poster

Vymítač ďábla

  • Česko

    Exorcista

  • Česko

    Vymítání ďábla

  • USA

    The Exorcist

  • Slovensko

    Vyháňač diabla

  • Slovensko

    Exorcista

  • Velká Británie

    The Exorcist

Horor / Drama / Thriller

USA, 1973, 122 min (Director's cut: 132 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *****

    Rozpočet $10,5miliónaTržby USA $232,671,011Tržby Celosvetovo $441,071,011║ _Famózne dielko, čo preveril čas a aj dnes má rovnako hustú "šokovú" atmosféru ako v dobe vzniku. /videl v kine: 100%/(Cinematik 2012)(24.8.2007)

  • gogo76
    *****

    Jeden z najlepších hororov aké kedy vznikli,ak nie najlepší.Keď sme to asi pred 18-timi rokmi pozerali s kamarátmi, tak sme po úvodných nezáživných minútach pozreli na kamaráta, ktorý to priniesol a povedali: "Čo si to doniesol za sračku?" No vtedy ako puberťáci sme ešte netušili čo bude nasledovať. Odštartovala to scéna kde počas osláv a hudby vyšlo z miestnosti dievča a pomočilo sa. Všetci vo filme stíchli a my pri televízore ztuhli. Od tohto momentu nás film chytil a nepustil až do konca. Dievča posadnuté diablom, bezradná matka a kňaz exorcista úplne stačia na to aby vám ešte niekoľko dní motali hlavu.Pri premiére v 73 roku vraj ľudia utekali z kina.Viem si to živo predstaviť. Nič také strašidelné dovtedy určite nevzniklo. Nič také komorné, provokatívne, strachnahaňajúce. Pokračovania už samozrejme kvalitou čím ďalej viac zaostávali, ale prvý ostane nesmrteľný. Jeden z najvýraznejších filmov svojho žánru. No a tá skladba Mike Oldfielda, paráda...100%.(1.6.2009)

  • Morien
    *****

    (1001) Nejstrašidelnější film všech dob? To bych úplně neřekla. Co je zajímavější, jak strašně sobecká mi připadala dívčina matka. A co je ještě zajímavější, že teď po pěti letech už úplně nechápu, v čem přesně jsem to sobectví viděla. A taky jsem se nyní zamilovala do otce Karrase. Každopádně, stejně jako po Přichází Satan, začínám osnovat plány, jak by vypadal film o posedlém/zlém dítěti podle mého gusta.(25.7.2009)

  • ScreamJay
    *****

    Na svou dobu absolutně šokující. Herečka zanedbává svou dceru, která po tom co je opustil otec dost trpí. Chtěla by více pozornosti, kterou se jí matka snaží vynahradit ve všech volných okamžicích. Všechno tak naznačuje tomu, že se něco stane. A tím něčím je démon, který se zmocní těla dvanáctileté dívky. Celý příběh jde cestou, na které se vyskytne vražda, desítky vyšetření v nemocnicích, návštěvy kněží a vše přitom vede k hlavní složce celého filmu, tedy k vymítání. Film reflektující téma doby kdy byl natočen (1973), odstartoval pak celou vlnu posedlostních hororů. Poukazuje na zranitelnost dětské duše, na to jak je důležité být svým dětem nablízku. Režisér legendární Francouzské spojky William Friedkin rozpoutal nejšílenější natáčení v dějinách filmu. Četl jsem, že aby docílil skutečného výrazu děsu v tváři herců, střílel jim za zády z pistole. Tehdy čtrnáctiletou představitelku Regan nechal jen ve slabé noční košilce několik hodin v místnosti podchlazované pod bod mrazu, aby dosáhl co nejpřesvědčivějšího vjemu, když postavám vychází pára od pusy. I přes podobně šílený přístup dosáhl naprosto šokujícího výsledku. Film v roce svého uvedení do kin naprosto šokoval celý filmový svět. Diváci v kinech omdlívali, zvraceli, kinaři dokonce nechávali u řad sedadel kyblíky, aby diváci pokud možno neznečistili podlahu kina. Friedkyn dokázal dostat z herců maximum, scénárista William Peter Blatty, který film jednak produkoval a byl zároveň autorem psané předlohy, spolu s ním dovedly příběh až k legendární proslulosti. Však také Blatty dostal za scénář Oscara. Především scény s posedlou Regan jsou naprosto dokonalé. Nijak přehnané, přesto strhující a děsivé. Skvěle byl také zastoupen střih, protože hlavně při závěrečném vymítání do děje zasahují záběry na praskající zdi, na pohybující se nábytek, dveře co se sami zavírají, démona který vystupuje z dívčina těla. Speciální efekty a zvukové efekty jsou další skvělou složkou filmu. Jak maska Regan, tak dokonalá automatická loutka, které otáčela hlavu o 180 stupňů. Zvukový mistr Gonzalo Gavira pak připravil démonův hlas. A za své zvukařské umění na tomto filmu také obdržel Oscara. Ale co se Oscarů týče, byla akademie vůči celému filmu dost tvrdá. Kvůli šokujícímu ději, šokujícím scénám tak nebyl oceněn ani jeden z vynikajících hereckých výkonů. Dokonce představitelka malé Regan Linda Blairová nebyla vůbec nominována. Jako čtrnáctiletá ale předvedla naprosto úžasný výkon, i když některé scény za ní natáčela dublérka. Ovšem výkon Ellen Burstynové v roli Reganiny matky si Oscara určitě zasloužil. Její ztvárnění zoufalé matky bylo naprosto dokonalé, výraz v její tváři dokonce naznačoval, že se snad ani nejedná o film, ale že se jí muselo něco stát. Pravé slzy, hysterické výstupy, hádky. Bohužel jsem neviděl film v původním znění, kde by ještě více vynikl herecký projev, tedy hlavně ten hlasový. Z dalších hereckých výkonů musím vyzvednout především Jasona Millera, který ztvárnil otce Karase. Na roli kněze se hodí perfektně a na jeho postu si nedovedu představit jiného herce a to ani ze současnosti. Stejně jako Burstynová je i Miller ve své roli vynikající a i on si podle mě Oscara zasloužil. V neposlední řadě musím ještě zmínit výkon Maxe Von Sidowa. Herecká legenda byla pro svou roli skvělá ale poněkud mladá a tak byl namaskován na starého otce Merrina. I když se ve filmu objeví na delší dobu až při samotném vymítání, jeho pojetí nemocného kněze, který už jedno vymítání absolvoval je naprosto přesvědčivé. Když jsem viděl vymítače poprvé, tedy když jej poprvé uvedli v televizi, byl sem naprosto zaskočený. I když to bylo víc než dvacet let od jeho natočení. Tou dobou jsem teprve se svou hororovou kariérou začínal a tohle byl opravdu vynikající film, film který mou pozdější tvorbu hodně obohatil i zdokonalil. Ale co tomuto filmu nelze upřít ? Je to fakt, že Vymítač ďábla zůstává projektem, který změnil tvář filmu na věky věků.(25.6.2004)

  • Djkoma
    **

    Čekal jsem na možnost vidět tento legendární film velmi dlouho. Každý koho jsem slyšel mluvit o tomto "klenotu" o něm pěl chválu. Každý říkal jak je to nejlepší horor všech dob a mě se konečně povedlo zjistit pravdu(samozřejmě jen mojí subjektivní pravdu). Má pravda je úplně jiná! Film mě naprosto zklamal. Nudil jsem se u něj. Očekával jsem atmosféru, kvůli které si ani nebudu moct dojít na záchod. Čekal jsem hudbu (turbullar bells od Oldfielda) použitu tak, že mi mé nervy a strach vyžene do maxima. Nic z toho se nekonalo. Průměrné herecké výkony, nudná kamera a režie. Nejznámější scéna : pohled na vymítače stojící vedle lampy, je trapná. Žádná, NAPROSTO žádná, zajímavá hudba krom zmíněného Oldfielda. Pro mě obrovské zklamání po, kterém na vrcholu žebříčku hororů stále zůstává The Thing.(20.4.2005)

  • - Predtým, ako sa kniha stala hitom, Blattyho scenár odmietli všetky hollywoodske štúdiá. To však netrvalo dlho. Práva na scenár podľa bestselleru kúpil šéf Warner Bros. John Calley a Blatty sa podieľal nielen na scenári, ale aj na produkovaní filmu. (kacer4)

  • - Řecká píseň, která hraje v rádiu, když otec Karras odchází z domu své matky je "Paramythaki mou" zpěváka Yannise Kalatzise. (HellFire)

  • - Linda Blair (Regan) mala počas natáčania zlé sny a počula rôzne hlasy. (Msscastillo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace