Reklama

Reklama

Okno do hřbitova

(seriál)
Drama / Mysteriózní / Komedie
Česko, 2011, 5 h 38 min (Minutáž: 26 min)

Předloha:

Miloslav Švandrlík (kniha)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Jiří Ployhar ml., Eva Vrbková, Milena Marcilisová, Rostislav Marek, Miloslav Maršálek, Eva Lesáková, Ondřej Mikulášek, Eva Gorčicová, Jan Grygar, Petr Bláha Nejedlý, Zdeněk Troška, Michael Beran (více)
(další profese)

Epizody(13)

Cyklus zajímavých příběhů ze současnosti pod názvem Okno do hřbitova je projekt Centra dramatických pořadů brněnského studia České televize. Původní povídky napsal nedávno zesnulý spisovatel Miloslav Švandrlík. Drobné příběhy obsahující tajemství, někdy vyvolávající i hrůzu, ale vždy s nádechem humoru, inspirovaly zkušené filmové scenáristy Martina Bezoušku a Dušana Kukala k vytvoření povídkového cyklu. (Česká televize)

(více)

Recenze (45)

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Mé dojmy po první povídce: Brněnské divadelní herce mám velmi ráda (až na ty nové, to by však bylo na jiné a dlouhé povídání), docela i ponuré příběhy, takže jsem se na seriál fakt těšila. O to větší pak bylo mé zklamání. Musím souhlasit s Bluntmanem - vypadalo to, jako by herci hráli v divaldle, nikoliv ve filmu (pravda - mohl to být záměr, to ale nic nemění na tom, že to k tomu příliš nesedělo). Zuzana Slavíková bývala v Mahenově divadle skvělá, než začala uvádět tu pitomou soutěž, pak se hrozně změnila, přišlo mi, "jako by pak v tom duchu pokračovala i na divadle" - a není to jen můj osobní názor, v tom se shodla i řada mých blízkých. A propo - některé brněnské herce jsem viděla i v "normálních filmech", kde hráli naprosto přirozeně. Takže fakt nechápu. Námět zajímavý, ovšem celkem klišé a hlavně - divně zpracovaný (to bych u tohoto režiséra fakt nečekala), hudba otřesná (sama od sebe, navíc k tomuto se absolutně nehodící). A celkově to bylo takové prkenné, "tak nějak divné". Ovšem zdůrazňuji - to vše soudím (zatím) jen po prvním dílu (povídce), třeba mne ty další překvapí, uvidíme. Dám tomu určitě ještě šanci, už jen kvůli "mému" Brnu a mým (již od dětství) oblíbeným Brňákům. ;-) ............................................................. Po shlédnutí dalších 2 povídek uznávám, že už to bylo o facku lepší, leč zatím zůstávám s hodnocením u jedné hvězdy. Příběhy mne vůbec nijak neoslovily. Uvidíme, co se bude dít dál. ()

rekurseman 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale většinu českých filmů hodnotí zamindrákovaní pupkáči a nebo brýlatí geekové..Jinak si nedokážu vysvětlit, že plno superních filmů (i tento) je tak zkritizováno...Noa! že nemá umělecké záběry, dokonalý střih atd..má to být mysteriózní horror u kterého se máte bát a to se povedlo...někteří by se nad sebou měli zamyslet a vylézt z černé kopky, ve které bydlí. howg ()

Reklama

Bluntman odpad!

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2011) Na začátek komentáře je nutno uvést, že se mé hodnocení vztahuje pouze na dvě vybrané povídky (Imbecil a Ludmila), které byly promítnuty v rámci Dne s ČT na Cinema Mundi. Uniká mi, proč byly vybrány zrovna ty nejotřesnější části, když by se mělo jednat o reprezentativní vzorek, jenž by měl diváka k seriálu nalákat. Pokud ony dvě epizody byly to nejlepší, co první série nabízí, tak se tímto počinem Centrum dramatických pořadů brněnského studia ČT propadá na úplné dno seriálové tvorby. Vladimír Michálek je sice jedním z našich nejzajímavějších polistopadových tvůrců, který se nebojí experimentovat, ale zde jeho jméno nefunguje jako značka a není apriori zárukou kvalitu, protože pouze plní zadaný úkol. Talent v inscenování jednotlivých scén se nezapře, jenže požadovaný dopad na diváka kálí jednak agažování herců z moravských divadel, kterým někdo zapomněl říct, že je rozdíl mezi hraním na divadle a ve filmu (potažmo seriálu), jednak scenáristická a dramaturgická bezradnost. Na jaké divácké spektrum OKNO DO HŘBITOVA cílí, proč jsou prostoduché příběhy s esenciálně dementními dialogy předvídatelnými moralitkami, z jakých důvodů je ilustrativní hudba natolik upřednostňována, až to má nechtěně parodický efekt...? Otázky, samé otázky. Už mě nebaví ani pátrat po odpovědích. ()

honajz

všechny recenze uživatele

1. díl: Obraz - ****. Líbilo se mi spojení skutečného malíře se Švandrlíkovým námětem, brněnský producent tohoto seriálu, pan Kravka, mezi hosty na pohřbu, a toho cynika Bolek zahrál taky dobře. Za mne dobře vypointované, i když chvílemi se vedení příběhu trochu rozpadá. --- 2. díl: imbecil - **** Výborně vybrané lokace (i když jsem poznal jen Mikulov) a docela hezká hříčka o převtělování duší a místních bláznech a jednom poctivém poldovi, líbilo. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Tak se mi zdá, že někteří uživatelé ČSFD se zde cíleně přihlašují a hodnotí jen a jen proto, aby shodili v podstatě celou českou TV filmovou produkci za každou cenu. Přitom mnohdy ani nepočkají na více dílů a hnedle "vysoce odborně" hodnotí. Cyklus příběhů z brněnského studia ČT mi připadá nevšední a zajímavý. Na zajímavosti jistě přidává i celá řada neokoukaných hereckých tváří. Jistě i podle mého názoru je divácká přitažlivost jednotlivých příběhů nevyvážená, to však neznamená, že paušálně odsoudím vše. Mě připadá tento seriál minipovídek docela příjemně koukatelný, a když hodnotím třemi hvězdami, tak dávám najevo průměr, nikoliv propadák. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (3)

  • Scenáristi Dušan Kukal a Martin Bezouška písali scenár aj k seriálu Draculův švagr (1996), ktorý bol tiež na motívy poviedok od Miloslava Švandrlíka. (Jello Biafra)
  • Většina scénářů čítá až sedm verzí. [Zdroj: Česká televize] (hippyman)
  • První dva příběhy „Árie“ a „Imbecil“, jejichž kameramanem je David Ployhar a vedoucím produkce Radovan Kramář, se natáčely od 20. dubna do 4. května 2010 v Újezdě u Brna a v Bílovicích nad Svitavou, respektive v Mikulově, Pavlově a v Hustopečích. Zbylé části se natáčely během července a srpna opět v Brně a na jižní Moravě. V epizodě „Vzkaz od nebožky“ bydlí bezdomovec Ostřihoň (Arnošt Golgflam) v ruinách fotbalového stadionu Za Lužánkami. Jeho "lůžko" se pak nachází přímo vchodu do kabin fotbalistů. (ČSFD)

Související novinky

Podzimní televizní boj

Podzimní televizní boj

13.08.2012

Skromný český televizní píseček se dočká zanedlouho dalšího boje o sledovanost, především na poli komerčních seriálů. Dvě nejsilnější komerční televize vsadily na školní prostředí (TV Nova seriálem… (více)

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

16.02.2011

Přemýšlíte, co s načatým březnovým večerem? Chcete si rozšířit své obzory, potkat se se zajímavými lidmi a načerpat atmosféru různých koutů světa? Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi představí… (více)

Reklama

Reklama