Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
Kdyby se prvních 45 minut netáhlo jak smrad z měsíc nespláchnutýho veřejnýho hajzlu, tak bych tam ty čtyři mrdla. Buddhožel se začátek táhne a tak, po krásným rozmáznutí Bee, jsem se přistihla jak začínám zívat a přemýšlím jestli nebude lepší začít v kině hrát s Alíkem na honěnou. Ten ale koukal celkem zaujatě a tak jsem alespoň nadšeně kopala do sedačky přede mnou každých deset minut, kdy se objevila naprosto předvídatelná lekačka, jako bonus vosolená o volume na max. Hysteráky vypatlaný blondýny, která tunou mejkapu maskovala, že nemá občanku, mi tak zpříjemnily tu nudnou pasáž filmu. No a pak jako mávnutím kouzelnýho kolíku Sandberg konečně šlápnul na plyn a mě začal film dokonce bavit natolik, že jsem přestala blondýnu šukanovat a zcela se mu věnovala. Vysoký tempo už vydrželo až do konce a já musím pochválit obrněnou holčičku co se z postavičky, kterou hodní litují a ostatní mají v pitchy, vyklubala nádherná sadistická svině co se nebála kochat...nebo kuchat? Takže Dejvide příště to nenatahuj jak panic předkožku, vybal ten obří žalud rovnou a bude to na pět kulí !! ()
Sandberg se dočista posral a kvalitativně padá dolů. Kdyby zůstal u kraťasů, udělal by mnohem líp. Jelikož utáhnout celej film evidentně nedokáže. Annabelle pro mě byla odpadovou záležitostí. Proto jsem šel do pokračování s obavama, které se postupně taky naplnily. Sice je to o chlup ( hvězdu ) lepší než jednička, ale i tak to pro mě bylo utrpení. Nuda s přepálenou stopáží. ()
Příznivci strašidelných panenek, vládnoucích méně bohatým pohybovým aparátem než má třeba Chucky, mohou být spokojeni. A když reparát po mdlé jedničce, tak je jednou z možností panenku Annabelle představit pěkně od začátku. Ta do svého teritoria, kterým je dům manželů Mullinsových, kde byla vyrobena, přivítá početný dívčí křesťansky založený sirotčinec, který zde bude trvale přebývat. Ale nadpřirozené a paranormální aktivity, které zmítají rozlehlým domem plným temných zákoutí, nechtějí do svých řad víc než jen jednu vyvolenou dívku, která věnuje svoji duši prokletému démonu. Hodně kritizovaná jednička dojela na špatného režiséra, jenže upřímně řečeno, ten jen těžko mohl navařit něco lepšího, když vařil z totálně béčkového scénáře. Prequel se ale nepoučil z béčkového scénáře a scenárista Gary Dauberman dostal důvěru zhmotnit Zlo podruhé. A právě scénář disponuje podobnými neduhy a béčkovými postupy jako předchozí výletování s Annabelle a je jednoznačně nejslabším článkem. Ještě že má film k dispozici režiséra Davida F.Sandberga, který oproti svému režijnímu kolegovi vládne daleko větší jistotou ve vedení příběhu a má nesrovnatelně větší cit pro práci s hororovými aspekty i je obdařen potřebným kvalitním režijním umem. Vyčíst mu lze určitě jen jeho nízkou krvelačnost, když už film dostal nepřístupný rating. Film má velmi trefný cast. Vedle zkušených herců, k nimž patří Anthony LaPaglia a Miranda Otto v rolích manželů, je hlavní devizou dívčí soubor sirot, jež má v kvalitě vyvolání děsu i strachu z neznámého citelně navrch nad nadpřirozenem. Hra stínů a temných koutů v baráku zde má nemalý prostor, tudíž napínavé slídění dívek po tajemnou aurou obdařeném domě a nezřídkavé pátrání v temných zákoutích, kdy se čeká, co za potvoru odtud vyskočí, je zahráno od všech účastnic věrohodným způsobem. U Lulu Wilson to není nijaké překvapení, ta už má zkušenosti s hororem, ostatní už tolik známé nejsou, ale vedly si neméně zdatně. Film sází na infarktové lekačky, intenzivně si vyhrává s pozorností diváka, když po něm chce, aby si všímal i věcí, které se odehrávají na pozadí snímaného obrazu, na výskyt entit ploužících se domem v čele s dvanáct let mrtvou dcerou manželů Bee, která je najednou až moc živá. Nechybí i hutnější finále eskalující v propojení tohoto prequelu s prvním filmem. Scénář, kdysi nenápadného Gary Daubermana, který na sebe strhl veškerou pozornost až scenáristickou prací na "To" , mě ani tentokrát nepřesvědčil svojí kvalitou. Nově povolaný režisér se naštěstí činil řemeslně precizně, strašil intenzivně, s velkou vervou, i když nepřeřadil z nastaveného kolovrátkového módu. Ve výsledku tahle Annabele jeho zásluhou nepoměrně převyšuje Leonettiho nevýrazné extempore. 8/10 ()
Dvojka i trojka jsou překvapivě lepší než jednička, i když nevím, jestli je "lepší" zrovna to správné slovo; dobrým hororem totiž není ani jedna část této panenkovské trilogie. Upřímně, zajímalo by mě, proč se kolem Annabelle dělá takový humbuk, když se její úspěšnost (co se počtu úmrtí týče) pomalu rovná nule. Štěká, ale nekouše a já bych ten kousanec ráda. ()
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $102,092,201║Tržby Celosvetovo $306,515,884 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Tak toto veru nevyšlo. Rutina ako sviňa, bez poriadnej, ešte raz bez atmosféry a napätia. Všetko strieľané od pása, nič tu nemá správne miesto, žiadna poriadna predohra, či budovanie napätia a najhoršie dopadne posledná tretina, keď sledujeme úplne banálny dej s jednou za vlasy pritiahnutú scénou za druhou s uvreštanými dievkami. Takto som si to veru nepredstavoval, to už aj prvý diel Annabelle bol ďaleko lepšie spracovaný. Tu poriadne nefunguje nič. Jednoznačne najslabší diel danej duchárskej série. Máme z toho len béčko, kde rovnako ako zlyháva réžia aj herci. /videl v kine: 40%/ ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Natáčelo se od 27. července do 15. srpna 2016 v Los Angeles. (rafix)
- Film se odehrává v roce 1958. (ČSFD)
- Ve filmu se na chvíli objeví i Lotta Losten, manželka režiséra Davida Sandberga. (PaTeXx)
Reklama