poster

Bídníci

  • Velká Británie

    Les Misérables

  • Slovensko

    Bedári

Muzikál / Drama / Romantický

Velká Británie, 2012, 157 min

Režie:

Tom Hooper

Předloha:

Victor Hugo (kniha)

Kamera:

Danny Cohen

Hrají:

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit, Josef Altin, Colm Wilkinson, Isabelle Allen, Edward Lewis French, Lily Laight, Charlotte Hope, Ondra Dorian, Julian Seager, Karol Steele, Andrea Deck, Patrick Godfrey, George Blagden, Kate Fleetwood, Kerry Ingram, Richard Dixon, Ashley Artus, Adrian Scarborough, Daniel Evans, Daniel Huttlestone, Antonia Clarke, Charlotte Spencer, Tony Rohr, Georgie Glen, Bertie Carvel, Lynne Wilmot, Michael Jibson, Kenton Hall, Paul Thornley, Hugh Skinner, Hannah Waddingham, Andy Beckwith, Lottie Steer, Sean Buckley, Philip Philmar, Andrew Havill, Paul Leonard, James Greene, David Cann, Tim Downie, Martyn Mayger, Julian Bleach, James Simmons, Sarah Flind, Richard Cordery, John W. G. Harley, Ben Ryan-Steele, Stephen Bent, Jamie Muscato, Ella Hunt, Frances Ruffelle, Hadley Fraser, Ian Pirie, Helen Cotterill, Heather Chasen, Martin Marquez, Clare Foster, Matt Hookings, Aisling Hughes, Adam Nowell, Josh Wichard, Amy Griffiths, Lorna Brown, Bessie Carter, Dominic Applewhite, Fra Fee
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MiiRA
    *****

    Nejsem zrovna fanoušek muzikálů, ale tento je velice povedený. Ani mi nevadilo, že se tam tak málo mluvilo, protože zpěv byl doslova luxusní a hned od začátku mě vtáhl do děje . Vyzdvihnul bych herecké výkony: Hugh Jackman, Anne Hatthaway, Sacha Baron Cohen i mého oblíbence Russela. I přes tu délku mě to potěšilo a řadím to do mých top 3 muzikálů po Moulin Rouge a Chicaga. 5*(11.4.2013)

  • hammer_head
    *****

    Film na který jsem se moc těšil, ale zároveň se ho i moc bál. Nejsem ten typ člověka, který by vyhledával opery, muzikály a další podobné věci, ale po shlédnutí Sweenyho Todda jsem změnil názor a na muzikálové zpracování Bídníku jsem zašel do kina. Nemůžu říct, že bych odcházel nějak zklamaný, spíš naopak, film mě velice překvapil, ale také velmi unavil. Ono poslouchat přes 2 a půl hodiny gladiátorův jekot nebylo moc přijemný, ale i tak jsem si film náležitě užil. Bídníci byli nádherně výpravný, kostýmově vybavený a dost věrný knižní předloze, ale přesto bych to kodásání snížil, alespoň půl na půl, vždyť z celého filmu zazněla jen jedna nezpívaná věta a to pěkně holá.(1.9.2013)

  • Niles
    *****

    Po druhom pozretí je to ešte silnejší zážitok. A muzikál pritom nepatrí medzi moje obľúbené žánre. Obdivujem všetkých, ktorí sa na tomto výnimočnom experimente podieľali, no najviac hercov. Iní by tie náročné piesne nedokázali takto zaspievať ani spolovice a oni to zvládli priamo na pľaci a ešte pri tom vládzu predvádzať špičkové výkony. Bravo! A koniec, to boli zimomriavky. To že sú tu asi dve hovorené vety a zvyšok sa spieva je niečo neobvyklé, ale po chvíli som si na to zvykol ako iba na ďalší pekný spôsob vyjadrenia myšlienok, a už som si len vychutnával tú krásnu výpravu, piesne, emócie a smial sa na dvoch najvynaliezavejších krčmároch filmovej histórie. Po skončení som mal veľmi príjemný pocit, aký som už dlhšie pri filme nezažil.(23.2.2013)

  • Djkoma
    *****

    Určitě stárnu, ale tenhle film (čti muzikál) si mě získal. Oblíbení herci a jejich hlasivky podpořené věhlasnou klasikou s několika velmi silnými melodiemi a výpravnými záběry. Především dvojice Jackman-Crowe pro mě táhne příběh a jejich společné scény jsou trochu jinde než zbytek, v kterém se jinak dobře vyjímají jak něžná Annie, tak Amanda (samá áčka, jako Abba:)). Režisér Tom Hooper dávkuje působivé záběry od galejí až po kroky "na okraji" s precizností a často připomíná své oscarové dílo Králova řeč, i když bohužel přidal i více digitálních záběrů (Crowe velmi často před bluescreenem v nahrazující exteriér). Jedničky a nuly občas ubírají některým scénám na syrové reálnosti (žádný pocit fyzické přítomnosti např. Notre-Dame). Přesto formální stránka a sledování "vždy v dokonalé uniformě a se slepými ideály o perfektním právu" Javerta a zničeného Jackamana bere dech. V tomto pojetí mi nevadilo ani kompletní (!!) muzikální pojetí bez klasických monologů, které pro mě teoreticky hraničí s parodií, ale v tomto podání dokáže okouzlit a jednoznačně trumfnout všechny ostatní "adaptace". Těším se na nějaký dokument o tom, jak moc jsou ty hlasy prohnané moderním softwarem:)). PS: kdo říká, že nebylo vůči muzikálu co zkazit, ať si nějaký pustí:-) Javert jako černoch...? PPS: konečně jsou pryč dokonale bílé zuby hollywoodských hvězd:)(2.1.2013)

  • castor
    ****

    Nové tisíciletí vyplivlo tři kvalitní muzikály – Moulin Rouge, Tanec v temnotách a Mrtvou nevěstu Tima Burtona. Jako čtvrtí do party se teď můžou směle hlásit Bídníci. Nabídnou hned několik vrcholů, výborné kostýmy, výpravu, kameru a pochopitelně hudbu a herecké výkony. Svár galejníka Jeana Valjeana, který pyká za krádež chleba a prefekta Javerta, který až slepě dodržuje zákon, se klene přes několik dekád, postavy kolem umírají, setkávají se, zamilovávají, bojují za změny. Tuhle filmovou trvalku holt každý zná, nutno podotknout, že odvážné rozhodnutí Toma Hoopera dokonale rozdělilo diváckou obec. Bídníci totiž spolknou divákových 157 minut a prakticky permanentně se v nich zpívá (jen tu a tam někdo něco špitne bokem). Zpívá se tehdy, když si otec čte vyznání určené dceři, zpívá se, když hlavní postava stojí proti svému soku, zpívají revolucionáři na vrcholu barikády, zpívá manželský pár věčných lapků. Hooper se prostě nadobro oddal divadelní verzi, hodil do kouta drive a střihovou nápaditost muzikálů á la Moulin Rouge, přesto jsou Bídníci smutnou a drsnou výpovědí, ve které se nezapomíná na emoce. Tvůrci navíc dodají vymazlené průlety napříč Paříží, bojovou vřavou nebo úvodní nájezd na galejníky. I když jsem se i já občas modlil za pár minut mluveného slova a nutno uznat, že muzikálovým číslům chybí invence, na nabídnutou látku jsem si velmi rychle zvykl (i když ukrojit ve střižně minimálně dvacet minut, nic by se nedělo). Kamera tu postává v bezprostřední blízkosti ušlechtilých hrdinů, vše se poddává hereckému projevu a inscenačním potřebám. Hooper se navíc rozhodl zaznamenávat veškerý zpěv přímo na place!! Když pak při slavném hitu I Dreamed a Dream kamera v dlouhém záběru neuhne z utrápeného obličeje (směle si jdoucí pro Oscara) Anne Hathaway, která klesá do nejhlubšího životního bahna, její nalomený hlas musí nalomit i samotného diváka.(2.2.2013)

  • - Protože bylo nutné , aby Jean Valjean (Hugh Jackman) vypadal v úvodních scénách co nejzuboženěji, Hugh Jackman před natáčením scény na galejích nepil vodu celých 36 hodin. (Coleator)

  • - Amanda Seyfried v jednom rozhovoru přiznala, že konkurz na roli Cosetty probíhal asi čtyři měsíce. Tvůrcům se Seyfried příliš do role nezdála, přesto však aktivně cvičila projev a zpěv. Seyfried se poté rozhodla ucházet o roli Fantine. Jakmile tvůrci oznámili, že roli Fantine získala Anne Hathaway, Amanda Seyfried se dozvěděla, že byla obsazena do role Cosetty. (willy1)

  • - Strava Anne Hathaway (Fantine) sa skladala z proteínového nápoja a dvoch jabĺk denne. (Amityville)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace