhurku, co je pokračovatelkou především v osmdesátých letech tolik rozšířeného i oblíbeného žánru fantasy pohádek, neměl než slova chvály. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

A mohla to být taková pěkná, temná fantasy... A je z toho Sněhurka a Blbec aneb T(c)hoří Tvajlajt... Další hollywoodský zvratek pro dvanáctileté otyloně, anemický jako vysátá Bella v hlavní roli, která se celý film tváří, jako by se zrovna orálně vypořádala s překvapivou erekcí nějakého nemytého upíra. A navíc je hnusná tak, že by i zrcadlo hodilo kosu a popraskalo než by se vyžvejklo, že Charlize namočená do mlíka by mi klidně mohla otestovat vzorek na pneumatikách, aniž by musela škemrat. A pak tu máme toho Tchora. Kladivo nechal v Assgardu, chopil se sekyry a opět předvádí herecký výron, který se mohl naučil jedině při funění na benchpresu. Impresivní! No, je to škoda, z toho trpasličího komanda se dala vymáčknout docela milá banda hrdlořezů, která mohla ty fakany v kině pěkně vyděsit a zacákat krví. Ale to ne, oni se museli změnit v partičku přítulných, vyteplených skřítků. Takže to bychom měli Karkulku, Sněhurku a k finálnímu vyzvracení už schází jen Čípková Růženka a Spiderman. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • Na jaře 2012 byly v kinech uvedeny hned dvě filmové adaptace příběhu o Sněhurce (v tomto filmu ji hraje Kristen Stewart) a na dabinzích obou filmů se účastnili členové kapely Nightwork. Vojtěch Dyk namluvil prince Alcotta pro film Sněhurka (2012) a Jan Maxián nadaboval lovce Erica pro tento film. (JUK_JANA)
  • V čase 02:05 je vidět v pravé dolní části obrazu, jak sedlák při sklízení pšenice seká tupou stranou kosy, kterou drží obráceně. (Ace.A.T.L.)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama