Režie:
Jon WattsKamera:
Mauro FioreHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Tom Holland, Zendaya, Benedict Cumberbatch, Jacob Batalon, Jon Favreau, Jamie Foxx, Willem Dafoe, Alfred Molina, Benedict Wong, Tony Revolori, Marisa Tomei (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Vůbec poprvé ve filmové historii je odhalena totožnost Spider-Mana a náš dobrý soused již nedokáže oddělit svou zodpovědnost superhrdiny od běžného života, čímž se jeho nebližší ocitnou ve velkém nebezpečí. Spider-Man požádá Doctora Strange, aby mu pomohl jeho tajemství obnovit. Kouzlo však způsobí v realitě obrovskou trhlinu, jíž do světa proniknou ti nejmocnější zloduši, kteří kdy bojovali se Spider-Manem v paralelním světě. Peter tak musí překonat svou doposud největší výzvu, která navždy změní nejen jeho budoucnost, ale i budoucnost paralelních světů. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (1 002)
Ukecána potomkem k návštěvě kina jsem dala šanci pavoukovi bez domovské pavučinky. Pro mě prozívaný čas zhruba dvě třetiny filmu. Děj jakoby pořád stál, nechtěl se vyvíjet, jednoduše nudil. Netvrdím, že všechno bylo špatně. Poslední třetinka se trochu rozjela a nabídla mým smyslům zajímavou akční baštu včetně návratu z minulosti. Taky mi nikdy neseděl současný hlavní představitel lidského osminožce a jeho genderově schválení nejlepší kamarádi mi rovněž dělali velký problém. Ale stokrát lépe tak, než když se Amíci snaží kujvit klasické pohádky nebo příběhy a legendy středověké Evropy. ()
U málokterého filmu bych byl rád, kdybych přišel pozdě, tady bych to však docela ocenil. Spider-Man: Bez domova je totiž super, naneštěstí je super až po hodině, kdy se to všechno začne spojovat, pořádně se šlápne na plyn a Jon Watts servíruje nejen fanservice a hodně solidní akci, ale i velmi funkční emoce. Všichni na plátně si to užívají a můžou se právem plácat po zádech, že natočili parádní popcornovou zábavu a neutopili se ve velkých ambicích. Jenže tam je ta první hodina, za kterou by si zasloužili profackovat scenáristé, režisér, Holland a vlastně možná každý, kdo mohl zabránit tomu, aby vypadala tak, jak vypadá. Peter Parker v Hollandově podání je ještě kluk, respektive puberťák. Na tom ta série stojí, já to beru a vlastně mě to baví. Jenže to nikdy nebyl idiot. No a tady je. Parker se chová jako nezodpovědné pako, jenže už to není veselé, rozverné a zábavné. Jeho neschopnost a hloupost tu dalece přesahuje všechno, co jsem schopný tolerovat u akčního blockbusteru a to mám tu laťku hodně vysoko. A vlastně mi to zkazilo do značné míry celý film, protože jsem si ve všech následujících scénách říkal, že se na to krásně kouká, ale vlastně by mě potěšilo, kdyby Parkera třeba zasypal nějaký mrakodrap, protože nevím, jestli takhle tupému paku chci fandit a přát happy end. Dvě hodiny po konci projekce můžu upřímně říct, že se řadím k těm spokojeným. Ovšem jestli si to někdy pustím znovu, tak určitě od půlky. ()
Uznávám, že jsem byl před třetím Spider-Manem malinko neklidný a bál se, aby z vyvrcholení Spideyho trilogie a návratu mnoha starých záporáků nevznikla hodně divoká splácanina, která se Jonu Wattsovi rozpadne pod rukama. Jenže k tomu naštěstí opravdu nedošlo. Ano, v první hodině snímek ještě občas malinko kulhá pod nánosem teenagerského a někdy na sílu hnaného humoru, jenž mě malinko irititoval už ve dvojce. Stejně tak chování postav je místy na zdvižené obočí a je mi jasné, že rejpalové si ve scénáři najdou svoje. Jenže pak už přijde jen totální komiksový nářez, v němž Jon Watts jede na plný plyn a ukazuje, jak si je s každým dalším filmem blockbusterově jistý v kramflecích Nový Spider-Man se tak rázem změní v natřískanou a nahláškovanou jízdu, v níž dokáže Watts i příběh několikrát velmi příjemně překvapit i skvěle využít všechny záporáky, z nichž má téměř každý svůj moment na to zazářit. Scénář pak navíc umí chytře pracovat s jednotlivými motivy, linkami, narážkami, uzavírat možné i nemožné dějové kruhy… a v závěru ždímat emoce na maximum. Třetí Spider-Man je zkrátka i přes jisté mušky v první polovině výtečným a řemeslně precizním vyvrcholením trilogie, o němž fanoušci snili. Na Tobeyho dvojku Bez domova sice stále nemá, mezi trojici nejlepších pavoučích kousků se ovšem nový Spidey vyšplhal celkem s přehledem. ()
Tenhle film krutě ukazuje jak strašně je Marvel v háji ve srovnání se starými komiksovými filmy. Spider Man: NWH je dobrý film jen proto, že nepokrytě zahazuje všechno co přišlo od Marvelu jako irelevantní nebo komediální, a vyloženě stojí na tom co vybudoval Raimi. Hlavně jeho ikoničtí záporáci si tu všechny mažou na chleba a jen oni fungují jako zajímavé a komplexní postavy - Doctor Strange je tu úplně zoufalý dement, a i Holland je prostě jen blbeček který se k jakékoli hloubce propracuje jedině skrze setkání se svým starším já. Ale respekt ke scénáristům že aspoň ty staré postavy dokázali neposrat, když už nedokáží napsat vlastní které by nebyly jednorozměrnými figurkami. Fanservice je tu každopádně špičkový a s propojením předchozích filmů pracují velmi schopně, zkušenosti s Endgame jsou vidět - skoro se mi chce říct že tímto ospravedlňují existenci Amazing Spider-Mana, což bych předtím nepovažoval za možné.Zápletka sice začne přesně tak dementně jak naznačovaly trailery, a příběh začne fungovat právě až když hlavními postavami začnou být staří známí - ale pak už se na něj dívat dá, ty postavy tu nejsou jen jako srandovní camea ale svébytné charaktery a jejich osobní příběhy se dočkají i nějaké té vágně vysvětlené katarze, což oceňuji. Škoda jen že akce je přesně tak zapomenutelná jako u předchozích Marvel filmů, v tomhle mohli opisovat od Raimiho trilogie mnohem víc. A samozřejmě je dost smutné že nic podobného se příště už znovu stát nemůže, a budeme zase odkázaní jen na toho Hollandova blbečka, jeho komické sidekicky a čím dál zoufalejšího Strange. A nějakého dalšího superpovrchního superzáporáka, tedy úpadek stejným směrem jakým vykročilo už Far from Home. 8/10 ()
Tak tohle je opravdu pořádná porce zábavy, obzvlášť pro fanoušky Spider-Mana. Marvel úpěnlivě zatajoval, že film je vlastně velkým crossoverem s dalšími Spider-Many, což je něco, co je sice v komiksu běžná věc, jenže v komiksu si nikdy nemůžete vychutnat jiné herce a celkově je to u superhrdinských megafilmů, které mají někdy docela komplikovanou minulost, přeci jen něco trochu jiného. Film se pak nakonec ani nestydí pomrkávat na znalého diváka a být docela meta - jsou zde narážky na staré filmy a hranice, mezi kterými vnímáme herce a jejich postavy, je někdy velice tenká (Garfield je trochu lůzr po dvou filmech, Maguire je náš starý zkušený miláček...). Potěší i návrat padouchů, z nichž Molina a Dafoe si zahrají řádný herecký koncert. V tomhle filmu Spidey řeší problémy s odhalenou identitou, s čímž mu má pomoct Dr. Strange. Nakonec tu máme různé akční eskapády, v nichž se Spidey i Strange chovají někdy dost ujetě a hlavně Spidey dělá až moc chyb... Můžeme si říct, že je to proto, že je tak mladý a nerozvážný, ale je to spíš kvůli tomu, aby jim ten jejich crossover nějak scenáristicky vyšel. A vyjde jim to fakt pěkně, aspoň co se zábavnosti a pěkných scén týče, takže nad tím můžu mávnout rukou. Spider-Man: No Way Home je totiž především nadupaný superhrdinský biják. (9/10) ()
Galerie (77)
Zajímavosti (159)
- Snímek dokázal za čtyři promítací víkendy vydělat celosvětově více než 1,53 miliardy amerických dolarů. Za necelý měsíc tak výší výdělků překonal všechny předchozí sólové filmy z Marvel Cinematic Universe i týmové snímky The Avengers (2012) a Avengers: Age of Ultron (2015), které za celou dobu v kinech utržily 1,51 miliardy, respektive 1,39 miliardy amerických dolarů. Film byl v době promítání také nejvýdělečnějším filmem o Spider-Manovi a zároveň se stal 6. nejvýdělečnějším filmem všech dob. (Tashi)
- V Sanct Sanctorum jsou dva pomocníci, kteří odklízí sníh. Jednoho z pomocníků hraje Emily Fong, asistentka produkce tohoto filmu. (Kubaaa97)
Reklama