Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    Jak ostudné, že mně, starého nesnášeče všeho bombastického a typicky hollywoodského (Intolerancí to začalo a od té doby jsou všechny ty filmy takové, nebo takové chtějí být, ach jo.), na tomto filmu nejvíce vadila hlavní postava a herečka, která ji představuje. Nejsem si totiž vůbec jistá, že jsem byla svědky nějakého hereckého výkonu. Celou dobu jsem přemýšlela, jak toho dosáhli, že její prsa drží tvar v každých šatech, nikoli nad tím, jak vdechla panovnici život a duši. Další věc je ta, že Harrison si svým výkonem vydobyl víc mojí přízně než Burton, a to nikdy není dobré, když závěrečnou část okupuje méně oblíbená postava. A když už jsem u toho reptání, tak je to právě díky takovým filmům, že získávám dojem, že panovníci vlastně ve skutečnosti nepanují, jenom vysedávají na zlatých křeslech a jedí po jednom hroznové kuličky.-"Polévka je horká. Polévka je studená. Marcus Antonius zemřel."(13.1.2011)

  • betelgeuse
    ***

    Ten film nezemřel s Kleopatrou, ale s Juliem Caesarem! Harrisonova nenucená grácie a majestátnost nejenže ostře kontrastují s Burtonovým sebelítostivým a výbušným neurotikem (s úzkými rameny a pažemi jako hůlkami), ale hlavně představují jedinou autentickou emoci filmu. Další emoce dusí v zárodku Mankiewiczova ordinérní senzitivita a styl, a dále sama Taylorová v titulní roli. Její až absurdní marnivost [co výstup, byť pár sekund dlouhý, to jiný kostým… extravagantní líčení, účesy a dokonce klouboučky… tucet variací na hluboký dekolt, leč bez pointy:] jenom korunuje velmi sebestředný výkon, který skutečně zabíjí Kleopatru: ta je jednou pateticky milující ženou, jindy ambiciózní a destruktivní běhnou (aniž by se obě polohy někde střetly). Ve výsledku velmi ledabyle (co do profilace dekórů, postav, jejich motivací atd.) a bez inspirace natočený velkofilm, který je spíš spektáklem přehnaných gest a chlupatých údů, než čehokoliv jiného. Než nulové emoci, to už dám přednost třeba křesťanské hysterii QUO VADIS? od Le Roye...(5.1.2007)

  • Aknah
    ****

    Na tehdejší dobu skvěle zpracovaný film, s úžasnou výpravou, kostýmy, hudba, to vše se musí ocenit! :) Bohužel stopáž mi přijde zbytečně dlouhá, ačkoli jde o historický film, rozhodně by se to dalo o nějaké zbytečnější scény, či rozhovory zkrátit. Herci byli dobře vybráni, ale přeci jenom Elizabeth Taylor září tak, že zastínila všechny ostatní, což je jasný, je to Kleopatra.(21.6.2014)

  • nascendi
    ****

    Nielen chlapci a muži túžia ohmatať hranice svojich možností, ale aj Hollywood. A tak zozbierali neuveriteľné množstvo dolárikov a nakrútili Kleopatru. Ambície tvorcov siahali skôr k zápisu do Guinessovej knihy rekordov, než k Oscarom a priazni historikov a filmových kritikov. Ak na tento film hľadím pod týmto zorným uhlom a som ochotný obdivovať všetku tú veľkoleposť a pompéznosť, nemám problém dať filmu štyri hviezdičky. Bol prelomový, i keď v oblastiach, ktoré s históriu a umením príliš nesúvisia. Ale dokáže zaujať aj bez počítačom generovaných štatistov a iných zázrakov techniky. Ktovie, či rovnaký osud o päťdesiat rokov postihne Titaniky, Avatary a iné hity z nedávnej doby.(11.1.2011)

  • Agatha
    *****

    Přesně jak píše kleopatra, když se řekne "kleopatra" tak se mi vybaví neodolatelné uhrančivé oči Elizabeth Taylor... Angelina Jolie to bude mít hodně těžké... a u mě to má bohužel prohrané předem. Z tohoto velkofilmu jsem nemohl spát už jako dítě a před nedávnem jsem si to mile rád zopakoval. Filmové zpracování tohoto přeslavného historického období je stále aktuální a jeho spíše konverzační tempo mi maximálně vyhovovuje. Velkolepá výprava a kostýmy stály za ty prachy a všechno to do sebe spolu s hlavními představiteli, hudbou a historií skvělé zapadá. Popravdě, ledasco asi bylo jinak, ale to je čistě věc názoru, dochovaných pramenů je poskrovnu a mnohé se od sebe líší. Snímek neztrácí nic ze svého půvabu a má co nabídnout i současnému divákovi lačnému po 3D. Jen samotný příjezd Kleopatry do Říma je fenomenální a ve filmových dějinách nemá konkurenci. Jednou bych si chtěl s velkou chutí tento filmový klenot prožít v kině na velkém plátně a v jeho plné stopáži.(24.3.2011)

  • - Elizabeth Taylor si o milionový honorář řekla náhodou. Producent Wanger jí telefonoval na natáčení filmu Suddenly, Last Summer (1959) – film natáčel režisér Mankiewicz, který na postu režie později převzal i natáčení Kleopatry. Telefon zvedl tehdejší manžel herečky, zpěvák Eddie Fischer. Elizabeth Taylor sarkasticky prohlásila, ať producentovi vyřídí: „Jistě, řekni mu, že to udělám za milion dolarů“. Taylor měla pro natáčení dvě podmínky: aby film byl natáčen mimo USA a aby byl natáčen ve formátu Todd-AO. Tento velkoplošný formát vymyslel její předchozí manžel a technický inovátor Michael Todd, který zemřel při letecké nehodě roku 1958. (TroiMae)

  • - Velkého zklamání se dočkal představitel Octaviana Roddy McDowall. Favorit na Oscara jako herec ve vedlejší roli, byl kvůli administrativní chybě nominován jako herec v hlavní roli, kde neměl šanci. Studio se mu za toto selhání písemně omluvilo. (TroiMae)

  • - Film byl zkrácen o hodinu, aby bylo možné v kinech odpromítat více představení. [Zdroj: Premiere] (zdeny99)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace