VOD (2)
Obsahy(2)
Čtyři renomovaní hollywoodští režiséři vyprávějí různé hororové či sci-fi příběhy a prozkoumávají tak prostor za hranicí reality ve své vlastní verzi klasických příběhů z kultovního seriálu Roda Serlinga.
Čtyři hororové či sci-fi příběhy natočené čtyřmi slavnými režiséry, zpracované na motivy populární televizní série Roda Serlinga, navíc okořeněné vtipným prologem a epilogem. V prvním příběhu se setkáme s velkohubým byznysmanem, jenž z duše nenávidí židy, černochy i asiaty. Ten je jednoho večera nevysvětlitelným způsobem transportován zpět do roku 1940, kde je ve Francii pronásledován Nacisty. O deset let později se ocitá coby afro-američan uprostřed shromáždění Ku Klux Klanu a nakonec se objeví v šedesátých letech jako Vietnamec ve Vietnamu. Ve druhém příběhu přijíždí starý muž do domova důchodců a záhadně způsobí, že přání tamních obyvatel se stávají skutečností - pomocí nějakého podivného kouzla je reinkarnuje do jejich mladších já. Ve třetím příběhu mladá žena sveze záhadného desetiletého chlapce domů, ovšem uvízne s několika dalšími lidmi v alternativní realitě, kterou chlapec vytvořil ve své fantazii. Čtvrtý příběh sleduje cestujícího v letadle, který vidí podivné stvoření na křídle, jenž se snaží letadlo zničit. Nikdo mu však nevěří.
(oficiální text distributora)
Recenze (68)
První povídka Johna Landise je skvělá (4,5*), výborný příběh, kterému seděl takto malý prostor, slušná depka, správný závěr, nutné morální poučení, že :-), takhle nějak si představuji, že by mohl vypadat i seriál z konce padesátých let, i když je to naivní. V dalších dvou segmentech nám ale režiséři Spielberg a Dante přichystali až nevkusně infantilní a pitvořící záležitosti, které s první povídkou vůbec nekorespondují, jsou to dost nepříjemné části bez potřebné kvality, i přesto, že obě mají docela zajímavý nápad, ale to není zásluha ani jednoho těch pánů (Spielberg 1*, Dante 2*). Poslední část George Millera pak napravuje celkový dojem a jako jediná má také náznaky scif-fi, je to slušné psycho, vždycky když jsem v letadle, tak mám podobný strach, že na mě něco vykoukne z poza okénka. Bylo to sice předvídatelné (závěr byl vyloženě obligátní v tomto typu filmu), nápad to má asi nejslabší ze všech 4 povídek, ale zpracování je sugestivní (3*). Celkově průměr. ()
Chcete se bát ? A máte fantazii ? Tak vstupte do nové dimenze, kde nic není nemožné - do "zóny soumraku", a sledujte čtyři tajuplné příběhy od slavných režisérů. Ocenění : Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films - Saturn ´84 (USA): - Cena pro nejlepšího herce (John Lithgow). - Nominace na cenu za nejlepší horor a pro nejlepšího herce (Scatman Crothers). Fantasporto ´84 (Portugalsko): Nominace na cenu za nejlepší film. Scénář : John Landis, Melissa Mathison, Richard Matheson, Jerome Bixby a George Clayton Johnson. Povídkový film, složený z několika fantastických povídek, jejichž režiséry jsou John Landis, Steven Spielberg, Joe Dante a George Miller. V každé z povídek zažívají jejich hrdinové neskutečné, podivné a někdy až hrůzyplné příběhy... ()
Prolog v s Aykroydem a Brooksem krátícími si čas při jízdě noční krajinou je fajn, ale první dvě povídky jsou o ničem a ty další dvě už sice zaujmou námětem, ale kazí je nadsázka a herecké přehrávání. U mě vyhrává třetí segment (zfilmování působivé Bixbyho povídky Je to dobrý život) o nezvyklém chlapci (dobře obsazeném) a totálně prohrává Spielbergův domov důchodců. Celkově jde o dost slabý a zbytečný povídkový film, těžící z nostalgie po starém klasickém mysteriózním seriálu. ()
4 režiséři, 4 různě vystavěné příběhy, ale pouze jeden zajímavý. TV ptákovina, lákající slavnými jmény ve svých režijních začátcích. Vyjma posledního Millerova příběhu (mimochodem parodovaným v jednom díle Simpsonových) jednalo by se o 4 nesnesitelné a ničím zajímavé historky. Ani Spielberg a jeho Peter Panovská variace, nezabaví. ()
Předem to nejsou čtyři ,ale pět příběhů ten úvod v autě se dá rovněž považovat za jednu z povídek. To nejhezčí přichází hned na úvod, kdy rasista je vtržen všude tam, kde někoho předtím slovně napadl. Škoda, že tohle tvůrci nerozvynuli do celovečerní podoby to se mě moc zamlouvalo. Další v důchodáku bez nápadu a plná nudy. Pak s malým chlapcem co všechno může taky celkem šlo, ale už to bylo dost nedotažený. A na závěr scéna v letadle byla až moc pitomá, aby se dala brát vážně. Tak že jako celek slabý průměr. ()
Galerie (60)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (9)
- Ve filmu si zahrál malou roli i producent Frank Marshall. (Chatterer)
- Když Anthony používá své schopnosti, zazní hudební doprovod z arkádové videohry Tempest (1983). (Chatterer)
- Zmínka o poručíkovi Neidermeyerovi je odkazem na film Animal House (1978), který také režíroval John Landis. (Chatterer)
Reklama