Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    ****

    Ako sa tak pozeram na filmografiu rezisera Tarsema Singha, natocil za 10 rokov len 3 filmy - krimi thriller CELA (2000) s Jennifer Lopez, dramu PAD (2006) a tento film. Vsetky 3 filmy sa odohravaju v inych casoch, maju ine pribehy, ale spolocne maju zvlastne krasne vizualne zabery. Je sice pravda, ze v tomto filme uz originalny vizual nebol, kedze sme to videli uz v Snyderovom filme 300: BITVA U THERMOPYL (2006) a trosku mi niektore brutalne zabery pripomenuli bitky zo serialu SPARTAKUS (2010) s Johnom Hannahom, ale nenudil som sa tak, ako som to pred pozretim filmu ocakaval. Takze film ma bavil, Mickey Rourke bol skvely zaporak - tie ulohy mu sedia, takze nemozem dat 3 hviezdicky. ________ Henry Cavill - (Theseus) +++ Mickey Rourke - (Kráľ Hyperion) +++ Stephen Dorff - (Stavros) +++ Freida Pinto - (Phaedra) +++ Luke Evans - (Zeus) +++ John Hurt - (Starý muž) +++ Joseph Morgan - (Lysander) +++ Anne Day-Jones - (Aethra) +++ Peter Stebbings - (Helios) +++ Isabel Lucas - (Athena) +++ Kellan Lutz - (Poseidon) +++ Steve Byers - (Heracles) +++ (Videl v 3D kine 23.11.2011)(25.11.2011)

  • Davies182
    ****

    Čtyři protože zadek Freidy Pinto (na "stínový" téměř full-frontal jsme čekali skoro tři roky, ale stálo to za to), bitky Bohové vs. lidé/titáni a nejkulervoucnější závěrečná scéna roku - při té mrazilo po celém těle! Jo, a nejvtipnější štípání dřeva v hollywoodské kinematografii - v bájném Řecku asi měli stromy z gumy.(27.11.2011)

  • Niktorius
    ***

    Šel jsem na Válku bohů v premiérový den a nemohl jsem si nevšimnout, že publikum v sále je v průměru poněkud plešatější, než bývá obvyklé. Zdá se, že potencionální voliče DSSS do kina nalákal slogan "od tvůrců Třístovky". Ať už je Snyderova efektní komiksovka ze sympatií k fašismu obviňována právem či neprávem (viz koment Traffica), je nepopiratelné (viz třeba nechtěně humorná střihová videa skupiny White Media), že byla osobami ideologicky kroužícími v dosahu neonacismu přijata s vřelostí, neboť jsou v ní k nalezení všechny hlavní motivy, jaké mají hoši u pravého kraje rádi - především pompézní prezentace mytizované evropské minulosti, kde skupina srdnatých a svalnatých bělochů čelí náporu umouněných cizáků z Východu a oslava válečnictví i samotné fyzické síly lidského těla. 'Invaze východních hord' je dnes přitom aktuálním tématem nejen pro hospodské neonacisty, ale i pro daleko kultivovanější a společensky akceptovanější politické subjekty, v jejichž představách si dnes západní společnost podepisuje ortel blízké smrti tím, že do své multikulturalistické náruče vítá migranty z národů, jejichž rozpínavost kdysi král Leonidas potíral pomocí mečů. _________________ V porovnání s Třístovkou Válce bohů bezpochyby chybí korbely militaristického mačismu a vysoce estetizované (a tedy i líbivé a efektní ) podání zabíjení v ní má jen málo prostoru (především souboj bohů s Titány), přesto bych byl opatrný s tvrzením, že Tarsemovo dílo je vůči tomu Snyderovu ve vztahu antiteze, jak se občas povídá. _________________ Válka bohů se totiž ve svém líčení nepřátelské invaze proti hodnému a vyspělému národu také nevyhýbá tradičním klišé - nepřátelé jsou klasicky anonymizované (resp. spíše dehumanizované) hordy ukryté za maskami, vynikají poněkud tmavšími odstíny (byť spíše díky své zbrojí, nežli barvou kůže) a zdá se, že se vyznačují o poznání nižší úctou k životu a zdraví člověka nežli klaďasové - libují si v sebepoškozování a dokonce se o nich dozvíme, že vyznávají víru, která jim dovoluje zabíjet nemilosrdně a odhodlaně (tedy něco jako ono bushovské "jejich hodnoty jsou jiné [= horší] než ty naše"). Nechybí ani obligátní motivační proslov před bojem (Théseus přitom svá slova ve stylu "naučte se bojovat, ať můžete ochránit své blízké" snad přímo ukradnul Danu Landovi) a vydávání pokusů o diplomatické řešení konfliktu za projev slabosti či zbabělosti. Ukazuje se též, že vládce by měl naslouchat alarmistům, jejichž argumenty se opírají o mytologii a zdají se tedy být iracionální. A co je hlavní - máme tu dokonce jasný odkaz na západní obavy z migrantů a jejich údajně příliš vysokou fertilitu, díky níž si mají časem bez boje vydobýt dominanci: zloun Hyperion nás sám poučuje, že "největší mužovou zbraní je jeho sémě" a odhalí, že se chystá helénskou kulturu zničit především demografickou cestou. _________________ Dovolím-li si teď trochu zábavné nadinterpretace, mohu Válku bohů považovat za filmové pojetí neokonzervativního amerického náhledu na Evropu, která sice disponuje fyzickým potencionálem ubránit se nepřátelské invazi, ale chybí ji k tomu ti správní vůdci, jaké si nejprve musí vychovat spřízněná paternalistická mocnost zastoupená ve filmu bohy, kteří se o své lidské svěřence / partnery obávají a v nejhorších okamžicích do jejich bojů také intervenují.(26.11.2011)

  • gogo76
    ***

    M. Rourke v slušnej úlohe záporáka a pochváliť treba vizuál - celkový look, ktorý pripomenie už legendárnu "300-ku". Krvou sa nešetrí, rúbe sa tu jedna radosť, ale chýbal mi hlbší rozbor, myšlienka, silnejšia väzba medzi postavami a realistickejšie podanie. Mnoho scén a kratších záberov nadchne, ale k filmu ako celku výhrady mám. Keď si spomeniem na Súboj Titanov z roku 1981..., to bola atmosféra. Jeho remake, pokračovanie i táto Vojna Bohov , to už sú dnešné plytké katovačky, ktoré sa začínajú podobať ako vajce vajcu Príbeh samotný je vedľajší a skôr tu ide o choreografiu a akčné scény, čo mne nestačí. Film na jedno pozretie. Ja radšej Braveheart...60%.(19.7.2012)

  • Lima
    ****

    Vrcholně estetizující záležitost, do níž Tarsem Singh obtiskl své nezaměnitelné, bizarní obrazové cítění. Divadelní stylizace, absence epičnosti a střídmost filmových kulis (přitom tak vizuálně opojných) je autorský záměr, nikoliv znouzectnost a díra v peněženkách pánů producentů. Tohle chci mít na blu-ray.(29.11.2011)

  • - Na začátku filmu ve scéně, kde jsou titáni uvězněni v hranatém vězení, jsou všichni titáni zakouslí do roksorových tyčí. Ty by se však vzhledem k časovému zařazení děje objevit neměly. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Před finální bitvou má Thesseus (Henry Cavill) projev k vojákům. Ti si na jeho výzvu vezmou všechny štíty, do kterých tlučou meči, přičemž je možné vidět, jak se z některých odlupuje barva. Barvy však nemají v době, do které je film situován, co dělat. (Timak)

  • - Zatímco v traileru je luk Epirus zlatý, v samotném filmu má barvu černou. (Milan25)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace