Tvůrci:
Michael WaldronKamera:
Autumn DuraldHudba:
Natalie HoltHrají:
Tom Hiddleston, Sophia Di Martino, Richard E. Grant, Gugu Mbatha-Raw, Owen Wilson, Cailey Fleming, Michael Rose, Wunmi Mosaku, Sasha Lane, Eugene Cordero (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(2)
V novém seriálu Loki od Marvel Studios odehrávajícím se po událostech filmu Avengers: Endgame se nechvalně proslulý bůh lsti a falše Loki vydává na dobrodružnou cestu prostorem a časem. (Disney+)
Videa (6)
Recenze (266)
Seriál pre Lokiho je logickým, v prípade Marvelu dopredu vykalkulovaný, krokom. Loki patrí k najzaujímavejším postavám, vždy hýbal dejom, ale nikdy nedostal prime time. Prvé tri časti Vás uvedú do podstaty veci, máte možnosť sledovať Lokiho zmenu, spoznať všetky dôležité postavy a následne časti 4-6 roztočia zaujímavosť do vyšších otáčok. Veľkým prekvapením je Owen Wilson, ktorému Mobius skvelo sadol. Sophia Di Martino zasa dodala neokukanú tvár a sympatickú/hašterivú, a pritom uveriteľnú chémiu s Hiddlestonom. Pôvodne som čakal uzatvorený príbeh, jednu minisériu, ale nakoniec som vlastne rád, že bude ďalšia séria, pretože príbeh je vydareným mixom vecí typu Fringe a Hellboy. Vrcholom prvej série je rozhodne dialóg troch postáv (zasvätení určite vedia na prvú dobrú). Druhá séria už nie tak zábavná, ale stále zaujímavá a hlavne fungujúca čo sa týka postáv. Najlepší Marvel seriál? Áno. ()
Lokiho nakonec potkal podobný osud jako jeho oběť z prvních Avengers, agenta Coulsona – zemřel ve filmu a vrátil se v seriálu. V první třetině se musí Loki, toho času ještě nenapravený padouch z bitvy o New York seznámit a smířit s budoucností, jež ho měla čekat, se svou současnou situací i s více ranami pro jeho pýchu, než mu kdy mohl udělit Thor s přáteli. Protivníkem i parťákem pro toto sebepoznávání mu je agent Mobius Owena Wilsona, jenž dobře zvládá jak zábavnější, tak především i vážné scény. Hraje přiměřeně své roli i seriálu, v němž se objevuje, místo aby jen recykloval rozjívenou polohu ze svých starších komedií, což je něco, co bohužel není samozřejmé a třeba o Julii Louis-Dreyfus v předchozím Falconovi se to říct nedá. Výborná scenáristická práce jen máloco nechává mít pouze jeden smysl, jednu funkci, a tak třeba těžítka z Kamenů nekonečna jsou stejně tak zábavným gagem, jako zlomovým momentem Lokiho uvědomění si vlastní malosti a malichernosti svého prvotního vzdoru agentuře. Stejně tak hádka s Mobiem o tom, jestli si má nebo nemá stoupnout pro dramatický efekt své řeči, je nejen povedeným vtipem, ale také skvělou praktickou ilustrací jejich debaty o svobodné vůli. Později se už seriál nevěnuje introspekci bývalého asgardského zlosyna tolik a ne tak explicitně, nechává jej ale alespoň opakovaně nahlížet do pokřivených zrcadel v podobě různých jeho dvojníků. Wilsona jako Lokiho protějšek následně zastíní vynikající Sophia di Martino jako Sylvie, která s Tomem Hiddlestonem bez potíží drží krok a jejich špičkování je na seriálu snad tím nejzábavnějším. Kdo by to byl čekal, že seriálový Loki bude v jádru vlastně love story. Je to právě jeden intenzivní pohled, co naše hrdiny nakonec (zprostředkovaně) zachrání na ničeném měsíci, je to právě zamilovanost, co jindy ovládajícího se iluzionistu přiměje k nejvýraznějším projevům emocí. A co na tom, že jde o jinou tvář jeho samotného, k sebestřednému bohu falše se taková narcistní láska perfektně hodí. Stejně jako jeho opilá a sotva funkční metafora o dýce. Hudební podkres zajišťuje skvělý soundtrack, jež v sobě snoubí všechny tváře seriálu. A tak kombinuje futuristické zvuky thereminu a syntezátorů, klasické orchestrální aranže s důrazem na smyčce, staré skandinávské nástroje a také zvuky tikotu hodin. Vizuálně zase využívá jak futuretro stylizaci pro agenturu TVA, tak fantaskní stylizaci cizích světů a trochu asgardské estetiky. Po Halloweenu ve WandaVision navíc Marvel znovu našel funkční způsob, jak použít staré komiksové kostýmy, jež by jinak na plátně byly směšné. A je přiléhavé, že „klasický Loki“ je skutečně starý i jako postava. Samotné finále pak doširoka rozkopává dveře do dalších příběhů v MCU, tyto důsledky na sebe ale strhávají pozornost na úkor katarzí pro Sylvii i ostatní. Ti se naštěstí vrátí v druhé řadě, která na sebe snad nenechá čekat dlouho. ()
Loki přišel na scénu jako třetí Marvel seroš pro Disneyho a svým zpracováním a tématem překonal jak Wandu, tak Falcona. Rozměr, který Hidleston Lokimu dává, je fantastický a divím se, že doteď neměl vlastní film (ale vzhledem k tomu, že seriál mu dává ještě o dost víc prostoru, tak jsem za tuto formu ještě radši). První série nakousla téma multiversu, který je jedním z pilířů komiksového světa a právě díky Lokimu se pravděpodobně rozjede i v MCU. Seriál skvěle pracuje s kvalitními "vedlejšímí" postavami (Mobius, Sylvie, Grantova verze), vizuál je parádní a tempo šlape. Jednou z věcí, co by se ale dala vytknout, je, že Loki sám o sobě netahá za nitky a naopak je do všeho tak nějak omylem namočen a ke všemu velkou část děje posouvá někdo jiný, na což u této postavy nejsme moc zvyklý. Každopádně finální záběry napovídají, že ve druhé sérii by mohl Loki šlápnout do pedálu, respektive nic jiného mu asi ani zbývat nebude. Nejlepším dílem první série je nejspíše ten předposlední, který má největší tempo, nejvíc vtipu a celkově jde o skvělou podívanou. P.S. tolik easter eggů jako zde jsem snad v jednotlivém MCU počinu asi ještě neviděl! ()
Výborné, bavil jsem se královsky od začátku do konce a v kompletním Marvelovském vesmíru je to úkaz kterému se ve své stylovosti a ideální kombinaci nadhledu a tak trochu vážného příběhu vyrovná leda první Kapitán Amerika. Pořád se jede na vlně brakového komiksu, ale v jeho snad nejlepší možné podobě. Byrokratický aparát a estetika TVA mi silně evokovala parodicky dystopický Brazil - holka v jeho vedení sice byla dost nudná, ale Lokiho buddy Owen Wilson to vynahrazoval víc než dostatečně. Krásnou roli tu dostal a imho si všechny scény kradl pro sebe. I když Loki samotný je tu taky perfektně dotažená postava, je hodně fajn že tady konečně na svého roztomile egomaniakálního klauna mohl dostat víc prostoru než kdy mohl mít ve filmech. A velmi se mi líbilo že to finále je v podstatě konverzačka s potenciálně velmi výraznými následky, ne další tupá rubanice. 9/10 /// Druhá série - Celý děj je hrozně random a vůbec nedává smysl, ale něco se tam děje, až na finále je to i originální, a jsou tam skvělí herci v zajímavém prostředí. A ono to vlastně stačí. Obzvlášť v tom brutálním marasmu kterým jsou Marvelovské seriály. Finále samotné je hrozně lazy, je hloupě předvídatelné, a z půlky vykrádá Doctora Strange... Ale zase, je tam Hiddleston a dokonale vychillovaný Owen Wilson, kteří byli vždycky fajn, a přitom se seriál skoro vůbec nehlásí ke zbytku MCU světa - takže to vlastně ničím není superhrdinský příběh, ale prostě jen trochu jiné sci-fi. Spolu s první sezonou je Loki to nejlepší co MCU pro televize vyplodilo. Teda vlastně krom Agent Carter, u které mám pocit že vznikla někdy před sto lety, ta byla super. 7/10, ()
Tak jsem naivně doufala, že Loki bude zábavná jednorázovka (ostatně tak to snad bylo i původně koncipováno). Místo toho tu máme další "velký" příběh o zániku/tyranii celého vesmíru, který se potáhne přes celou další sérii a ovlivní další filmy a seriály. Neschopnost Marvelu cokoli uzavřít začíná býti nejen únavná, ale hlavně dost otravná. Hiddleston znovu ukazuje, že hrát umí, ale taky že Loki nejspíš zůstane jeho největší rolí. Jeho spoluhráči se drží docela příjemně při zemi. Vidět Wilsona u Marvelu je totiž opravdu jak z alternativního vesmíru, a tak jeho civilní projev vlastně drží celou linku s TVA v mezích opravdu fungujícího nudného úřadu, kde prostě jen dělá svou práci. Sophia Di Martino jako Sylvie je docela příjemné překvapení. Oproti tomu záporák shazuje gravitas celého finále a bylo by fajn, kdyby Marvel dokázal neshazovat potenciálně emoční či vypjaté okamžiky vtipkováním. Žel, dle chvalozpěvů na Lokiho to pro mnoho diváků funguje a nejlepší doporučení pro mě by nejspíš bylo konečně přestat komiksovky konzumovat. ()
Galerie (168)
Photo © Disney+
Zajímavosti (95)
- Behom boja v úvode epizódy hrá pieseň "Holding Out For A Hero" od Bonnie Tyler. (ČSFD)
- Jedná se o první epizodu seriálu, která obsahuje potitulkovou scénu. (Kubaaa97)
- Lokiho nouzové přistání v poušti odkazuje na útěk Tonyho Starka (Robert Downey Jr.) ve filmu Iron Man (2008). (Kubaaa97)
Reklama