poster

Přichází Satan!

  • anglický

    The Omen

  • anglický

    Omen I: The Antichrist

  • anglický

    Omen I: The Birthmark

  • slovenský

    Prichádza Satan!

Horor / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / USA, 1976, 111 min (Director's cut: 107 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sud
    *****

    V době výtvorů jako "Hostel" nebo "3:15 zemřeš" působí tenhle třicet let starý skvost jako blesk z čistého nebe. Naprosto úžasný a geniální snímek se zcela odprostil od hororových klišé a jede zcela na své vlně. Narozdíl od "Vymítače ďábla" absentuje nechutnými scénami a přidává nám mnohem více na napětí. Zhruba od třicáté minuty napětí a mrazení v zádech nezmizí. Jerryho Goldsmitha musel při komponování ovlivnit snad sám ďábel, protože takhle děsivý a pekelný chorál se jentak neslyší a Jerry za něho dostal zaslouženě Oscara. V roli velvyslance Thorna si neumím představit nic jiného, než mužnou tvář Gregoryho Pecka. Nesmrtelné scény jako útok psů na opuštěném hřbitově, oči ďábelské chůvy v nemocnici, skleněnou tabulí uťatá hlava, zápas Thorna s chůvou v potemnělém domě a závěrečný výstřel v kostele - to budu mít v paměti napořád. Richard Donner svým prvním velkým filmem udělal revoluci v horovém žánru a myslím, že jej žádným svým jiným filmem nepřekonal.(17.11.2006)

  • Davies182
    ****

    Měl jsem za to, že je tahle hororová klasika spíš komorní bubáckou záležitostí, odehrávající se až na výjimky v jednom obřím domě. Jaké tedy bylo mé překvapení, když v ní Peck procestoval skoro půlku zeměkoule a navštívil spoustu starodávných atmosférických míst! Prostě takové strašidelné mysteriózní dobrodružství! Nebojím se tvrdit, že kdyby někdo do prvního Indiana Jonese přidal 300% hororu, vypadalo by to zhruba nějak takhle (mrk mrk).(12.1.2017)

  • novoten
    ****

    Nevídaným způsobem vystupňovaná atmosféra až do nervy drásající scény na hřbitově a samozřejmě vrcholu ve vile. Přestože se nejedná o čistokrevný horror, jedním z faktorů, proč se mi Donnerovo dílo tak líbilo je, že kromě jednoho z finálních okamžiků nepoužívá tradičně lekací momenty a velmi tak prospívá stísněné náladě. Těžko bych ale tolik chválil, nebýt v hlavní roli tradičně úžasný Peck, jehož stoupající nervozitu, odhodlání a zoufalství jsem sledoval s úžasem. Tahle atmosféra umí vlézt do nočních můr.(17.11.2006)

  • castor
    ****

    Obdivované dílo dnes 77letého Donnera, které (a je to asi dobře) nedisponuje takovými šokujícími sekvencemi jako Vymítač ďábla, který nutí ke srovnání. A stejně jako on se jen horko těžko sápe na 4hvězdičkové hodnocení. Nepomáhá mu tam zejména rozvláčné tempo, které ne a ne najet na tu správnou vlnu. Přesto má několik silných momentů (úvodní sebevražda chůvy, smrt fotografa, jakýkoliv pohled nové chůvy), poměrně slušně vykreslené postavy, Gregoryho Pecka a Jerryho Goldsmithe!!(25.6.2007)

  • MikeCool
    ***

    Jsem asi jeden z těch bláznů, kterému přišel tento snímek jako slaboučký průměr, plný nezajímavých a zdlouhavých dialogů, které po nějaké té době hodně omrzeli. Hudba mě rovněž nezaujala. Chápu, že na film z roku 1976 je to pro většinu excelentní dílo, ale já už jsem tak zhýčkaný novodobými horory, že už asi takovéto kousky pořádně nedocením.(19.11.2012)

  • - Citát otce Brennana o nekonečném moři nebyl z Bible, ale byl napsán speciálně pro film. (Chatterer)

  • - Spoiler: Richard Donner úmyslně natočil a sestříhal scénu, ve které je Jennings připraven o hlavu tak, aby diváci, kteří schválně zavřou oči na začátku, stále po otevření očí viděli Jenningsovu hlavu. (HellFire)

  • - Peck, režisér a producenti mali rezervované miesta v reštaurácii neďaleko hotela, ktorý vyhodila Írska republikánska armáda do povetria. Večeru našťastie nestihli, keďže za obeť výbuchu padla aj reštaurácia. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace