Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nash.
    ***

    Velkolepý příjezd Kleopatry do Říma a Liz Taylorová jako dokonalé ztělesnění egyptské královny. To je to, co dělá Kleopatru i dnes velkofilmem. Protože to ostatní by se stejně dobře mohlo odehrávat mezi několika divadelními kulisami a na výsledku by se mnoho nezmenilo. Upovídané historické drama, které není špatné, ale je rozvláčné občas až za hranici nudy, trpí všemi neduhy podobných dobových historických spektáklů a stejně jako většina hollywoodských filmů tohoto typu mě nijak zvlášť neuchvátilo. Ani kdysi, ani teď.(6.9.2013)

  • GodComplex
    ****

    Po smrti Liz Taylor jsem si uvedomil, ze jsem s ni nikdy nevidel ani 1 film, takze jsem si na jeji pocest rozhodl pustit jeji nejzasadnejsi kousek - Cleopatru. To jsem ale jeste netusil, ze me tahle uzasna myslenka bude stat vice nez 4h, kdyz jsem videl stopaz, tak me to vydesilo, budu u toho umirat nudou? Vubec ne, buhvijak akcni to sice rozhodne neni (no, krome jedne namorni bitvy vlastne vubec), ale nadherne promakane setove dekorace (pravem ocenene oscarem) a herecka smetanka zlate ery Hollywoodu me dokazala zaujmout po celou dobu. Snazim se radsi vubec nepremyslet jak Taylor vypadala ted ve stari, ale tak kazdy holt seschne a u zen to plati dvojnasobne, nicmene za mlada to byla kocka a Cleopatru hrala nadherne arogantne. 7/10(14.4.2011)

  • RHK
    *****

    Jeden z nejlepších historických velkofilmů, který ani při téměř 4 hodinách délky rozhodně nenudí. Dokonalé kostýmy, historické reálie, lodi, Kleopatřin palác, k tomu i precizně nafilmované bitvy i ostré dialogy. Největším zážitkem však asi byl monumentální příjezd Kleopatry do Říma. Trailer: http://www.csfd.cz/film/6387-kleopatra/videa/(21.3.2011)

  • betelgeuse
    ***

    Ten film nezemřel s Kleopatrou, ale s Juliem Caesarem! Harrisonova nenucená grácie a majestátnost nejenže ostře kontrastují s Burtonovým sebelítostivým a výbušným neurotikem (s úzkými rameny a pažemi jako hůlkami), ale hlavně představují jedinou autentickou emoci filmu. Další emoce dusí v zárodku Mankiewiczova ordinérní senzitivita a styl, a dále sama Taylorová v titulní roli. Její až absurdní marnivost [co výstup, byť pár sekund dlouhý, to jiný kostým… extravagantní líčení, účesy a dokonce klouboučky… tucet variací na hluboký dekolt, leč bez pointy:] jenom korunuje velmi sebestředný výkon, který skutečně zabíjí Kleopatru: ta je jednou pateticky milující ženou, jindy ambiciózní a destruktivní běhnou (aniž by se obě polohy někde střetly). Ve výsledku velmi ledabyle (co do profilace dekórů, postav, jejich motivací atd.) a bez inspirace natočený velkofilm, který je spíš spektáklem přehnaných gest a chlupatých údů, než čehokoliv jiného. Než nulové emoci, to už dám přednost třeba křesťanské hysterii QUO VADIS? od Le Roye...(5.1.2007)

  • Oskar
    ***

    Na oltář velkolepé výpravy padla věrohodnost hereckých výkonů. Rex Harrison pouze hraje Caesara a Liz Taylorová Kleopatru, ani na okamžik se jimi nestanou. Můj dojem vždycky byl, že sleduju jízlivé laškování postaršího Angličana s malou drzou Američankou, a že tito mají na sobě bůhvíproč historické kostýmy. Skutečně si nemyslím, že římský imperátor mluvil s oxfordským přízvukem s typicky anglickou mimikou a nezaměnitelnými gesty (na začátku každé věty mírný záklon temene, divoká práce obočím v jinak nhybné tváři, pohyb rukou jen od zápěstí k prstům atd.) a každou druhou větu polstroval obraty jako "obávám se, že" a "s politováním musím konstatovat". A stejně tak nevěřím, že Kleopatra mluvila jako se žvýkačkou na dásni (což milosrdně maskuje česká verze s kultivovanou Ljubou Krbovou). Lehce nadprůměrná konverzačka s nezvykle bohatou výpravou. Nic víc. 60%(3.1.2007)

  • - Do úlohy Antonia bol pôvodne zvažovaný Peter O'Toole, ale odmietol ju. (burina)

  • - Jedna ze scén se vztahuje k předvečeru vraždy Julia Caesara. Ta se stala 15. března, tudíž by mělo být jaro. Ve filmu se však na Řím snáší padající listí a evidentně vládne podzim. (jenik71)

  • - Film se stal velkým kasovním trhákem. Po zavedení Haysova produkčního kodexu však byl odsouzen jako „obscénní“, což nakonec vedlo ke zcela absurdnímu rozhodnutí a v archivech společnosti Twentieth Century Fox byly zničeny dvě vzácné kopie tohoto filmu. [Zdroj: Jiří Žák – kniha Elizabeth Taylorová – Nebezpečný život] (Pavlínka9)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace