poster

Černé Vánoce

  • USA

    Black Christmas

  • Slovensko

    Čierne Vianoce

  • Kanada

    Black Christmas

  • Austrálie

    Black Christmas

Horor / Thriller / Mysteriózní

USA, 2019, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Houbiczska
    *

    Tak neskutečně debilní, 100% feministický a nezáživný film už tady dlouho nebyl. Od první scény a traileru je jasné, jak to celé skončí, ženské jsou uřvané, hysterické a stěžující si krávy, které se chovají strašně hloupě. Dialogy stupidní, typické americké vysokoškolské kecy o ničem sloužící jenom jako výplň, postavy nezajímavé a absolutně NULOVÉ gore. Nic nového tohle nepřináší, vraždy jsou prostě nudné a bez kapky krve a celé to působí prostě hrozně debilně. Nechápu, jak se tahle věc dostala do kin, spíš jak vůbec mohla vzniknout. Čekal jsem od toho nudný, tuctový slasher, ale ani k tomuhle se to nedostalo....(15.12.2019)

  • ricci.s
    *

    Spolu so Slender Manom najhorší kinohoror, aký som videl. Budil som nádej aspoň na priemernú vyvražďovačku (spočiatku to tak aspoň vyzeralo), ale gore nula, vraždy mimo záber, celkovo to bolo tak pre deti do 5 rokov. A potom prišla feministická myšlienka, a horor sa zvrtol na ešte väčšiu blbosť ako doposiaľ. Z môjho uhla pohľadu tu bolo zlé snáď úplne všetko.(17.12.2019)

  • Stanislaus
    **

    Již podle traileru bylo jasné, že Černé Vánoce nebudou žádným převratným žánrovým snímkem, nicméně jsem tak trochu čekal, že by to mohlo mít nádech Vřískotu nebo Halloweenu. Chyba lávky! Černé Vánoce si hrají skrze mysteriózní linii na něco jiného (možná i lepšího), přičemž tato poněkud přitroublá rovina sráží film do kolen. Herecky mi to přišlo též celkem slabé - místy mi téměř nezáleželo na tom, kdo celé vražedné řádění přežije. Vezmeme-li v potaz (v dnešní době) populární snahu o genderovou korektnost, tak člověka vůbec nepřekvapí, že vznikl podobný hororový film - od režisérky s ústředním ženským obsazením a všudypřítomnou women power. Nicméně mi přišlo, že tvůrci v tomto směru až příliš okatě tlačili na pilu, takže celé poselství začalo být otravné, až přišlo vniveč. Na druhou stranu nechci Černé Vánoce úplně zatracovat, protože obsahují několik slušných scén a lekaček, nicméně jsem byl oproti původnímu očekávání celkem dost zklamán.(15.12.2019)

  • filmfanouch
    *

    Jason Blum aktuálně patří mezi nejmocnější lidi Hollywoodu a dává to smysl. Hlava studia Blumhouse sází především na levné horrové fláky, které mají malý rozpočet a zvládnou následně vydělat mnohonásobek svého rozpočtu. Průměrný rozpočet u Blumhouseovek je zhruba 12 milionů dolarů a průměrné výdělky jdou zase obvykle přes stovku. A zároveň se musí dodat, že Blumhouse většinou sračky do kin nesází. Najde se tu nějaký ten špatný film, hodně těch průměrnějších ale pak si člověk vzpomene na loňský Halloween, Rozpolceného a Skleněného od M. Night Shyamalana, Uteč od Jordana Peela nebo si uvědomí fakt, že se Blum skrz své studio dokonce podílel i na BlacKkKlansmanovi a dá se tak říct, že je Blumhouse studiem nevyzpytatelným u kterého divák nikdy neví co ochutná. A občas bohužel musí skousnout nějaký ten hořký karamel.... To je přesně příklad Černých Vánoc. Film by měl být remakem jistého slasheru z roku 1974 a téže remakem remakeu z roku 2006, ani jednu předchozí verzi jsem ale neviděl a z doslechu vím, že mají nejnovější Černé Vánoe s těmi staršími opravdu velmi pramálo společného. Zaujmulo mě ovšem tvrzení režisérky a scénáristky Sophie Takal, která své Černé Vánoce označila za feministický film. A já si vlastně řekl, že proč ne pokud ty řeči nepůjdou v niveč a někdo se tu opravdu pokusí v rámci slasheru ukázat něco nového a neviděného. Jenže Černé Vánoce jsou možná unikátní v tom jak o moc velký WTF počin to jde. Jedná se o skutečně velký WTF počin, který je srovnatelný s libovolnými příšernými sequely nejslavnějších slasherů všech dob (ve volném překladu srovnatelné jako s příšernými sequely Halloweenu nebo Pátku třináctého) a pokud se mi někdo další pokusí tenhle film označit jako feministický film tak se mu bez milosti vysměji do tváře! Musel bych si asi se Sophii Takal sednout a nechat si od ní vysvětlit co v jejich očích znamená feminizmus, protože v Černých Vánocích je sice pokus o silné a soběstačné ženské hrdinky, tyhle pokusy jdou ale do háje, protože se Takal nevyhnula klasickým klišé hloupých postav, hloupým nefunkčním pokusům o ukázku fungování přátelství hlavních hrdinek a především se Černé Vánoce strašně tempově loudají i když trvají pouhou hodinu a půl! Je to až k nevíře jak hloupý, odfláknutý a nefungující ten film je. Někdo si očividně místo čerpací inspirace z těch nejlepších možných slasherů bral inspiraci z těch nejdementnějších a nejhorších a nedokáže téměř nic! Nedokáže pořádně vyděsit, vzhledem k ratingu PG-13 v rámci slasheru nedokáže předvést ani pořádná jatka a nedaří se mu ani s jeho pokusy o humor. Především ony dialogové výkřiky nad tím, že jsou všechny silné nezávislé ženy a nepotřebují žádného chlapa by porazili nějakého šmejda v masce nepůsobí silně ale totálně směšně! Pořád se řeší jestli jsou ženy nuceny být utlačovány v mužském světě nebo jestli jsou ženy schopné být dominantními a nikam to nevede! Scénář stráví zhruba prvních 45 minut těmihle tupými výkřiky kombinované řečmi o tom, že jsou všechny hrozné ,, sestřičky´´ a krásně spolu prožijí vánoční svátky, řádění onoho zabijáka z prologu se následně opravdu objeví až po půl hodině! Je až k nevíře jak dramaturgicky tenhle horror líný je a to především k tomu, že většina ostatních blumhouseovek tenhle problém nemá. Tady si to ale Blum očividně nepohlídal. Blumhouse jinak klasicky vsadil na takové dvě větší herecké hvězdy a zbytek obsadil především neznámými tvářemi, které se snaží co to jde, reálně vás ale nebude trápit, že neznáte jméno téhle a tohohle. V hlavě tak utkví jen Cary Elwes, který tu je na hraně vedlejší role/čestné roličky a je ve finále jednou z nejlepších věcí na tomhle filmu už kvůli svému charizmatu. Imogen Poots je poté vlastně celkem oukey i když se můj neutrální vztah k ní kvůli tomuhle filmu rozhodně nezměnil. Problém je ale možná také v tom, že i když se scénář snaží tak Poots prostě nemá co hrát. A s tím jejím traumatem si Takal u psacího stolu musela vytřít prdel. Ne, jinak to říct nejde! Z toho traumatu šlo opravdu vytěžit něco víc, ve finále ale se ale fakt divákovi jen dere hlavou otázka ´´ proč?!´´ Po řemeslné stránce jde jinak jako klasicky u Blumhouse o minimálně solidní průměr, pořád jsem měl ale pocit, že koukám na film, který vypadá hůř než všechny ostatní Blumhouseovky. Ve finále se ale krom Elwese dá o tomhle filmu jako nejlepší věta říct to, že nevypadá úplně špatně a to je prostě další smutný fakt. A já už vlastně nevím co bych dál psal... Černé Vánoce jsou prostě omyl, který zase stál málo a zase si díky svému 5-milionovém rozpočtu jenom v Americe vydělá minimálně 7x násobek, bolí ale tím jak ambiciozní dle své režisérky chtěl být a jak bolestivě není. Buďme prostě rádi, že za pár týdnů už si ten film nikdo pamatovat nebude a že ony podivně otevřená vrátka na konci pro potencionální pokračování nechá Jason Blum zavřené..... Dvojka by totiž nemusela bolet jenom mně ale i hodně dalších lidí!(12.12.2019)

  • darkrobyk
    *

    Nic velkého jsem neočekával, a tak jsem také nic takového nedostal. Vlastně jsem dostal jen mizerný film, který není ani strašidelný, ani tajemný, ani krvavý. Paskvil plný sexismu, rasismu, emancipace, Me Too a klevet o ničem je trapný a k smíchu. Bohužel není humorný, je směšný. Přímo k popukání je scéna, kdy se to děvčata rozhodnou chlapcům natřít! A přitom spojení černé magie se školou předvedla v dokonalém provedení Suspirie a hned dvakrát. Kdyby alespoň došlo na masomlejn, že by si člověk užil, když nic jiného, práci trikových specialistů...leč nic. Atmosféra nula, napětí nikde a o hercích škoda mluvit. Naprostá ztráta času, to už raději Černé Vánoce z roku 1974 nebo třeba Silent Night, Deadly Night (1984).(16.12.2019)

  • - Spoiler: Vedľajšia dejová zápletka so znásilnením Riley (Imogen Poots), ktorej to okrem jej kamarátok nikto nechce veriť je odkaz nielen na hnutie #MeToo, ale aj na ničím nepodložený mýtus, že každé piate dievča je na internáte znásilnené. (beso74)

  • - Film mal mať pôvodne natáčať s ratingom R (mládeží do 16 rokov prístupný len v sprievode rodičov), avšak po negatívnych reakciách skúšobného publika bol film prestrihaný na verziu s ratingom PG-13. (beso74)

  • - V úvodnej scéne sa na stole na chvíľku objaví soška jednorožca. Podobne tomu bolo aj v zvyšných dvoch filmoch tejto série. (beso74)