Režie:
Peyton ReedKamera:
Dante SpinottiHudba:
Christophe BeckHrají:
Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Michael Peña, Walton Goggins, Hannah John-Kamen, Laurence Fishburne, Bobby Cannavale (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Filmový svět studia Marvel se rozrůstá o snímek Ant-Man a Wasp, který je novou kapitolou o superhrdinech, kteří se umějí zmenšovat. Po událostech filmu Captain America: Občanská válka musí Scott Lang čelit následkům svých rozhodnutí nejen jako superhrdina, ale i otec. Sotva se mu podaří najít rovnováhu mezi osobním životem a povinnostmi, které má jako Ant-Man, objeví se Hope van Dyneová a dr. Hank Pym s novou naléhavou misí. Scott musí znovu obléci zmenšovací oblek, naučit se bojovat po boku Wasp a pomoci jí odhalit tajemství z minulosti. (Falcon)
(více)Videa (19)
Recenze (685)
„Budem ťa volať Ant.Onio Banderas.“ Žiadne veľké (ani malé) nadväzovanie na predchádzajúce marvelácke udalosti sa nekoná: Scottova neprítomnosť v Avengers 3 je vysvetlená v 30-sekundovej potitulkovej scéne (SPOILER a v podstate ani to nie, pretože sa odohráva PO lusknutí prstov SPOILER). Nuž... čakal som viac. Scott alias Paul Rudd je však sympaťák, takže mu to (možno) prepáčite. Evangeline Lilly je o čosi akceptovateľnejšia, než minule, pretože má lepší účes (áno, niekedy tak málo stačí). Douglas sa však z pozície rošťáckeho mentora prehral v tak troška zmrda, ktorý síce od začiatku do konca zostáva kladnou postavou, ale medzi riadkami sa správa ako nie práve najmorálnejšia postava a občas je na facku. Jeho kombinácia s Michelle Pfeiffer nie je až taká veľká vec, ako sa (zrejme) čakalo. To Michael Peña (ako šéf mimoriadne stoickej bezpečnostnej agentúry) je tradične svoj, kradne si všetky scény a možno by nebolo od veci dať mu spin-off. Film slabšie odsýpa a citové výlevy sú poriadne sladká limonáda, tak ale zas na druhej strane musím uznať, že ma dojali. Občas vidno podozrivý strih (trojica hrdinov ukradne budovu, zrazu STRIH a sú v bezpečí doma). Akcia - v prvej polovici je to dialógová situačná komédia, ale v druhej sa to po akčnej stránke rozbehne a začne to byť plné nápadov (PEZ, hry so zmenšovaním a následným zväčšovaním vozidiel, sérum pravdy, čajky). Scenár je šitý horúcou ihlou – Scott X rokov v pohodičke zvláda domáce väzenie, no doslova niekoľko hodín pred úspešným koncom sa ocitne v problémoch, rovnako tak predstavy tvorcov o fungovaní domáceho väzenia sú troška dosť skreslené. A vedľajšia dejová linka s Ghost a Laurenceom Fishburneom dosť slabá. Cinemax TN 2018 ()
"Neviděli jste někdo náhodou chlapa, jak nese barák?" Já ho viděl. A taky jsem viděl mravence, sérum pravdy použité na idiota, dodávku v roli skateboardu, notebook představující autokino či proměnu angličáků v trhače asfaltu. To všechno mě bavilo, ale v kvantové fyzice mám drobné mezery, takže nemohu zcela docenit předpokládanou genialitu projektu a děj je vlastně pouze o tom, že se hledá máma. Sice poměrně zábavně, ale já jsem byl minulý týden docela hodný, takže jsem si zasloužil o trochu víc. ()
horší, než předchozí film, ale stále celkem uspokojující nevinná zábava; ty zápletky, kdy nějaká hodná postava se chová jako idiot a škodí všem ostatním, protože je něčím zaslepená, ale pak si to uvědomí, mi už začínají trochu lézt krkem; btw, když se auto zmenší, zmenší se také obvod kol, čili aby auto pokračovalo stejnou rychlostí, musí patřičně vytúrovat motor do potřebných otáček + další fyzikální zákony a jejich role v příběhu je pure pleasure ()
Když si po pěti minutách filmu vzpomenete na epizodu "Pickle Rick" z Ricka a Mortyho a šestkrát si jí v průběhu celou přehrajete v hlavě, je jasný, že je s filmem něco v nepořádku! Absence napětí i všeho, co by diváka dokázalo kovat do křesel, je prostě znát. Příběh je blockbusterová rutina, kdy některý charaktery vyloženě lezou na nervy (mě osobně Peña). Režie je navíc hodně líná a bez nápadu (až na pár COOL výjimek ke konci), sice se povede pár fórů, kterým se člověk uchechtne, po pár minutách ale už vlastně neví, že se staly. A přesně tak je to po celou dobu - z kina jdete s pocitem, že jste vlastně dvě hodiny seděli v sále, aniž by vůbec běžel film! Tříhvězdičková rutina (dávám dvě)... divím se, že to Marvelu pořád všichni žerou. "I am a pickle!" ()
Galerie (73)
Photo © Marvel Studios / Walt Disney Studios Motion Pictures
![Ant-Man a Wasp - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/626/162626181_e351f7.jpg)
Zajímavosti (43)
- Stan Lee se tentokrát nachází ve scéně, kdy mu Hope (Evangeline Lilly) zmenší auto a on řekne: „V šedesátkách jsem si dost užíval a teď se mi to vrací.“ (necisty)
- Když Scott Lang (Paul Rudd) večeří a dívá se u toho na televizi, sleduje Invazi zlodějů těl (1978), kde zrovna hrdinové probírají téma mikrosvětů. (Yoshitsune)
- Automobilovým sponzorem filmu bylo jihokorejské Hyundai. To se projevuje například tím, že Hope (Evangeline Lilly) na začátku jezdí v poslední generaci SUV Santa Fe. Posléze hlavní hrdinové řídí i kupé Veloster. Dodávka, kterou mají Hope a dr. Pym (Michael Douglas), však pochází od Mercedesu. Konkrétně jde o řadu Sprinter. (FIAT 500)
Marvel Cinematic Universe slaví 10 let a servíruje svůj 20. film. Za těch několik let se musí na Marvelu ocenit, že opravdu dokáže střídat žánry a styly. Ant-Man a Wasp je letošní třetí a poslední Marvelovka a přichází po Black Pantherovi a Avengers: Infinity War. Black Panther je stylový, vizuální, inteligentní, akční film, který dokáže perfektně pracovat s postavami a politikou uvnitř celé Wakandy. Avengers: Infinity War jsou poté epickou, emocionální, zakončovací řezbou celého tohoto vesmíru, které navíc má překvapující závěr, ze které se několik lidí vzpamatovává dodnes. A několik si lidí si říkalo jak na tyhle dva filmy může Ant-Man navázat. A víte co? Ant-Man na to zvysoka kašle. Zatím co Black Panther a Infinity War jsou dva velké filmy ve kterých se bojuje o spoustu životů a v podstatě osud ať už světa nebo vesmíru, Ant-Man si jede ve své osobní rovině kde především myslí na rodinné hodnoty. A vůbec to není na škodu. Jedničku Ant-Mana dodnes beru velmi povedenou Marvelovku, kterou však řadím do jedné z těch slabších, možná dokonce do TOP 5 nejhorších marvelovek. Musel jsem na ní ale ocenit skvěle vybraného Paula Rudda, Michaela Douglase v mentorské roli,celkově vedlejší postavy a především několik výborných vizuálních nápadů. Byl to ale pořád výrazně menší film, což neberte jako výtku. U dvojky ale jako by někdo šlápl na plyn a natočil o hodně povedenější a zábavnější zábavu. Je přitom zajímavé, že za kamerou zůstává rutinní Peyton Reed, který točil i jedničku kterou měl původně točit Edgar Wright. Místy to ale vypadá jako kdyby Wright nakonec zrežíroval dvojku, protože Ant-Man a Wasp mi hodně připomíná něco co by točil Wright kdyby se dostal k Ant-Manovi. Wright by se sice možná utrhl ze řetězu daleko víc, hodně vzdáleně jsem si ale občas u zábavných scén vzpomněl na Wrightovu trilogii krve a zmrzliny. Ve dvojce je vlastně o hodně všeho. A to i vizuálních nápadů, které prostě šlapou a jsou povedenější než u jedničky. Postavy, které v jedničce šlapali, ve dvojce šlapají ještě daleko víc-Luis, Dr. Pym a především Hope. Především Hope si krade téměř každou scénu pro sebe a opravdu se stává jednou ze dvou hlavních postav filmů. A to to byla v jedničce taková nevýrazná myš. Nové postavy jsou poté perfektní- Laurence Fisburne od začátku pasuje jako Bill Foster mnohem více než jako Perry White v konkurenčím DC Extended Universe, Walton Goggins jako vždy dělá radost co se objeví na plátně, Hannah John-Kamen dokázala stvořit pohlednou a charakterně zajímavou postavu a Michelle Pfeiffer... to je prostě castingová trefa a i když by stálo za to vidět znova Douglase a Sharon Stone pohromadě (klidně i bez sekáčku na led), ve scéně kdy se Dr. Pym a jeho žena po letech znova potkají na plátně prostě srší jiskry. Ant-Man a Wasp ale podle mně zároveň funguje jako perfektní rodinný film. Zrovna před shlédnutím filmu jsem měl v televizi možnost znovu vidět Návrat do budoucnosti, který považuju za jeden z nejlepších rodinných filmů všech dob. A víte vy co? Ant-Mana a Wasp nyní považuju také za jeden z nejlepších rodinných filmů. V Ant-Manovi a Wasp opravdu nehrozí žádný atomový výbuch, hromadné vyvraždění ani zničení města. Jde pouze o to, aby otec s dcerou našli svojí ženu a matku. Především ke konci tak vznikne spoustu emotivních scén, které prostě musí každé dohnat k nějaké té slzičce. Nechci psát obligátní Marvel to zase dokázal, ale pravda je, že to prostě zase dokázal. Zase se mu prostě povedlo natočit něco jiného a nešlápnout při tom špatnou nohou. Perfektní rodinná zábava, kterou táhnou perfektní vizuální nápady, rodinné dějové oblouky a herci, kteří do svých postav dávají všechno. Takže trojku prosím! () (méně) (více)