Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Kateřina Marešová, Jan Kolařík, Igor Orozovič, Matouš Ruml (více)Epizody(6)
-
Poprava bodyguarda (E01)
-
Král diskoték (E02)
-
Kleopatra (E03)
-
Přehrada (E04)
-
Sudy (E05)
-
Přiznání (E06)
Obsahy(1)
Šestidílná minisérie od tvůrců Případů 1. oddělení popisující vyšetřování klíčových případů první poloviny devadesátých let. Na několika dobových případech ukazuje atmosféru doby, kdy kriminalita vyskočila do nečekaných výšin a kdy se rozhodovalo o tom, jestli policie najde a ustojí svoji roli. V „devadesátkách“ přináší svoboda pro všechny strmý nárůst kriminality. Policie nemá metodu, čas ani prostředky, jak tomu čelit. Zdá se, že velcí i malí grázlové budou mít definitivně navrch. Na pražské 1. oddělení nastupuje mladý vyšetřovatel Tomáš Kozák. Zkušený operativec Václav Plíšek novému kolegovi nevěří. Bezprecedentnímu přísunu vražd ale musí čelit společně. (Česká televize)
(více)Recenze (302)
Hodnotím níže, než jak bych si přál, ale když ono to opravdu bylo takové půl na půl. Největší smůla Devadesátek je, že prostě v tom, že je nemůžu nesrovnat s Případy 1. oddělení, a ty byly rozhodně lepší. Přehlednější, každý díl byl nějak uzavřený, kromě samotných případů mě zajímaly i civilní, většinou dobře napsané osudy jednotlivých postav. V Devadesátkách mi to chybělo, protože takový příběh dostal vlastně jen mladý Kozák ve spíše nesympatickém podání Kryštofa Bartoše, a není to rozhodně žádná hitparáda - jedno klišé za druhým. První tři díly seriálu, přepostavované, zmatené, psané pamětníkem té doby a znalcem případů pro další pamětníky a znalce, mě navíc málem odradily od druhé poloviny, která už byla lepší (s výjimkou Kozáka a prostitutky), Peter Bebjak ji opatřil výbornou atmosférou a nesmírně ji táhl Martin Finger. Vlastně i Ondřej Sokol byl fajn, mile mě překvapil, a díky jeho a Fingerově chemii se povedl i konec, jakkoliv nereálně mohl jinak působit. ()
Asi uz jsem videl lepsi kriminalni serialy. Devadesatky ale umely zaujmout, a strhly na sebe velkou pozornost. A jsem za to rad, ze uz se na chvili prestalo resit obdobi 48-68-89 a mohl jsem skrze televizni obrazovku zavzpominat na dobu, kterou mam v zive pameti. Velmi atraktivni namet, ktery je slusne zpracovany. ()
Velmi dobře zpracovaný krimi seriál, který pracuje s vybranými reáliemi 90. let. Perfektně odvedená práce s devadesátkovými rekvizitami, kostýmy a parukami (Jonák!), skvělé výkony herců. Fakt mě bavilo těch šest neděl zasednout večer k televizi a sledovat, jak to celé dopadne. Líbí se mi, že se seriál devadesátkami jen inspiroval a nehraje si na dokument. ()
I mě strhla vlna nostalgie a atmoška Devadesátek, jenže… Tak nějak se to kolem čtvrté epizody láme, a vše se zdá zbytečně zdlouhavé, až nudné. Na minisérii celkem blbý, ne? Takže jsem vlastně rozpolcená, jestli se nechat ukolíbat tím, jak to vypadá parádně nebo se řídit tím, že zas tak wow to není. Mno, i tak bych se podívala na další řadu, protože Plíšek, víme? ()
"Trestní řád a psací stroj - největší nepřátelé každýho detektiva." Tohle bylo ze života, mělo to grády a skvělý postavy. Na straně práva mě bavil zarputilej kapitán Plíšek, počítat průstřely odmítající soudní lékař MUDr. Beneš nebo třeba skvělej potapěč Jura. Na temný straně byly ty postavy ještě lepší. Dokonalí byli Jonák, jednookej Alexej i vstřícnej slušňák Černý. A bavila mě každá zmínka o Roubalovi, Bělovi, Mrázkovi nebo Berdychovi. Vlastně jsem se bavil od chvíle prvního vtípku, kdy slavnej policejní autor scénáře přišel sám pro sebe v uniformě a představil se jako praporčík Vetchý. Jsem prostě rád, že jsem si tu dobu mohl znovu prožít z trochu jinýho úhlu pohledu, kterej ještě rozšířily přidaný Polosvěty. Tohle je prostě hodně dobrý. ()
Galerie (132)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (101)
- Místo, kde se točilo odřezávání a extrakce obsahu přivezeného „orlického“ sudu, je dvůr klášteru sv. Gabriela na Smíchově. (kriplozoik)
- Interiéry Discolandu Sylvie se natáčely na Kladně v klubu rádia Relax, místními přezdívaný „díra“. Ivan jonák (Michal Novotný) sedí na gauči, který je na chodbě, kde je šatna, toalety a vchod na parket, jeho dívka Jahůdka přichází vchodovými dveřmi. (Kabourek)
- V titulcích na konci dílu, v seznamu lidí, kteří byli v kauze odsouzeni, je chybně uvedeno Štillerovo křestní jméno – Narcel místo Marcel. (kriplozoik)
Reklama