Režie:
Tom HooperKamera:
Danny CohenHrají:
Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jean Valjean byl po devatenácti letech propuštěn z vězení. Zbědovaný muž nalezne azyl na faře. V noci tam ukradne stříbrné nádobí a uteče. Policisté ho dopadnou, ale farář tvrdí, že mu vše daroval, a přidá mu ještě dva svícny. Valjean, zaskočený jeho velkodušností, se rozhodne změnit život a svou totožnost. Stane se ctihodným občanem, a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine se ze soucitu a také z pocitu viny ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí - ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí muži. Jeden z nich, Marius, se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy těžce raněného Mariuse zachránil... (TV Nova)
(více)Videa (42)
Recenze (1 161)
Jednak jsem viděl muzikál a druhak jsem přesně věděl, do čeho jdu, takže se žádné zděšení nekonalo. Naopak mi Hooperovo experimentální zpracování docela imponovalo, jen se těmi pár písničkami "na ksicht" zbytečně připravil o filmové hrátky, které mohly ony scény katapultovat do památných výšin. Když pak totiž nastoupí třeba koláž s One Day More, je to přesně taková nádhera, jaká by slušela i zbytku slavných melodií. (7/10) ()
Fascinující slepá ulička, vytříbená nestřídmost, která kombinuje věci, které každý ví, že se nesmí kombinovat. I mně tu irituje mnoho věcí (předně ksicht Eddieho Redmayna v jeho nejotravnější roli), ale jinak mě ta dávka špíny, kýče, patosu a subverze absolutně vtahuje. Žádný jiný takový film každopádně není a pravděpodobně ještě dlouho nebude. ()
|| Scenár: William Nicholson, Alain Boublin, Claude-Michel Schonberg, Herbert Kretzmer / Námet: Les Miserables (Musical) by Alain Boublin, Cloude-Michel Schonberg, Herbert Kretzmer | Hudba: Claude-Michel Schonberg | Produkcia: Tim Bevan, Eric Fellner, Debra Hayward, Cameron Mackintosh | Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: Working Title Films, Relativity Media, Cameron Mackintosh Limited | Rozpočet: 61 miliónov $ | Tržby: 340,107,410 $ || Tento komentár vzniká za času, keĎ sú už nominácie na svete, záverečné ocenenia však ešte nie. Keby som tu napísal všetko, čo si o tom filmu myslím, bola by to skôr bakalárka, než komentár. Radšej stručne a jasne: Z umeleckého hľadiska to má neskutočne veľa nedostatkov, ako napríklad fakt, že väčšina árií je nahraných na živo do kameri, a niektoré sú zvúkovo nahrané v štúdiu - niektorý zúčastnený to jednoducho na živo na jeden záber nedali. Druhá vec je neskutočné prehánanie prežívacieho herectva na úkor intonácie do takej mieri, že v niektorých partoch nie je poznať pôvodná melodická linka, a to je z hudobného hľadiska nie len neodpustiteľné, ale uchu boľajúce. Niektorí zúčastnení by v tom filme vôbec nemali spievať, no ich herecký um je ešte aj takto tak prevyšujúcou prednosťou, že na konci filmu uroní slzu aj spartský vojak. Česť tým dvom výnimkám, ktoré spievajú i hrajú na úrovni hodnej svetového výberu: Crowe, Hathaway. ()
[imdb: 6.6/10] | me: Pekný film, no náročný muzikál... Vo svojom filmovom živote som už videl viaceré (známe, či menej známe) muzikály, nikdy však taký kde hovorené slovo tvorilo 2% zo 157. minút. Vo väčšine prípadov (u muzikálov) sa po hudobnej stránke jedná o úderné hity, ktoré oživia celý film. Tento krát mi to však (s istým počtom hlavných výnimiek) pripomínalo veľkonočné Pašie. :) Toľko spevu podľa mňa pôsobilo neprirodzene ... aj v spojení s nie vždy presvedčivým (speváckym) prevedením. Na druhej strane však efekty, výprava a herecká + vizuálna presvedčivosť mnohé zo spomínaných "nedostatkov" kompenzujú. Konkrétne: nemôžem opomenúť strhujúci výkon Anne Hathaway, ktorý je neskutočne silný a emotívny. Klobúk dole. Celkovo však tento muzikál po filmovej stránke hodnotím pozitívne, ...hoci (ako som už povedal) toho spevu mohlo byť výraznejšie menej. [3.7 *] I had a dream my life would be so different from this hell I'm living! ()
"Jmenuji se Jean Valjean a moc hezky vám zazpíváááááááám." Bídníci v novém a velkolepém zpracování dostali muzikálový háv a Victor Hugo by si možná zazpíval s nimi, kdyby zjistil neutuchající zájem o své klasické dílo i v 21. století. Strhující a známý příběh ze svých hrdel odprezentují Hugh Jackman, Russell Crowe a spol. Jestli chcete vidět velkolepé zpracování v muzikálové podobě s notovými party s operními parametry, a nebojíte se až vražedné 150. minutové stopáže, je známý nesmrtelný příběh o dvou mužích, které k sobě pojila osudová nenávist po dlouhé roky, tím pravým. Tentokrát ani tak nejde o to, jestli se Jean Valjean a Javert navzájem přechytračí, ale především o to, jestli jeden toho druhého přezpívá. A režisér Tom Hooper je velmi rázný dirigent, který se do toho umí položit. Klady: megalomanské pojetí, odrážející se na dokonalé výpravě, kostýmech a maskách, oproti němuž starší verze s Neesonem vypadá jako levný televizní film, herecké obsazení jede na maximum, Anne Hathaway pro svoji roli nevelkou rozsahem obětuje dlouhé vlasy, impozantní kamerové nájezdy, strhující náročná pěvecká čísla, překvapivé zvraty v osudech většiny vedlejších postav, velkolepá výpravná stránka filmu, mezi hlavními rivaly Jackmanem a Crowem to napínavě jiskří, Sacha Baron Cohen je dalším oživením v leporelu vedlejších postav, Samantha Barks ze všech ženských postav vládne největším sexappealem, originální stylové pojetí. Zápory: většinu písní si po filmu notovat nebudete, Jackman s Crowem jsou obrovští tahouni filmu, a i když vedlejší postavy také mají něco do sebe, pokud ti dva slezou z obrazu, film ztrácí na své síle a působivosti, nestřídmá stopáž, převládají "tmavé" pasáže nad "světlými", občasné zjednodušování děje, které se v muzikálu nedá obejít, emocionálně cílené až přehnané zjevení mrtvých postav v závěru, angličtina ve frankofonní zemi. 80% ()
Galerie (184)
Zajímavosti (52)
- Samantha Barks, představitelka Époniny, si tutéž roli střihla už v divadelním muzikálu a také v záznamu výročního koncertu Les Misérables - koncert z Londýna (2010). (joehot)
- Anne Hathaway (Fantine) dostala již dříve možnost hrát v muzikálu, konkrétně v adaptaci Fantom opery (2004). Musela však nabídku odmítnout, jelikož právě podepsala se společností Disney smlouvu na Deník princezny 2: Královské povinnosti (2004). (willy1)
- Amanda Seyfried již měla s rolí Cosette zkušenosti, hrála ji už v 7 letech na koncertě. (PSJR)
Reklama