poster

Já, Mattoni (TV seriál)

  • anglický

    I, Mattoni

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický

Česko, 2016, 12x60 min

Režie:

Marek Najbrt

Předloha:

Petr Zikmund (kniha)

Scénář:

Petr Zikmund

Hrají:

David Švehlík, Alois Švehlík, Jáchym Novotný, Ondřej Malý, Vojtěch Dyk, Tatiana Vilhelmová, Taťjana Medvecká, Vladimír Javorský, Jana Plodková, Anna Geislerová, Zuzana Bydžovská, Zdeněk Piškula, Táňa Pauhofová, Jan Budař, Josef Polášek, Marek Daniel, Martin Myšička, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Hana Vagnerová, Petra Nesvačilová, Jiří Maryško, Jan Vondráček, Magdaléna Sidonová, Anita Ešpandrová, Petr Lněnička, Tereza Hofová, Jan Kubka, Pavel Romaňák, Sabina Rojková, Alois Antal, Alena Mihulová, Vladimír Kratina, Roman Zach, Ester Kočičková, Jiří Wohanka, Miloslav Mejzlík, Markéta Tannerová Šebesťáková, Stanislav Zindulka, Jenovéfa Boková, Dana Marková, Marta Vítů, Marek Adamczyk, Cyril Drozda, Tomáš Bambušek, Hana Frejková, Ján Sedal, Jan Vlasák, Naďa Kovářová, Zora Valchařová-Poulová, Tomáš Kořének, Natálie Drabiščáková, Eliška Křenková, Karolína Pouchová, Kristýna Nováková-Fuitová, Jakub Hajner, Marie Ludvíková, Milena Steinmasslová, Václav Koubek, Michal Čapka, Pavel Lagner, Vladislav Georgiev, Miloslav Maršálek, Vítek Březka, Zorita Azrak, Josef Kaluža, Jan Lepšík, Mariana Chmelařová, Milena Marcilisová, Jana Tomečková, Jindřiška Křivánková, Maja Hamplová, Sára Märcová, Ladislav Hampl, Zuzana Stavná, Anna Jiroňová, Bára Vozková, Jiří Štrébl, Michal Dalecký, Kamil Švejda, Tomáš Jeřábek, Roman Slovák, Eduard Jenický, Jindřich Skopec, Michal Kern, Zdeněk Klumpar, Prokop Zach, Lucie Maria Štouračová, Petr Jeništa, Ester Geislerová, Robert Mikluš, Vincent Navrátil, Barbora Lukešová, Jiří Rendl, Jan Plouhar, Alena Doláková, Aneta Krejčíková, Václav Marhold, Tomáš Dianiška, Hynek Chmelař, René Šmotek, Jan Bárta, Vít Břeska, Tomáš Matonoha, Hynek Čermák, Oldřich Navrátil, Jakub Žáček, David Matásek, Jiří Vyorálek, Miroslav Hanuš, Radúz Mácha, Jiří Kniha, Jakub Wehrenberg, Sára Arnsteinová, Kristýna Frejová, Jan Španbauer, Martin Finger, Kryštof Rímský, Ondřej Nosálek, Veronika Lazorčáková, Tomáš Sýkora, Roman Mrázik, Jan Cina, Klára Melíšková, Marek Pospíchal, Johana Švarcová, Jiří Ornest, Lubomír Novota, Radek Jiříček
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    **

    Životní příběh Heinricha Mattoniho jako páteční televizní ukolébavka. První díl nastavil pravidla, představil postavy a ukázal nám, že ta hlavní se vůbec nezmění, ať už se stane cokoliv. Pokud bylo něco nevysvětleného mezi Mattonim a jeho manželkou Mínou, stačilo počkat na díl druhý. Pak už se vlastně nestalo nic. Scenárista si sice pomohl seškrtáním Mattoniho skutečné rodiny na minimum, ale i tak to nemělo žádný efekt. Mlácení prázdné slámy pak bylo dokonáno ledabylou kamerou a špatným vedením herců (bylo utrpení sledovat třeba Tatianu Vilhelmovou, jak se trápí, ale viditelně jí nikdo nepomohl). Komentář vypravěče jsem začal nesnášet vzápětí, jeden z nemnoha hudebních motivů až po pár dílech... Ale viděl jsem i horší věci, tak přimhouřím oči, a zaokrouhlím hvězdičky nahoru. :((18.11.2016)

  • dr.fish
    ***

    Pozitivní věcí na tomto seriálu je to, že je historický, zatáhne nás do doby vlády Franze Josefa. Tento potenciál, který se tím nabízí, zůstává ale trestuhodně nevyužit. Atmosféra doby vědeckotechnické revoluce nám až na vyjímky zůstává utajena a patláme se v Mattoniho depresích. Nechápu, jak mohl být Mattoni takový dravec, když ho hraje nesebejistý Švehlík, který rozhodně není "chlap" pro tuhle roli. V podstatě nám scénář nedokázal popsat ani základní fakt proč byl Mattoni vlastně úspěšný podnikatel. Ostatní role jsou velmi slušně zvládnuté. Čekal bych méně citových záležitostí a více historických souvislostí. Myslím, že tu máme snahu ČT o vysokou sledovanost, touhu zavděčit se všem. Veřejnoprávní televize by měla na diváka de facto kašlat a natočit hodnotný film, který prověří až čas. Na to ale evidentně nikdo ve vedení televize nemá koule. 60%(22.11.2016)

  • ondrula
    *

    Opravdu až směšně ubohý a předražený filmařský prd. Kde se utopilo těch 100 mega? Asi za platy hercům, protože zde hrají samé celebrity, ale to bohužel nezajišťuje seriálové kvality, a to zvlášť proto, že scénář je otřesný. Jeden případ za všechny: Vilhelmová sedí na posteli a vztahuje po Švehlíkovi ručičku a šišlá: "Pomilujeme se jako o svatební noci. Jdi se trochu umýt... Pojď ke mně, miláčku..." Hrůza. Je také vidět na jinak skvělém hereckém matadorovi Norbertu Lichém, jak mu to hraní pod vlivem otřesného scénáře nejde. Jedná se vlastně o sled nesmírně unylých a nezajímavých salónních scén, scénář šustí papírem a Švehlíkovo nekonečné prostituování je nechutné. Musím ještě vyzdvihnout do očí bijící obsazení čtyřicetileté zvrásněné Vilhelmky do role šestnáctileté naivky. Vskutku špatné dílo, z jehož konceptu jsou znát ambice natočit historický epos srovnatelný s Cirkusem Humberto, ale tak nějak to nedopadlo.(12.9.2016)

  • Opferlamm
    ***

    Přehlídka lidí v dobových kostýmech v pěkných kulisách. Dojem sráží všudypřítomnost notoricky známých a protěžovaných herců - až na pár výjimek. Děj je většinou pomalý, celkem prázdný a někdy vyloženě k ukousání nudný. Víc než o Mattoniho kšeftech se neustále plácáme v jeho soukromí. Když se celý seriál nepodřizuje Mattoniho ženě nebo milenkám, celé se to zase točí kolem jeho dcer. Zkrátka chybí mi tam víc věcnosti a historie. Snad jen tam, kde se jedná o povolení ke stavbě železnice je trochu zachycena nálada doby - narůstající nacionalismus, šovinismus i celková frustrace rakouského a německého císařství, zkrátka to, co nesmiřitelně vedlo k peklu první světové války.(19.11.2016)

  • Gwaihir
    ***

    Historické výpravné seriály byly v minulosti velkou doménou československé a krátce i české televizní tvorby, a proto není možné se nepodivit nad tím, kam se všechno to umění podělo. Samozřejmě, značná část problému vězí ve scénářích, jejichž současní tvůrci jakoby snad neuměli patřičně vyprávět velké příběhy ani dostatečně vykreslit život v dobách, v nichž se odehrály. Odlesk dřívější slávy tak zůstává již převážně v rovině technické a herecké, kde svou jedinou výtku směřuji ke stárnutí dvou hlavních postav, které se opravdu nevydařilo a které mělo být provedeno prostě jen maskováním mladších herců, jako to bylo provedeno u většiny postav ostatních. Závěrem bych dodal jen to, že pan Mattoni se kvůli tomu, co se stalo s jeho lázněmi a jak s jeho odkazem bylo naloženo firmou nesoucí jeho jméno, musí v hrobě obracet, 50 %(19.11.2016)

  • - Natáčeno na spoustě míst severozápadních Čech: Kyselka, Stráž nad Ohří a na několika lokalitách ve městě Žatec. Natáčelo se také na Arcibiskupském zámku v Kroměříži nebo na zámku Konopiště a na zámku v Lužanech u Přeštic. Záběry z ulice, ve kterém se nachází zastoupení firmy Mattoni v New Yorku, byly natáčeny u Negrelliho viaduktu v Praze pod jehož oblouky byly situovány obchody. Okolí bylo dotvořeno digitálně. (macot)

  • - Natáčelo se v lázních Bílina. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

  • - Filmováno v Karlových Varech. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace