poster

EXODUS: Bohové a králové

  • Velká Británie

    Exodus: Gods and Kings

  • španělský

    Exodo: Dioses y Reyes

  • USA

    Moses

    (neoficiální název)
  • USA

    The Book of Exodus

    (neoficiální název)
  • USA

    Exodus

    (neoficiální název)
  • Španělsko

    Exodus: Dioses y reyes

  • Slovensko

    Exodus: Bohovia a králi

Akční / Dobrodružný / Drama

Velká Británie / USA / Španělsko, 2014, 151 min

Komentáře uživatelů k filmu (779)

  • POMO
    ***

    Biblický epos o Mojžíšovi, v ktorom netreba rozpytvávať postavy a ich vzťahy, pretože ich predsa všetci dobre poznáme. Stačí krásne epické pojatie s dych berúcimi exteriérmi a peknými kostýmami, a efektné zobrazenie legendárnych pohrôm či prechodu cez oceán urobia z filmu biják. Chyba lávky. Som ateista a samotné biblické udalosti mi k nadšeniu nestačia. Tie mali byť iba nosnou myšlienkovou pôdou pre precítené vykreslenie motivácie postáv a ťažkosti zásadnej historickej etapy ľudstva, jej politických a etnických problémov. Všetko toto Exodusu buď chýba, alebo je to v ňom iba skratkovito odbité. Velevážne dielo, ktoré je menej zábavné než blbina Drákula: Neznáma legenda.(28.12.2014)

  • verbal
    *

    Dalších sto šedesát korun spláchnutých do hajzlu! A to jsem se do kina vypravil v toužebném očekávání skotsky rozmáchlé, realisticky pojaté historické fikce. Ani piču! Nejdřív mě ty kurvy v Sinestáru nakrmili takovým množstvím zasraných reklam, že by měl být lupen minimálně zadarmo, a pak mě dorazili téměř třemi hodinami urputně otravné starozákonní prudy skutečně biblických rozměrů, až jsem se ze zoufalství málem začal modlit k fousatému strejci o plechovou prdel. Chápu, že Rydly měl asi potřebu pořídit bráchovi pár odpustků, aby ten neměl eternálně zaražené vidle v rektu uprostřed pekla pro sebevrahy, ale to si, kurva, mohl koupit obligace Vatikánské banky a nesesílat deset morových ran na chudáka diváka. Vím, že poté co Džexn vylezl s Pánem prstenu, je fantasy in, ale doufal jsem, že jen ta zábavná a nezávadná, protože ve jménu Saurona tu nikdo dva tisíce let nevraždil a nekradl. Satanžel je ta miliarda pomatenců, co slaboduše uctívají tu tolik starostlivou, odpouštějíci a milosrdnou modlu, která aby zamořila svět židáky, místo vyhlazení faraónské vládnoucí garnitury raději povraždí všem ubohým chudým Egypťanům děti, nechá jim vychcípat ryby v Nilu a sežrat úrodu kobylkami, pořád dost zajímavou kupní silou, jež se navíc není moc těžké trefit do nevkusu. Holt život v Ječný je pořád větším lákadlem než živoření na Petřinách a rozhodně stojí zato klanět se kvůli němu takovému lhostejnému zmrdovi! Takže si tu kalvárii shrňme. Mezi počáteční, slušně vypadající bitvou u Kadéše a finálním „božským odlivem“ to není nic jiného, než dokonalé přepapouškování nejoblíbenější verneovky všech blahoslavených kudlanek, strhující a záživné naprosto stejně jako četba pohádkové předlohy, tedy změť pomatených halušek Mošeho, co dostal ránu do hlavy, v podobě sáhodlouhých trachtací s Ředitelem, inkarnovaným do mimořádně nesympatického a arogantního fracka. A nezachránil to ani slušný Batman, ani vynikající Uoryjr s žužu podmalovanýma očima v roli faraóna, ani pětiminutový „haf“ Ryplyjové. Naprosto otravný zmar, u kterého má člověk stejné pocity, jako když se vypraví se svým farářem na maloměstskou dovolenou do Hurgády, tam vylepí pět litrů za výlet do Údolí králů, kde si v padesátistupňovém vedru dřepne bez čepky na šutrák, čumí na pyramidy, po nichž se rojí mezi zástupy tlustých Němců bandy cigošů s cetkami, a nechá si přitom tím flanďákem tři hodiny předčítat Starý zákon. Prostě nadpozemský zážitek.(31.12.2014)

  • Isherwood
    ****

    Zprvu jsem si myslel, že Scott jede na objednávku židovské lobby, která už dlouho nenechala diváckou obec dojmout svým trpkým osudem skrze výpravnou sandálovku, ale on na to jde až překvapivě racionálně a tak zatímco pragmatické zhodnocení sedmi ran egyptských faraonovým felčarem je ještě úsměvné, Mošeho revoluce, ve které si hrábne na hranu osobního šílenství už je nepředstíraná a neortodoxní vize se definitivně sevře na dně Rudého moře, v níž i ten lehký neduh (ne úplně funkčně vykreslení vazby mezi „bratry“, který naštěstí zachrání oba představitelé; a pomohlo by 20 minut navrch v úvodu) ustoupí a uspokojení dojde jak řadový divák, tak i čtenář znalý literární předlohy.(20.7.2015)

  • Malarkey
    *****

    Exodus je klasický historický Ridley Scott, což jsem po příšerném Konzultantovi přímo potřeboval. Obsahuje epický příběh, nabízí brutální válečné scény a místy i neuvěřitelně natočené záběry, které mě budou děsit i ze spaní po ještě hodně dlouhou dobu. Třeba právě zrovna těch deset egyptských ran. Také má na svědomí kvalitní hudební doprovod a skvělé herecké výkony a tak mě na filmu trápí jedno jediné. A to je fakt, že kdyby Ridley vydal do kina tu čtyř hodinovou verzi, zřejmě by všechno dávalo smysl. Já si zhruba ve třetině filmu skočil v kině na záchod. Pryč jsem byl asi minutu a po minutě jsem byl v šoku, jak se příběh posunul. Zrovna jsem asi trefil blbej moment. Každopádně místy je dost znát, že RIdley musel stříhat, aby se vyšel alespoň do dvou a půl hodiny. Nicméně to všechno nic nemění na tom, že na tomhle filmu si jinou kritiku snad ani najít nemůžu. Nechápu zdejší znalecké názory, co se tady jak z kopírky shodují, že tohle je jeden z nejhorších filmů Ridleye Scotta, ale přesto jsou rádi, že je to alespoň nějaký film, protože nikdo jiný by to líp nenatočil. Lepší by bylo, kdyby si na to každý udělal názor svůj a budu dokonale spokojen.(4.1.2015)

  • Cervenak
    ****

    Pozoruhodná židovská fantasy, ktorá je originálna tým, že núti diváka fandiť Egypťanom. Hebrejský Boh je tu totiž zobrazený ako skrz-naskrz nesympatický, arogantný, zlostne kričiaci fagan, ktorého najviac zo všetkého štve egyptský náboženský systém (čo je vtipne paradoxné, keďže židovská mytológia z tej egyptskej priamo vychádza, Ježiš je v podstate cover verzia boha Hóra) a polovica filmu je o tom, že tamten "spratok" nadprirodzenými silami pomôže zaostalým otrhaným separatistom v teroristických akciách proti najvyspelejšiemu štátnemu zriadeniu tej doby. Ale napriek všetkým výhradám (okrem výborného Balea a Edgertona tam nikto nemá čo hrať, charaktery aj dialógy sú nepatrične moderné...) sa mi to páčilo. Som proste fanúšik Ridleyho Scotta a tu je všetko, čo jeho film potrebuje - epické digitálne panorámy, hady, vejúce vlajky a nadupané akčné scény s prskajúcou hlinou. OK a som zvedavý na director´s cut.(13.3.2015)

  • T2
    ****

    Rozpočet $140miliónovTržby USA $65,014,513Tržby Celosvetovo $268,314,513Tržby za predaj Blu-ray v USA $10,329,692 //počet predaných kusov 440,063Tržby za predaj DVD v USA $6,821,478 //počet predaných kusov 417,317║ v tomto prípade je tu divák ako pozorovateľ, a ten si musí v tomto prípade urobiť úsudok sám, režisér nám dosť chladnokrvne predhodí hlavne postavy, bez toho aby sa nám akokoľvek či už dialógovo alebo heroicky prihovorili, udalosti nejak zvlášť neprifarbuje skôr pridá na vizuálny dôraz a drsnosť, technická stránka je opäť bravúrna, prvotriedna, scény veľkolepé, monumentálne, Slovenský dabing v tomto prípade zrovna neohromí ale ujde /videl v kine: 80%/(3.1.2015)

  • DaViD´82
    ****

    Nekoukat z toho tak okatě v každé druhé scéně, jak moc je to sestříhané a že má Ridley v šuplíku o nějakou tu hodinu delší verzi, tak by to mohlo být ještě lepší. Ovšem i v současné neučesané podobě je to přesně tím, co by od toho jeden očekával. Tedy vpravdě velkolepou a řemeslně působivou adaptací jednoho z vůbec nejpůsobivějších příběhů. Háček to má především v podobě již zmíněného kinosestřihu, který měl buďto být ještě kratší a prost veškerých těch ambiciózních podvratných motivů a témat (Mojžíšovo zaslepené šílenství, jeho nevíra, pomstychtivý neBůh předškolního věku, důraz na nemytologickou linii, pochybující Jozue, macbethovská Sigourney, výrazně sympatičtější Egypťané v čele s faraonem apod.) a být prostě jen "věrnou" adaptací dobře známého či měl být naopak ještě delší a měl se věnovat mnohem větší prostor oněm výše zmíněným a ryze sympatickým ambiciózním podvratnostem. V současné podobě je to však nedotažené a napůli cesty, protože přednost ve stopáži byla dána především a hlavně veškeré té epičnosti Egypta, jednotlivých ran i samotného exodu. Což sice zamrzí, ale zase se na to sakra dobře kouká, ne že ne.(26.6.2015)

  • Superpero
    ***

    Přišlo mi to natočené na jistotu. Je sice fakt, že v biblickém příběhu těžko hledat inovace, ale např. Aronofsky stejnak svého Noeho pojal trošku originálně. EXODUS neobstojí ani v konfrointaci s ostatnímy Ridleyho historickými eposy. Prostě jsem se chvílemi nudil. Mojžíš mě nejvíc bavil, když si myslel, že je Egypťan. Jakmile mu naroste bíbr, tak jen čumí a bůh terorizuje Egypt pohromami. Finální apokalyptický přechod přes moře je sice fajn, ale už to nevytrhne. Navíc si musíte říci, že ti Židi jsou vlastně pěkný močky, když se nedokázali osvobodit sami a potřebovali k tomu hypercheaty od boha. Alespoň že měl Mojžíš opravdu pěknou ženu.(3.1.2015)

  • Rob Roy
    ***

    Exodus je nejslabší film Ridleyho Scotta od Labyrintu lží (a i ten mě bavil víc). Samozřejmě na to jděte, už toho moc nenatočí a velkolepých historických filmů je minimum. Ale i vizuálně to je na Scotta odbytý, jakoby točený celou dobu pod mrakem a vyšisovaný, s prací Johna Mathiesona a jeho prací se světlem se to nedá srovnat (Robin Hood, Království nebeské). Dlouhý a zároveň zkratkovitý a podivně bezživotný. Bale i Edgerton se snaží, ale scénář jim toho moc nepovoluje. Nejvíc nakonec pobaví Spud z Trainspottingu a jeho vysvětlování příčin ran egyptských.(29.12.2014)

  • KarelR
    ***

    Exodus rozhodně není špatná dobrodružná fantasy. Má nosného hlavního hrdinu, mohutné bitevní výjevy a především nesmírně vymazlený vizuál, který se klidně může porvat o Oscara s Interstellarem (Hobit samozřejmě může jít brečet od kouta). Scott tak servíruje přesně to, co slíbil v trailerech. Bohužel ale nepřidává zhola nic navrch a jeho novinka se tak může postavit někam po bok Robina Hooda. To znamená, že je rozhodně na co koukat a třeba u deseti egyptských ran budete vyloženě žasnout nad tím, jak luxusní zpracování je potkalo. Zároveň si ale uvědomíte, že jakmile z plátna zmizí snaživý Bale, nemá Exodus příběhově moc co nabídnout. Slavní herci v make-upu působí dost divně. U Edgertonova Ramsese budete akorát zasněně vzpomínat na Phoenixova Commoda (oba se totiž většinu filmu potloukají svými komnatami). A především vám asi neunikne, že Scottovi zoufale chybí nosné vedlejší postavy. Je tu sice skvěle obsazená kráska María Valverde, díky které má film alespoň nějaký emocionální náboj. Když ale Bale vezme na nebezpečnou výpravu tisíce lidí a vás netrápí osud ani jednoho z nich, je to pro tak hýčkaný spektákl dost nemilá vizitka. Upřímně bych si podruhé dal radši Ranhojiče než Exodus. A to se bývalý Batman vážně snaží seč může. (6/10)(25.12.2014)

  • Shadwell
    *****

    Není od věci, že Exodus přišel do kin ve stejný moment jako teroristické útoky muslimů v Paříži (vyvraždění redakce satirického časopisu, který zveřejnil karikatury Mohameda). Exodus je vlastně film, kde Hebrejci v čele s Balem jsou záporáci a Egypťani klaďasové. Ramses tu je do značný míry chudák, nikoli despota. Ridley Scott tak otočil tradiční výklad a ukázal, že Egypťani na svém území Hebrejce do jistý míry tolerovali a oni se jim za to odvděčili partyzánskými útoky a rozvratem. Podobně jako se dnes odvděčují partyzánskými útoky muslimové v Evropě, která je přijala. Tak tahle paralela mi přijde zajímavá prostě a Ridley Scott to svým filmem patřičně zaznamenal a události v Paříži jen o měsíc předpověděl.(10.1.2015)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Fox // Počet premietajúcich kín v USA: 3,503 // Otvárací Víkend v USA: $24,115,934 // Exodus mi prišiel, ako mix Robina Hooda a Kráľovstva Nebeského s vizuálnymi prvkami Noaha. Ako je u Ridleyho zvykom, aj v tomto filme ukázal, aký má nenormálny cit pre vykreslenie historického prostredia. Ak by som mal film hodnotiť, len z vizuálnej stránky, mal by 100%. Ale ako celok, nemôžem dať viac ako 80%.(25.12.2014)

  • LIVINGDEAD
    ****

    Skvělá podívaná, Ridley Scott nezklamal. Jediné co mi dost vadilo a co nechápu je, že na začátku byli Ramses a Mojžíš zhruba ve stejném věku, Ramses vypadá po celý film stejně, manželka Mojžíše taky, ale z Mojžíše SE STAL DĚDEK! To Boží děcko mu vysávalo energii? :-)(7.3.2015)

  • Fr
    ****

    „VŮDCE MŮŽE SLÁBNOUT, ALE KÁMEN PŘETRVÁ. TYTO ZÁKONY JE POVEDOU NAMÍSTO TEBE…“ /// Úžasnej svět a atmosféra dávnejch časů, ve který se nešetří kýčovitejma záběrama a digitálním čímkoliv. V příběhu, ve kterým egyptskej princ najde svýho Boha a partyzánskou válkou (spolu s s deseti ranama) vysvětlí Ramsesovi, že jeho lid se k otroctví nehodí, se moc hrabat nemíním. Jednak tomu hovno rozumím a taky myslím, že těžko něco vymejšlet tam, kde ani historický prameny nejsou vševědoucí. Ridley zaujme nejen válkou, ale i ideami. (Byť nepocházej z jeho hlavy.) Po sadistickým Ježíšovi a pochmurným Noemovi, přichází v pravdě historickej epos, s fajn hudbou, obsazením a CGI, kterej si klidně v tý jeho 4hodinový podobě dám. Teda jestli Bůh dá. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám naštudovaný takový ty kousky, jako je „Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri a Deuteronomium“. 2.) Nesnáším zvířata. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ *(15.3.2015)

  • tron
    ***

    Trocha ako Noe - dosť brutálne nevyrovnaný film, kde sa skvelé, neuveriteľné pasáže bez problémov striedajú s tupými zvratmi a slabými scénami o ničom. Balea nemám rád, ale Edgerton je podstatne lepší a snažia sa i ostatní, hoci majú len malé úlohy (Weaver, Turturro). Vizuálna stránka podmanivá, so scenárom je to horšie. Trocha ako hraný Princ egyptský, ehm. Ak berieme do úvahy historické eposy Ridleyho Scotta, tak Kráľovstvo nebeské zostáva bezproblémovo stále neprekonané.(14.11.2016)

  • Gimli
    **

    Exodus je povrchní vyprávěnka plná hezkých obrázků, ale bez jakékoli práce s postavami. Chybou scénáristy zřejmě bylo, že přespříliš spoléhal na inspiraci Biblí, což ale nestačí, protože několikastránkový biblický příběh plný plytkých postav vydá maximálně na dobrý námět, nikoli však na dobrý scénář. A to platí dvojnásob zejména v případě, kdy se scénárista vzdá klasické interpretace Mojžíšova příběhu. Například Mojžíšově proměně jsem nevěřil ani za mák. Rovněž Ramsesovo záporáctví bylo až kýčovitě schématické. Oceňuji snahu o racionální vysvětlení Mojžíšovy komunikace s bohem, egyptských ran nebo zázraku rozestoupení Rudého moře. Ale proč si, sakra, dává scénárista tolik práce s racionalizací některých zázraků a Mojžíšovy motivace, když se jindy zase pouští do vysvětlení čistě nadpřirozených?(8.9.2015)

  • Shushika
    ****

    Dobré. Pro mě zajímavý pokus demytologizovat a provádět svého druhu historicko-kritickou (sebe)reflexi kodifikované tradice a zároveň odjinud remytologizovat. Přičemž nejlepší je to v intimnějších momentech a tehdy, když to "předlohu" bere "zadním schodištěm". Ano, i na 2.5h je to uspěchané (DC nutnost), zkratkovité, místy bizarně obsazené (Bremmer, Turturro, nevyužitá Weaver), odtažité a sebevykrádající (víc lučištníků už Scottova filmografie opravdu nepotřebuje). Ale věřím tomu. Kdo tvrdí, že to vzniklo jen proto, aby si Scott pohrál s egyptskými ranami, zjevně neviděl Pompeje. To je teprve fetiš na katastrofy! Tady vizuál/CGI slouží a vlastně nijak zásadně neční.(26.12.2014)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Rozhodně lepší než Aranofoskiho Noe, ale přece jen z toho mohl Ridley vytřískat více. Exodus je epická a vizuálně strhující senzace, která je poměrně prázdná, chladná, bez emocí a s přepísklou stopáží, toť mi zde mírně vadilo k plnohodnotnému zážitku. Hodinu a půl se vlastně nepřihodí nic zajímavého krom putování Mojžíše po světě, tohle by se dalo rozhodně zkrátit a naopak se věnovat více Egyptským ranám, které skončí poměrně rychle, ale k nim nelze být žádná výtka jsou perfektně natočené, strhující a dech beroucí. Při závěrečné Tsunami vám doslova spadne "držka", nic lepšího jsem nikdy neviděl. Obdivuhodné jak jde technologie kupředu, škoda, že tempo nedostalo větší přišlápnutí na plyn, to bych se možná i rozplynul. Must see on big screen!! 75%(31.12.2014)

  • Segrestor
    ****

    Mojžíš zase vyvádí. Nejznámější biblický příběh ještě nikdy nebyl zpracován uvěřitelněji a rozhodně "koukatelněji". Bavme se o jednoznačně nejlepším zpracování a to tak skvělém, že je úplně šumák, jestli jste věřící, nebo nejste. Je i jedno, jak moc se to drží předlohy, prostě jen zíráte na tu úžasnou podívanou. Komu se líbil Hobit, nemůže přece zatratit tento exodus. Obojí je vizuální úlet. Úlet do světa snů a dávných proroctví. Ridley Scott se rozhodně předvedl, rovněž patří chvála i hereckým představitelům obou bratrů. Dal bych za pět, ale přeci jen jsem si místy říkal, proč se věnuje tolik času Mošeho touláním po světě a mnohem zajímavější chvíle se berou hopem a to bez nějaké mé důkladné znalosti Bible, myšleno čistě co do dramatičnosti a konzistence filmové. Nuda to rozhodně není. 3D se vyplatí, i když ze začátku, když jsem tam viděl malinkaté otroky lozit po stavbách a pyramidách, připadalo mi to jak vystřižené z Ať žijí duchové.(27.12.2014)

  • Psema
    **

    Nejlínější film dekády a totální zbytečnost. Záběrování, které jste viděli stokrát jinde. Nulová invence. Takřka žádný pokus o dialog zpochybňující chování toho malýho smrada. Mizivý zájem o postavy (Kingsley a Weaver mega LOL). A ke všemu snaha nahrazovat mytologii realismem a zároveň hrnout další mytologii zadníma vrátkama. Doslova k posrání. A je jedno, jestli byl původní scénář a první sestřih košatější. Pokud Scott, Zaillian a studio odsouhlasí něco, co je ve 150 minutách totálně prázdnou ikonografií, tak ať se na to radši vykašlou. Aronofskyho Noe je po tomhle ještě větší masterpiece.(8.5.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace