Reklama

Reklama

Vymítač ďábla

  • Česko Exorcista (více)
Trailer 1

Regan je dcerou slavné a bohaté herečky. Protože na ni matka nemá čas, tak si ani nevšimne, že se dceřino chování pomalu začíná měnit. Mluví sprostě a obličej se jí křiví do děsivého šklebu. Matka vezme dívku na lékařské vyšetření. Po sérii velmi podrobných vyšetření jsou lékaři bezradní. Dívčin stav se stále horší a teď už napadá i své okolí. Hlas se jí mění a ona komunikuje se svým okolím démonickým hlasem. Jeden z lékařů přijde s návrhem obrátit se na církevního specialistu, exorcistu. Matka to zprvu považuje za hloupost. Když se dívka změní v ďábelskou stvůru, která zabije jejího přítele, nezbývá jí nic jiného než se obrátit na vymítače ďábla. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (861)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem director´s cut... Strach? Napětí? To přece nemůžete myslet vážně! Všechny tyhlety emoce můžou vyplout na povrch maximálně těsně před tím, než někdo další nakoukne do pokoje, aby zjistil, "co tam ta holka zase provádí." A nejsou silné. Další kultovní film, který pro mě zůstal tak říkajíc "za rohem." I když vím, že by tomu mělo být jinak, mému hodnocení neubližuje ani tak námět, jako spíš všechna ta omáčka kolem, která mi připadne opravdu, ale opravdu srandovní. Fuck her!!! Hahaha... ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Půjčením tohohle DVD (director´s cut) jsem zaplnil další mezeru "klasického vzdělání" :) Asi proto, že nejsem hororový příznivec, jsem od tohohle vychvalovaného díla čekal víc (Přiznávám, že před třiceti lety bych asi v kině mluvil jinak). Po slibném úvodu je tu najednou dána spousta prostoru pro vztah otce Karrase a jeho matky, což trošku přibrzdí děj a sníží vybudované napětí, které by mělo gradovat v domě Mac Neilových. Zůstal ve mně pocit, že film byl především kontroverzní, něž nějak zvlášť vynikající. Max von Sydow je ovšem skvělý, také zvuk je úžasný, ale na víc než 70% to u mě není. Možná byl původní sestřih v kinech lepší ? ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

No nevím, nějak jsem při znalosti Vymítačova lehce mladšího bratříčka The Omen čekal od režiséra legendární French Connection větší grády. Atmosféra se po výborném úvodu, jemuž vévodí Max von Sydow, na hodinu a něco mění z toho temného mrazení převážně na fyzicky nepříjemné pocity z lékařských procedur. "Světlo" vnáší jen kvalitní výkon Ellen Burstynové coby hroutící se milující matky a několik krátkých scén otce Karrase - ty jsou ale pohříchu jaksi vytržené z kontextu a víc než co jiného působí rušivě. On vůbec celý film působí jako nešikovně sesazený dohromady z několika kusů a těch několik vyloženě libových záběrů nemá příliš šanci ten dojem napravit. Třeba by se tím director's cutem mé dojmy napravily, ale takhle nemůžu jinak - 70%. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Majstrovský horor, ktorý žáner hororu posúva do úplne iných dimenzií, než aké mu prináležia v rámci súčasných štandardov. Psychológia postáv a sila príbehu robia z filmu plnohodnotnú, nervydrásajúcu drámu, ktorá si môže podať ruku s tým najlepším od Hitchcocka (čím ale nechcem povedať, že Friedkinov vizuálny štýl je v niečom podobný osobitej Hitchovej invencii - tam má Hitch navrch). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Když s někým tříská puberta… Pokud má nějaký film moc přimět vás konvertovat ke křesťanství, pak paradoxně Vymítač ďábla. Tím jediným, co zde dokáže porazit zlo, byť za dost vysokou cenu, je pevná víra. Friedkin natočil jeden z nejlepších hororů historie zejména díky trpělivosti, s jakou vypráví (a jakou očekává také od diváka). Více než čtyřicet minut trvá, alespoň v režisérském sestřihu, než vidíme první nezpochybnitelné projevy čehosi nadpřirozeného (poskakující postel). Do té doby sledujeme realistické, převážně v reálech natočené drama vyčerpaného kněze ztrácejícího matku a víru a herečky snažící se vychovávat svou pubertální dceru. Ani zbytek filmu není zběsilou přehlídkou laciných lekaček a triků (z nichž mnohé jsou stále velice působivé), ale poměrně komorním psychoterorem založeným na pomalém prohlubování pocitu totální beznaděje a snaze co nejvěrněji napodobit, jak posedlost ďáblem a jeho vymítání ve skutečnosti vypadá (hodně pomáhá skvělá kamera Owena Roizmana s atmosférickým svícením a zlověstně pomalými nájezdy na herce). V závěru se pak namísto silné katarze dostavuje únava a tíseň. Díky nenápadným pekelným znamením jako je kratičké probliknutí lebky ve scéně, kdy vypadne proud (musel jsem zastavit film a kousek jej vrátit, abych se přesvědčil, že „to“ tam opravdu bylo), budete mít z filmu špatný pocit a špatné spaní ještě dlouho po zhlédnutí. Vymítač ďábla se tak navenek zbytečně táhne, ale právě díky tomu si v sobě zážitek z něj ponesete mnohem déle než po nějakém šokantním hororu založeném na bezprostřední „viscerální“ reakci. 85% Zajímavé komentáře: zputnik, Melies, DaViD´82, ScreamJay, milicjant, lupuscanis, ScarPoul, doGof..., Jack.Pott, J.Rose, Ajantis, LeoH, fNdEsIECLE, Freemantle ()

Galerie (239)

Zajímavosti (174)

  • Maskér Dick Smith vytvoril niekoľko verzií masiek pre Regan (Linda Blair), ale režisér Friedkin ich nepoužil, lebo preferoval reálnu. (kacer4)
  • Kultovú scénu otočenia hlavy dievčaťa okolo vlastnej osi mali na žiadosť autora a scenáristu Blattyho vystrihnúť, ale režisér to neurobil. (kacer4)
  • Na začátku filmu farář (Jason Miller) odkládá kněžský kolárek na skříň, který poté mezi záběry mění svou polohu. (CrownThomas)

Reklama

Reklama