poster

Strážci pokladu (TV film)

  • Německo

    Treasure Guards

  • Německo

    Treasure Guards – Das Vermächtnis des Salomon

  • Slovensko

    Strážcovia pokladu

Dobrodružný

Německo, 2011, 90 min

Scénář:

Richard Kurti, Bev Doyle

Střih:

Steve Singleton

Scénografie:

Tom Hannam

Kostýmy:

Moira Anne Meyer
(další profese)
  • MickeyStuma
    ***

    Dobrodružný, ale přeci jen více konverzační televizní snímek o archeoložce hledající poklad za pomocí jakéhosi vatikánského agenta. Nakonec, s ryze televizním rozpočtem, se tu nic megalomanského očekávat ani nedá. Koukatelné to však je. Jisté nelogičnosti v ději se objeví, ale nevím proč, nějak mi to nevadilo. Chválím využité přírodní scenérie, které dodávají po vizuální stránce svoji autenticitu. I tak se jedná o tuctoví TV film, který díru do filmového světa neudělá, ale když nebude po ruce nic jiného, proč ne.(28.3.2014)

  • DrifterSoul
    **

    Počátek docela slibný, přes evidentní kopírování schemat typu "Da Vinci Code" či "Angels and Daemons". Asi tak po 20 minutách stopáže ovšem "tvůrci" neunesli gigantickou tíhu díla, které si před sebe vytyčili :-). Celý kus se náhle zvrhne minimálně na úroveň "Béčka". Hloupé, rádoby moudré a zásadní filosofické dialogy, prostřídané naivními a vysoce nepravděpodobnými dějovými zvraty. Korunu tomu dodávají připitomnělé akční scény jejichž ztvárnění odporuje zdravému rozumu. Dvě * jen za pár pěkných přírodních scenérií a úchvatných pohledů na Řím z ptačí perspektivy.(16.5.2019)

  • honajz
    *

    Ukecaná ptákovina. Je mi jedno, že to kopíruje Indiana Jonese, Knihovníka a Flynna Carsena, ale kdyby to aspoň nebylo tak blbé a upovídané. Anna Friel má sice hezké nohy, ale taky dvě brady, a celou dobu se chová jak idiot, zatímco ten vatikánský strážce pokladů má být div ne Rambo, ale když dojde na akci, schová se za šutr nebo ho někdo převeze. Štvalo mě, že stačí poklepat na šutr a najednou jste v podzemí a tam na vás čeká po 3000 letech jen trochu zaprášená skříňka, a v jednom případě v ní dokonce ty tři tisíce let přežili hadi! Fakt! Nebo zlý pan profesor se chce dostat do jakože Šalamounových dolů někde ve skále, tak vezme pancrfaust, stoupne si do křížové palby. nikdo ho kupodivu během celé minuty nezasáhne, a stihne vystřelit. Následně vybuchne vše v okolí kromě zaparkovaných aut, jež stále září čistotou jak z půjčovny. A takových blbostí je tam víc, a když převáží zábavu i možné guilty pleasure, je to prostě film na houbeles.(3.9.2019)

  • JFL
    *

    Tandem Communications opět nezklamali. Stejně jako ostatní jejich fláky "Hádův faktor", "2012 Koniec sveta", "Vesmírná exploze" nebo "Ztracené město" i "Strážci pokladů" jsou typické umolousané televizní béčko, které by moc chtělo být velkým spektakulárním blockbusterem. Jak je pro tandemárny typické, i tentokrát lze jejich počin označit jako developerský výsměch soudobým trendům televizní tvorby, které navrátily médiu hrdost v očích mladých diváků. Namísto ambicí, promyšlených scénářů, pečlivé režie a kvalitního obsazení moderních seriálů a minisérií z USA, Anglie či Skandinávie se tady před zraky diváků odvíjí ukázkový příklad velkohubé fušeřiny. "Strážci pokladů" se prezentují jako akční dobrodružný film, ale příslušných elementů je ve vyprávění pouze tolik, aby vydaly na epilepticky zkratkovitou upoutávku, zatímco většinu stopáže zabírá úmorné tlachání. Akční sekvence jsou tristně stříhané, nemají choreografii a dokonce jsou i otřesně nasnímané. Dravé tempo tu zkouší utvářet pouze burácející hudba, která ale spíš kontrastuje se směšnou obrazovou složkou. Scénář místy působí jako fraška na dobrodružné filmy, ale při tom se tu všichni tváří seriózně, dokonce i při pronášení hurónský smích vyvolávajících dialogů (motivační a odhalující monolog hlavního záporáka je ryzí dada). Jednotlivé sekvence nejsou jakkoli kauzálně budovány, vnitřní logika je pro tvůrce rouhačský pojem a nahodilá motivovanost událostí odhaluje, že vše se děje prostě proto, že je to schéma. Evidentně jedinou metou tvůrců bylo odfajfkovat si všechny položky na seznamu povinných ingrediencí pro pitomý brak. Například přechod vztahu hlavní hrdinky k ústřednímu hezounovi z profesní kolegiality do zamilovanosti je natolik abruptní, až ho lze považovat za dramatický zvrat. To bohužel nelze říct o odhaleních, která mají být překvapivá, protože díky schematičnosti jsou jasná ještě před začátkem úvodního loga společnosti. Celý příběh je samozřejmě strašlivě naivní a působí spíš jako automaticky vygenerovaný na základě styčných prvků nejvíce vysmívaných brakovek. Lze namítnout, že stejným způsobem koncipuje Michael Bay "Transformery", ale právě v jeho případě jsou elyptičnost a schematičnost povýšené do campové roviny, a především má Bay k ruce záplavu atrakcí, kterými oblouzní smysly diváků. Tandem má pouze snůšku prvků okoukaných z nedávných trháků (zde konkrétně evidentní inspiraci "Lovci pokladů" a "Anděli a démony"). Škoda, že když už má Tandem na to, aby angažoval rádoby hvězdné představitele, proč nezainvestují trochu do scénáristů a režisérů. Navíc právě při lemplovském zpracování nefunguje ani ono rádoby lákavé obsazení - hezoun Raoul Bova snad poprvé působí prkeně.(13.9.2011)

  • Prochy38
    ***

    Tak tohle nemilé hodnocení - 26% (11/2011) mě tedy hodně překvapilo. Ano, jde o další B-čkovou napodobeninu Indiany Jonese, ale že by to byla taková katastrofa? To zase ne. A. Friel je opravdu hezká a coby herečka určitě patří k těm kvalitním. O ostatních se to moc říct nedalo. Příběh je celkem povrchní a zapadá banalitou mezi všechna ta trapná B-čka. Ale, jak jsem řekl, zklamání u mě nebylo. Nemohu mluvit o nadšení, ale méně než 3* dát nemohu. Taková bída to rozhodně nebyla!(18.11.2011)

  • Anna Friel

  • - Ve scéně, kdy se skupina vedená Victorií (Anna Friel) dostane k truhlici s prstenem krále Šalamouna a setkává se s "nepřekonatelnou" překážkou v podobě shluku hadů, nebyl ani jeden z hadů jedovatý. Vedle několika druhů užovek se zde vyskytly i korálovky, které patří mezi škrtiče. (Prochy38)