Reklama

Reklama

Sinister

Trailer 1

Ellison, autor detektivních románů, objeví na půdě svého domu staré filmové pásy, související se záhadnými vraždami, jež se tu kdysi staly. Pátráním po vrahovi však zkříží cestu celé své rodiny s neznámou nadpřirozenou bytostí a uvrhne ji tak do obrovského nebezpečí. (oficiální text distributora)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (1 715)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Super 8 v roli mocného kultického artefaktu a brány mezi světy, zbloudilý člen kapely MAYHEM v roli Pana bubáka... I když je to opět recyklace všech známých ingrediencí, jejich spojení není vůbec tuctové a hloupé. Motiv spisovatele posedlého zašlou slávou, který zaprodá duši a zpronevěří se principům (všichni víme, co pak následuje...), motiv filmu, který "pije z tvorů život", zvuková složka oscilující mezi industriálem a poruchou rozhlasu na tureckém minaretu... škoda, že si Derrickson neodpustí pár laciných momentů "teď si zařve celé kino" a nepracuje jen s tou táhlou nervní atmosférou, která tak krásně graduje. Vůbec marný není ani motiv sériové vraždy, který divákovi umožňuje sledovat film i jinak než jako "pure sinister adrenalin". Alespoň mě to "mystérium" (jakkoli ujeté) dokázalo solidně zaháčkovat. Jak US horory obecně nemusím, tak tenhle má hodně do sebe. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Sinister není originální. Rozhodně ne námětem. Je tu ale několik věcí, které jeho tvůrci nezanedbali a já jim za to děkuju: na to, že směle zapadá do mainstreamu současného mysteriózního hororu, netrpí většinou dementních a nepochopitelně se znova a znova opakujících lapsů většiny jeho kolegů. V prvé řadě je přímočarý, (překvapivě) docela syrový a příjemně originální alespoň co se využívání zaběhnutých klišé týče. Chování postav je poměrně pečlivě vyargumentováno a dává většinou smysl (ani nevíte, jak dlouho jsem toto o hororu nenapsal!). Zkrátka, hloupost postavy vychází z jejího charakteru, (nejen) afektové jednání uvěřitelně reflektuje tu kterou situaci, ze které vychází a vůbec ve scénáři rozehrané dějové pochody nevytváří dojem od reality odtrženého divadla s loutkami, kde každá žije ve svém soukromém vesmíru bez kontaktu s těmi ostatními a lidským naturelem vůbec. Někdy si říkám, že scénář píšou mimozemské bytosti nebo geekové, kteří celý život marně tápou, co to ten člověk, který se vyskytuje v jejich veledílech, vlastně je (filosofové mají zakázáno tuto větu napadat, ještě lépe vůbec vnímat). ___ Není to terno. Kdybych se nesetkal v poslední době s tolika braky, asi bych šel na tři hvězdičky, protože, znovu opakuji, o nic objevného tu nejde. Na druhou stranu, když všechno šlape, znamená to často víc, než když jde o nálož alternativy. ()

Reklama

Eodeon 

všechny recenze uživatele

pointu pochopíte už v prologu, jelikož už z úvodního "předfilmu" je zjevné, "kdo je vrah", i když detaily a okolnosti budou odhaleny až později. kdekoliv jinde by to bylo obrovské faux pas, ale v hororech jde přeci jenom o něco trochu jiného. a žánr horor filmu zjevně dominuje, i přes naznačené zakalení kriminálkou a do značné míry i rodinným dramatem (zvláště zaujme vynikající scéna manželské hádky). Sinister se odráží od častého výskytu případů skandálních, nepochopitelně brutálních rituálních vražd, jaké v lidech vzbuzují reálné obavy i do jisté míry zvrhlou zvědavost, a velmi tvůrčím způsobem kolem nich tká překvapivě originálně podaný příběh. výsledkem je přímo "nakynutá fabulace", v níž probíhá téměř až detektivní vyšetřování nikoliv zločinu, ale spíše okultního jevu pomocí studia nalezených filmů. film zjevně vychází z premisy obrazu coby odvěkého fundamentu západní kultury a z přesvědčení, že artefakty vizuální kultury včetně filmů, (za určitých okolností) mohou, ontologicky vzato, zpředmětnit duchovní, respektive okultní jevy. Sinister samotný má ovšem daleko do "mystického filmu". nicméně, nelze mu upřít, že propojuje obrazy fiktivních super 8 záběrů s "hlavním tělem" filmu bez znatelných švů, jinými slovy velmi hladce a nerušivě. jsou to právě momenty ze "super 8 found footage" záběrů, které nejvíce přispívají atmosféře. totéž bych ale mohl říct i o vynikající práci se zvukem, o žážitky nabuzujícím využití zajímavé hudby (však Christopher Young, veterán Hellraiseru a jeho druhého pokračování) a o úzkostlivé práci se svícením, které vynikne leda při kinoprojekci. pochvalnou zmínku zaslouží i slušná režie Scotta Derricksona, který zručně, po krůčkách vede diváka po stopách záhadných vražd a zároveň rozdmýchává osobní drama protagonisty, rozpolceného mezi sobeckou touhou po uznání a altruistickou péčí o rodinu. ve výsledném dojmu působí Sinister jako tak trochu bezduchá duchařina, která víceméně automaticky zpracovává mimořádně nápaditý námět, ale kvůli absenci vskutku hutné atmosféry a zjevným ohledům na rating vyznívá lehce samoúčelně a utlumeně. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

No, že bych byl bůhvíjak ohromen, postrašen či přimrazen, to tedy zrovna ne. Spíš jsem rozčarován. Nadpřirozené prvky mi v Sinisterovi přišly nadbytečné až trapné, hudba příšerná (a téměř žádná ze scén, kterým by tak slušelo ticho, se bez ní neobejde), příběh ohraný... A ačkoliv to nejspíš byl režisérův záměr, neskutečně mě iritovala ta všudypřítomná tma tmoucí, kvůli níž jsem z filmu místy měl jen podivnou rozhlasovou hru (podotýkám, že jsem se díval na DVD a v noci a stejně jsem měl problém rozeznat, co je co, kdo je kdo a tak podobně). Mohlo to být lepší. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Soundtrack válcuje všechny ostatní složky filmu a je to hlavně on, kdo se podepisuje na krásně tíživé atmosféře. Ta je neodiskutovatelně výborná ve chvílích, kdy Ellison studuje staré nahrávky a tvůrci udělali jen dobře, když tyhle momenty roztrousili po celé stopáži. Průšvih přijde zhruba v poslední třetině, kdy se na scéně objeví namaskovaná děcka a bubák přestane býti pouhou děsivou skvrnou na pozadí nahrávek. Tam, kde si přímočarý příběh říká o zvrat, na nás čekají pouze laciné lekačky (něco se objeví v pozadí/těsně před kamerou) a poněkud rychlý konec, jehož náhlost je v prudkém kontrastu s téměř dvouhodinovou stopáží a pomalu budovanou atmosférou i napětím. Bughuul, jak se nazývá ústřední původce všeho zla, v závěru díky zbytečným lekačkám téměř přichází o svou démonickou auru děsivého zla, což je škoda - dlouho držel šanci na jedno z nejlepších strašidel, co se za poslední léta na plátně objevila. Když se ještě vrátím k lekačkám, obvykle jsou stejně předvídatelné, jako celý příběh, nicméně ta se sekačkou mě málem prohodila stropem. Inteligenci jednání postav je lepší ignorovat, jelikož hlavní mužská postava je sobecký kariéristický fracek a předvádí zhruba následovné: "Víš miláčku, tady v tom baráku se nedávno oběsili čtyři lidi a já o tom chci napsat knížku. Vím že jsem ti to měl asi říct, ale bál jsem se, že se budeš zlobit a ne, opravdu mě nenapadlo, že se to stejně dozvíš od sousedů, policie či dětí, který ty naše ve škole nenechají na pokoji, jo a taky mě nenapadlo, že je to špatný i pro našeho synka, kterej trpí nočním děsem. No tak promiň, já už to neudělám... a taky slibuju, že až si začnu příště myslet, že mám v domě nebezpečnýho psychopata, případně dokonce prastarýho démona, kterej žere děti, nebudu sám lozit po půdě, dvorku a tak podobně... a taky nebudu na oko pořád kliďas, když se kolem mě budou odehrávat pěkně pošahaný a sakra děsivý věci.") Plusové body každopádně za hezkou mytologii a absenci příběhových logických lapsusů. Závěrečná scéna je špička ve svém oboru. 7/10 ()

Galerie (37)

Zajímavosti (24)

  • Ethan Hawke (Ellison Oswalt) ztvárnil ve filmu spisovatele, kterým je i ve skutečnosti. V roce 2013 měl na kontě romány "The Hottest State" z roku 1996 a "Ash Wednesday" z roku 2002. První jmenovanou knihu také zadaptoval do filmu Hořká krajina (2006). Kromě scénáře se ujal také režie. (civrss)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 48,1 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 82,5 mil. (NIRO)
  • Na začátku filmu vidíme Ashley (Clare Foley), jak maluje na zeď holčičku červenou barvou. V dalším záběru je však bílá barva tam, kde předtím byla červená. (civrss)

Související novinky

Černý telefon, ideální hororové mrazení

Černý telefon, ideální hororové mrazení

13.07.2022

Třináctiletý kluk uvězněný sadistickým vrahem ve zvukotěsném sklepě. Na jeho stěně visí odpojený černý telefon. Ten však jednoho dne zazvoní. Ve sluchátku se ozývají předchozí vrahovy oběti, které… (více)

Scott Derrickson zpátky u hororu

Scott Derrickson zpátky u hororu

02.11.2020

Režisér Scott Derrickson před pár měsíci opustil pokračování Doctora Strange kvůli kreativním neshodám, a nyní se zdá, že se místo toho vrátí ke svému milovanému žánru – plnokrevnému hororu.… (více)

Sinister se vrací

Sinister se vrací

17.08.2014

První Sinister byl před třemi lety velký hororový úspěch. Film s rozpočtem 3 mil. dolarů utržil z amerických kin milionů téměř padesát a pokračování tak bylo jen otázkou času. To je odklepnuto již… (více)

Krajní meze budou znovu děsit

Krajní meze budou znovu děsit

23.06.2014

Scott Derrickson si vybral další zajímavý projekt. Režisér hororů V moci ďábla, Sinister a Chraň nás od zlého sice chystá natáčení marveláckého Dr. Strange, hodlá při něm ale pracovat na svém dalším… (více)

Reklama

Reklama