poster

Já, Mattoni (TV seriál)

  • anglický

    I, Mattoni

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Česko, 2016, 12x60 min

Režie:

Marek Najbrt

Předloha:

Petr Zikmund (kniha)

Scénář:

Petr Zikmund

Hrají:

David Švehlík, Alois Švehlík, Jáchym Novotný, Ondřej Malý, Vojtěch Dyk, Tatiana Vilhelmová, Taťjana Medvecká, Vladimír Javorský, Jana Plodková, Anna Geislerová, Zuzana Bydžovská, Zdeněk Piškula, Tatiana Pauhofová, Jan Budař, Josef Polášek, Marek Daniel, Martin Myšička, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Hana Vagnerová, Petra Nesvačilová, Jiří Maryško, Jan Vondráček, Magdaléna Sidonová, Anita Ešpandrová, Petr Lněnička, Tereza Hofová, Jan Kubka, Pavel Romaňák, Sabina Rojková, Alois Antal, Alena Mihulová, Vladimír Kratina, Roman Zach, Ester Kočičková, Jiří Wohanka, Miloslav Mejzlík, Markéta Tannerová, Stanislav Zindulka, Jenovéfa Boková, Dana Marková, Marta Vítů, Marek Adamczyk, Cyril Drozda, Tomáš Bambušek, Hana Frejková, Ján Sedal, Jan Vlasák, Naďa Kovářová, Zora Valchařová-Poulová, Tomáš Kořének, Natálie Drabiščáková, Eliška Křenková, Karolína Pouchová, Kristýna Nováková-Fuitová, Jakub Hajner, Marie Ludvíková, Milena Steinmasslová, Václav Koubek, Michal Čapka, Pavel Lagner, Vladislav Georgiev, Miloslav Maršálek, Vítek Březka, Zorita Azrak, Josef Kaluža, Jan Lepšík, Mariana Chmelařová, Milena Marcilisová, Jana Tomečková, Jindřiška Křivánková, Maja Hamplová, Sára Märcová, Ladislav Hampl, Zuzana Stavná, Anna Jiroňová, Bára Vozková, Jiří Štrébl, Michal Dalecký, Kamil Švejda, Tomáš Jeřábek, Roman Slovák, Eduard Jenický, Jindřich Skopec, Michal Kern, Zdeněk Klumpar, Prokop Zach, Lucie Maria Štouračová, Petr Jeništa, Ester Geislerová, Robert Mikluš, Vincent Navrátil, Barbora Lukešová, Jiří Rendl, Jan Plouhar, Alena Doláková, Aneta Krejčíková, Václav Marhold, Tomáš Dianiška, Hynek Chmelař, René Šmotek, Jan Bárta, Vít Břeska, Tomáš Matonoha, Hynek Čermák, Oldřich Navrátil, Jakub Žáček, David Matásek, Jiří Vyorálek, Miroslav Hanuš, Radúz Mácha, Jiří Kniha, Jakub Wehrenberg, Sára Arnsteinová, Kristýna Frejová, Jan Španbauer, Martin Finger, Kryštof Rímský, Ondřej Nosálek, Veronika Lazorčáková, Tomáš Milostný, Roman Mrázik, Jan Cina, Klára Melíšková, Marek Pospíchal, Johana Švarcová, Jiří Ornest, Lubomír Novota
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • vrba68
    ***

    Pro mne jedním slovem zklamání. Je to První republika v bledě modrém t.j. i se stejnými chybami. Za tu nejhlavnější považuji (stejně jako u výše jmenovaného seriálu) absence konzultace s odborníky na dané období (v tomto případě doporučuji kapacity jako Lenderová, Secká, Sobková). Kdo má jen trochu potuchu o denním životě měšťanský kruhů té doby, ví, že většina lidí v té době, se díky konvencím a tehdejší morálce chovala jinak. Např. scéna, kdy Mattoni přijde za nemocnou Mínou do ložnice v domě jejich rodičů. Neexistovalo, aby svobodná dívka z vážené rodiny přijímala muže v posteli v noční košili . A rodiče poslušně vycouvají ?! O dalších excesech ani nemluvím. Absolutně žádný výrazný hudební motiv . V podstatě vůbec nevím , jestli tam nějaká hudba byla. :-) Poslouchal někdy někdo z tvůrců hudbu ze Sňatků z rozumu nebo F.L. Věka ???????? Co takhle se inspirovat ? Za klady považuji výpravu a výkon Davida Švehlíka a Jáchyma Novotného. To, že jsem seriál úplně nezatratila, je pouze důsledek abslutního hladu po historické tvorbě na televizní obrazovce. Bohužel František Filip zůstává naprosto jedinečný , nikdo ze současných tvůrců mu nesahá ani po kotníky a nikdo není schopen vytvořit uvěřitelný historický film nebo seriál s dobovou atmosférou a živými dialogy. A není k tomu potřeba desítky milionů a exteriéry. Geniální Sňatky z rozumu vznikly většinou ve studiu.(3.9.2016)

  • Eleanor05
    *

    Vydržela jsem šest dílů, dál se to skutečně nedá. Zatímco Rapl se každým dílem zlepšuje, tato pitomost se s každým dílem stává nesnesitelnější. Je až neuvěřitelné, jak hloupý, dějově prázdný seriál může ČT prezentovat pomalu jako událost roku a dávat ji v pátek v hlavním vysílacím čase. Odfláknuté po všech stránkách. Scénář působí jako směsice povídky nějaké předpubertální dívenky (včetně nepřirozených klišé dialogů a uměle vyhrocených vztahů) a nudných výjevů z kanceláře. Postavy jsou naprosto ploché, hudba je příšerná, někdy i strašně nepříjemná na poslech. Dále kostýmy vypadají jako z levných látek vypůjčených z Barrandova, které tam zbyly po nějakém dobovém filmu. Mattoni samotný je v seriálu vylíčen jako stupidně egocentrický samolibý člověk schopný naprosto všeho, takže ho za krátko nenávidíte a ani ostatní postavy nejsou příliš sympatické, lépe řečeno jsou vám tak nějak ukradené. Herecké výkony jsou nijaké. Fakt nevím, proč jsem tomu ještě nedala odpad.(5.9.2016)

  • Slarque
    **

    Životní příběh Heinricha Mattoniho jako páteční televizní ukolébavka. První díl nastavil pravidla, představil postavy a ukázal nám, že ta hlavní se vůbec nezmění, ať už se stane cokoliv. Pokud bylo něco nevysvětleného mezi Mattonim a jeho manželkou Mínou, stačilo počkat na díl druhý. Pak už se vlastně nestalo nic. Scenárista si sice pomohl seškrtáním Mattoniho skutečné rodiny na minimum, ale i tak to nemělo žádný efekt. Mlácení prázdné slámy pak bylo dokonáno ledabylou kamerou a špatným vedením herců (bylo utrpení sledovat třeba Tatianu Vilhelmovou, jak se trápí, ale viditelně jí nikdo nepomohl). Komentář vypravěče jsem začal nesnášet vzápětí, jeden z nemnoha hudebních motivů až po pár dílech... Ale viděl jsem i horší věci, tak přimhouřím oči, a zaokrouhlím hvězdičky nahoru. :((18.11.2016)

  • KNTRFKT
    odpad!

    Slovy klasika: "Mattoni už není, už to ve mně zase pění, čim to bude, že vaše voda chutná po semeni, chcete s lidma vymr-at, propadák, zmrdi, vole, Orlice už hoří, je to tak. Polejvám záhony tou vaší mr-kou Mattoni." Údajně nejdražší seriál v Čechách...proč se něco takovýho vysílá ve veřejnoprávní televizi? Je tolik osobností, o kterých by se daly natáčet seriály! Proč bychom měli sledovat něco, co nese v názvu jméno společnosti, která léta manipuluje už tak směšnýho Českýho Slavíka, která podporuje vlezdoprdelkovství a dělá z lidi ondýře? Nemluvě o hereckém obsazení. To zas asi holky kouřily za produkci klády. Páni lechtali pytlíky a odvolávali se na známé kamarádíčky. Obsadit totiž do seriálu za sto mega Dyka, Vilhelmovou a další zoufalce, může totiž jen zoufalec. Nebudu se rozčilovat, hlavně, že jsou prodavačky z Kauflandu a obsluha od benzínky spokojený, jakej supr telenovelovej seroš jim to ČT přichystala a můžou si svůj ložnicový život zpestřit o polohy, které je Vilhelmová, ostatně jako ve všem, v čem hraje, přiučí. Druhá série bude prej stát 200 mega a bude nést jméno: "Já, Zmrd"(15.9.2016)

  • Tosca
    **

    To je dost ubohý výsledek. Příšerně napsané. Něco tak unylého a nedramatického jsem už dlouho neviděl. Ubohé dialogy a dost často naprosto nereálné, těžko uvěřitelné jednání postav. Vyhozené peníze. Aspoň že je to docela výpravné. Ale to oblbování diváka si taky mohli odpustit: naroubovat na sebe trikově Květnou zahradu v Kroměříži a v pozadí Schönbrunn, ach jo... Herecké výkony taky nejsou kdovíco, ale ono jak to taky hrát, když je to tak špatně napsané. Tohle by vystačilo tak na dvoj- nebo trojdílný TV film, ale ne na 12tidílný seriál!(29.10.2016)

  • - Nejmladšího Mattoniho měl původně hrát Jan Komínek, krátce po začátku natáčení byl ale přeobsazen a nahradil ho Jáchym Novotný. (Vojtasesn)

  • - Otce Taťány Vilhelmové (1978)  hraje Norbert Lichý (1964), přestože je jen o 14 let starší. (waxtrax)

  • - Natáčeno na spoustě míst severozápadních Čech: Kyselka, Stráž nad Ohří a na několika lokalitách ve městě Žatec. Natáčelo se také na Arcibiskupském zámku v Kroměříži nebo na zámku Konopiště a na zámku v Lužanech u Přeštic. Záběry z ulice, ve kterém se nachází zastoupení firmy Mattoni v New Yorku, byly natáčeny u Negrelliho viaduktu v Praze pod jehož oblouky byly situovány obchody. Okolí bylo dotvořeno digitálně. (macot)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace