poster

Já, Mattoni (TV seriál)

  • anglický

    I, Mattoni

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Česko, 2016, 12x60 min

Režie:

Marek Najbrt

Předloha:

Petr Zikmund (kniha)

Scénář:

Petr Zikmund

Hrají:

David Švehlík, Alois Švehlík, Jáchym Novotný, Ondřej Malý, Vojtěch Dyk, Tatiana Vilhelmová, Taťjana Medvecká, Vladimír Javorský, Jana Plodková, Aňa Geislerová, Zuzana Bydžovská, Zdeněk Piškula, Táňa Pauhofová, Jan Budař, Josef Polášek, Marek Daniel, Martin Myšička, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Hana Vagnerová, Petra Nesvačilová, Jiří Maryško, Jan Vondráček, Magdaléna Sidonová, Anita Ešpandrová, Petr Lněnička, Tereza Hofová, Jan Kubka, Pavel Romaňák, Sabina Rojková, Alois Antal, Alena Mihulová, Vladimír Kratina, Roman Zach, Ester Kočičková, Jiří Wohanka, Miloslav Mejzlík, Markéta Tannerová Šebesťáková, Stanislav Zindulka, Jenovéfa Boková, Dana Marková, Marta Vítů, Marek Adamczyk, Cyril Drozda, Tomáš Bambušek, Hana Frejková, Ján Sedal, Jan Vlasák, Naďa Kovářová, Zora Valchařová-Poulová, Tomáš Kořének, Natálie Drabiščáková, Eliška Křenková, Karolína Pouchová, Kristýna Nováková-Fuitová, Jakub Hajner, Marie Ludvíková, Milena Steinmasslová, Václav Koubek, Michal Čapka, Pavel Lagner, Vladislav Georgiev, Miloslav Maršálek, Vítek Březka, Zorita Azrak, Josef Kaluža, Jan Lepšík, Mariana Chmelařová, Milena Marcilisová, Jana Tomečková, Jindřiška Křivánková, Maja Hamplová, Sára Märcová, Ladislav Hampl, Zuzana Stavná, Anna Jiroňová, Bára Vozková, Jiří Štrébl, Michal Dalecký, Kamil Švejda, Tomáš Jeřábek, Roman Slovák, Eduard Jenický, Jindřich Skopec, Michal Kern, Zdeněk Klumpar, Prokop Zach, Lucie Maria Štouračová, Petr Jeništa, Ester Geislerová, Robert Mikluš, Vincent Navrátil, Barbora Lukešová, Jiří Rendl, Jan Plouhar, Alena Doláková, Aneta Krejčíková, Václav Marhold, Tomáš Dianiška, Hynek Chmelař, René Šmotek, Jan Bárta, Vít Břeska, Tomáš Matonoha, Hynek Čermák, Oldřich Navrátil, Jakub Žáček, David Matásek, Jiří Vyorálek, Miroslav Hanuš, Radúz Mácha, Jiří Kniha, Jakub Wehrenberg, Sára Arnsteinová, Kristýna Frejová, Jan Španbauer, Martin Finger, Kryštof Rímský, Ondřej Nosálek, Veronika Lazorčáková, Tomáš Sýkora, Roman Mrázik, Jan Cina, Klára Melíšková, Marek Pospíchal, Johana Švarcová, Jiří Ornest, Lubomír Novota, Radek Jiříček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Skuby47
    ***

    Životní osudy tohoto muže mě příliš nezajímají, vlastně ho ani neznám. Ze zvědavosti jsem dala tomuto seriálu šanci, protože ho částečně natáčeli i v našem městě a zahradách. Zatím nevybočil z průměru a to ani herecky, ani příběhem. Historickou věrohodnost nemohu posoudit. Tvůrci se zřejmě inspirovali úspěšným britským seriálem Pan Selfridge. Kladně lze hodnotit výpravu a dobové kostýmy, slabší jsou herecké výkony. Ve Sňatcích z rozumu herci osudy svých postav prožívali, v tomto seriálu je jenom hrají a to je rozdíl. Přece je to ale o něco lepší než různé Ordinace ,Ulice a Přístavy.(20.9.2016)

  • Slarque
    **

    Životní příběh Heinricha Mattoniho jako páteční televizní ukolébavka. První díl nastavil pravidla, představil postavy a ukázal nám, že ta hlavní se vůbec nezmění, ať už se stane cokoliv. Pokud bylo něco nevysvětleného mezi Mattonim a jeho manželkou Mínou, stačilo počkat na díl druhý. Pak už se vlastně nestalo nic. Scenárista si sice pomohl seškrtáním Mattoniho skutečné rodiny na minimum, ale i tak to nemělo žádný efekt. Mlácení prázdné slámy pak bylo dokonáno ledabylou kamerou a špatným vedením herců (bylo utrpení sledovat třeba Tatianu Vilhelmovou, jak se trápí, ale viditelně jí nikdo nepomohl). Komentář vypravěče jsem začal nesnášet vzápětí, jeden z nemnoha hudebních motivů až po pár dílech... Ale viděl jsem i horší věci, tak přimhouřím oči, a zaokrouhlím hvězdičky nahoru. :((18.11.2016)

  • Malarkey
    **

    Osobně musím říct, že u tohoto seriálu mi nejlíp bylo, když jsem na něj letos na festivalu ve Varech viděl plakáty. Říkal jsem si, že to bude český seriálový majstrštyk století a vůbec o tom nepochyboval. Volba režiséra mi udělala radost, dobrých herců se tu objeví jak smetí na smetišti a životní příběh Mattoniho je přesně to, o čem bych hrozně rád věděl víc. Jakmile jsem se ale pustil do prvního (nebojte, viděl jsem jich o mnoho víc) dílu, polilo mě nesnesitelné horko. Horko z toho, že tenhle seriál není vůbec to, co jsem si představoval. Problém totiž nastal hned po prvním díle, kdy jsem zjistil, že jsem se vlastně o Mattonim vůbec nic nedozvěděl. Scénář je prostě jeden velkej průser. Mně je třeba úplně u prdele, že spí s jednou dámičkou a pak vleze do postele k jiný kočičce. Já se těšil na opravdový příběh průmyslníka, který měl v hlavě řadu nápadů a nebál se je proměnit v realitu. Toho jsem se ale vůbec nedočkal. Otec a syn Švehlíkovi se snažili, seč jim síly stačili, jenže příběh byl tak strašně nudnej, natahovanej a směřovanej hlavně na vztahy, že se u něj hrozně těžce vnímala ta kvalita. Nejhorší na tom všem ale je, že jsem chvílemi až měl pocit, že by z toho seriálu režisér Marek Najbrt hrozně rád udělal stylovku jako udělal z Protektora…a nějaký momenty by tam i byly…ale evidentně ho někdo tlačil k tomu, aby ten seriál zase tak úplně jinej nebyl, čímž to zabili úplně. Netušil jsem, že Česká televize je schopná do takového projektu nasrat tolik peněz a pak to zprasit scénářem. To si asi někdo do životopisu nenapíše a mě mrzí, že se v naší zemi filmově zase něco posralo…(15.11.2016)

  • sidonka
    *

    Přehlídka protivných postav, která se ani příliš nezakládá na historických souvislostech. Zvlášť nesympatická je čtyřicetiletá Vilhelmová, jejíž přerod z oddané milující ženy do nechutné megery, z níž nevypadne vlídné či alespoň normální slovo, je obzvláště neuvěřitelný. A to jak hrála třináctiletou (či čtrnáctiletou dívenku)... No, to snad mluví za vše. Neříkám, že postava nemůže být rozháraná a mít ambivalentní pocity ke svému muži či že nelze zkoušet hrát s druhým "přesilovku", tady jsou ovšem nevysvětlitelné a psychologicky nedotažené skoro všechny události a osobnosti. (Znám několik manželek, jímž je manžel nevěrný, ale ty ženy raději nic nevidí a mnohé další prohřešky prostopášníkům odpouštějí). Nepřesvědčivé všemi směry.(8.10.2016)

  • ForGump
    **

    Rutinní a Karlovarskými sponzory hojně zaplacená historická reklamní sága o někom, jehož příběh je možná zajímavý, ale myslím, že u nás nalezneme větší a složitější postavy dějin. Porovnání s První republikou je nasnadě a vyjde to téměř nastejno, Mattoni se odlišuje jenom profesionálnějším natočením, vlivem obrovského rozpočtu, i lepšími herci, z nichž prakticky nikdo nehraje špatně, ale přechody mezi obdobími se mi nezdají šťastné, kupříkladu když má David Švehlík nebo Tatiana Vilhelmová hrát dvacetileté a pak i téměř padesátileté. No nevím.. Popravdě se celý seriál utápí v docela fádních a konvenčních zápletkách, u kterých se hezky usíná, což souvisí s tempem, které je velmi rozvláčné a příběh navíc často vyznívá nechtěně (nebo chtěně?) vtipně a nemá daleko do teskné telenovely či pohádkového příběhu. Leč nerad, tak musím říct, že 120 milionů probenděné, ale na druhou stranu může býti i hůře. 40%(2.9.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace