poster

Já, Mattoni (TV seriál)

  • anglický

    I, Mattoni

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Česko, 2016, 12x60 min

Režie:

Marek Najbrt

Předloha:

Petr Zikmund (kniha)

Scénář:

Petr Zikmund

Hrají:

David Švehlík, Alois Švehlík, Jáchym Novotný, Ondřej Malý, Vojtěch Dyk, Tatiana Vilhelmová, Taťjana Medvecká, Vladimír Javorský, Jana Plodková, Anna Geislerová, Zuzana Bydžovská, Zdeněk Piškula, Táňa Pauhofová, Jan Budař, Josef Polášek, Marek Daniel, Martin Myšička, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Hana Vagnerová, Petra Nesvačilová, Jiří Maryško, Jan Vondráček, Magdaléna Sidonová, Anita Ešpandrová, Petr Lněnička, Tereza Hofová, Jan Kubka, Pavel Romaňák, Sabina Rojková, Alois Antal, Alena Mihulová, Vladimír Kratina, Roman Zach, Ester Kočičková, Jiří Wohanka, Miloslav Mejzlík, Markéta Tannerová Šebesťáková, Stanislav Zindulka, Jenovéfa Boková, Dana Marková, Marta Vítů, Marek Adamczyk, Cyril Drozda, Tomáš Bambušek, Hana Frejková, Ján Sedal, Jan Vlasák, Naďa Kovářová, Zora Valchařová-Poulová, Tomáš Kořének, Natálie Drabiščáková, Eliška Křenková, Karolína Pouchová, Kristýna Nováková-Fuitová, Jakub Hajner, Marie Ludvíková, Milena Steinmasslová, Václav Koubek, Michal Čapka, Pavel Lagner, Vladislav Georgiev, Miroslav Maršálek, Vítek Březka, Zorita Azrak, Josef Kaluža, Jan Lepšík, Mariana Chmelařová, Milena Marcilisová, Jana Tomečková, Jindřiška Křivánková, Maja Hamplová, Sára Märcová, Ladislav Hampl, Zuzana Stavná, Anna Jiroňová, Bára Vozková, Jiří Štrébl, Michal Dalecký, Kamil Švejda, Tomáš Jeřábek, Roman Slovák, Eduard Jenický, Jindřich Skopec, Michal Kern, Zdeněk Klumpar, Prokop Zach, Lucie Maria Štouračová, Petr Jeništa, Ester Geislerová, Robert Mikluš, Vincent Navrátil, Barbora Lukešová, Jiří Rendl, Jan Plouhar, Alena Doláková, Aneta Krejčíková, Václav Marhold, Tomáš Dianiška, Hynek Chmelař, René Šmotek, Jan Bárta, Vít Břeska, Tomáš Matonoha, Hynek Čermák, Oldřich Navrátil, Jakub Žáček, David Matásek, Jiří Vyorálek, Miroslav Hanuš, Radúz Mácha, Jiří Kniha, Jakub Wehrenberg, Sára Arnsteinová, Kristýna Frejová, Jan Španbauer, Martin Finger, Kryštof Rímský, Ondřej Nosálek, Veronika Lazorčáková, Tomáš Sýkora, Roman Mrázik, Jan Cina, Klára Melíšková, Marek Pospíchal, Johana Švarcová, Jiří Ornest, Lubomír Novota, Radek Jiříček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kajas
    **

    Podzimní vlajková loď čétéčka zklamala na celé čáře. Švehlíkovi se mohli snažit, jak chtěli, ale pokud se scenárista zmůže v podstatě jenom na vylíčení milostných eskapád hlavního hrdiny (jenž je mimochodem vylíčen jako egoistický hajzl, kterému nedělá problém znásilnit vlastní manželku), tak je každá snaha marná. O obsazení Tatiany do role dvacetileté dívky už radši ani nemluvím.(18.11.2016)

  • Radek99
    **

    1. Koho napadlo natočit vysokorozpočtový kostýmní seriál, v němž vykreslí hlavního hrdinu jako bezskrupulózního všehoschopného cynického děvkaře a kariérního oportunistu? To někde padlo strategické rozhodnutí, že vlajková loď seriálové tvorby ČT bude symbolizovat právě tyhle principy a vlastnosti? 2. Seriál šustí papírem a topornými dialogy, scénárista by měl být máčen jako nepoctiví pekaři v koši ve Vltavě. 3. Marek Najbrt vysokorozpočtové natáčení zjevně nezvládá, místo nového Cirkusu Humberto natáčí unylé nemastné neslané nic... Marek Najbrt zjevně není pan Režisér Filip. 4. Veřejnoprávní televize a product placement ver. 2.0(27.10.2016)

  • Gwaihir
    ***

    Historické výpravné seriály byly v minulosti velkou doménou československé a krátce i české televizní tvorby, a proto není možné se nepodivit nad tím, kam se všechno to umění podělo. Samozřejmě, značná část problému vězí ve scénářích, jejichž současní tvůrci jakoby snad neuměli patřičně vyprávět velké příběhy ani dostatečně vykreslit život v dobách, v nichž se odehrály. Odlesk dřívější slávy tak zůstává již převážně v rovině technické a herecké, kde svou jedinou výtku směřuji ke stárnutí dvou hlavních postav, které se opravdu nevydařilo a které mělo být provedeno prostě jen maskováním mladších herců, jako to bylo provedeno u většiny postav ostatních. Závěrem bych dodal jen to, že pan Mattoni se kvůli tomu, co se stalo s jeho lázněmi a jak s jeho odkazem bylo naloženo firmou nesoucí jeho jméno, musí v hrobě obracet, 50 %(19.11.2016)

  • rigby
    ***

    Solidní seriál, ačkoli i dneska se točí lepší. Reklamy slibovaly něco, co nemá v dnešní době konkurenci, ale nakonec to byli jen prodavači vody. Některé díly byly povedené, ale jako celek to vyznělo spíše do ztracena. Nikde sice nenastal vyložený průšvih, ale nikde se scénář nevyšvihl nad úroveň průměrnosti tak, aby divák zalapal po dechu. Jediné plus bylo angažmá dvou pokolení Švehlíků, ale když není co hrát, tak i tento majstštyk zcela zapadl. Promarněná šance, zdroje a předpoklady natočit velké dílo byly.(19.11.2016)

  • ForGump
    **

    Rutinní a Karlovarskými sponzory hojně zaplacená historická reklamní sága o někom, jehož příběh je možná zajímavý, ale myslím, že u nás nalezneme větší a složitější postavy dějin. Porovnání s První republikou je nasnadě a vyjde to téměř nastejno, Mattoni se odlišuje jenom profesionálnějším natočením, vlivem obrovského rozpočtu, i lepšími herci, z nichž prakticky nikdo nehraje špatně, ale přechody mezi obdobími se mi nezdají šťastné, kupříkladu když má David Švehlík nebo Tatiana Vilhelmová hrát dvacetileté a pak i téměř padesátileté. No nevím.. Popravdě se celý seriál utápí v docela fádních a konvenčních zápletkách, u kterých se hezky usíná, což souvisí s tempem, které je velmi rozvláčné a příběh navíc často vyznívá nechtěně (nebo chtěně?) vtipně a nemá daleko do teskné telenovely či pohádkového příběhu. Leč nerad, tak musím říct, že 120 milionů probenděné, ale na druhou stranu může býti i hůře. 40%(2.9.2016)

  • - Natáčeno na spoustě míst severozápadních Čech: Kyselka, Stráž nad Ohří a na několika lokalitách ve městě Žatec. Natáčelo se také na Arcibiskupském zámku v Kroměříži nebo na zámku Konopiště a na zámku v Lužanech u Přeštic. Záběry z ulice, ve kterém se nachází zastoupení firmy Mattoni v New Yorku, byly natáčeny u Negrelliho viaduktu v Praze pod jehož oblouky byly situovány obchody. Okolí bylo dotvořeno digitálně. (macot)

  • - Dopis, který Heinrichu Mattonimu (David Švehlík) zasla do Ameriky jeho žena Mína (Tatiana Vilhelmová) je datován 12. dubna 1885, ale dopis, který mu po návratu do Evropy napsala Wiki Slawitschek (Dana Marková), má datum o téměř deset let starší, 27. dubna 1875. (Martin_L)

  • - Otce Taťány Vilhelmové (1978)  hraje Norbert Lichý (1964), přestože je jen o 14 let starší. (waxtrax)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace