Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    *****

    Pokial mi jednotka zostane v pamäti, ako dokonaly akcny sci-fi thriller, tak dvojka hlavne vdaka hladaniu klucnika pomocou krasnej Monicy Belluci, dalej nasledujuca bitka so skusenym Keanu Reevesom a jednou z najlepsich automobilovych nahanaciek na dialnici s blondatymi dvojickami, ktori sa mi zdali byt neznicitelni. Toto su hlavne dovody, preco davam dvojke tiez 100%. _______ Keanu Reeves - (Neo) +++ Laurence Fishburne - (Morpheus) +++ Carrie-Anne Moss - (Trinity) +++ Hugo Weaving - (Agent Smith) +++ Gloria Foster - (Vědma) +++ Monica Bellucci - (Persephone) +++ Jada Pinkett Smith - (Niobe) +++ Produkcia: Joel Silver, Andy & Lana Wachowski +++(24.4.2011)

  • POMO
    ***

    Úplne iný film, ktorý akoby ani nenatočili Wachowski, ale James Cameron v spolupráci s Paulom Andersonom. Camerona pripomína samoúčelnosť bombastickej výpravy v Zione, Andersona niektoré príliš CGI vizuálne efekty (Neova tvár v súboji so Smithmi je snad zlý vtip). Obsah nulový - tam, kde predošlé dialógy čerpali zo svojho pozadia, sa tieto akurát pseudointelektuálne zahrávajú so slovíčkami. Veľmi elegantné sú pästné súboje v kombinácii s exotickým techno-soundtrackom a fantastická je celá akcia na dialnici. A posledné pozitívum - krásne kostýmy. Ale ináč film je rovnako syntetickou formálnou hračkou a ultra-fashion-komerciou, akou bola napríklad M:I-2. A tým jediným, čo ho drží nad hladinou, je humorný nadhľad (Bellucciovej Francúz a jeho vagínoskopia), s ktorým na nás Wachowski pomrkávajú: “No tak sa na nás nehnevajte. Je to strašne veľký business, tiež by ste to urobili. Koniec koncov sme ten film vlastne ani netočili my. Refuckovali ho počítače.”(20.5.2003)

  • castor
    ****

    První Matrix byl zjevením. Oslavou filmové akce. Snem, ve který všichni fanoušci žánru snad ani věřili. Vizuální poklad. Totální transfúze. Kopírovali ho jiní, kopírovali ho právě v obou pokračováních i sami bratři (dnes sestry) Wachowski. K vypiplané akci ovšem přidaly možná dospělejší a mnohovrstevnatější příběh, ale i nezáživné filosofické plácání. A že ho bylo. Tohle omámení diváka unylým chytračením prostě nefunguje. Akce až na výjimky jednoduše postrádala duši. Třeba takový souboj Nea s desítkami agentů Smithů je místy fascinující, ale nemá v rámci děje prakticky žádný smysl. Postavy předvádějí nedůvěryhodné emoce. Nemá to onu vnitřní sílu. Stěžejní postavy se na šachovnici mdle posouvají dopředu, Neo jde tam, ten ho pošle jinam, další mu zase řekne, že musí najít někoho jiného a když je někdo v úzkých, Neo využije své supermanovské létání. První třetina, kdy hodně představujeme Sión, je plná postav, které jsou nezajímavé, ději nijak nepomáhají a navíc melou (jak jinak) docela nezajímavé věci. Stříhal bych, stříhal. I výběr hudby je výrazně slabší než v jedničce. Akce obecně samozřejmě potěší. Bezmála dvacetiminutová automobilová honička nabízí dokonalou souhru choreografů a kaskadérů, radost pohledět. Hugo Weaving je znovu skvostný, naopak ústřední klaďácké trio s Keanu Reevesem v čele nijak neoslní. Víc otázek, než odpovědí.(7.9.2016)

  • genetique
    ****

    Po prvom zhliadnutí som mal z tejto psychárčiny dosť rozporuplné dojmy a bral som to len ako núdzové zaplátanie diery medzi jednotkou a trojkou. Pôvodne som teda hodnotil 60%. Druhá projekcia však napravila mnohé nepochopené a odkryla skryté detaily, ktoré potrebujú väčšiu dávku diváckej pozornosti. Aj tým táto trilógia dokazuje, že je neskutočne prepojená a že Wachovskí to vôbec nerobili prvoplánovo, ako sa spočiatku zdalo. Trikovo úchvatnejšie, štedrejší rozpočet dal vizionárskym súrodencom voľnú ruku a oni to zdá sa využili do posledného dolára. Niektoré dialógy stále vysoko nad mierou pochopiteľnosti, ale ak sa nestratíte v hlavnej myšlienke (ako ja pri prvej projekcii), tak sa máte na čo tešiť. 85%.(26.4.2007)

  • tron
    ***

    „Stalo sa to presne tak, ako sa to stať malo.“ – „Ako vieš?“ – „Lebo žijeme.“ Panenkaskákavá, to sú ale hňupovské dialógy! Takto to vyzerá, ak niekto povie, že to myslel ako trilógiu - a nemyslel. Úžasný MATRIX mal taký dobrý príbeh, postavy a akciu, že dvojka mohla mať o koľkokoľvek vyšší rozpočet a ambície, nemohla ho dobehnúť ani keby po peniazoch túžiaci producent Joel Silver chcel aj niečo iné, než len sa vizuálne predvádzať. Nevraviac o tom, že kvôli dialógom á la Monty Python, bohužiaľ mysleným smrteľne vážne, je snímka miestami až smiešna. Samozrejme, zlý film vyzerá inak: Wachowskí vedia budovať atmosféru a vizuálna stránka (kostýmy, výprava, počítačové triky) a bojové scény sú úchvatné (no napríklad konkurenčná automobilová naháňačka z TERMINÁTORA 3: VZBURY STROJOV, tiež z roku 2003, ma bavila viac). Avšak z hercov sa vytratil život a v príbehu nevidím ani štipku niečoho, čo by ma prinútilo zamyslieť sa a čo je v podstate len smršť hlúpostí, aby sa panáčikovia pobili. Kino Považan 2003(24.10.2004)

  • - K provedení některých bojových scén byli použiti i učitelé taekwonda. (HellFire)

  • - Kniha, kterou Persephone otevře tajné dveře, je „Die Welt als Wille und Vorstellung“ od Arthura Schopenhauera. (HellFire)

  • - Trinity (Carrie-Anne Moss) řídila na dálnici italský superbike Ducati 996 vyráběnou v letech 1999-2002. (JARDAHONDA)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace