poster

Já, Mattoni (TV seriál)

  • anglický

    I, Mattoni

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Česko, 2016, 12x60 min

Režie:

Marek Najbrt

Předloha:

Petr Zikmund (kniha)

Scénář:

Petr Zikmund

Hrají:

David Švehlík, Alois Švehlík, Jáchym Novotný, Ondřej Malý, Vojtěch Dyk, Tatiana Vilhelmová, Taťjana Medvecká, Vladimír Javorský, Jana Plodková, Anna Geislerová, Zuzana Bydžovská, Zdeněk Piškula, Táňa Pauhofová, Jan Budař, Josef Polášek, Marek Daniel, Martin Myšička, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Hana Vagnerová, Petra Nesvačilová, Jiří Maryško, Jan Vondráček, Magdaléna Sidonová, Anita Ešpandrová, Petr Lněnička, Tereza Hofová, Jan Kubka, Pavel Romaňák, Sabina Rojková, Alois Antal, Alena Mihulová, Vladimír Kratina, Roman Zach, Ester Kočičková, Jiří Wohanka, Miloslav Mejzlík, Markéta Tannerová Šebesťáková, Stanislav Zindulka, Jenovéfa Boková, Dana Marková, Marta Vítů, Marek Adamczyk, Cyril Drozda, Tomáš Bambušek, Hana Frejková, Ján Sedal, Jan Vlasák, Naďa Kovářová, Zora Valchařová-Poulová, Tomáš Kořének, Natálie Drabiščáková, Eliška Křenková, Karolína Pouchová, Kristýna Nováková-Fuitová, Jakub Hajner, Marie Ludvíková, Milena Steinmasslová, Václav Koubek, Michal Čapka, Pavel Lagner, Vladislav Georgiev, Miloslav Maršálek, Vítek Březka, Zorita Azrak, Josef Kaluža, Jan Lepšík, Mariana Chmelařová, Milena Marcilisová, Jana Tomečková, Jindřiška Křivánková, Maja Hamplová, Sára Märcová, Ladislav Hampl, Zuzana Stavná, Anna Jiroňová, Bára Vozková, Jiří Štrébl, Michal Dalecký, Kamil Švejda, Tomáš Jeřábek, Roman Slovák, Eduard Jenický, Jindřich Skopec, Michal Kern, Zdeněk Klumpar, Prokop Zach, Lucie Maria Štouračová, Petr Jeništa, Ester Geislerová, Robert Mikluš, Vincent Navrátil, Barbora Lukešová, Jiří Rendl, Jan Plouhar, Alena Doláková, Aneta Krejčíková, Václav Marhold, Tomáš Dianiška, Hynek Chmelař, René Šmotek, Jan Bárta, Vít Břeska, Tomáš Matonoha, Hynek Čermák, Oldřich Navrátil, Jakub Žáček, David Matásek, Jiří Vyorálek, Miroslav Hanuš, Radúz Mácha, Jiří Kniha, Jakub Wehrenberg, Sára Arnsteinová, Kristýna Frejová, Jan Španbauer, Martin Finger, Kryštof Rímský, Ondřej Nosálek, Veronika Lazorčáková, Tomáš Sýkora, Roman Mrázik, Jan Cina, Klára Melíšková, Marek Pospíchal, Johana Švarcová, Jiří Ornest, Lubomír Novota, Radek Jiříček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ForGump
    **

    Rutinní a Karlovarskými sponzory hojně zaplacená historická reklamní sága o někom, jehož příběh je možná zajímavý, ale myslím, že u nás nalezneme větší a složitější postavy dějin. Porovnání s První republikou je nasnadě a vyjde to téměř nastejno, Mattoni se odlišuje jenom profesionálnějším natočením, vlivem obrovského rozpočtu, i lepšími herci, z nichž prakticky nikdo nehraje špatně, ale přechody mezi obdobími se mi nezdají šťastné, kupříkladu když má David Švehlík nebo Tatiana Vilhelmová hrát dvacetileté a pak i téměř padesátileté. No nevím.. Popravdě se celý seriál utápí v docela fádních a konvenčních zápletkách, u kterých se hezky usíná, což souvisí s tempem, které je velmi rozvláčné a příběh navíc často vyznívá nechtěně (nebo chtěně?) vtipně a nemá daleko do teskné telenovely či pohádkového příběhu. Leč nerad, tak musím říct, že 120 milionů probenděné, ale na druhou stranu může býti i hůře. 40%(2.9.2016)

  • zigy
    ***

    Druhý Humberto se nekoná. Proč? Slabý scénář, a málo zajímavých zápletek, které opravdu chytí za srdce. Jen několik dílů bylo opravdu zajímavých (ty, co se točily kolem podnikání), ale vztahové díly byly většinou roztahané až hrůza. Celkově často převládal pocit, proč jsme do toho narvali tolik peněz, když pak dialogy šustí papírem. Vždyť tohle mohlo být daleko lepší, s šesti díly a daleko údernějším, odvážnějším scénářem. Hlavní dojem: UNYLOST.(1.12.2016)

  • Gwaihir
    ***

    Historické výpravné seriály byly v minulosti velkou doménou československé a krátce i české televizní tvorby, a proto není možné se nepodivit nad tím, kam se všechno to umění podělo. Samozřejmě, značná část problému vězí ve scénářích, jejichž současní tvůrci jakoby snad neuměli patřičně vyprávět velké příběhy ani dostatečně vykreslit život v dobách, v nichž se odehrály. Odlesk dřívější slávy tak zůstává již převážně v rovině technické a herecké, kde svou jedinou výtku směřuji ke stárnutí dvou hlavních postav, které se opravdu nevydařilo a které mělo být provedeno prostě jen maskováním mladších herců, jako to bylo provedeno u většiny postav ostatních. Závěrem bych dodal jen to, že pan Mattoni se kvůli tomu, co se stalo s jeho lázněmi a jak s jeho odkazem bylo naloženo firmou nesoucí jeho jméno, musí v hrobě obracet, 50 %(19.11.2016)

  • Tommassi3
    **

    Takže se opět žádné překvapení nekonalo !! Copak Najbrt jako již dost zkušený režisér neviděl už na papíře, že točí další předraženou telenovelu a ne výpravný historický kus odkazující se na kupříkladu Filipovy série s Cirkusem Humberto na čele, jak na Kavkách avizovali a slibovali ?? Nebo šel skutečně předem znaje materiál do podbízivého většinovému konzumnímu divákovi se zbaběle zavděčujícímu cancu na objednávku jen kvůli tomu mrzkému obolusu ?? Veskrze výtečně zahrané nic, jakkoli dík výpravě, kostýmům či kameře by jeden mohl srovnávat s Panstvím Downton, tradičně slabým scénářem a nablblými nedobovými dialogy.. Zklamání jako kráva, podobně jako logicky se jako asociace nabízející První republika, od níž však jeden nic vlastně ani neočekával.. Takže jsem nakonec velmi rád, že alespoň tenhle Mattoni na obrazovkách už taky není !!(4.9.2016)

  • coffeecat
    *

    Pompézní výprava a kostýmy v kombinaci s rádoby autenticitou ("člověče") z toho ve finále dělají takovej paskvil, že to hvězdné české obsazení prostě nemůže zachránit, obzvlášť když dostali do ruky tak toporný scénář. Je snazší se vžít do role smaženého kuřete než Heinricha zn. podnikatel a magnet na ženský. Produkční pozlátko mě stále nutí pochybovat o tom, zda jde opravdu o takovou stupiditu, ale po 9. díle už opravdu nacházím kvalitu snad jen v těch kostýmech. A zmíněné pozlátko je ještě ke všemu spíše vykrádačka všemožných věcí před Já, Mattoni. Když leze Švehlík za Áňou do okna (onen 9. díl), tak nějaký "Čecháček" hraje na piano na chlup stejnou repetitivní melodii jakou kdysi vymyslel Dario Marianelli pro film Pokání. Není. To. Vůbec. Fajn.(3.11.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace