Režie:
Francisco Javier GutiérrezKamera:
Sharone MeirHudba:
Matthew MargesonHrají:
Matilda Anna Ingrid Lutz, Zach Roerig, Johnny Galecki, Vincent D'Onofrio, Aimee Teegarden, Lizzie Brocheré, Laura Wiggins, Bonnie Morgan, Patrick Walker (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Kruhy se odehrávají třináct let po událostech předchozího dílu. Příběh o vraždícím filmu je považován jen za hororovou historku, přesto studentku Julii zneklidní změna chování jejího přítele Holta, který prý toto video viděl. Přes jeho varování se na něj zvědavá dívka podívá. Nepochopitelný sestřih zdánlivě nesouvisejících scén korunuje telefonát, ve kterém jí neznámý hlas oznámí, že přesně za týden zemře. Protože ji v tu chvíli začnou různé děsivé události provázet doslova na každém kroku, nebere Julia varování rozhodně na lehkou váhu. Brzy jí také dojde, že jedinou naději na přežití jí může dát pochopení videa, kterým Samara, dívka ze studny, vyslala světu zašifrovaný vzkaz. Pátrání po Samařině děsivém osudu zavede Julii na cestu, kde je její život ve stejném ohrožení, jako kdyby na smrt odevzdaně čekala doma. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (326)
Verbinského jednotku dodnes pokladám za jeden z najstrašidelnejších a najinšpiratívnejších hororov, aké k nám od roku 2002 zavítali. Ale trojka je dosť biedna. Pritom scenár nie je zlý. Ak si odmyslíme ledva postačujúce postavy a plno neskutočne prestarnutých klišé (postava X má pre ostatných zásadnú informáciu, uteká im ju povedať a cestou k nim zomrie), tak je zaujímavé venovať sa zrodu Samary (hoci Japonci prequel nakrútili už v roku 2000, ehm). Poteší aj vedľajšia dejová linka s univerzitnou „sektou“, snažiacou sa vedecky (!) bojovať proti Samare (znie to blbo, ale má to niečo do seba). Takisto prostredie malého mestečka, kde sa to všetko začalo, je príjemné; mám rád vidiecke horory. A hoci sú postavy ozaj nie príliš prepracované, na Vincenta D´Onofria, Johnnyho Galeckého a Talianku Matildu Annu Lutz sa aspoň dobre pozerá. No je zvláštne, že Samara sa objavuje iba minimálne. Miestami to dokonca vyzerá skôr ako nejaký „iný“ horor, do ktorého sa štúdio prostredníctvom dotáčok rozhodlo dodatočne dodať Samaru, aby bol aspoň niečím zaujímavý. Ono už v jednotkách Hidea Nakatau/Gorea Verbinského sa Samara/Sadako objavovala iba v náznakoch a potom až na konci a o to desivejšie to bolo. Ale teraz to pôsobí predsa len dosť čudne. Ako návrat k legende, ktorá svoju studňovú púť začala pred 15. resp. 19. rokmi síce príjemné, no chcelo to oveľa viac a to ako na strane režiséra, tak hercov, producentov, maskérov, šéfov výpravy, kameramana, hudobného skladateľa, strihača... koho som zabudol? ()
Brácha mně minulej tejden barvitě líčil jeho novej objev. Že se seznámili na plese, že dobře tancuje, že je to kost, že by s náma taky chtěla cestovat, no a že má ráda kino. Tak ji prej do kina vzal. "A na co?" ptám se ho podle mě na zbytečnou otázku, protože očekávám odpověď La La Land. "Nó...na Kruhy." - "Ty vole, bratře, ta už se neozve." říkám mu a odcházím vyprsknout smíchy za roh. Dneska jsme se sešli u našich na obědě a on mi mezi polívkou a druhým jídlem tiše povídá "měls pravdu..." ()
Nemastný neslaný pokus přiživit se na úspěšném titulu. První polovina byla víceméně o ničem a vlastně se jednalo jen o zmatečnou přípravku na část druhou, která sice už byla záživnější, ale zase to nebylo nic převratného. To hledání původu Samary/Sadako už tu bylo a ačkoliv slouží tvůrcům ke cti, že přišli s celkem dobrým nápadem, samotná realizace působila zase jako nastavovaná kaše. Stran atmosféry se jedná o obyčejný průměr a vlasatice lezoucí z přízračně bledé obrazovky už dávno nefunguje. Že bych se lekl říct také nemůžu a zrovna dvakrát se nevydařil ani casting, přičemž obsazení Galeckiho je totální kiks. Už nechte tu Samaru/Sadako na pokoji. 30% ()
Kruhy dlabou na snahu být svébytným sequelem, těží pouze z nadužívání trademarků (Samara vylézá vážně ze všeho, co má obrazovku) a mytologii z původně zajímacího okruhu (snaha o "vědecké" pitvání kletby) posílají do uspávacího kopru (už viděné téma "najdi ostatky Samary a dopřej jim klid"). Mimochodem, ve filmu není jediná děsivá scéna, jelikož veškeré pokusy děsit končí buď na těžké přepálenosti (úvod v letadle), případně na absenci momentu překvapení (všechno ostatní jsme už viděli v prvních filmech - a lépe). P.S. V jedné scéně Samara vylézá z mobilního telefonu, což jsem věděl už před viděním filmu a byl jsem zvědavý, kterak si tvůrci poradí se záležitostí "cca padesátikilová holka prolézá pětipalcovým displejem". Mno, zklamu vás, mobil je v inkriminovanou chvíli utopen v hromadě cikád, které jsou na scéně samozřejmě jen proto, aby Samaře tuhle kompromitující chvilku usnadnily (nicméně fetišista má tím pádem v nabídce scénu "cca padesátikilová holka vylézá z hromady cikád"). Meh... ()
Asi jsem si dělal trochu naděje – a dělal jsem si je zbytečně. „Kruhy“ jsou rozhodně hororovým zklamání. Tady už není moc co budovat, jen to roste a nabobtnává a já osobně doufám, že tohle byl poslední film v americké sérii a už se dál nebude pokračovat, protože tohle už může být jen horší. Takový potenciál k vyděšení diváka a nic z něj nebylo vytěženo. Ale opravdu vůbec nic. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (13)
- Herec Vincent D'Onofrio (Burke) sa správal voči Matilde Anne Ingrid Lutz (Julia) ako náhradný otec. Prispelo k tomu, že má dcéru v rovnakom veku a sám je o jediný deň starší ako Matildin ozajstný otec. (Marceloo)
- Film nebyl předem promítán kritikům. (ČSFD)
- Náklady na výrobu byly zhruba 25 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama