
EXODUS: Bohové a králové
-
Exodus: Gods and Kings
-
Exodus
(pracovní název) -
The Book of Exodus
(pracovní název) -
Moses
(pracovní název) -
Exodus: Gods and Kings
-
Exodus: Dioses y reyes
-
Exodo: Dioses y Reyes
-
Exodus: Bohovia a králi
Akční / Dobrodružný / Drama / Fantasy
USA / Velká Británie / Španělsko, 2014, 151 min
Režie:
Ridley ScottScénář:
Steven Zaillian, Bill CollageKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Christian Bale, Joel Edgerton, John Turturro, Aaron Paul, Ben Mendelsohn, María Valverde, Sigourney Weaver, Ben Kingsley, Hiam Abbass, Ewen Bremner, Indira Varma, Golshifteh Farahani, Ghassan Massoud, Tara Fitzgerald, Dar Salim, Philip Arditti, Emun Elliott, Kevork Malikyan, Jorge Suquet, Giannina Facio-Scott, Barrie Martin, Ken Bones, Sarah Sharman, Ayoub El Hilali, Aaron Neil, Anna Savva, Gerard Monaco, María Pedroviejo, Megan Danso, Afsaneh Dehrouyeh, Andrew Tarbet, Maykol HernándezProducenti:
Peter Chernin, Mark Huffam, Michael Schaefer, Ridley Scott, Jenno Topping, Mohamed el RaieStřih:
Billy RichZvuk:
Paul Massey, Michael Fentum, Oliver TarneyScénografie:
Arthur MaxKostýmy:
Janty YatesPlakáty
Obsah
-
Ve starověkém Egyptě se vládce rovnal Bohu a jinak tomu nebylo ani v případě Ramsese (Joel Edgerton). Mocný vládce měl jediného přítele, Mojžíše (Christian Bale), který s ním vyrůstal od dětství, když se ho coby židovského nalezence ujala královská rodina. Z přítele se však stal úhlavní nepřítel, když se Mojžíšovi zjevil „jiný" Bůh a pověřil ho nelehkým úkolem – vysvobodit svůj lid z egyptského otroctví, přivést jej do zaslíbené země. Být jeho vůdcem i prorokem. Mojžíš tento úkol přijme. Než se však bude moci v čele zástupu 600 tisíc židovských otroků vydat na strastiplnou cestu do jejich nové domoviny, zažije deset egyptských ran, kterými rozezlený Bůh sešle na Egypt nesmírné útrapy, krupobití, zkázu ohněm, děsivé epidemie a smrt. Nic z toho však faraónu Ramsesovi nezabrání ve snaze Mojžíše a jeho lid za každou cestu zastavit a zničit.(CinemArt)
- V dobách 1300 let před Kristem už byli Izraelité čtyři sta let otroky Egypťanů. V paláci faraonů v Memphisu vládne faraon Sethi. Jeho syn Ramesse má jediného dobrého přítele, a tím je Mojžíš. Do boje proti Chetitům vysílá faraon syna i Mojžíše, kterého se jeho rodina ujala jako sirotka, a dává každému meč toho druhého, aby se navzájem chránili a nikdy se neopustili. Bitva, ke které se schyluje, se má odehrát u Kadeše a vítězem není ani jedna strana. V lítém boji ale Mojžíš zachrání Ramessovi život… Krátce nato Sethi vysílá Ramesse za místokrálem Hegepem do Pithómu, kde dochází ke vzpourám otroků. Mojžíš se nabídne, že pojede místo něj, a v Pithómu zjišťuje, že místokrál si žije nad poměry a faraona okrádá. Přitom žádá o další vojáky, aby mohl lépe chránit město před případnými vzbouřenci. Na zpáteční cestě dojde k potyčce mezi Mojžíšem a dvěma strážci města, kteří na něj zaútočí. Mojžíš se setkává s otroky, kteří se shromažďují kolem starého muže jménem Nun. Ten Mojžíše zve k sobě a tam mu vyjeví, že i on je Izraelita. Před jeho narozením se objevilo proroctví, že se zrodí vůdce, protože ale byl vydán rozkaz pozabíjet všechny prvorozené syny, byl poslán v košíku po řece a ujala se ho egyptská královská rodina. Miriam, která se o něj stejně jako o Ramesse v dětství starala, je jeho sestra. Mojžíš ničemu nevěří… Dva zvědové ale zprávu o tom, že je Mojžíš Izraelita, tajně donesou Hegepovi, který se ihned vydá do Memphisu, aby ji tlumočil faraonovi. Sethi ale mezitím onemocněl a umírá. Na trůn nastupuje Ramesse. Když mu místokrál sdělí, co se dozvěděl, povolá si Miriam a ptá se, jestli je Mojžíšova sestra. Miriam odpoví ne, za což jí hrozí useknutí ruky. Vtom zasáhne Mojžíš a přiznává, že je tomu tak. Ramesse se domnívá, že to řekl jen proto, aby sestru uchránil trestu. Přesto ale Mojžíše vyžene ze země, a chvíli dokonce uvažuje, že ho zabije… Mojžíš odchází z Memphisu a po cestě ho přepadnou dva muži, které za ním vyslala matka Ramesse, Tuja, která ho nenávidí. Mojžíš je ale oba zabije. Dorazí k Tiranské úžině u Rudého moře a zastaví se ve vesnici pastevců. Seznamuje se s knězem Jetrem a jeho krásnou dcerou Siporou, kterou si bere za ženu. Zůstává ve vesnici a sám se stává pastevcem… Po devíti letech, když už má syna Geršoma, jednoho deštivého dne zabloudí na horu, kam vesničané nikdy nechodí, a srazí ho padající kamení. Náhle uvidí hořící keř a zjeví se mu boží posel v podobě malého chlapce. Nabádá ho, aby osvobodil svůj lid a vyvedl ho z Egypta. Manželka Sipora vidění nevěří, Mojžíš ale přesto odjíždí. Vrací se k Nunovi, jehož syn Jozue se stává jeho společníkem. Posléze navštíví Ramesse a znovu ho žádá, aby izraelským otrokům dal svobodu a propustil je ze země. Ramesse poznává, že Mojžíš našel nového Boha, a tak se stávají úhlavními nepřáteli. Rozhodne, že má zemřít spolu s celou svou rodinou...(TV Prima)
- Epické dobrodružství v režii uznávaného Ridleyho Scotta (Gladiátor; Prometheus). EXODUS: Bohové a králové je příběhem jednoho člověka, který našel odvahu postavit se moci impéria. Scott využívá nejmodernějších vizuálních efektů a do biblického příběhu vzdorovitého vůdce Mojžíše (Christian Bale) vnáší nový život. Mojžíš se postaví na odpor egyptskému faraonovi Ramsesovi (Joel Edgerton). Přiměje 600 000 otroků, aby utekli z Egypta před útrapami, děsivými smrtelnými epidemiemi a vydali se na dalekou cestu do zaslíbené země. Děj historického velkofilmu, jeho rozsah, rámec, dobrodružství i zajímavé postavy zaručují jedinečnou filmovou podívanou. Exodus z Egypta je původní hrdinská legenda. Je to také silný a osobní příběh bohatý na emoce, soupeřivost a zradu. Je to příběh o neutuchajícím hledání svobody.(HBO GO)
- V starovekom Egypte je vládca rovný Bohu. Jediným priateľom faraóna Ramzesa (Joel Edgerton) je Mojžiš (Christian Bale), s ktorým vyrastá od detstva, kedy ho našla a zachránila kráľovská rodina. Z priateľa sa však stane úhlavný nepriateľ, keď sa Mojžišovi zjaví iný Boh a on sa ho rozhodne nasledovať. Boh ho poverí neľahkou úlohou, vyslobodiť svoj ľud z egyptského zajatia, priviesť ho do Zasľúbenej zeme a byť jeho vodcom aj prorokom. Mojžiš túto úlohu prijme a žiada faraóna o prepustenie izraelského ľudu, faraón však odmieta. Hospodin potrestá krajinu zničujúcimi udalosťami a postupne zošle na Egypt desať rán - krv, žaby, komáre, ovady, mor dobytka, vredy, krupobitie, kobylky, tmu a smrť prvorodených, až kým oslabený faraón nakoniec nepovolí odchod Židov do Zasľúbenej zeme. Po odchode Mojžiša a 600 000 otrokov však Ramzes mení názor a vyráža so svojím vojskom, aby ich dostihol a znovu všetkých uvrhol do zajatia. Jeho armádu však zničia vody mora, ktoré sa pred unikajúcim Mojžišom a jeho národom rozostúpia, ale egyptské vojsko zaplavia a zahubia.(TV JOJ)
-
Mojžiš (Christian Bale) a Ramzes (Joel Edgerton) vyrastali spolu na dvore faraóna Sethiho (John Turturro). Hebrejské dieťa a syn vládcu Egypta si boli blízki ako bratia. Už ako dospelý muž bol Mojžiš prinútený Egypt opustiť, lebo zavraždil dozorcu na stavbe. Vo vyhnanstve sa mu zjavil Boh a poslal ho vyslobodiť Izraelitov z egyptského otroctva.
Po mnohých rokoch sa obaja muži znovu stretávajú; Ramzes ako faraón a Mojžiš ako Bohom vyslaný osloboditeľ otrokov. Obidvaja neoblomní a pripravení splniť svoje úlohy.
Režisér Ridley Scott sa vo filme Exodus: Bohovia a králi zameral na vykreslenie špecifického vzťahu Mojžiša a Ramzesa. Vychádzal pritom zo známeho starozákonného príbehu.(Darth Maul)
62%
Hodnocení uživatelů
Fanklub filmu
Premiéry
Nevhodný mládeži do 12 let
![]() |
25.12.2014 CinemArt |
---|---|
![]() |
25.12.2014 Barracuda Movie |
![]() |
12.12.2014 20th Century Fox |
![]() |
05.12.2014 20th Century Fox Esp. |
![]() |
06.05.2015 Bontonfilm |
![]() |
03.02.2021 Magic Box |
![]() |
06.05.2015 Bontonfilm |
Podobné
- 10 přikázání (2007)
- Desatero přikázání (TV film) (2006)
- Evangelium podle Jana (2003)
- Bible - Nový zákon: Apokalypsa (2002)
- Gli amici di Gesù - Tommaso (TV film) (2001)
- Gli amici di Gesù - Giuda (TV film) (2001)
- Gli amici di Gesù - Giuseppe di Nazareth (2000)
- Gli amici di Gesù - Maria Maddalena (2000)
- Biblické příběhy: Pavel z Tarsu (2000)
- Na počátku (TV film) (2000)
- Biblické příběhy: Ježíš (TV film) (1999)
- Biblické příběhy: Ester (TV film) (1999)
- Biblické příběhy: Jeremiáš (1998)
- Biblické příběhy: David (TV film) (1997)
- Biblické příběhy: Šalamoun (1997)
- Biblické příběhy: Samson a Dalila (1996)
- Bible - Starý zákon: Mojžíš (1995)
- Bible - Starý zákon: Josef (TV film) (1995)
- Biblické příběhy: Genesis (TV film) (1994)
- Bible - Starý zákon: Jákob (TV film) (1994)
- Evangelium podle Matouše (TV film) (1993)
- Biblické příběhy: Abrahám (TV film) (1993)
- Ježíš Nazaretský (TV film) (1977)
- Mojžíš (TV film) (1974)
- Bible (1966)
- Největší příběh všech dob (1965)
- Král králů (1961)
- Desatero přikázání (1956)
- Král králů (1927)
- Desatero přikázání (1923)
Komentáře uživatelů k filmu (820)
POMO
Biblický epos o Mojžíšovi, v ktorom netreba rozpytvávať postavy a ich vzťahy, pretože ich predsa všetci dobre poznáme. Stačí krásne epické pojatie s dych berúcimi exteriérmi a peknými kostýmami, a efektné zobrazenie legendárnych pohrôm či prechodu cez oceán urobia z filmu biják. Chyba lávky. Som ateista a samotné biblické udalosti mi k nadšeniu nestačia. Tie mali byť iba nosnou myšlienkovou pôdou pre precítené vykreslenie motivácie postáv a ťažkosti zásadnej historickej etapy ľudstva, jej politických a etnických problémov. Všetko toto Exodusu buď chýba, alebo je to v ňom iba skratkovito odbité. Velevážne dielo, ktoré je menej zábavné než blbina Drákula: Neznáma legenda.(28.12.2014)
verbal
Dalších sto šedesát korun spláchnutých do hajzlu! A to jsem se do kina vypravil v toužebném očekávání skotsky rozmáchlé, realisticky pojaté historické fikce. Ani piču! Nejdřív mě ty kurvy v Sinestáru nakrmili takovým množstvím zasraných reklam, že by měl být lupen minimálně zadarmo, a pak mě dorazili téměř třemi hodinami urputně otravné starozákonní prudy skutečně biblických rozměrů, až jsem se ze zoufalství málem začal modlit k fousatému strejci o plechovou prdel. Chápu, že Rydly měl asi potřebu pořídit bráchovi pár odpustků, aby ten neměl eternálně zaražené vidle v rektu uprostřed pekla pro sebevrahy, ale to si, kurva, mohl koupit obligace Vatikánské banky a nesesílat deset morových ran na chudáka diváka. Vím, že poté co Džexn vylezl s Pánem prstenu, je fantasy in, ale doufal jsem, že jen ta zábavná a nezávadná, protože ve jménu Saurona tu nikdo dva tisíce let nevraždil a nekradl. Satanžel je ta miliarda pomatenců, co slaboduše uctívají tu tolik starostlivou, odpouštějíci a milosrdnou modlu, která aby zamořila svět židáky, místo vyhlazení faraónské vládnoucí garnitury raději povraždí všem ubohým chudým Egypťanům děti, nechá jim vychcípat ryby v Nilu a sežrat úrodu kobylkami, pořád dost zajímavou kupní silou, jež se navíc není moc těžké trefit do nevkusu. Holt život v Ječný je pořád větším lákadlem než živoření na Petřinách a rozhodně stojí zato klanět se kvůli němu takovému lhostejnému zmrdovi! Takže si tu kalvárii shrňme. Mezi počáteční, slušně vypadající bitvou u Kadéše a finálním „božským odlivem“ to není nic jiného, než dokonalé přepapouškování nejoblíbenější verneovky všech blahoslavených kudlanek, strhující a záživné naprosto stejně jako četba pohádkové předlohy, tedy změť pomatených halušek Mošeho, co dostal ránu do hlavy, v podobě sáhodlouhých trachtací s Ředitelem, inkarnovaným do mimořádně nesympatického a arogantního fracka. A nezachránil to ani slušný Batman, ani vynikající Uoryjr s žužu podmalovanýma očima v roli faraóna, ani pětiminutový „haf“ Ryplyjové. Naprosto otravný zmar, u kterého má člověk stejné pocity, jako když se vypraví se svým farářem na maloměstskou dovolenou do Hurgády, tam vylepí pět litrů za výlet do Údolí králů, kde si v padesátistupňovém vedru dřepne bez čepky na šutrák, čumí na pyramidy, po nichž se rojí mezi zástupy tlustých Němců bandy cigošů s cetkami, a nechá si přitom tím flanďákem tři hodiny předčítat Starý zákon. Prostě nadpozemský zážitek.(31.12.2014)
Isherwood
Zprvu jsem si myslel, že Scott jede na objednávku židovské lobby, která už dlouho nenechala diváckou obec dojmout svým trpkým osudem skrze výpravnou sandálovku, ale on na to jde až překvapivě racionálně a tak zatímco pragmatické zhodnocení sedmi ran egyptských faraonovým felčarem je ještě úsměvné, Mošeho revoluce, ve které si hrábne na hranu osobního šílenství už je nepředstíraná a neortodoxní vize se definitivně sevře na dně Rudého moře, v níž i ten lehký neduh (ne úplně funkčně vykreslení vazby mezi „bratry“, který naštěstí zachrání oba představitelé; a pomohlo by 20 minut navrch v úvodu) ustoupí a uspokojení dojde jak řadový divák, tak i čtenář znalý literární předlohy.(20.7.2015)
Cervenak
Pozoruhodná židovská fantasy, ktorá je originálna tým, že núti diváka fandiť Egypťanom. Hebrejský Boh je tu totiž zobrazený ako skrz-naskrz nesympatický, arogantný, zlostne kričiaci fagan, ktorého najviac zo všetkého štve egyptský náboženský systém (čo je vtipne paradoxné, keďže židovská mytológia z tej egyptskej priamo vychádza, Ježiš je v podstate cover verzia boha Hóra) a polovica filmu je o tom, že tamten "spratok" nadprirodzenými silami pomôže zaostalým otrhaným separatistom v teroristických akciách proti najvyspelejšiemu štátnemu zriadeniu tej doby. Ale napriek všetkým výhradám (okrem výborného Balea a Edgertona tam nikto nemá čo hrať, charaktery aj dialógy sú nepatrične moderné...) sa mi to páčilo. Som proste fanúšik Ridleyho Scotta a tu je všetko, čo jeho film potrebuje - epické digitálne panorámy, hady, vejúce vlajky a nadupané akčné scény s prskajúcou hlinou. OK a som zvedavý na director´s cut.(13.3.2015)
Malarkey
Exodus je klasický historický Ridley Scott, což jsem po příšerném Konzultantovi přímo potřeboval. Obsahuje epický příběh, nabízí brutální válečné scény a místy i neuvěřitelně natočené záběry, které mě budou děsit i ze spaní po ještě hodně dlouhou dobu. Třeba právě zrovna těch deset egyptských ran. Také má na svědomí kvalitní hudební doprovod a skvělé herecké výkony a tak mě na filmu trápí jedno jediné. A to je fakt, že kdyby Ridley vydal do kina tu čtyř hodinovou verzi, zřejmě by všechno dávalo smysl. Já si zhruba ve třetině filmu skočil v kině na záchod. Pryč jsem byl asi minutu a po minutě jsem byl v šoku, jak se příběh posunul. Zrovna jsem asi trefil blbej moment. Každopádně místy je dost znát, že RIdley musel stříhat, aby se vyšel alespoň do dvou a půl hodiny. Nicméně to všechno nic nemění na tom, že na tomhle filmu si jinou kritiku snad ani najít nemůžu. Nechápu zdejší znalecké názory, co se tady jak z kopírky shodují, že tohle je jeden z nejhorších filmů Ridleye Scotta, ale přesto jsou rádi, že je to alespoň nějaký film, protože nikdo jiný by to líp nenatočil. Lepší by bylo, kdyby si na to každý udělal názor svůj a budu dokonale spokojen.(4.1.2015)
T2
║Rozpočet $140miliónov║Tržby USA $65,014,513║Tržby Celosvetovo $268,314,513▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $10,329,692 //počet predaných kusov 440,063║ Tržby za predaj DVD v USA $6,821,478 //počet predaných kusov 417,317║ v tomto prípade je tu divák ako pozorovateľ, a ten si musí v tomto prípade urobiť úsudok sám, režisér nám dosť chladnokrvne predhodí hlavne postavy, bez toho aby sa nám akokoľvek či už dialógovo alebo heroicky prihovorili, udalosti nejak zvlášť neprifarbuje skôr pridá na vizuálny dôraz a drsnosť, technická stránka je opäť bravúrna, prvotriedna, scény veľkolepé, monumentálne, Slovenský dabing v tomto prípade zrovna neohromí ale ujde /videl v kine: 80%/(3.1.2015)
DaViD´82
Nekoukat z toho tak okatě v každé druhé scéně, jak moc je to sestříhané a že má Ridley v šuplíku o nějakou tu hodinu delší verzi, tak by to mohlo být ještě lepší. Ovšem i v současné neučesané podobě je to přesně tím, co by od toho jeden očekával. Tedy vpravdě velkolepou a řemeslně působivou adaptací jednoho z vůbec nejpůsobivějších příběhů. Háček to má především v podobě již zmíněného kinosestřihu, který měl buďto být ještě kratší a prost veškerých těch ambiciózních podvratných motivů a témat (Mojžíšovo zaslepené šílenství, jeho nevíra, pomstychtivý neBůh předškolního věku, důraz na nemytologickou linii, pochybující Jozue, macbethovská Sigourney, výrazně sympatičtější Egypťané v čele s faraonem apod.) a být prostě jen "věrnou" adaptací dobře známého či měl být naopak ještě delší a měl se věnovat mnohem větší prostor oněm výše zmíněným a ryze sympatickým ambiciózním podvratnostem. V současné podobě je to však nedotažené a napůli cesty, protože přednost ve stopáži byla dána především a hlavně veškeré té epičnosti Egypta, jednotlivých ran i samotného exodu. Což sice zamrzí, ale zase se na to sakra dobře kouká, ne že ne.(26.6.2015)
KarelR
Exodus rozhodně není špatná dobrodružná fantasy. Má nosného hlavního hrdinu, mohutné bitevní výjevy a především nesmírně vymazlený vizuál, který se klidně může porvat o Oscara s Interstellarem (Hobit samozřejmě může jít brečet od kouta). Scott tak servíruje přesně to, co slíbil v trailerech. Bohužel ale nepřidává zhola nic navrch a jeho novinka se tak může postavit někam po bok Robina Hooda. To znamená, že je rozhodně na co koukat a třeba u deseti egyptských ran budete vyloženě žasnout nad tím, jak luxusní zpracování je potkalo. Zároveň si ale uvědomíte, že jakmile z plátna zmizí snaživý Bale, nemá Exodus příběhově moc co nabídnout. Slavní herci v make-upu působí dost divně. U Edgertonova Ramsese budete akorát zasněně vzpomínat na Phoenixova Commoda (oba se totiž většinu filmu potloukají svými komnatami). A především vám asi neunikne, že Scottovi zoufale chybí nosné vedlejší postavy. Je tu sice skvěle obsazená kráska María Valverde, díky které má film alespoň nějaký emocionální náboj. Když ale Bale vezme na nebezpečnou výpravu tisíce lidí a vás netrápí osud ani jednoho z nich, je to pro tak hýčkaný spektákl dost nemilá vizitka. Upřímně bych si podruhé dal radši Ranhojiče než Exodus. A to se bývalý Batman vážně snaží seč může. (6/10)(25.12.2014)
Superpero
Přišlo mi to natočené na jistotu. Je sice fakt, že v biblickém příběhu těžko hledat inovace, ale např. Aronofsky stejnak svého Noeho pojal trošku originálně. EXODUS neobstojí ani v konfrointaci s ostatnímy Ridleyho historickými eposy. Prostě jsem se chvílemi nudil. Mojžíš mě nejvíc bavil, když si myslel, že je Egypťan. Jakmile mu naroste bíbr, tak jen čumí a bůh terorizuje Egypt pohromami. Finální apokalyptický přechod přes moře je sice fajn, ale už to nevytrhne. Navíc si musíte říci, že ti Židi jsou vlastně pěkný močky, když se nedokázali osvobodit sami a potřebovali k tomu hypercheaty od boha. Alespoň že měl Mojžíš opravdu pěknou ženu.(3.1.2015)
Shadwell
Není od věci, že Exodus přišel do kin ve stejný moment jako teroristické útoky muslimů v Paříži (vyvraždění redakce satirického časopisu, který zveřejnil karikatury Mohameda). Exodus je vlastně film, kde Hebrejci v čele s Balem jsou záporáci a Egypťani klaďasové. Ramses tu je do značný míry chudák, nikoli despota. Ridley Scott tak otočil tradiční výklad a ukázal, že Egypťani na svém území Hebrejce do jistý míry tolerovali a oni se jim za to odvděčili partyzánskými útoky a rozvratem. Podobně jako se dnes odvděčují partyzánskými útoky muslimové v Evropě, která je přijala. Tak tahle paralela mi přijde zajímavá prostě a Ridley Scott to svým filmem patřičně zaznamenal a události v Paříži jen o měsíc předpověděl.(10.1.2015)
Rob Roy
Exodus je nejslabší film Ridleyho Scotta od Labyrintu lží (a i ten mě bavil víc). Samozřejmě na to jděte, už toho moc nenatočí a velkolepých historických filmů je minimum. Ale i vizuálně to je na Scotta odbytý, jakoby točený celou dobu pod mrakem a vyšisovaný, s prací Johna Mathiesona a jeho prací se světlem se to nedá srovnat (Robin Hood, Království nebeské). Dlouhý a zároveň zkratkovitý a podivně bezživotný. Bale i Edgerton se snaží, ale scénář jim toho moc nepovoluje. Nejvíc nakonec pobaví Spud z Trainspottingu a jeho vysvětlování příčin ran egyptských.(29.12.2014)
Dever
// Distribútor: Fox // Počet premietajúcich kín v USA: 3,503 // Otvárací Víkend v USA: $24,115,934 // Exodus mi prišiel, ako mix Robina Hooda a Kráľovstva Nebeského s vizuálnymi prvkami Noaha. Ako je u Ridleyho zvykom, aj v tomto filme ukázal, aký má nenormálny cit pre vykreslenie historického prostredia. Ak by som mal film hodnotiť, len z vizuálnej stránky, mal by 100%. Ale ako celok, nemôžem dať viac ako 80%.(25.12.2014)
LIVINGDEAD
Skvělá podívaná, Ridley Scott nezklamal. Jediné co mi dost vadilo a co nechápu je, že na začátku byli Ramses a Mojžíš zhruba ve stejném věku, Ramses vypadá po celý film stejně, manželka Mojžíše taky, ale z Mojžíše SE STAL DĚDEK! To Boží děcko mu vysávalo energii? :-)(7.3.2015)
Fr
„VŮDCE MŮŽE SLÁBNOUT, ALE KÁMEN PŘETRVÁ. TYTO ZÁKONY JE POVEDOU NAMÍSTO TEBE…“ /// Úžasnej svět a atmosféra dávnejch časů, ve který se nešetří kýčovitejma záběrama a digitálním čímkoliv. V příběhu, ve kterým egyptskej princ najde svýho Boha a partyzánskou válkou (spolu s s deseti ranama) vysvětlí Ramsesovi, že jeho lid se k otroctví nehodí, se moc hrabat nemíním. Jednak tomu hovno rozumím a taky myslím, že těžko něco vymejšlet tam, kde ani historický prameny nejsou vševědoucí. Ridley zaujme nejen válkou, ale i ideami. (Byť nepocházej z jeho hlavy.) Po sadistickým Ježíšovi a pochmurným Noemovi, přichází v pravdě historickej epos, s fajn hudbou, obsazením a CGI, kterej si klidně v tý jeho 4hodinový podobě dám. Teda jestli Bůh dá. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám naštudovaný takový ty kousky, jako je „Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri a Deuteronomium“. 2.) Nesnáším zvířata. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ *(15.3.2015)
tron
Trocha ako Noe - dosť brutálne nevyrovnaný film, kde sa skvelé, neuveriteľné pasáže bez problémov striedajú s tupými zvratmi a slabými scénami o ničom. Balea nemám rád, ale Edgerton je podstatne lepší a snažia sa i ostatní, hoci majú len malé úlohy (Weaver, Turturro). Vizuálna stránka podmanivá, so scenárom je to horšie. Trocha ako hraný Princ egyptský, ehm. Ak berieme do úvahy historické eposy Ridleyho Scotta, tak Kráľovstvo nebeské zostáva bezproblémovo stále neprekonané.(14.11.2016)
Gimli
Exodus je povrchní vyprávěnka plná hezkých obrázků, ale bez jakékoli práce s postavami. Chybou scénáristy zřejmě bylo, že přespříliš spoléhal na inspiraci Biblí, což ale nestačí, protože několikastránkový biblický příběh plný plytkých postav vydá maximálně na dobrý námět, nikoli však na dobrý scénář. A to platí dvojnásob zejména v případě, kdy se scénárista vzdá klasické interpretace Mojžíšova příběhu. Například Mojžíšově proměně jsem nevěřil ani za mák. Rovněž Ramsesovo záporáctví bylo až kýčovitě schématické. Oceňuji snahu o racionální vysvětlení Mojžíšovy komunikace s bohem, egyptských ran nebo zázraku rozestoupení Rudého moře. Ale proč si, sakra, dává scénárista tolik práce s racionalizací některých zázraků a Mojžíšovy motivace, když se jindy zase pouští do vysvětlení čistě nadpřirozených?(8.9.2015)
EvilPhoEniX
Rozhodně lepší než Aranofoskiho Noe, ale přece jen z toho mohl Ridley vytřískat více. Exodus je epická a vizuálně strhující senzace, která je poměrně prázdná, chladná, bez emocí a s přepísklou stopáží, toť mi zde mírně vadilo k plnohodnotnému zážitku. Hodinu a půl se vlastně nepřihodí nic zajímavého krom putování Mojžíše po světě, tohle by se dalo rozhodně zkrátit a naopak se věnovat více Egyptským ranám, které skončí poměrně rychle, ale k nim nelze být žádná výtka jsou perfektně natočené, strhující a dech beroucí. Při závěrečné Tsunami vám doslova spadne "držka", nic lepšího jsem nikdy neviděl. Obdivuhodné jak jde technologie kupředu, škoda, že tempo nedostalo větší přišlápnutí na plyn, to bych se možná i rozplynul. Must see on big screen!! 75%(31.12.2014)
xxmartinxx
Ridley Scott jede vizuálně na autopilota a dějově se naopak pouští na tenký led. Mojžíš se praští do hlavy a na základě toho utvoří elitní židovské komando terorizující nevinné Egypťany, aby se k němu nakonec přidal "protivnej spratek" Hospodin. Těžko se tu fandí straně, jejíž utrpení není zobrazeno, pouze se o něm mluví, a doopravdy trpí pouze ti "zlí" a především faraon, který se jen snaží splnit svoje poslání a Mojžíš ho svojí agresivitou vyloženě vyprovokuje. Když se faraon ptá "jaký fanatik by věřil v Boha, který vraždí nevinné," nejde, než mu dát za pravdu. Takže potud Mel Gibson approval! (A mít ten není zrovna fajn.) Pokud by to Scott myslel jako zajímavý test abrahámovské víry, bylo by to zajímavé, nejspíš se mu ale děj pouze rozpadl pod rukama z úplně stejných důvodů jako Robin Hood. Legendě bez kontaktu s historickou skutečností se snaží dodat i přes zachování nějakého toho nadpřirozena nádech realističnosti, aniž by to ale udělal pořádně a aniž by si uvědomil, jak nesmyslný konstrukt vznikne. Takže se střídají nudné pasáže - to když se děje to, co víme, že se stát musí, a děje se to přesně tak, jak musí (protože něco vizuálně nápaditého bychom tu hledali marně), s těmi prostě "divnými", v nichž nesympatický Mojžíš dělá nepochopitelná rozhodnutí. Aronofsky a Scott si měli vyměnit projekty - mám pocit, že víc fantasy a méně snahy o "takhle by se to zhruba mohlo stát" by jedině prospělo. I ten Princ egyptský zůstává nepřekonán, jeho náboj a emoce tu zoufale chybí.(25.12.2014)
choze
Výpravný a rozvleklý jako prase.(4.6.2019)
Segrestor
Mojžíš zase vyvádí. Nejznámější biblický příběh ještě nikdy nebyl zpracován uvěřitelněji a rozhodně "koukatelněji". Bavme se o jednoznačně nejlepším zpracování a to tak skvělém, že je úplně šumák, jestli jste věřící, nebo nejste. Je i jedno, jak moc se to drží předlohy, prostě jen zíráte na tu úžasnou podívanou. Komu se líbil Hobit, nemůže přece zatratit tento exodus. Obojí je vizuální úlet. Úlet do světa snů a dávných proroctví. Ridley Scott se rozhodně předvedl, rovněž patří chvála i hereckým představitelům obou bratrů. Dal bych za pět, ale přeci jen jsem si místy říkal, proč se věnuje tolik času Mošeho touláním po světě a mnohem zajímavější chvíle se berou hopem a to bez nějaké mé důkladné znalosti Bible, myšleno čistě co do dramatičnosti a konzistence filmové. Nuda to rozhodně není. 3D se vyplatí, i když ze začátku, když jsem tam viděl malinkaté otroky lozit po stavbách a pyramidách, připadalo mi to jak vystřižené z Ať žijí duchové.(27.12.2014)