Režie:
Hideo NakataScénář:
Hiroši TakahašiKamera:
Džun'ičiró HajašiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Nanako Macušima, Hirojuki Sanada, Miki Nakatani, Júko Takeuči, Hitomi Sató, Daisuke Ban, Kiriko Šimizu, Jutaka Macušige, Mantaró Koiči, Jóko Óšima (více)Obsahy(1)
Během týdne zemře za zvláštních okolností skupina teenagerů, která sledovala tajemné video. Jejich těla byla nalezena podivně zkroucená a jejich oči vypovídaly o tom, že viděli něco hrůzostrašného. Video se ve městě stane mýtem. Pozvolna ale neviditelná síla začne svým smrtícím prstem ukazovat na několik lidí, kteří nejsou schopni odolat své zvědavosti. Jednou z nich je cynická novinářka Reiko, která se brzy proti své vůli octne ve spirále nočních můr plných strachu z nespatřené všudypřítomné hrozby. Další ze strhujících hororů od dob filmu Vymítač ďábla plný nadpřirozena, které se dotkne každého nervu vašeho těla, je výtvorem zcela odlišného druhu. Kritikové ho nazvali jedním z nejděsivějších hororových filmů posledních let. Ring přináší tísnivou a napínavou atmosféru naplněnou nepřekonatelnou hrůzou a přesvědčivou přítomností nadpozemského zla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (241)
Jak tak koukám, tak mám úplně jiný vkus než většina hodnotících. Atmosféra? Moc se jí nekonalo. Že by přišel nějaký strach? Ale no tak, mnohem více jsem se bála u americké verze (ano, je to tak). Hlavní postava byla na můj vkus někdy až moc hysterická. Bohužel, film se mi moc nelíbil. Četla jsem knihu, i její pokračování, takže se nekonal moment překvapení. Jsem zklamaná, protože jsem se opravdu chtěla bát a ono nic. Znám lepší japonské horory, co se atmosféry týče. Pro mě byl film nemastný neslaný. Jediné velké plus má u mě OST. Myslím, že bez něj by skončilo v propadlišti dějin. Navíc *!!SPOILER!!* konec je sice stejný jako v knize, ale tady jsem se musela smát - pojď, pojedeme zabít dědečka... ()
Na všemi opěvovaný horor, který není radno si pouštět sám doma a v noci, to bohužel není takové terno. Údajně hrůzu nahánějící japonský originál má trochu nevýhodu v tom, že tolika děsivými momenty nedisponuje. Pravda, zpracování je vkusné a zvuková složka pěkně doplňuje tu obrazovou, ale úzkost Ringu moc nezpůsobí. Tři hvězdy mi připadají málo, ale na plný počet to rozhodně nebude. ()
Čtvrtá hvězda za to, že Ringu byl kdysi dávno můj první japonský horror a mám tedy na něj výrazné vzpomínky. A hlavně za malou vlasatou Sadako vylézající ze studny a následně i z televize, kterýžto moment považuju za jeden z nejlepších horrorových momentů, jaký znám. A taky se mi líbí jeho konec, ve kterém se maminka s nemilosrdným úsměvem chystá obětovat dědečka, aby zachránila synáčka. Ale objektivně a po letech musím s lítostí konstatovat, že zbytek filmu mi až tak nadprůměrný nepřijde. A ani příliš horrorový. ()
Film mi poskytnul lepší vysvětlení než americká verze, to je jednoznačně plus, ale zbytek musim přiznat, že mě víc oslovil v zámořským podání - bylo to mnohem strašidelnější, víc jsem to prožívala a neměla jsem pocit, že koukám na scény jak vystřižený z divadla, protože Japončíci zkrátka moc hrát neumí, všechno zbytečně přehrávají, tady vyloženě byly uplně schizofrenní scény, kdy chvíli postava byla klidná a vzápětí hystericky vyváděla. Škoda, Amíky jsem za ty věčný remaky pomalu odepisovala, ale tady mi dokázali, že to občas přece jenom zvládnou líp. ()
Já už se na ty děsivý filmy snad opravdu nebudu dívat (s výjímkou Shyamalanových ;-) U mě největší strach vyvolalo to, že jsem viděl jeho amerického bratránka dřív, takže jsem si říkal..."kdy to přijde?" Remake je z hlediska děsivosti + - na stejné úrovni, jen má nějaké lepší vychytávky (voda a tak podobně.) Největší zápor tohoto příběhu však považuji v tom, že japonský originál diváka navádí mnohem víc a nenechá mu prostor pro vlastní uvažování...i když názory na to se samozřjmě liší. Mě to připadlo takhle... ()
Galerie (29)
Zajímavosti (15)
- Ve scéně, kdy Asakawa (Nanako Matsushima) poprvé na recepci vyndá kazetu z obalu, je vidět, že kazeta je nejméně čtyřhodinová a nachází se přibližně v polovine. Když ale potom kazetu pustí, hned si ji přehraje, aniž by jí přetočila. (Soufil)
- Scéna, kdy Sadako vylézá ze studny, byla natočena pomocí divadelního studenta Rie Ino, který ke zvýraznění emocí používá zvláštní trhavé pohyby těla. Tyto pohyby byly natočeny, když Inou jde směrem dozadu, a poté pušteny obráceně, tím se docílilo velmi nezvyklých pohybů Sadako. (TomikZlesa)
Reklama