Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
Eva Green, Vincent Cassel, Vicky Krieps, Louis Garrel, François Civil, Romain Duris, Pio Marmaï, Lyna Khoudri, Julien Frison, Eric Ruf, Jacob Fortune-Lloyd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Francie se zmítá v hlubokém rozvratu. Je vyhlášena válka. D'Artagnan a věrní mušketýři jsou poslední hradbou před chaosem. Osud je však nečekaně vtáhne do rozsáhlého spiknutí. D'Artagnanova láska Constance je unesena. Při zoufalé snaze zachránit ji, je mladý mušketýr nucen spojit své síly se záhadnou Milady de Winter. Ale dlouho skrývané tajemství, které se vynoří z minulosti, rozbíjí pevná spojenectví. Mušketýry čeká strašlivá volba: jestli chtějí dokončit svou misi a zachránit Francii, budou muset obětovat ty, které milují… (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (139)
"Tous pour un, un pour tous." Druhá část, patrně pouze dvojfilmu, nelení a ihned nás vrhne zpět do děje (který už jsem od té doby stejně zapomněl), akce se pořád drží ve své syrové, historicky temné a umazané podobě a D'Artagnan se probouzí v rakvi (jako Jack Sparrow), aby se pokusil zachránit Constance, ale narazí místo toho na Milady aka Eva Fkin' Green, která dělá ve filmech dvě věci: 1. ukazuje kozy, 2. a je femme fatale... nicméně je netradiční ji slyšet mluvit francouzsky. Příběh pokračuje, já jakožto člověk (der hund) obeznámen s notnými adaptacemi a zejména tou nejlepší (v dabingu na VHS, casting par excellance, hehe), co bych kecal, příběh znám spíše letmo, takže jsem se v intrikách, kdo proti komu a za kolik, lehce ztrácel (třeba Kitano a jeho trilogie Ukrutnosti mi v tom plotování přijde komplikovanější, ale člověk to zvládá díky tempu zpracovávat, ale 'Tři mušketýři' jsou v jádru dobrodružný příběh o několika správných chlapech, kteří vždy drží při sobě a slouží králi v boji proti všemocnému zlu (nicméně zde jsem se poněkud zasekl a nepochopil, jestli je jím kardinál Richelieu, tradiční záporák tohohle příběhu, jako Palpatine ze Star Wars, ale nebojte - na wilhelm scream dojde) a vlastně tu není úplně čas na nějaké zdlouhavé komorní kecání, ani na karikování jednotlivých postav, protože dvojfilm chce být ba poli nějakých necelých čtyř hodin odvyprávěn a asi i uzavřen (předlohu jsem fakt nečetl, nevím jak věrné to ve skutečnosti je a jak možná víte, Dumas byl big boy, takže psal zeširoka). Víceméně je tu pár odhalení, kdo je Milady pro jednoho z hlavních hrdinů... a podaří se D'Artagnanovi shledat s Constance? Ano. Ale nečekejte happy end. Mezitím vším se odehrává šachová partie zrady, kdy král vytáhne do boje proti protestantům a člověk se zabaví už jen tím, že sleduje, kdo je s kým a proti komu. Opět nutno poznamenat, že natáčení ve skutečných historických lokacích dodává filmu neskutečný jiný, realistický náboj, asi nejblíž tomu, jak mohli mušketýři tehdy vypadat, než jaký člověk spatřoval v teatrálně kostýmových předchozích verzích (a že jich bylo). Pořád nechápu, že existuje třeba verze, kde je Richelieu Charlton Heston a Oliver Reed Athos. Nicméně se nelze zbavit pocitu jisté nedotažené pachuti v závěru, a celkově planější prostřední až konečné části, včetně jaksi meh uzavření, ještě k tomu, když je příběh ponechán v tak otevřeném cliffhanger momentu a o pokračování ani slovo. Takže možná, tohle je vše, k téhle adaptaci. Z prvního dílu jsem byl nadšenější, ačkoliv druhá část nemá vyloženě chyby, taky mě zároveň příliš nenadchla a na to, že byl celkem těšing, tak to moc nedopadlo. ()
Já ti nevím, sice to je ve stejným tempu i stylu jako první díl, ale tenhle mě tolik nevtáhnul. A to tam při tom byla skoro nahá Eva. Je teda fakt, že teď už ňadrama šetří mnohem víc jak za mlada ,už ani nevím kolik je to let zpátky, co nám je ukázala v plný síle. Co se týče samotnýho filmu, tak sem to dokonce dal na podruhý, poprvý sem to regulérně zapíchnu, sice sem se teda začal dívat až kolem 22.00, ale stejně... KAždopádně je to pořád hodně líbicá podívaná a jedna z těch nejlepších zpracování ´tohodle megapříběhu. ()
Zbrusu nové zpracování Tří mušketýrů jsem si dal jen proto, že se ke mně dostal první díl a že jsem (přiznávám) někde četl, jak ďábelsky svůdná tady Eva Green zase pro jednou je. Pravda, ona to má holt v sobě. Zbytek pokulhává. Příběhové linky tolik nevyniknou, tempo nestrhne. Postav s různými motivy je opět dost, přitom samotných mušketýrů si vlastně moc neužijeme. Na plátně se sice pořád něco děje, ale není to extra nápadité, zábavné nebo napínavé. Platí to, co minule, tedy že je to (po technické stránce) znovu výborně natočené a s velmi dobrou výpravou, znovu protkané dramatickými zápletkami a lidskými osudy, ale stejně jako napoprvé jsem se do toho neponořil tak, jak bych chtěl nebo jak by si tvůrci asi přáli. Prostě fajn historické dobrodružství, ovšem bez emocí, sympatií nebo vícero vyloženě zapamatovatelných momentů. ()
Tak jako předchozí Uměňan, jsou i trampoty Milady Zimové rozhodně parádní a historicky první nehomoseksuální adaptací Sašova proslulého románu, ač tady tvůrci, okatě usilujíce o řádně natahovanou francouzšízu typu Milada begins, Milada returns, Milada resurrection, Kam se, kurva, poděla Milada? a tak dále, už kapku serou na autorův hrob a fabulují směrem k telenovelové prdeli. Nicméně pořád krásně natočená, dobově špinavá, výpravná, náležitě dobrodružná a výborně zahraná mušketérie. Tedy až na tu ryze demagogizující rasistickou černou sqrnu! Tu zářnou absenci nucené negrofikace a manipulativního zkreslování za účelem násilné asimilace parazitických kultur do jakž takž zcivilizovaného stáda jsem po prvním dílu patrně zakřikl. A tak tu máme Luďka Ukulebembeho, dle filmových vytřiprdelníků a asociálních sítí narozdíl od ostatních fiktivních mušketýrů „nade vši pochybnost prokázaného“ historicky prvního rovníkového negtotýra v dějinách, vikomta z Pobřeží slonoviny, Prince ze Senegalu a kmotřence samotného francouzského krále!!! I přes rozsáhlou dezinformační kampaň, podloženou dokonce probuzněnou neomarxistickou paknihou, lze jeho kořeny bezpečně vysledovat až do roku 2015!, a to k jeho příčinlivému kronikáři, nejodpornější a nejagresivnější bolševizi světa, papežštější než papež – British Bolsheviks Coprporation, která tenkrát potřebovala jakože „ospravedlnitelně“ pronegrovat seriál Versailles a spolu s kamvítrtamplášťovými soudruhy z Wykydpédie spíchla na základě drobné protokolární noticky o návštěvě jakéhosi ebenového potentáta na Ludvíkově dvorku kompletní inkluzní fandom, kterého se teď Macronfilm chytil jak komsomolec srpu s kladivem. Nad takto nepopiratelnými historickými fuckty by dozajista neprávem zastrkovaný spoluautor a dodavatel precizních dobových podkladů i dějových zápletek valné většiny Dumasiád, profesor historie Auguste Maquet, samou radostí spálil všechny své doktoráty, načež se prohlásil za rodilého Japonce. No a já zhnuseně ubírám jednu rudou hvězdu a na potenciální třetí díl pro celou multikulturní rodinu, stvořený navíc umělou demencí, se pranic netěším. Ledaže by byl Ludva Třináctka Barman jako poleno, kardinál Richelieu Wakanďan a Anna Rakouská tranzistor. ()
Eva Green v korzetu mne bavila více, ale jinak vše ostatní mne bavilo méně. Jednička lepší dvojky. Pořád špičkové produkční kvality, velkofilmové ambice i správná dynamika a vizuál, ale dvojka nijak výrazně nevyniká a slouží jen jako nutný můstek pro finále. Něco jako LOTR Two Towers. Dobrá dvojka, nezbytná pro boží jedničku a trojku. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (7)
- Postava čierneho mušketiera menom Hannibal, ktorého hrá Ralph Amoussou, sa v Dumasovych románoch nenachádza. Postava je voľne inšpirovaná románom Frédérica Couderca "Princ ébène", ktorý vyšiel v roku 2003. (Arsenal83)
- Vo Francúzsku sa začali vojenské uniformy zavádzať až od roku 1660. Avšak mušketieri, ako elitná jednotka kráľa, nosili od roku 1622 modrý plášť so štyrmi okvetnými krížmi s ľaliovými kvetmi cez svoje civilné odevy. Z estetických dôvodov a proti názoru historického poradcu filmu Juliena Wilmarta tím filmu tieto plášte nahradil tmavomodrými kabátmi s krížovým znakom na ramene. (Arsenal83)
Reklama