poster

Texaský masakr motorovou pilou

  • anglický

    The Texas Chain Saw Massacre

  • anglický

    The Texas Chainsaw Massacre

Horor / Thriller / Mysteriózní

USA, 1974, 83 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ****

    Je pozoruhodné, jak hustou atmosféru dokázal Tobe Hooper vytvořit v tomhle velmi levném filmu. Díky tomu, že nebyly peníze na triky, se jatka odehrávají mimo záběr, ale to neznamená, že by byl film málo děsivý. Tvůrci od začátku vytvářejí chorobnou atmosféru (mimo jiné velmi nechutná výprava), která určitě turistickému ruchu v odlehlých koutech Texasu neprospěla. Viděl jsem už pár novějších verzí téhož, ale žádná kvalit originálu ani z daleka nedosahuje.(27.2.2010)

  • MM_Ramone
    ****

    Mne osobne sa dosť pozdával aj remake tohto filmu z roku 2003, od režiséra Marcusa Nispela. Táto pôvodná verzia Tobe Hoopera, ktorú natočil ešte v roku 1974, je síce o poznanie plytkejšia, ale zato výrazne bizarnejšia a nechutnejšia. Občasné nelogické správanie niektorých postáv je zatienené vskutku nepríjemnou atmosférou, ktorá z tohto snímku takmer sála. Ťažko môže niekto spochybniť, že ide o jedno z klasických horrorových diel. "Texas Chain Saw Massacre" priviedol na svet ďaľšiu filmovú horrorovú ikonu, menom Leatherface. ****(15.9.2008)

  • dr.horrible
    *****

    Texaský masaker som videl prvý krát, zhruba sedem rokov dozadu a moc sa mi nepáčil. Ani už neviem prečo. Dnes, približne o štvrtej ráno som dostal chuť na niečo drastického, tak som oprášil staré DVD, skúsil ho znovu a uznávam: Je to veľmi veľmi nepríjemná, drsná, odporná depka - vrchol svojho subžánru. Prototyp snímku, len pre silné nervy. Takú hnusnú, špinavú atmosféru nemá žiadny film(16.6.2013)

  • Shadwell
    *****

    Dominantní formální znaky tohohle filmu jsou následující: 1, Falešné hlediskové záběry, kdy objektiv kamery jakoby zastupuje samotného záporáka, přestože ve skutečnosti nezastupuje (proto jsou falešné). Přesto mají tyto záběry moc vytvářet napětí, protože nevíme, kdy je záběr falešný a kdy je už opravdový (kdy už se záporák skutečně dívá a každou chvíli vybafne). Na tom je postaveno spousty hororů, na strachu, monstrum je pouhým vyvrcholením („zklamáním"), jen takovou exploatační atrakcí, která rozbíjí obrané mechanismy ega (vytěsněnou hrůzu z osamocených domů v lese). 2, Dalším znakem filmu jsou detaily v momentě, kdy bychom se potřebovali zorientovat, protože probíhá nějaká znepokojivá událost, a my prosíme kameramana, aby nám zprostředkoval celek, abychom viděli celou událost z dálky nebo nějak přehledně, ale on nám to chytře neumožní, a dostává nás tím do stejné situace, v jaké jsou postavy - tím se s nimi identifikujeme, respektive s tím, v jaké prekérní situaci se nachází. 3, Některé střihy u konce (hlavně „andaluské“ oči svázané hrdinky) nemají daleko k promyšlené montáži ze slavné scény ve sprše z Psycha. 4, Film poskytuje dostatek znepokojivých úhlů kamery a neustále něčím překvapuje (např. různé podhledy za jdoucími postavami), třebaže máme zřetelně co do činění s lacinější 16 mm technologií. Tím uděluje lekci všem filmařům, kterak vytěžit z mála hodně. 5, Film pracuje nadvakrát s dvojitou komunikací (interakcí) s divákem – (i) plátno nás chce ovládnout a vyzývá k návštěvě, (ii) ale zároveň nám tvrdí, že události filmem popisované jsou podivné a svým způsobem neobvyklé. To divák (iii) touží přirozeně proniknout do příběhu, ale (iv) stejně tak se tomu brání (kdo by se chtěl octnout v prostředí naštvaných hixploitationerů, rozuměje svérázných amerických buranů). 6, Horory bývají pokládány za cosi pokleslého, třebaže se řada z nich na rozdíl od apolitického idylického mainstreamu angažovaně vyjadřuje k okolnímu dění (Vietnam, zrovnoprávnění černochů, konzumerismus). Tenhle říká něco ve smyslu, že pokud se nepřestaneme chovat špatně ke zvířatům, skončíme jako oni (v druhým plánu vypovídá o kapitalistické spotřební jateční ekonomice) - a ty jatka budou o to bolestnější.(6.10.2008)

  • J*A*S*M
    *****

    Velice intenzivní film plný násilí a špíny v osobitém pojetí Toba Hoopera. Hodně mě udivilo, že v porovnání s remakem je tohle úplně jiný film, sázející na atmosféru, která je sice vyvolávána násilným chováním kanibalské rodinky, ale na tak prvoplánově jako v remaku (všude samá krev a vnitřnosti), nýbrž pouze náznaky brutality. Tudíž divák nic přesně nevidí a fantazie může pracovat na plné obrátky, a to je mnohem horší, než když jsou nám ta střeva a krev přímo ukázána. Horror movie of the year(8.6.2008)

  • - Spoiler: První scéna filmu na hřbitově byla natočena na Baghdad Cemetery ve městě Leander, Texas. Benzínová pumpa, která se objevuje vícekrát ve filmu, a lesy kolem ní, kde Leatherface (Gunnar Hansen) pronásleduje dívku, se nachází na dálnici Highway 304 u městečka Clearview, Texas. Dům prarodičů se nacházel kousek od domu Leatherface, v oblasti zvané Quick Hill u města Round Rock, Texas. Dům Leatherface byl z této lokace přemístěn do města Kingsland, kde slouží dodnes jako restaurace. Dům prarodičů shořel v 70. letech. Přijezdová cesta, kůlna, cesta odkud dívka odjíždí na konci filmu, zbytky domů a okolní krajina jsou všechny na zmíněném místě Quick Hill ve státě Texas. (jurasino)

  • - Pro scénu, kdy Sally skáče z mezipatra skrze okno, byla použita dablérka. I tak se Marylin Burns zranila při natáčení dopadu na zem. (HellFire)

  • - Jedná se teprve o druhý horor, který byl natočen barevně. (JasonIX)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace