Česko,
(2016–2017), 15 h 13 min
(Minutáž: 52–62 min)
Hrají:
Jiří Bartoška,
Vojtěch Kotek,
Markéta Plánková,
Pavel Batěk,
Jiří Bábek,
Anna Fialová,
Jana Pidrmanová,
Kristýna Boková,
Milena Steinmasslová,
Adam Ernest, Radim Fiala, Karel Dobrý, Igor Orozovič, Pavel Nečas, Nataša Burger, Petra Špindlerová, Petr Motloch, Daniel Svoboda, Josef Vrána, Daniel Červ, Simona Prasková, Jiří Černý, Iveta Jiřičková, Erika Stárková, Petr Halíček, Vladimír T. Gottwald, Anita Krausová, Petr Panzenberger, Eliška Vavříková, Martin Finger, Lucie Španbauerová, Zdeněk Pecha, Marie Švestková, Jan Monczka, Jan Maršál, Mikuláš Svoboda, Jakub Chaloupka, Tony Mašek, Bořek Joura, Jan Bidlas, Jakub Nemčok, Robert Nebřenský, Dušan Hřebíček, Jakub Vindiš, Marek Adamczyk, Jiří Laštovka, Markéta Děrgelová, Jan Komínek, Hana Baroňová, Ctirad Götz, Pavel Rímský, Hana Igonda Ševčíková, Jan Révai, Jan Pavel Filipenský, Denisa Pfauserová, Jarek Hylebrant, David Máj, Roman Vejdovec, Júlia Sabolová, David Beneš, Petr Štěpánek, Jan Vondráček, Daniela Choděrová, Gabriela Míčová, Michał Sieczkowski, Štepánka Fingerhutová, Róbert Nižník, Radana Herrmannová, Zuzana Ščerbová, Radim Jíra, Ondřej Nemejovský, Rostislav Novák ml., Marcel Koteck, Anna Jiřina Daňhelová, Jan Novotný, Viktor Limr, Kristýna Frejová, Pavel Řezníček, Jiří Štrébl, Vilém Udatný, Ondřej Malý, Jan Battěk, Tomáš Kolomazník, Zuzana Hodková, Barbora Kodetová, Štěpán Krtička, Petr Šmíd, Tomáš Zajíc, Ondřej Mataj, Pavel Novotný, Tomáš Havlínek, Jan Zrzavý, Annette Nesvadbová, Klára Melíšková, Marian Roden, Petr Štěpán, Jitka Schneiderová, Martin Davídek, Petr Vaněk, Robert Jašków, Jan Hájek, Matěj Dadák, Pavel Kovář, Sebastian Jacques, Jan Bárta, Zuzana Koliandrová, Pavlína Mourková, Michal Juřica, Anna Schmidtmajerová, Robert Russell, Michal Šášinka, Tereza Hof, Alena Štréblová, Jakub Folvarčný, Alena Doláková, Filip Kaňkovský, Kateřina Pindejová, Eva Novotná, Jakub Tvrdík, Tomáš Kořének, Beáta Kaňoková, Veronika Lapková, Otta Tesař, Ivan Shvedoff, Adam Kraus, Petr Červinka, Justin Svoboda, Ivo Novák, Petr Vršek, Barbora Milotová, Andrea Mohylová, Eva Salzmannová, Ondřej Kavan, Jiří Krejčí, Kateřina Jebavá, Václav Marhold, Johana Nováčková, Lukáš Kubát, Jan Šantroch, Milan Duchek, Daniel Margolius, Jana Eva, Janusz Hummel, Michal Maléř, Zdeněk Drahokoupil, Tomáš Chmel, Karel Freund, Markéta Krejčová, Zdeněk Sedláček, Martina Pawerová, Kateřina Peřinová, Bohuslav Hrdlička, Jan Kružík, Kateřina Sailerová, Dušan Kiš (více)
(další profese)
Děsný. Opravdu. Zdejší intoši tady strhali jedno z mála originálních děl televize Barrandov Doktorka Kellerová s vrcholně nesympatickou Kateřinou Brožovou v hlavní roli. I přes jistý amaterismus tohoto dílka je to proti tomuhle zázrak. Když si tohle porovnám s obdobnou zápletkou Specialistů (řada II, 13. Dvojí život) tak si teprve uvědomím, jací jsou Specialisté proti tomuhle veledílo. Tedy veledílo. Jenom průměrně, celkem kvalitně natočená kriminálka, kterých jsou desítky každý týden, na které se ale člověk jako na naprostou oddychovku celkem se zájmem koukne. Celý seriál Mordparta je trapný už svým obsazením. Bartoška jako detektiv je průšvih, Batěk je neuvěřitelně nesympatický herec a Vojta Kotek se na tuhle roli vůbec nehodí. Vrcholem všeho je ale angažmá "věčné" nevěsty Markéty Bareš Častvaj Plánkové. Neuvěřitelně natahovaná scéna, kdy se jí na konci dramatu chystá R. Novák Jr. převlečený za ženu mučit a zabít kdesi v podzemí nemocnice (za okny je ale světlo, takže to asi v podzemí nebude) je snad až parodie. Do kozelce spoutaná Plánková se nejdříve (měl jsem pocit, že snad půl hodiny) snaží si přepálit pouta svíčkami, které si sadista naaranžuje vedle lůžka, na kterém leží. Děsil jsem se, že se jí to povede, ačkoliv je to samozřejmě pitomost na entou. Maximálně by svíčky zvrhla a rozteklý vosk by knot bezpečně uhasil. Když pochopíme, že se to statečné kriminalistce nepovede, převalí se na druhou stranu a zatímco co se vrah Novák zkrášluje, shodí nejdřív skalpel na zem, pak spadne (pořád svázaná do kozelce) a pak si oním skalpelem přeřízne pouta, aby nastupujícího Nováka již adjustovaného jako žena bodla tím skalpelem. Skutečně si myslí autor scénáře i ostatní tvůrci, že je něco podobného možné? Byť v detektivce? Kde ta realita není zas až tak reálná a je jedno jestli je to Poirot nebo Jesse Stone. Jako parodický vrchol v tu chvíli vtrhne do místnosti vtrhne Bartoška a střelí ho přesnou ranou přímo do srdce (alespoň podle krevní stopy), no a ačkoliv vrah je v momentu mrtev, Bartoška ho střelí pro jistotu ještě jednou. Svojí hereckou kreací mě připomíná v tu chvíli M. Donutila z Tankového praporu rozšlapávající rotnému Maňasovi brýle. Scéna se neuvěřitelně vleče. A když to porovnáme s oněmi Specialisty, tam to má spád a režie nenudí zdlouhavými pokusy, jak zvyšovat napětí a dělat z toho v daném formátu něco mezi horrorem a Mlčením jehňátek. A i když mám pro Zuzanu Kajnarovou velkou slabost, tak jí tu policistku v rámci žánru věřím. Plánkové ne. Ta je trapná. Jako ostatně vždy. VKV počínaje přes První republiku tímhle konče. Dosud jsem viděl z Případu mrtvého nebožtíka jen ukázky, ale mám pocit, že tvůrci tohoto díla (ať už povedeného nebo ne) se museli inspirovat na tomhle veledíle. Na téhle taškařici. Polda se Primě povedl, byla tam občas i drobná nadstavba, Temný kraj byl o dost horší, ale tohle je prostě děs. Ještě že máme tu skvělou veřejnoprávní ČT, tam ty případy odkudsi z Plzně byly zhruba na stejné úrovni. A jestli se chtěli vyrovnat první řadě Kuneše, tak tam to mají stejně daleko jako k těm specialistům. Ještě že jim za to člověk na rozdíl od ČT přímo nemusí platit. () (méně) (více)